Facebookin kaveriehdotuksista
Osaako joku kertoa meneekö kaveriehdotukset ristiin? Jos minulle tulee kaveriehdotus, niin näynkö minä myös tämän tyypin kaveriehdotuksissa? Varsinkin jos ei ole yhtään yhteistä kaveria?
Kommentit (14)
no entäs jos ei ole puhelimessa facea,vain tetokoneella?
Mua niin ärsyttää ne kaveriehdotukset,joku tutuntutuntutuntuttu,miks ylipäätään laitetaan!
Olen jo ajatellut että lopetan koko naamakurjan
Tämän tiedänkin. Mutta jos minä olen tallentanut jonkun numeron puhelimeeni ja sitä kautta tulee kaveriehdotus minulle, niin näynkö minä samalla myös hänen kaveriehdotuksissaan?
Mietin tätä kun tallensin kampaajan numeron puhelimeen ja hetken päästä hän oli kaveriehdotuksena. Että näkyykö hänellä myös kaikki jotka tallentavat hänen numeronsa
Heps kirjoitti:
Tämän tiedänkin. Mutta jos minä olen tallentanut jonkun numeron puhelimeeni ja sitä kautta tulee kaveriehdotus minulle, niin näynkö minä samalla myös hänen kaveriehdotuksissaan?
Mietin tätä kun tallensin kampaajan numeron puhelimeen ja hetken päästä hän oli kaveriehdotuksena. Että näkyykö hänellä myös kaikki jotka tallentavat hänen numeronsa
No ei. Ihan niin pitkällä vakoiluohjelmistot eivät ole, että ne tietäisivät ketkä kaikki ovat jonkun henkilön numeron tallentaneet. Facebook "lukee" vain kuhunkin tiliin liitettyä puhelinta ja siihen tallennettujen numeroiden mukaan ehdottelee.
Vierailija kirjoitti:
Heps kirjoitti:
Mietin tätä kun tallensin kampaajan numeron puhelimeen ja hetken päästä hän oli kaveriehdotuksena. Että näkyykö hänellä myös kaikki jotka tallentavat hänen numeronsaNo ei. Ihan niin pitkällä vakoiluohjelmistot eivät ole, että ne tietäisivät ketkä kaikki ovat jonkun henkilön numeron tallentaneet. Facebook "lukee" vain kuhunkin tiliin liitettyä puhelinta ja siihen tallennettujen numeroiden mukaan ehdottelee.
Mutta kai se facebook näke ihan helposti, että nyt tuli Maijalle kaveriehdotukseksi Minna, joten voisi ehdottaa myös Maijaa Minnan kaveriksi. Ei tietenkään suoraan Maijan puhelimen perusteella vaan Maijan fb:n perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kaveriehdotuksiin tulee automaattisesti ainakin henkilöt, joiden puhelinnumero on tallennettuna puhelimeesi. Ymmärtääkseni sinne päätyvät myös sellaiset, jotka ovat käyneet katsomassa profiiliasi. Eli jos esim. stalkkaat jotain ihastustasi facessa päivät pitkät, niin ennen pitkää alat näkyä tämän ihastuksesi kaveriehdotuksissa.
Ja mistäs face tietää ketä minun puhelinluettelossa on?
Ei kai kukaan ole niin tyhmä että puhelimella on facessa ja/tai antaa numeronsa sinne?
Entä jos kenelläkään kaveriehdotuksista ei ole numeroani eikä minulla heidän? Emmekä ole olleet yhteyksissä kahteenkymmeneen vuoteen millään tavalla. Silloinkaan emme ole olleet edes kavereita vaan tuttavia. Esimerkiksi entisen yläastekaverin ex-poikaystävä,, joiden kummankaan kanssa ei olla nähty koulun jälkeen kertaakaan. Tai vanhan säädön kavereita, joita en edes tunne ja vanha säätökin on sieltä kaukaa menneisyydestä emmekä ole tekemisissä. Hämmentävää.
Mummukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveriehdotuksiin tulee automaattisesti ainakin henkilöt, joiden puhelinnumero on tallennettuna puhelimeesi. Ymmärtääkseni sinne päätyvät myös sellaiset, jotka ovat käyneet katsomassa profiiliasi. Eli jos esim. stalkkaat jotain ihastustasi facessa päivät pitkät, niin ennen pitkää alat näkyä tämän ihastuksesi kaveriehdotuksissa.
Ei kai kukaan ole niin tyhmä että puhelimella on facessa ja/tai antaa numeronsa sinne?
Facebook omistaa Whatsappin. Ei siinä enää tarvitse kuin käväistä facessa puhelimen selaimella...
Kaverien sekä joidenkin heidän kaveriensa kuvat tulevat kaveriehdotuksiin, ketkä muut? Mitä kummallista siinä on?
Mummukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Face tietää. Tuliko luettua vuosi sitten tietoturvauutisia Facebookiin liittyen? Silloin sieltä lähti tosi paljon ihmisiä pois. Nyt voit sitten ihmetellä. Oma syysi jos vieläkin olet siellä. Etkö seuraa ollenkaan uutisia?
Vierailija kirjoitti:
Kaverien sekä joidenkin heidän kaveriensa kuvat tulevat kaveriehdotuksiin, ketkä muut? Mitä kummallista siinä on?
Kaverien kuvat tulevat kaveriehdotuksiin? Not possible.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverien kuvat tulevat kaveriehdotuksiin? Not possible.
Sori kun piti kirjoittaa että kaverien kaverit. Googleta vuosi sitten olleita tietoturvauutisia Facebookiin liittyen, Iltasanomissa niitä ilmeistyi jatkuvast. Älä ole naiivi. Niin kauan kun olet netissä, et ole koskaan turvassa.
Et voi ehkä välttyä koskaan yksittäisiltä k u s i p ä i l t ä. Et voi tietää sitäkään, mikä taho myy sun kuvia ja tietoja kolmansille osapuolille. Kaikki jää nettiin ikuisesti. Älä ole naiivi. Jos olet liittynut Facebookiin, et ehkä tiedäkään mille kaikelle oletkaan altistunut. Suuri ongelma on se, että ihmiset eivät enää välitä.