Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ työhaastattelussa pitäisi sanoa omaksi huonoksi puolekseen?

Vierailija
20.05.2019 |

Ensimmäisellä kerralla keksin jonkun työhön liittymättömän asian, joka ei oikeasti olisi firmalle huono juttu. Se oli liian läpinäkyvä, selvästi haastattelun virhehetki. Toisella kerralla kerroin rehvakkaasti, että en keksi itsestäni huonoja puolia, mikä olikin totta haettavaan työhön liittyen. Mutta se oli myös virhe. Tuntuu, että mikä tahansa asia mitä siinä sanoo, nousee huutomerkiksi ja jää mieleen, että "tässä hakijassa oli tällainen vika".

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa vastata kysymykseen, mitkä ovat huonoja puoliksi, et tarvitse hakemaasi työpaikkaa ja työhaastattelija tietää sen.

Luuletko olevasi niin täydellinen, että mitään kehitettävää sinussa ei enää ole.

Tuolla kysymyksellä mittaillaan itsetuntemusta ja esim. soveltumista tiimityöhön.

Ja kuka on niin hölmö, että kyselee tällaista asiaa täysin tuntemattomilta ihmisiltä

jollain nettipalstalla.

Ihmisellä voi olla vaikka mitä huonoja puolia eikä ne vaikuta työntekoon millään tavalla. Mitäpä haastattelijat sanovat, jos työnhakija sanoo, että jään perjantaisin torkkumaan sohvalle enkä mene ajoissa nukkumaan tai ikkunat on viidettä vuotta pesemättä. Kun ei tiedä työpaikasta, työkavereista eikä työtehtävistäkään mitään, niin vaikea siinä on yhtäkkiä keksiä jotain sopivaa.

Klassikko on "vaadin itseltäni täydellisyyttä, mutta olen opetellut sietämään sitä, että joskus riittävän hyvä on riittävän hyvä". Itse olen sanonut sen, että minulla jää joskus hankalat tehtävät viime tippaan, mutta saan ne kuitenkin ajoissa tehtyä. Aivot kuitenkin työstävät asiaa, joten olen pohtinut asiaa monelta puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi