Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vi**uttaa, kun tekniikan alalla naiset saavat paremmat harkkapaikat

Vierailija
20.05.2019 |

Vi*'uttaa, kun naiset saavat tekniikan alalla paremmat harkkapaikat, koska omistavat emättimen. Vaikka keskiarvo olisi mallia amk 2,5 niin silti paremmat harkkapaikat. Tai kuten kaverini Aallon koneelta gpa 4 ei meinannut löytää paikkaa, sitten joku kaunis ja seksikäsvartaloinen 2,5gpa saa heti mukavan konttorityön, koska miespomo haluaa silmänruokaa. Itse olen projektipäällikkö keskisuurella teknologiayhtiöllä, palkkaan pääosin vain miehiä. Ihan vain solidaarisuuttani, palkkasin taas 3 miesopiskelijaa. Tietenkään en kerro ajatuksiani koskaan ääneen. En halua HR:n valkoroskaritarien naulittavaksi. Monet yhtiöt harrastavat miesten kustannuksella "tyttö sinä olet tähti tekniikassakin"- kamppiksia, mutta tässä yksikössä sellaista ei harrasteta, jos se minusta on kiinni.
M34

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perustat tämän tietosi mututuntumaan ja persvetoon? Olen "tekniikan alalla" työskentelevä nainen eikä kukaan, myöskään minä, saanut harkkapaikkaa reittä pitkin. Päin vastoin sen saamisen eteen piti tehdä tuplasti töitä kun ei ollut hyväveliverkostoa esittelemässä pomoille ja naisia ei otettu tosissaan. 

Vierailija
2/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja perustat tämän tietosi mututuntumaan ja persvetoon? Olen "tekniikan alalla" työskentelevä nainen eikä kukaan, myöskään minä, saanut harkkapaikkaa reittä pitkin. Päin vastoin sen saamisen eteen piti tehdä tuplasti töitä kun ei ollut hyväveliverkostoa esittelemässä pomoille ja naisia ei otettu tosissaan. 

Ei aloitus välttämättä ole mutua tai tuulesta temmattua. Katsopa tämä, jos ehdit ennen kuin ketju poistetaan:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on itse elänyt "Voe tokkiisa, eepä taejja meijjän virmasta naesinsinöörille töetä löötyvä"-aikakauden, niin ap:n kaltaisen e-mättömyyden itku lähinnä naurattaa.   Kiva,  että annat töitä kilt_timie_hille, ei heitä muuten kukaan palkkaisi.

Vierailija
4/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pask** jauhat. Jouduin itse joskus käymään harjoitteluaikana johtokunnan päätöksiä läpi ja jouduin toteamaan että kaikki samalla tasolla ja alempana olevat miehet saivat parempaa palkkaa kuin minä. Tilastollisesti naiset saavat edelleen teknisellä alalla huonompaa palkkaa kuin miehet. Taidat vaan olla niitä joiden mielstö naisten ei pidä tulla sotkemaan poikien hyvä veli kerhoja

Vierailija
5/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulutusohjelmassa on muka harkkaa?

Vierailija
6/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa että naiset joilla jopa olisi syytä vinkua eivät sitä tee mutta mieslapset ovat heti vauhdissa kun yritykset lisäävät diversiteettiä.

Vierailija
7/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä koulutusohjelmassa on muka harkkaa?

Harjoittelupaikka. Esim amk-insseillä on 30op harjoittelua, dipoilla ei niin paljoa, mutta kuitenkin dipoillakin kesätyökokemus vaikuttaa aika ratkaisevasti työllistymiseen.

Vierailija
8/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta tuo on, vaikka sen suoraan sanominen saakin aikaan naisvaltaisella foorumilla raivoisaa vastaansanomista ja alapeukkuja. Se on ihan päivänselvä asia, että monet miespomot palkkaavat lyhytkestoisiin hommiin mieluiten silmänruokaa, jos sellaista on tarjolla. Päivät kuluu paljon mukavammin, kun voi työn ohessa lirkutella sille parikymppiselle misulle.

Vierailija
9/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se pimpsa, se pimpsa.

Vierailija
10/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta tuo on, vaikka sen suoraan sanominen saakin aikaan naisvaltaisella foorumilla raivoisaa vastaansanomista ja alapeukkuja. Se on ihan päivänselvä asia, että monet miespomot palkkaavat lyhytkestoisiin hommiin mieluiten silmänruokaa, jos sellaista on tarjolla. Päivät kuluu paljon mukavammin, kun voi työn ohessa lirkutella sille parikymppiselle misulle.

Nimenomaan lyhytkestoisiin kesätöihin. Vakkariksi palkkaaminen onkin sitten pirun iso riski, et se on kohta raskaana. 

Vierailija
11/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo mielikuva? En yleensä nähnyt haastattelijaani kuin vilaukselta kesätöiden aikaan... Jo 30 vuotta DI hommissa enkä kyllä millään tunnista ongelmaasi 🙄

Vierailija
12/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa että naiset joilla jopa olisi syytä vinkua eivät sitä tee mutta mieslapset ovat heti vauhdissa kun yritykset lisäävät diversiteettiä.

Tämä on vihapuhetta. Se ei ole sallittua.

Vierailija
13/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutteessa oleva työtön DI täältä puuttuikin... vai ovatko kaikki palstan kiltit setämiehet sellaisia?

Vierailija
14/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se pimpsa, se pimpsa.

Niin - tuo vakioaihe, joka iäti on kílttímíehelle syy kaikkiin vastoinkäymisiin. Kyllä on joillakin elämä vaikeeta, ei voi muuta sanoa.  :d

Vierailija
15/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sen verran p-skaa tekstiä, että ap EI ole mikään päällikö missään. Ei mulla muuta, päivänjatkoa kaikille. Jopa ap:lle!

Vierailija
16/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan lyhytkestoisiin kesätöihin. Vakkariksi palkkaaminen onkin sitten pirun iso riski, et se on kohta raskaana. 

Hohhoh, minä sain eka "kesäduunipaikasta" pysyvän duunin, jossa työskentelin kaikki lomat ja osin viikot toiselta vuosikurssilta eteenpäin, tein dippatyön ja jatkoin vakinaisena. Tekeepä eetvarttia ajatella näin jälkikäteen, miten monta uliopiston 5 gdiipadaapa jamipetteriä jäi sen takia ilman "harkkapaikkaa"!

Vierailija
17/17 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, jos se olisi ulkonäöstä kiinni, niin olisi taitanut meidän tyttö jäädä ilman kesätöitä. Ei ole millään muotoa ruma ja vartalossa ei moittimista, mutta muuten on sellainen perushiirulainen joka ei paljon ulkonäöstään piittaa ja meikkiä hänellä on ollut tasan vanhojentansseissa ja lakkiaisissa. Näistä ulkonäköpuutteista huolimatta sai kuitenkin heti lukion jälkeen oman alan kesätöitä ja ekana opiskeluvuonna osa-aikaisen työn, joka jatkuu kesällä kokoaikaisena. Kouluarvosanoja ei niinkään taidettu kysyä, mutta kyllähän nämä haastatellaan ja testataan ennen rekrypäätöstä. Jos ei jo hakuvaiheessa ole ennakkotehtäviä, niin viimeistään haastatteluvaiheeseen kuuluu jonkin sortin koodausta. Ei kukaan palkkaa koodaajaa pelkän supliikin saati ulkonäön perusteella, kyllä ne taidot halutaan nähdä myös livenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi