Sosiaalityö 2019
Kävikö kukaan av:lta tekemässä kokeen tänään? Miltä vaikutti, miten meni?
Kommentit (317)
Ap pääsi Tampereelle, eli ykköskohteeseensa!! Olen niin onnellinen, että purskahdin hysteeriseen itkuun. En voi uskoa enkä käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Ap pääsi Tampereelle, eli ykköskohteeseensa!! Olen niin onnellinen, että purskahdin hysteeriseen itkuun. En voi uskoa enkä käsittää.
Onneksi olkoon =)
Millä pisteillä pääsit sisään ap? Onnea!
Ihanaa, määki pääsin jyväskylän yliopistoon!
Varasija 4. Tampereelle... eipä voisi paljon pahemmalta enää tuntua. Onnea sisään päässeille!
Oho, pääsin sitten Tampereelle! :) Tuodella helpottunut ja onnellinen olo. Onnea myös kaikille mulle opiskelemaan päässeille ja tsemppiä niille, joille tällä kertaa eivät ovet auenneet.
Vierailija kirjoitti:
Oho, pääsin sitten Tampereelle! :) Tuodella helpottunut ja onnellinen olo. Onnea myös kaikille mulle opiskelemaan päässeille ja tsemppiä niille, joille tällä kertaa eivät ovet auenneet.
Onnea sulle ja muille sisäänpäässeille! t. Tuleva opiskelukaverisi ap, jonka reaktio oli myös luokkaa ”oho”. Sain pisteitä 50.5, kun joku kysyi.
Lisäksi tsemppiä teille, jotka ette päässeet - tiedän miten pahalta se tuntuu.
Kiitoksia kovasti kaikille onnittelijoille, terv. Jyväskylään päässyt :) yhteispistemääräni oli 87,5.
Turkuun roikun vielä tällä hetkellä varasijalla 14. Hiukan skeptinen sen suhteen että enää tuolta sijalta pääsisi sisään, toki kaikki on aina mahdollista mutta kyllä tässä vähitellen alkaa nyt tsekkailemaan Jyväskylän asuntotarjontaa.
Onnittelut vielä kerran kaikille opiskelupaikan saaneille, ja tsemppiä kovasti rannalle jääneille. Itse hain aikanaan useita kertoja sosionomiksi mutta eivät huolineet. Tällä kertaa oli onni myötä, toivotaan että myös teillä joku päivä!
Tuntuu ekstrapahalta lukea näitä muiden sisäänpääsyyn riittäneitä pisteitä, kun koodin mukaan oma koepistemääräni oli 51 ja yhteispistemäärä 96, enkä silti päässyt Tampereelle tai Turkuun. Varasijoilla olen (Tampereelle ilmeisesti yhteispistejonossa ja Turkuun koepistejonossa, hassua), mutta eiköhän jokainen hyväksytty ota paikkansa vastaan. Kaduttaa, että panostin toiseen alaan sosiaalityötä enemmän, ja luin vain puolitoista viikkoa tähän kokeeseen. En tiedä jaksanko edes hakea enää uudestaan ensi vuonna, ei-ensikertalaisena sisäänpääsy on niin älyttömän vaikeaa.
Onnittelut teille, jotka opiskelupaikan saitte kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ekstrapahalta lukea näitä muiden sisäänpääsyyn riittäneitä pisteitä, kun koodin mukaan oma koepistemääräni oli 51 ja yhteispistemäärä 96, enkä silti päässyt Tampereelle tai Turkuun. Varasijoilla olen (Tampereelle ilmeisesti yhteispistejonossa ja Turkuun koepistejonossa, hassua), mutta eiköhän jokainen hyväksytty ota paikkansa vastaan. Kaduttaa, että panostin toiseen alaan sosiaalityötä enemmän, ja luin vain puolitoista viikkoa tähän kokeeseen. En tiedä jaksanko edes hakea enää uudestaan ensi vuonna, ei-ensikertalaisena sisäänpääsy on niin älyttömän vaikeaa.
Onnittelut teille, jotka opiskelupaikan saitte kuitenkin!
Voi ei, tuolla suorituksella todellakin olisit ansainnut paikan. :( Todella epäreilua ja kohtuutonta tämä ensikertalaisuuden suuri painottaminen. Alanvaihto ja työttömyys ovat niin yleisiä ilmiöitä nykyään, että sitä pitäisi nimenomaan helpottaa.
On kyllä todella harmi, että sitten ei-ensikertalaisena tuolla suorituksella käy noin. Taso on ollut älytön.
Toki samaan aikaan en voi muuta kuin olla ääri-iloinen omasta pääsystäni, tie tänne oli kivikkoinen ja välillä todella on tullut elettyä toteen sanontaa tiestä helvettiin, joka on kivetty hyvillä aikomuksilla.
Kovin kaksipiippuisia nämä aina. ❤️
Ap
Mitkä teidän pisteet jotka päässy Tampereelle? Ja ei-ensikertalainen vai ensikertalainen?
Pääsitköhän hoi sinä Kokkolaan pääsyä toivonut, Kuopioon päässyt kaveri? =)
Hoi hoii! Ihan hetki sitten vasta katsoin tulokset - ja en hitsi päässyt. :( 2. varasijalla keikun eli tuskin mitään asiaa sinne siis, eivätköhän paikan saaneet pidä siitä kynsin hampain kiinni. No mutta Kuopijjoon nyt sitten! :)
- Kuopioon päässyt
Ensikertalaiset kertokaa millä pistemäärillä olette päässeet sisään. Muutama esimerkki riittää .
Kuopioon pääsin ensikertalaisena koepisteillä 48,5. Alin hyväksytty ollut 42,5. Yhteispistejonoon päin mun ei kannata edes pyllistää, ei paljo teininä lukiohommat nappaillut ja paperit on sen mukaiset. :'D
-Kuopioon päässyt
Tuli tuloskirje, Tampereelle alin hyväksytty pistemäärä 49, Turkuun 48.
Pisteet olisivat riittäneet myös Metropoliaan sosionomiksi. Tämä olikin yllättävän menestyksekäs hakukerta sitten!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ensikertalaiset kertokaa millä pistemäärillä olette päässeet sisään. Muutama esimerkki riittää .
En tiedä onko tästä mitään apua, mutta pääsin ensikertalaisena Kuopioon. Jos oikein siitä koodista katsoin, niin sain 90 p. yhteensä. En pysty koepisteitä laskemaan, kun en ole vielä laskenut lähtöpisteitä.
Ilmeisesti ne varasijat eivät päivity tällä hetkellä ollenkaan, vaan vasta maanantaina. Opintopolussa lukee näin:
”K: Koska varasijat päivittyvät?
V: Kerran vuorokaudessa, aamupäivisin. Mutta viimeisten tulosten julkaisun aikana muutoksia ei tapahdu, päivittäiset varasijavalinnat käynnistyvät jälleen 1.7.”