Sosiaalityö 2019
Kävikö kukaan av:lta tekemässä kokeen tänään? Miltä vaikutti, miten meni?
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei onko joku sattumalta hakenut amk sosionomiksi myös? Mietin kun esim turussa 40% otetaan todistusvalinnalla, niin jos pääsee todistuskiintiössä, täytyykö silti käydä pääsykokeessa?
Mut hyväksyttiin viime vuonna todistusvalinnassa Metropoliaan, ei tarvinnut osallistua pääsykokeeseen. Esivalintaan kyllä piti.
Osaatko lyhyesti sanoa, millanen esivalinta oli? helppo, vaikea? pitääkö siihen jotenkin kauheesti valmistautua? anteeks en yhtään tiedä näistä asioista :D
Mun mielestä tosi helppo, en edes lukenut kaikkia materiaaleja kunnolla, ja sain melkein täydet pisteet. Toisaalta useampi tuttuni on valitellut, että esivalintakoe oli heille vaikea, vaikka ihan fiksuja ihmisiä ovat. Siihen piti muistaakseni lukea joku 5 artikkelia, ja lisäksi kokeessa oli matikkaa, luetunymmärtämistä ja englantia. Kuulin tosin, että esivalinta poistuu ensi vuonna? Varma en tästä ole, koska itse en enää amk:iin aio ikinä hakea.
Joo, soteli-esivalinta poistuu samalla tavalla kuin yliopistostakin poistuu ennakkovalmistautumista vaativat pääsykokeet. Oikiksessa jatkuu luettava materiaali, mutta sinne pääsee silti puolet todistuksella, eivätkä ole lukeneet mitään... Mistään muusta alasta en ole kuullut, että ennakkomateriaalia olisi jatkossakin.
Onhan aineistokokeita ollut iät ja ajat, nyt ne tekevät paluun. Päälle jotain yleisiä oppimisvalmiuksia mittaavia tehtäviä?
Vierailija kirjoitti:
Moiii toinen Kokkolaa jännittävä! Jospa hei me oltas ne KAKSI, jotka otetaan sisään! Enempäähän kun sinne ei otetakaan, kääk. Lohdullista (?) kuitenkin se, että ensisijaisia hakijoita Kokkolaan tänä vuonna on vain yhdeksän.
-Kuopioon päässyt
Hei Kuopioon päässyt, mistä siis tämä tieto, että kaksi otetaan vain sisään? Tai tämä, että ensisijaisia hakijoita tänä vuonna vain 9? Onko jotain linkkiä laittaa? :)
Mä kävin Jykylässä hakemassa myös sosiologiaan ja siellä oli tuollainen pääsykoe, johon ei ennakkomatskuja jaettu. Tykkäsin kyllä siitä systeemistä ja hyvä fiilis jäi kokeen jälkeen (huomattavasti parempi kuin Kuopion sostyön pääsykokeen jälkeen), mutta en sit tiedä miten lie todellisuudessa mennyt. :D
-Kuopioon päässyt
Kokkolatyyppi! :D Siis aloituspaikathan lukee esimerkiksi Opintopolussa, niitä on tosiaan vain 2. Näin se mun muistaakseni oli viime vuonnakin kun vasta tsuumailin, että minnehän sitä haluaisi hakea ja paiskoin avoimessa pisteitä sisään. https://opintopolku.fi/app/#!/korkeakoulu/1.2.246.562.17.83290603071
Ja hakijoiden määrää sun muuta eri yliopistoihin voi katsastella Vipusesta ja tässä kuvakaappaus valmiiksi filtteröitynä Kokkolan sosiaalityön tutkinto-ohjelma (toivottavasti toimii) https://imgur.com/u1JTXT5
-Kuopioon päässyt
Vierailija kirjoitti:
Kokkolatyyppi! :D Siis aloituspaikathan lukee esimerkiksi Opintopolussa, niitä on tosiaan vain 2. Näin se mun muistaakseni oli viime vuonnakin kun vasta tsuumailin, että minnehän sitä haluaisi hakea ja paiskoin avoimessa pisteitä sisään. https://opintopolku.fi/app/#!/korkeakoulu/1.2.246.562.17.83290603071
Ja hakijoiden määrää sun muuta eri yliopistoihin voi katsastella Vipusesta ja tässä kuvakaappaus valmiiksi filtteröitynä Kokkolan sosiaalityön tutkinto-ohjelma (toivottavasti toimii) https://imgur.com/u1JTXT5
-Kuopioon päässyt
Aaa okei. Haen maisteriohjelmaan, kun alempi korkeakoulututkinto on jo suoritettu. Siinä haussa onkin sitten 88 ensisijaista hakijaa, sisään otetaan 22. Ei siis haetakaan samassa. :) Hitto että pelästyin, kun sanoit, että 2 otetaan sisään. :D Ei siinä, oisi kiva kun oltaisiin kummatkin chydeniuksen kampuksella syksyllä. :)
T. Kokkolalainen
Haa, no niin! Peukkuja sulle(kin), kyllä nyt pitkääääään pitävät hulluja jännityksessä!
-Kuopioon päässyt
Turkuun koekiintiössä 51.5 pistettä, ei ensikertalainen. Sain 50.5. Hittolainen. Soitin ja kysyin tulokset.
Oliko täällä muita jotka eivät tiedä vielä mistään mitään opiskelupaikkaan liittyen?
Vierailija kirjoitti:
Turkuun koekiintiössä 51.5 pistettä, ei ensikertalainen. Sain 50.5. Hittolainen. Soitin ja kysyin tulokset.
Tosi hyvin! Oispa itsekin tajunnut soittaa. Oletko varasijoilla / odotatko tuloksia vielä?
Vierailija kirjoitti:
No nyt ärsyttää vielä entistäkin enemmän, puolesta pisteestä jäi siis itselläni kiinni. Mutta toivotaan, että osa Turkuun hyväksytyistä pääsee vielä muualle, niin meilläkin voisi vielä olla toivoa!
T. Se Turkuun 1. varasijalle päätynyt
Vierailija kirjoitti:
Sanottiinko sieltä yhteispistekiintiön rajaa? Ja hei sulla on varmasti aika hyvä mahdollisuus kuitenkin päästä varasijoilta!
Pian taas pääsee hakkaamaan päivitysnappia useammaksi tunniksi. D: Jyväskylää ja Tamperetta odotellessa...
Kokkola-tulokset tuli minulle... En päässyt. :(
Vierailija kirjoitti:
Kokkola-tulokset tuli minulle... En päässyt. :(
Voi harmi. :( Haitko minnekään muualle josta odotat vielä tuloksia?
Jyväskylän tulokset tuli, pääsin sisälle!!! Mieletön fiilis!
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea!
Toivotaan, että Tampereenkin tulokset tulevat kohta. Todella raskasta odotella.
Vierailija kirjoitti:
Onnea opiskelupaikasta! :) Itsekin olen utelias pistemäärän suhteen. ^^
Miten Kuopio/Rollo varasijat ei oo muuttunu tiistain jälkeen vaikka tuloksia on tullut lisää :( en jaksa tätä epätietoisuutta
Osaatko lyhyesti sanoa, millanen esivalinta oli? helppo, vaikea? pitääkö siihen jotenkin kauheesti valmistautua? anteeks en yhtään tiedä näistä asioista :D