Voiko kummin " irtisanoa" ?
Nyt on sellainen tilanne yhden kummin kanssa, etten haluaisin hänen edes kummiuden verukkeella joskus tulevan synttäreille tms.
Kommentit (2)
Jouduin itse samanmoiseen tilanteeseen ja selvittelin asiaa. Eli kuten edeltäjä vastauksessaan muisteli niin kummiutta ei valitettavasti voi perua.
Nykyään lapselle voi kyllä jälkikäteen " hommata" uusia kummeja jos välit alkuperäisiin kummeihin on jostain syystä (välimatkat, välirikko tms.) poikki tai jos kummit ovat vaikkapa kuolleet tms.
En tiedä teidän tilanteestanne mutta meillä pari vuotta oltiin pitämättä yhteyttä, poika sai jouluna ja synttäreina postitse tai sukulaisten kautta paketit kummiltaan (= juuri sellaista kummiutta jota emme kaipaa...).
Nyt välit senverran jo parantuneet että kevään mittaan kummi on tavannut pojan pari kertaa ja kerran poika on ollut siellä yötä, puhuvat puhelimessa jne.
Olen yrittänyt olla tilanteessa aikuinen ja pyrkinyt pitämään kummin ja minun välisen välirikon vaikuttamasta heidän väliseensä suhteeseen. Välillä vaikeaa mutta luulen että maksaa itsensä takaisin pitkässäjuoksussa.
mutta mikään ei velvoita sinua pitämästä yhteyttä tähän henkilöön/häntä kotiinne kutsua.
Harmi, että tilanne on mennyt noin pahaksi!