Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö 2019

Vierailija
21.05.2019 |

Kävikö kukaan av:lta tekemässä kokeen tänään? Miltä vaikutti, miten meni?

Kommentit (317)

Vierailija
1/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokysymykset hankalia, väitelauseet helppoja, aineistotehtävä sopivan haastava ja soveltamiskykyä vaativa. En kyllä yhtään osaa sanoa miten meni. Uskon että on pieniä mahkuja päästä sisään muttei suinkaan ole varmaa.

Vierailija
2/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoskaa vielä kun voitte. T.sostt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni juoksisin, kohti yliopiston ovia syksyllä. Valitettavasti niin ei kohdallani taida käydä. Hain ensikertalaiskiintiössä Turkuun ja Tampereelle, mutta avokysymyksen ensimmäinen kohta meni ihan sössöttämiseksi ja essee... No siitä en todella osaa sanoa. Välillä tuntui että heitin sen ihan lekkeriksi, välillä tuntui että no hei, olipas hienosti yhdistetty päässä nämä asiat nyt! Joopa. Mutta veikkaan, että se on aikamoista kakkaa, sellainen yleisfiilis jäi siitä. Sori scheissesta sen tarkastajalle.

Vierailija
4/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle koe oli helppo, mutta olen opiskellut jo aineopinnot avoimessa ja taustateoriat ovat helpompia jäsentää. Jos ei nyt onnistu, niin uutta yritystä vaaan. Tosin en minä tiedä arvosteluperusteita myöskään.

Vierailija
5/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntui, että koe oli yleisesti tosi helppo - mikä on huono homma, sillä pisterajat saattavat nousta. Essee oli mielestäni mukavan soveltava tehtävä! Itse kyllä sössin avokysymykset - yhden osasin, ja kaksi muuta meni ihan arvaukseksi. En ole ensikertalainen, ja noiden avokysymyksien takia epäilen kyllä omia sisäänpääsymahdollisuuksiani, mutta koe tuntui silti suhteellisen helpolta.  Mahtaakohan kokeesta tulla ns. hyvän vastauksen piirteitä ja oikeita vastauksia monivalintoihin?

Vierailija
7/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essee vaikutti kyllä siltä, että se saattaa olla se kokeen erotteleva tekijä, hyvässä ja pahassa.

Mallivastaukset löytyy vanhoistakin kokeista, niin luulis tästäkin tulevan. :)

Vierailija
8/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta ahdistaa tuo essee. Jälkiviisautta riittäisi taas vaikka kuinka. Höpötin osallisuudesta ja osallistumisista ja rakenteellisesta sosiaalityöstä ja suunnilleen jostain joulupukista väliin, niin päätöntä se teksti välillä oli. Harmittaa, kun en ole paineen alla etenkään mikään jäsentelevä sanasieppo.

Vierailija
9/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan parasta meille - niin avokysymysten kuin esseen osalta! Mihin kaupunkiin/kaupunkeihin olette hakemassa? Ootteko ensikertalaisia?

Vierailija
10/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ei-ensikertalainen. Mulla taas essee meni hyvin, mutta en tiedä arvostellaanko sitä edes, jos ja kun avokysymykset meni huonosti. Pisteytysinfossahan luki, että "aineistokoe tarkastetaan vain niiltä hakijoilta, joiden kirjallisuuskokeesta saama pistemäärä on vähintään 60 % kaikkien kokeeseen osallistuneiden keskiarvosta". Eli riippuu paljon muidenkin menestyksestä.

Vierailija
11/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ta ahdistaa tuo essee. Jälkiviisautta riittäisi taas vaikka kuinka. Höpötin osallisuudesta ja osallistumisista ja rakenteellisesta sosiaalityöstä ja suunnilleen jostain joulupukista väliin, niin päätöntä se teksti välillä oli. Harmittaa, kun en ole paineen alla etenkään mikään jäsentelevä sanasieppo.

Mulla ihan sama kokemus! En käsitä miten jotenkin skippasin sen avokysymysten 1. vastauksen aineistoa lukiessa. Koe oli helppo, jos olisi osannut. Kuopioon haen, se sinänsä parantaa mahiksia, mutta näin huonosti ei voinut kellään mennä.

Vierailija
12/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama kokemus! En käsitä miten jotenkin skippasin sen avokysymysten 1. vastauksen aineistoa lukiessa. Koe oli helppo, jos olisi osannut. Kuopioon haen, se sinänsä parantaa mahiksia, mutta näin huonosti ei voinut kellään mennä.

Mäkin olin skipannut tuon täysin. Kunnon jekku kokeen tekijöiltä! Vielä mietin, että tästä aineistosta tulee varmasti jokin avokysymys, kun mistään ei silleen ”lyhyesti” saanut kiinni. Sönkkäsin jotain luonnon ohittamisesta ja blaa blaa kuinka kuluttamisella määritellään suhdetta itseen ja luontoon, sinne päin mut ei sit kuitenkaan yhtään. Tulee oikein ankea olo kun miettii sitä vastausta :-D No herran haltuun.

Ap

Vierailija
13/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että kyllähän senkin asian sit heti muisti, et ainiin tää oli tää juttu, kun pääs kokeen jälkeen tarkistamaan. Jotain siinä tilanteessa yritti repiä päästä

Ap

Vierailija
14/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen ei-ensikertalainen. Mulla taas essee meni hyvin, mutta en tiedä arvostellaanko sitä edes, jos ja kun avokysymykset meni huonosti. Pisteytysinfossahan luki, että "aineistokoe tarkastetaan vain niiltä hakijoilta, joiden kirjallisuuskokeesta saama pistemäärä on vähintään 60 % kaikkien kokeeseen osallistuneiden keskiarvosta". Eli riippuu paljon muidenkin menestyksestä.

Ounou en tiennytkään tästä, mulla sama...

Vierailija
15/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirja edelleen Raunio.

Hain itse kolmesti ja tuolla kolmannella kerralla oikeasti luin ja valmistauduin Eximian-itseopiskelupaketin avulla.Se oli käytännössä referoituna se kirja.Osasin sen käytännössä ulkoa(paketin materiaalin).Vastasin vain ja ainoastaan kirjan mukaisesti.En sooloillut yhtään.

Opiskelu oli pääsykokeen jälkeen helppoa.Myös gradu valmistui kivuttomasti.

Vierailija
16/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kirja edelleen Raunio.

Hain itse kolmesti ja tuolla kolmannella kerralla oikeasti luin ja valmistauduin Eximian-itseopiskelupaketin avulla.Se oli käytännössä referoituna se kirja.Osasin sen käytännössä ulkoa(paketin materiaalin).Vastasin vain ja ainoastaan kirjan mukaisesti.En sooloillut yhtään.

Opiskelu oli pääsykokeen jälkeen helppoa.Myös gradu valmistui kivuttomasti.

Rauniosta en tiedä, Juhila oli jonkun sata vuotta, ja sitten tuli se Vastavuoroinen sosiaalityö tms, seurasin näitä, mutta en hakenut kun en elämältä ehtinyt silloin. Tänä vuonna oli neljä artikkelia.

Ap

Vierailija
17/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö teidän muiden saleissa väkeä kuinkq paljon pois tunnin jälkeen?

18/317 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella tuli käytyä kokeessa. Ainoaksi kompastuskiveksi muodostui oikeastaan korruptoitunutta sosioekologista mallia koskeva kysymys. Oli viikko käytännössä aikaa itselläni lukea niin eihän sitä nyt kaikkea voi muistaa. ^^

Yllätyksenä tuli se, että kuinka paljon helpommalta tämä koe tuntui verrattaessa Helsingin sosiaalitieteiden pääsykokeeseen ja siihen valmistautumiseen käytin kuukauden. Ensimmäistä kertaa hain nyt muuallekin, toivottavasti tärppää.

Vierailija
19/317 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostelee ylös! Täällä pisterajoja mietin, vaikka voisi antaa jo olla. Minne olivat muuten monivalinnat kokeesta kadonneet...

Vierailija
20/317 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rollossa ainakin lähti jo tunnin jälkeen pois porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme