Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maanisia ulkomailla matkailijoita oikein riivaa?

Vierailija
21.05.2019 |

Nythän tätä lentelyä ympäriinsä on alettu vasta yleisesti ihmetellä, itse olen ihmetellyt tätä ilmiötä parikymmentä vuotta.
Minä en ole lentänyt koskaan minnekään, enkä ole menettänyt muuta kuin vellovien hikisten ihmismassojen seassa käyskentelyn jossain toisessa maassa ja lentokentillä -eli en mitään.
Jotkut tuntuvat olevan matkailunarkkareita, ihan kuin se oisi luonnollinen elämäntapa, vaikka ei todellakaan ole.

Kommentit (186)

Vierailija
41/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on! Osa jengistä on vissiin ihan pullossa kasvaneita. Mä lähdin Interrailille heti kun vaan oli mahdollista. Olin 18. En kyllä paennut mistään eikä silloin ollut somea keksittykään. Sen jälkeen on veri vetänyt matkoille yhä vaan eikä se tee arjestani kotisuomessa yhtään sen ankeammaksi. Eihän hyvä arki ja matkailu toisiaan pois sulje. En muuten vieläkään ole somessa, en Facessa enkä Instassa. Miten joku voi edes kuvitella, että joku käy mökillä siksi että voi sanoa käyneensä mökillä! Mikä teitä vaivaa?

Vierailija
42/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maapallo on aika erikoinen ja monipuolinen paikka. Ihmiset, kulttuurit, tavat, ruoat ja ilmastotkin ovat erilaisia. Niihin on kiva tutustua ihan paikan päällä, siinä samalla saattaa vahingossa omakin maailma avartua.

Tämä. Tämän vuoksi ole maaninen matkailija. Lisäksi miehen suku on ulkomailla joten sen vuoksi tulee myös käytyä, niin lapset näkee isovanhempiaan ja kummiaan. Kohteet ei ole pelkkää rantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään toiminta ei ole maanisena kovin mukavaa. Mutta Suomen ilmasto no talvisin niin kamala, että pakkohan täältä on jonnekin päästä, jotta ei tapahdu kauheita.

Vierailija
44/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä itse matkustelussa mitään pahaa ole, mutta se, että mennään aina niihin turistirysiin on ymmärryksen ulkopuolella. Sitten ihkutetaan mahtavaa kulttuuria, vaikka niiden rysien "kulttuuri" on muokattu turisteja varten, eikä ole sitä maan oikeaa kulttuuria.

Matkailijoissa on jo monta sukupolvea: isovanhempani (syntyivät 1910- ja 1920-luvuilla) kokivat matkailun ja lentomatkailun kasvun "koko kansan huviksi". Aikanaan neljä vuotta teltoissa ja korsuissa eläneelle vaarille ja reumatismista kärsineelle mummulle oli melkoista luksusta päästä vanhoilla päivillään tasaisella lentokonekyydillä etelän lämpöön keskellä talvea. Sen kummempaa kielitaitoa ei ollut joten pakettimatkat oppaineen olivat täydellinen ratkaisu. Isoja elämyksiä, elämänlaatua ja iloa.

Toinen ääripää on mielestäni vähän kyyninen Madventurensa katsonut sukupolvi jonka mielestä pitää löytää alue jota muut turistit eivät vielä ole turmelleet koska turistirysät ovat niin feikkejä. Kokemuksen pitää olla ainutlaatuinen ja juureva.

Vierailija
45/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastahan se on, jotkut ihmiset on niin kieroutuneita että heti kun on lomaa niin pakko lentää jonnekkin ulkomaille pakkomielteisesti.

Olen myös kauan ihmetellyt että missä näillä ihmisillä oikein viiraa?

Onneksi tämä sairas ilmiö on viimein nostettu tapetille eikä sitä katsota hyvällä.

Tuossa on yleensä takana joku syvä tyytymättömyys omaan elämään tai sisäinen rauhattomuus, jos pitää joka ikisenä pitkänä viikonloppunakin päästä ulkomaille. Ei ole normaalia. Itse tunnen joitain tällaisia ihmisiä ja heillä on vaikeuksia sitoutua yhtään mihinkään (parisuhteet, työpaikat, koti). Ovat kokeilleet ulkomailla asumistakin, mutta ihan se sama rauhattomuus ja sitoutumiskyvyttömyys on odottanut sielläkin.

No johan oli yleistys! Omalta kohdaltani voin kuitata kaikki väittämäsi vääriksi.

Minä olen ensinnäkin oikein tyytyväinen mukavaan elämääni. Olen sitoutunut kotiin ja parisuhteeseen; olen kunnialla kasvattanut kolme menestyvää lasta, parisuhteeni on 44-vuotias. Olen asunut ulkomailla viimeiset parikymmentä vuotta. Tätä nykyä asun kahdessa maassa, se tuo oman osansa matkapäivien määrään. Matkustan mielelläni ja paljon, se on minulle yksi harrastuksistani.

Vierailija
46/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä maapallo on aika erikoinen ja monipuolinen paikka. Ihmiset, kulttuurit, tavat, ruoat ja ilmastotkin ovat erilaisia. Niihin on kiva tutustua ihan paikan päällä, siinä samalla saattaa vahingossa omakin maailma avartua.

Tämä. Tämän vuoksi ole maaninen matkailija. Lisäksi miehen suku on ulkomailla joten sen vuoksi tulee myös käytyä, niin lapset näkee isovanhempiaan ja kummiaan. Kohteet ei ole pelkkää rantaa.

Lisään että arki kotona on myös oikein mukavaa. On kiva koti ja harrastuksena puutarhanhoito ja hyötykasveja kasvatan satokauden. Joillakin on 0monipuoliset mieltymykset, ei pelkkää kotia tai pelkkää matkailua.

Vierailija
47/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään että arki kotona on myös oikein mukavaa. On kiva koti ja harrastuksena puutarhanhoito ja hyötykasveja kasvatan satokauden. Joillakin on 0monipuoliset mieltymykset, ei pelkkää kotia tai pelkkää matkailua.

Lisänä vähän palstailua

Vierailija
48/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan koska:

1. Matkan suunnittelu on jo osa matkaa, siihen kuluu viikkoja ennen matkaa. Nautin todella paljon etsiä reittejä, junalippua, ravintoloita jne.

2. Saan suurta tyydytystä siitä, että näen eri kulttuureja, paikallisten tapoja elää jne.

3. Opin joka reissulta niin paljon uutta muista maista ja ihmisistä, että jaksan niiden asioiden kanssa elää

4. Matkan jälkeen on ihana muistella asioita, joita on kokenut

Itse matkustaminen esim. lentämällä ei ole hohdokasta, perillä olo on. Minulla on varaa matkustaa. Lisäksi meillä on kiva koti, oma piha. Kesämökki. Nämä eivät poissulje toisiaan. Minua ei ilmasto innosta matkustamaan, joten harvoin matkustan lämpimiin maihin.

Vierailija
49/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turismi on oikeasti maapallon suurtin syöpä, joka on mahdollistanut populaation räjähtämisen käsiin ja luonnon paskaksi laittamisen.

Jos ihminen ei pystyisi noin vaan tunneissa vaihtamaan pallonpuoliskoa, meillä ei olisi mitään hätää.

Mutta kun alkoi tämä ihmisralli, se tuhosi kaiken teollistumisen ajan myötä.

Ihmisen ei yksinkertaisesti pitäisi liikkua niin suuria matkoja niin nopeasti ja niin usein, ihmislajin kuuluisi pysytellä omissa heimoissa omilla alueillaan. Mutta myöhästä se nyt on, kaikki on roskattu ja kaluttu puhtaaksi.

Aina kun näen turistirannan täynnä punasta hikistä ihmislihaa, näen vain massaa jonka olemassololle ei ole mitään tarkotusta. Toivon joka kerta tsunamia kun näen sellasta kuvaa esim televisiosta. Minusta hyökyaalto ajaa asiansa nimenomaan turistirannoilla, aivan kuin planeetta puhdistaisi itseään tuholaisista.

Vierailija
50/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että osa jengistä - mistä lie näivetynniemeltä - tsiigaa jonkun sarasiepin Instaa ja kertoilee siltä pohjalta näkemyksiään matkailusta :)

Vierailija
51/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah-hah-hah-hah! "turismi räjäyttänyt populaation" Meinaatko, että siellä käydään lisääntymässä? "ihmisralli tuhosi kaiken teollistumisen" Lisää huutonaurua. Mitä sä oikein päästelet näppikseltäsi?

Vierailija
52/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla stereotypiat. Et ole tainnut poistua kotoasi mainittuun kahteenkymmeneen vuoteen. 

Vierailija
53/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin matkaillut omasta mielestäni ihan tarpeeksi niin koti- kuin ulkomailla, ja olen tullut siihen tulokseen, että moni valitsee matkailun ajanvietteeksi siksi, että ihminen kaipaa uusia kokemuksia ja virikkeitä. Näitä on todella helppoa saada matkaillessa. Iän myötä ihminen kuitenkin kypsyy ja alkaa tajuta, että oman pään sisältä löytyvät ne parhaat reissut. Ei tarvitse lähteä mihinkään kun keskittyy siihen, kuinka itse voi kasvaa ja luoda uusia ideoita ja ajatuksia omista lähtökohdistaan sisäisesti. Itse koen tämän sisäisen vaihtelun nykyisin paljon antoisammaksi kuin ulkoisen maiseman vaihtumisen.

Kun ihminen antaa itselleen aikaa ja tilaa, ei tarvitse hakea mielenkiintoa kaukomailta. Ulkomailla itsekin vuosia asuneena allekirjoitan sen ajatuksen, että ihmiselämä ei ole olennaisesti erilaista vaikka asuisit missä. Kulttuurit ja ympäristöt vaihtelee, mutta ihmiset lopulta aika vähän. Ainoat kiinnostavat erot ovat yksilöiden itse kehittämissä luonteissa ja hyvyyden ilmaisuissa.

Vierailija
54/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 53 lisää, että vaikka Suomen ilmasto ei olekaan ihmisystävällinen, voi omilla valinnoillaan vaikuttaa esim. siihen, että kesäisin pystyy olemaan auringossa niin paljon, että akut oikeasti latautuvat. Tietenkin jos on painettava pää kolmantena jalkana ympäri vuoden, ja ainoa aika itselle on muutama lomaviikko, ei ihminen ole enää oma itsensä koskaan ja hänessä menee ihmisyys hukkaan.

Vierailija
55/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut kaksivuotiaasta saakka.

Omat lapset on otettu mukaan ihan pieninä -nuorin matkusti lentokoneessa ekaa kertaa 5kk ikäisenä.

Teini-iässä olevat lapsemme ovat viettäneet lähes 2 vuotta elämästään ulkomailla.

Itse olen myös työskenneööyt ulkomailla, eka kesätyö oli lahden takana kun olin 15v -kaiken kaikkiaan n:7 vuotta olen viettänyt Suomen rajojen ulkopuolella.

Haluan kokemuksia, lämpöä, kaikkea uutta.

Suomi on aivan liian pieni, kylmä, kallis ja ankea paikka viettää tämä yksi ja ainoa elämä.

Vierailija
56/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä.

Aikoinan matkustelimme sinne sun tänne ja ihan siitä syystä, kun kaikki sanoivat, miten ihanaa se on.

Mitään erityisen ihanaa en kohdannut matkoillani, joten lopetin ne ja olemme käyttäneet luksukseen omasa maassa säästyneet rahat. Ei stressiä ei lentokenttiä ei tauteja, joita voi saada paskaisissa ravintoloissa.

Juuri ne kentät ovat pahimpia. Melkein joka reissussa koneet myöhässä, ikuista odottelua. Sitten kerran miestäni luultiin mafiosoksi kun oli liian hyvät vaatteet päällä ja turvatarkastuksessa piipitti jokin koko ajan.

Milloin hiekkamyrsky esti koko lennon jne.

Ei kiitos, mutta ilmasto kiittää pa...skantärkeitä itseään korostavia lentelijöitä.

Vierailija
57/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapset on otettu mukaan ihan pieninä -nuorin matkusti lentokoneessa ekaa kertaa 5kk ikäisenä.

Teini-iässä olevat lapsemme ovat viettäneet lähes 2 vuotta elämästään ulkomailla.

Itse olen myös työskenneööyt ulkomailla, eka kesätyö oli lahden takana kun olin 15v -kaiken kaikkiaan n:7 vuotta olen viettänyt Suomen rajojen ulkopuolella.

Suomi on aivan liian pieni, kylmä, kallis ja ankea paikka viettää tämä yksi ja ainoa elämä.

Missä siis nyt asutte?

Vierailija
58/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aidosti tyytyväinen omaan elämäntapaansa, ei ihmettele eikä päivittele muiden matkustamisia tai matkustamattomuuksia.

Vierailija
59/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samaa mieltä.

Aikoinan matkustelimme sinne sun tänne ja ihan siitä syystä, kun kaikki sanoivat, miten ihanaa se on.

Mitään erityisen ihanaa en kohdannut matkoillani, joten lopetin ne ja olemme käyttäneet luksukseen omasa maassa säästyneet rahat. Ei stressiä ei lentokenttiä ei tauteja, joita voi saada paskaisissa ravintoloissa.

Juuri ne kentät ovat pahimpia. Melkein joka reissussa koneet myöhässä, ikuista odottelua. Sitten kerran miestäni luultiin mafiosoksi kun oli liian hyvät vaatteet päällä ja turvatarkastuksessa piipitti jokin koko ajan.

Milloin hiekkamyrsky esti koko lennon jne.

Ei kiitos, mutta ilmasto kiittää pa...skantärkeitä itseään korostavia lentelijöitä.

Ostatteko nyt "luksuksia" ihan siitä syystä, kun toiset kertovat miten ihania ne ovat?

Vierailija
60/186 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siis nyt asutte?

Etelä-Suomessa.

Syysloma & hiihtoloma 2020 varattuina koko perheelle tällä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi