Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maanisia ulkomailla matkailijoita oikein riivaa?

Vierailija
21.05.2019 |

Nythän tätä lentelyä ympäriinsä on alettu vasta yleisesti ihmetellä, itse olen ihmetellyt tätä ilmiötä parikymmentä vuotta.
Minä en ole lentänyt koskaan minnekään, enkä ole menettänyt muuta kuin vellovien hikisten ihmismassojen seassa käyskentelyn jossain toisessa maassa ja lentokentillä -eli en mitään.
Jotkut tuntuvat olevan matkailunarkkareita, ihan kuin se oisi luonnollinen elämäntapa, vaikka ei todellakaan ole.

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samaa mieltä.

Aikoinan matkustelimme sinne sun tänne ja ihan siitä syystä, kun kaikki sanoivat, miten ihanaa se on.

Mitään erityisen ihanaa en kohdannut matkoillani, joten lopetin ne ja olemme käyttäneet luksukseen omasa maassa säästyneet rahat. Ei stressiä ei lentokenttiä ei tauteja, joita voi saada paskaisissa ravintoloissa.

Juuri ne kentät ovat pahimpia. Melkein joka reissussa koneet myöhässä, ikuista odottelua. Sitten kerran miestäni luultiin mafiosoksi kun oli liian hyvät vaatteet päällä ja turvatarkastuksessa piipitti jokin koko ajan.

Milloin hiekkamyrsky esti koko lennon jne.

Ei kiitos, mutta ilmasto kiittää pa...skantärkeitä itseään korostavia lentelijöitä.

Ostatteko nyt "luksuksia" ihan siitä syystä, kun toiset kertovat miten ihania ne ovat?

Emme osta, vaan ihan omaa ajatusmaailmaa käyttäen. Emme tärvitse kenenkään muiden hyväksyntää.

Emme esittele saavutuksiamme somessa, kun tämä palsta on ainoa, missä käyn harvakseltaan.

Eihän kellään tamän ketjun mukaan ole elämää ollenkaan, jos ei juokse helmat hampaissa maailmalla🤣

Vierailija
62/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo tehdä hyve siitä mihin ei itsellä edes olisi mahdollisuutta. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan, koska 

- Asun ulkomailla, olen asunut jo pitkään. Takana on pari eri maata. 

- Asun ulkomailla, koska halusin rakentaa itselleni uran. Tienaan ulkomailla nettona tuplana sen, mitä Suomessa. Lisäksi mahdollisuudet ovat moninkertaiset. 

- Matkustan töiden vuoksi, koska en suoriudu töistäni ilman säännöllisiä työmatkoja

- Ja koska haluan käydä välillä Suomessa, jotta lapsi tapaa isovanhempansa 

Mikään ei ole rikastuttanut elämääni, kuten asuminen ulkomailla. En olisi edes sama ihminen, jos olisin jäänyt. 

Vierailija
64/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo tehdä hyve siitä mihin ei itsellä edes olisi mahdollisuutta. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Eikö kumminkin just päin vastoin, tehdään pahe siitä, mihin ei itsellä ole rahkeita?

Vierailija
65/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisesta on tosiaan tullut normi nykyihmiselle. Mitä sen väliä, vaikka pian ei ole maapalloa millä matkustella, kun paskotaan ilmasto ja yllytetään turistirysiä tuottamaan jäätävät määrät roskaa, joiden kierrättämiseen ei juuri ole resursseja.  Mereen vaan muovit ja luontoon tautiripulit. 

Itse olen todellakin kiinnostunut muista kulttuureista, historiasta ja maantieteestä, mutta minulle riittää oikein hyvin dokumenttielokuvat, kirjat ja vaikka ihan tämä internet. Väittäisin, että niiden avulla oppii muista maista jopa enemmän, kuin kännissä sen tietyn maan rannalla makaamalla. 

Olen siis itsekin nuorempana matkustanut muutamia kertoja todella kauaskin, mutta nyt ympäristövastuuni tuntien en sitä enää ainakaan lentokoneella tee. Suomi ja pohjoismaatkin ovat täynnä upeita kohteita ja kulttuureita. 

Vierailija
66/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan, koska 

- Asun ulkomailla, koska halusin rakentaa itselleni uran. Tienaan ulkomailla nettona tuplana sen, mitä Suomessa. Lisäksi mahdollisuudet ovat moninkertaiset. 

- Matkustan töiden vuoksi, koska en suoriudu töistäni ilman säännöllisiä työmatkoja

Mikään ei ole rikastuttanut elämääni, kuten asuminen ulkomailla. En olisi edes sama ihminen, jos olisin jäänyt. 

Paitsi ehkä tämä palstailu.

Vierailija
67/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samaa mieltä.

Aikoinan matkustelimme sinne sun tänne ja ihan siitä syystä, kun kaikki sanoivat, miten ihanaa se on.

Mitään erityisen ihanaa en kohdannut matkoillani, joten lopetin ne ja olemme käyttäneet luksukseen omasa maassa säästyneet rahat. Ei stressiä ei lentokenttiä ei tauteja, joita voi saada paskaisissa ravintoloissa.

Juuri ne kentät ovat pahimpia. Melkein joka reissussa koneet myöhässä, ikuista odottelua. Sitten kerran miestäni luultiin mafiosoksi kun oli liian hyvät vaatteet päällä ja turvatarkastuksessa piipitti jokin koko ajan.

Milloin hiekkamyrsky esti koko lennon jne.

Ei kiitos, mutta ilmasto kiittää pa...skantärkeitä itseään korostavia lentelijöitä.

Ostatteko nyt "luksuksia" ihan siitä syystä, kun toiset kertovat miten ihania ne ovat?

Emme osta, vaan ihan omaa ajatusmaailmaa käyttäen. Emme tärvitse kenenkään muiden hyväksyntää.

Emme esittele saavutuksiamme somessa, kun tämä palsta on ainoa, missä käyn harvakseltaan.

Eihän kellään tamän ketjun mukaan ole elämää ollenkaan, jos ei juokse helmat hampaissa maailmalla🤣

Ah, teidän luksusenne ovat oman ajatusmaailman mukaan ostettuja, parempia luksuksia. Ilman halua tulla hyväksytyksi.

Miksi et usko että matkailu voisi olla jollekin muulle juuri tuollainen "luksusasia"?

Vierailija
68/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, riivaisikohan heitä se, että he ovat maanisia?

AP.n omiin ongelmiin en osaa antaa neuvoja.

Vierailija
69/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustamisesta on tosiaan tullut normi nykyihmiselle. Mitä sen väliä, vaikka pian ei ole maapalloa millä matkustella, kun paskotaan ilmasto ja yllytetään turistirysiä tuottamaan jäätävät määrät roskaa, joiden kierrättämiseen ei juuri ole resursseja.  Mereen vaan muovit ja luontoon tautiripulit. 

Itse olen todellakin kiinnostunut muista kulttuureista, historiasta ja maantieteestä, mutta minulle riittää oikein hyvin dokumenttielokuvat, kirjat ja vaikka ihan tämä internet. Väittäisin, että niiden avulla oppii muista maista jopa enemmän, kuin kännissä sen tietyn maan rannalla makaamalla. 

Olen siis itsekin nuorempana matkustanut muutamia kertoja todella kauaskin, mutta nyt ympäristövastuuni tuntien en sitä enää ainakaan lentokoneella tee. Suomi ja pohjoismaatkin ovat täynnä upeita kohteita ja kulttuureita. 

Olen pahoillani, jos sinun matkasi ovat koostuneet kännissä makaamisesta ja metsään ripuloimisesta. Kirjat ovat sinulle varmasti parempi vaihtoehto.

Vierailija
70/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, jos sinun matkasi ovat koostuneet kännissä makaamisesta ja metsään ripuloimisesta. Kirjat ovat sinulle varmasti parempi vaihtoehto.

Etkä ole .Tuo on vain yksi palstailuilussa tyypillinem tapa sanoa "sun mielipide oli perseestä".

Vierailija
71/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisipa tulla huono omatunto... :D

Vierailija
72/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kumminkin just päin vastoin, tehdään pahe siitä, mihin ei itsellä ole rahkeita?

Aivan! Voi sen noinkin päin ilmaista. Itselle (arvostelijalle) hyve, toisten (matkailijoiden) pahe :)

Vierailija
73/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei tiedä, mitä on menettänyt, jos ei koskaan ole matkustanut. Mm joidenkin ihmisten tapaamiset, joita et koskaan muuten kohtaisi. Mittaamattoman arvokkaita asioita.

Vierailija
74/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen on halpaa, koska lentopolttoaine on verotonta, eikä ulkomaan lennoista makseta edes arvonlisäveroa. Se kannustaa etsimään itseään Balilta.

Eniten vapaa-ajan lentoja tekevät pääkaupunkiseudun akateemiset naiset. Samat ihmiset, jotka ovat huolestuineita ilmastonmuutoksesta. Vihreät (akateemisten nuorten naisten puolue) saattaa olla pian hallituksessa ja se saattaa tarkoittaa pientä lentoveroa Ruotsin tapaan.

Vierailija
75/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta lentomatkaa varamaan kirjoitti:

Sitähän ei tiedä, mitä on menettänyt, jos ei koskaan ole matkustanut. Mm joidenkin ihmisten tapaamiset, joita et koskaan muuten kohtaisi. Mittaamattoman arvokkaita asioita.

ja samaan aikaan joku on voinut kohdata mittaamattoman arvokkaan ihmisen ihan kotimaassa.

Vierailija
76/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä ole .Tuo on vain yksi palstailuilussa tyypillinem tapa sanoa "sun mielipide oli perseestä".

Oho. Sä et taidakaan olla mikään aloittelija tässä "palstailuilussa". Osuit oikeaan. Mutta luepa tuo lainattu kommentti; sieltä löytyvät ripulit ja kännissä rannalla makaamiset.

Omilta matkoiltani en tuollaista menoa tunne.

Vierailija
77/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kaikenlaisesta matkustelusta, niin fyysisesti kehoa siirtämällä kuin mielen sisällä ja myös aikamatkailusta :)

Vierailija
78/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan, koska 

Olisin voinut kirjoittaa tämän. Paitsi nykyään ei ole enää työmatkoja, kun jäin kotiäidiksi. Suomi-tuloilla ei olisi mahdollista. Kotona on hyvä olla ja köllötellä omalla uima-altaalla. Pakko silti joskus matkustaa Suomeen sukulaisia tapaamaan. Sori siitä :D

Vierailija
79/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja samaan aikaan joku on voinut kohdata mittaamattoman arvokkaan ihmisen ihan kotimaassa.

Tai vaikka molemmissa.

Mahdollisuus on suurempi, kun oven avaa koko maailmalle.

Vierailija
80/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaikka molemmissa.

Mahdollisuus on suurempi, kun oven avaa koko maailmalle.

Ja vielä paremman maailmasta tekee, kun lakkaa miettimästä/arvioimasta toisten valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän