Erikoisin asia mitä olet löytänyt vanhempasi tai isovanhempasi jäämistöstä
Löysin vähän aikaa sitten kuolleen isäni kotoa kaikki mitä olen hänelle vuosien saatossa ostanut lahjaksi. Ovat avaamattomina paketissa. Vaatteita ja kodintarvikkeita, joita on ihan itse pyytänyt ja kertonut tarvitsevansa
Kommentit (1024)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun olin mummuni kanssa saunassa ja mummu kaihosi: kun saisi oikeeseen pellavapyyhkeeseen kuivata itsensä. Olin silloin 10 vuotias.
Ostin mummulle pellavapyyhkeen joululahjaksi silloin. Mummu kuoli 25 vuotta myöhemmin ja mun antama pyyhe oli muovissa edelleen kaapissa. Tuli jotenkin surullinen olo.
Nyt oon itse tehnyt jonkinlaista kuolinsiivousta. Vanhat päiväkirjat, runokirjat, rakkauskirjeet on hävitetty. Laatikossa on päällimmäisenä asiakirjat eli testamentti, osakekirjat, salasanat. Dildoja en ihan vielä oo hävittänyt :D Ikää on nyt 58
Siis EI! Älkää hävittäkö niitä päiväkirjojanne, rakkauskirjeitä ym. Kallisarvoisinta mitä on, ovat äitini päiväkirjat teinivuosiltaan. Sain ne luettavakseni vasta vuosia hänen kuolemansa jälkeen. Ei kuolinsiivouksia, ei ei ei.
Itse poltan ensi kesänä vanhat teinikalenterit ja päiväkirjat. Yritin lukea niitä monen vuosikymmenen jälkeen enkä pystynyt, kun iski niin kova ahdistus. Poikaystävän eli lasteni isän kirjeet säästän, ne on edelleen ihania. Lapset ei niistä taida tietää mitään.
Minä hävitin vähän aikaa sitten kaikki kalenterit ja runokirjat yms. Kalentereissa oli mm valokuvia nuoruuden ihastuksista ja poikaystävistä ja jotain lehtileikkeitä yhdestä (urheilija). En todellakaan halunnut että ne päätyy kenenkään muun luettavaksi. 25 vuotta olin sitä laatikkoa muuttanut mukanani mutta nyt sai mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun olin mummuni kanssa saunassa ja mummu kaihosi: kun saisi oikeeseen pellavapyyhkeeseen kuivata itsensä. Olin silloin 10 vuotias.
Ostin mummulle pellavapyyhkeen joululahjaksi silloin. Mummu kuoli 25 vuotta myöhemmin ja mun antama pyyhe oli muovissa edelleen kaapissa. Tuli jotenkin surullinen olo.
Nyt oon itse tehnyt jonkinlaista kuolinsiivousta. Vanhat päiväkirjat, runokirjat, rakkauskirjeet on hävitetty. Laatikossa on päällimmäisenä asiakirjat eli testamentti, osakekirjat, salasanat. Dildoja en ihan vielä oo hävittänyt :D Ikää on nyt 58
Siis EI! Älkää hävittäkö niitä päiväkirjojanne, rakkauskirjeitä ym. Kallisarvoisinta mitä on, ovat äitini päiväkirjat teinivuosiltaan. Sain ne luettavakseni vasta vuosia hänen kuolemansa jälkeen. Ei kuolinsiivouksia, ei ei ei.
Hävitin itsekin muutama vuosi sitten päiväkirjani esiteini- ja teinivuosilta. Tuhosin myös suurimman osan saamistani kirjeistä, joita olin saanut siihen aikaan, kun oli ulkomaalaisia kirjeenvaihtokavereita. Erästä yritin etsiä netistä, mutta on niin yleinen nimi, ettei löytynyt. Myös muistokirjoja olin säilyttänyt ja yhdellekin sivulle olin kommentoinut, että en koskaan unohda (pojan nimi). Ei aavistustakaan kuka tyyppi oli :)
Päiväkirjat ovat yksityisiä. En halua kenenkään niitä lukevan. Lisäksi jutut olivat niin tyhmiä, että hävettää. Ei todellakaan mitään kaunokirjallisuutta tai eteeristä haikailua.
Tuskin kukaan niitä alkaa vatvomaan tai edes miettii sen enempää.
Itse en ainakaan pelkää sitä että joku lukisi sepustuksiani. Sitä paitsi olenhan jo kuollut silloin.
Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi kirjoittelee tänne noista mummojen dildoista. Ihan oikeesti. Olis kiva lukea ihan oikeita tapahtumia.
Pitääpä kommentoida, kun oon vielä elossa ja kunnossa ja kaapissa on seksileluja. Niitä käytetään ja käytän yksinkin. Ei kyllä mitään maxkokoista dildoa löydy, mutta sopiva ja tietysti satisfyer pro2 jne...
Miehellä on myös omia. Tavallisia ihmisiä ollaan ikää itsellä 77v. Joten mahdollista että jälkipolvi löytää jos äkkiä kupsahdan...
Ja alapeukkuja, miksi ? Normaalimpaa kuin luulettekaan. Täällä toiset samanikäiset. Kun vanhenette itse niin ei seksi lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävitin itsekin muutama vuosi sitten päiväkirjani esiteini- ja teinivuosilta. Tuhosin myös suurimman osan saamistani kirjeistä, joita olin saanut siihen aikaan, kun oli ulkomaalaisia kirjeenvaihtokavereita. Erästä yritin etsiä netistä, mutta on niin yleinen nimi, ettei löytynyt. Myös muistokirjoja olin säilyttänyt ja yhdellekin sivulle olin kommentoinut, että en koskaan unohda (pojan nimi). Ei aavistustakaan kuka tyyppi oli :)
Päiväkirjat ovat yksityisiä. En halua kenenkään niitä lukevan. Lisäksi jutut olivat niin tyhmiä, että hävettää. Ei todellakaan mitään kaunokirjallisuutta tai eteeristä haikailua.
Tuskin kukaan niitä alkaa vatvomaan tai edes miettii sen enempää.
Itse en ainakaan pelkää sitä että joku lukisi sepustuksiani. Sitä paitsi olenhan jo kuollut silloin.
Ihan sama.
Eihän niitä sitten ole mitään syytä säilyttääkään.
Hänen kirjeet kotiin toisen maimansodan ajalta. En tiennyt että oli veturinkuljettaja sota-aikaan.
Ennen isovanhempien talosta löytyi sanomalehtiä ja pulloja. Nykyään tekokyrpävarasto. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen kiitoskirje Mannerheimilta mummolleni.
Mummoni ja Mannerheim!
Paavo Rintalan teos :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarin kaapeista löytyi ihan perältä harmonikka. Lapsia ja lapsenlapsia paljon mutta kukaan ei koskaan ollut nähnyt vaarin soittavan tai muutenkaan osoittavan minkäänlaista kiinnostusta musiikkiin. Tuli jollain lailla surullinen olo, miksi se oli kuin piilotettuna siellä niinkuin joku varjeltu salaisuus. Ujostuttiko soittaa toisten kuullen?
Ehkä soitin oli päätynyt vaarille vaihtokaupassa tai saanut joltakulta, eikä osannut edes soittaa.
Mun isä toi tollaisen Venäjältä joskus 80 luvulla. Sieltä niitä sai, halvalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden sanomalehden vuosikerrat siisteissä pinoissa ullakolla. Aikamoinen paloriski. Vanhimmat 80-luvulta.
En ole ikinä kuullut, että sanomalehdet olis syttyneet itsestään palamaan.
Hehheh. Kerrotaan nyt kuitenkin jos joku ei tiedä: tuo on paloriski siitä syystä että jos tuli leimahtaa syystä tai toisesta se leviää kulovalkean tavoin paperipinojen myötä. Paperi nähkääs palaa herkästi, ja enemmän paperia palaa herkästi ja lisäksi leviää.
Vierailija kirjoitti:
Hitlerin Taisteluni-kirja.
Sodan jälkeen Taisteluni poistettiin sekä kirjakaupoista että kirjastoista. Saksalaisuus kirjallisuudessakaan ei nauttinut erityistä suosiota.
Kirjastokaistalla on katsottavissa mielenkiintoinen pätkä, jossa Kai Ekholm kertoo sensuurista ja sananvapaudesta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoisältä löytyi kuulemma jostain laatikon perukoilta sodanaikainen pistooli ja panoksia. Isoisä oli koulutettu mies ja hyvässä virassa + sen jälkeen eläkkeellä ja eli ikänsä rauhallista perhe-elämää joten ei luulisi että tuollaiselle olisi mitään käyttöä. Ilmeisesti sitten sotamuisto tms.
Se sitten kuskattiin poliisille kun eihän siihen tietty mitään lupia ollut.
Hänellä on varmaan ollut se sodassa mukana, jos oli upseeri.
Ymmärsi (paremmin kuin jälkipolvet) että kannattaa säästää, jos tulee uudestaan sota tai kaaos. Oman perheen turvana tai jos joutuu uudelleen suomea puolustamaan.
Juuri näin! Miksi se poliiseille piti antaa?
Etkö ole aseluvista kuullut? Ne on henkilökohtaisia. Luvattoman aseen hallussapito on rikos.
No niin kai lakikirjassa lukee, mutta toisaalta kansainvälinen ihmisoikeusjulistus takaa jokaiselle oikeuden itsepuolustukseen huolimatta siitä, mitä EU ja kotimaiset vasemmistopoliitikot ovat kännissä keksineet. Eikö kansalaisten riisuminen aseista muka ole rikos?
Ei tuo minustakaan olisi kuulunut poliisille vähääkään ja mitä se pistooli hyvässä tallessa ketään haittaa! Sehän oli sitäpaitsi muistoesine!
Kuten joku jo aiemmin kirjoitti, se ase voi päätyä vääriin käsiin. "Hyvässä tallessa" on niin epämääräinen ilmaus, joten mikset suoraan kirjoittanut, että lukollinen asekaappi?
Asekaappi herättää epäilyksiä. Sehän nyt ensimmäiseksi ratsataan tai muuten ryöstetään!
Mieluummin jokin muu lukollinen kaappi.
Rautaristin myöntökirjoineen ukin jäämistöstä. Ei ollut kertonut sodasta juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden sanomalehden vuosikerrat siisteissä pinoissa ullakolla. Aikamoinen paloriski. Vanhimmat 80-luvulta.
En ole ikinä kuullut, että sanomalehdet olis syttyneet itsestään palamaan.
Hehheh. Kerrotaan nyt kuitenkin jos joku ei tiedä: tuo on paloriski siitä syystä että jos tuli leimahtaa syystä tai toisesta se leviää kulovalkean tavoin paperipinojen myötä. Paperi nähkääs palaa herkästi, ja enemmän paperia palaa herkästi ja lisäksi leviää.
Yksittäinen paperiarkki tietysti syttyy helposti. Mutta pinossa olevat sanoma- tai aikakauslehdet on jo huomattavasti vaikeampi saada syttymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen kiitoskirje Mannerheimilta mummolleni.
Mummoni ja Mannerheim!
Paavo Rintalan teos :)
Näitä mannerheimin äpäriksi itseään kutsuvia löytyy monesta tavissuvusta, onko toivetta vai totta, mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitlerin Taisteluni-kirja.
Mitäs tuossa on ihmeellistä? Appivaarillanikin oli molemmat osat, jotka nyt ovat hyllyssäni.
Itseltäni jää vielä Salaisuus paljastuu eli Siionin viisaiden pöytäkirjat.
Mun iso-mummin veli käänsi suomeksi ' Taisteluni '.
Vaarini siskon mies myi ilman lupaa meidän suvun kappaleen, jossa oli Hitlerin nimikirjoitus... Meidän suku oli syynätty tarkkaan ennen käännöstyötä, että on ei löydy juutalaisuutta yms. Jos olis löytynyt, oliskohan muakaan olemassa?
En tiedä, mutta oksetti kun kuulin tuosta.
Tällainen superohis täältä.
Ilmoitelkaa, jos se kirja löytyy jostain. 😀
Itse löysin jäätävän määrän seksivälineitä.
Jotenkin piti vain istua ja ihmetellä. En olisi voinut edes kuvitella... Niitä oli siis joka hyllyllä vaatteiden takana, kirjojen takana... Oli värejä, näköä ja kokoa...
Luultavasti en toivu koskaan. No, ainakin oli varmaan sitten ihan kiva elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoisältä löytyi kuulemma jostain laatikon perukoilta sodanaikainen pistooli ja panoksia. Isoisä oli koulutettu mies ja hyvässä virassa + sen jälkeen eläkkeellä ja eli ikänsä rauhallista perhe-elämää joten ei luulisi että tuollaiselle olisi mitään käyttöä. Ilmeisesti sitten sotamuisto tms.
Ymmärsi (paremmin kuin jälkipolvet) että kannattaa säästää, jos tulee uudestaan sota tai kaaos. Oman perheen turvana tai jos joutuu uudelleen suomea puolustamaan.
Jos laittomalle aseelle ei ole kotona tarvetta niin miksi sellaista pitäisi säilyttää? Huonoimmillaan se varastetaan ja joku rikollinen käyttää sitä rikosten tekoon.
Luulen että aseet kyllä jaetaan armeijan toimesta sitten kun tulee tarve maan puolustuksessa sellaisia käyttää. Itse ainakin käytän mieluummin modernimpaa ja kunnossa olevaa asetta kuin jotain ikivanhaa josta ei tiedä mitä siinä räjähtää silmille jos sillä koittaa ampua.
Onhan meillä eteisen nurkassa vaahtosammutinkin, vaikka sille ei satu juuri nyt olemaan käyttöä!
Myös isävainaan taskukello, hopeapäinen kävelykeppi ja puukko 30-luvulta ovat tallella muistoesineinä ja täysin vailla käytännön tarvetta! Kyllä tuo olisi pitänyt muistoesineenä vaarista säilyttää, en näe mitään syytä, miksi asia olisi kuulunut jollekin ulkopuoliselle!
Ja sitäpaitsi joku poliisihan jäi juuri pari vuotta sitten kiinni varasteltuaan ihmisten aseita - ei tuota ainakaan poliiseille olisi arvannut antaa!
Säilyttäisit varmaan dynamiittiakin muistoesineenä jos pappasi/mummosi sattuisi olemaan räjäytysurakoija ja varastossa olisi muutama pötkylä perillisten ihmeteltävänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole aseluvista kuullut? Ne on henkilökohtaisia. Luvattoman aseen hallussapito on rikos.
No niin kai lakikirjassa lukee, mutta toisaalta kansainvälinen ihmisoikeusjulistus takaa jokaiselle oikeuden itsepuolustukseen huolimatta siitä, mitä EU ja kotimaiset vasemmistopoliitikot ovat kännissä keksineet. Eikö kansalaisten riisuminen aseista muka ole rikos?
Ei tuo minustakaan olisi kuulunut poliisille vähääkään ja mitä se pistooli hyvässä tallessa ketään haittaa! Sehän oli sitäpaitsi muistoesine!
Kuten joku jo aiemmin kirjoitti, se ase voi päätyä vääriin käsiin. "Hyvässä tallessa" on niin epämääräinen ilmaus, joten mikset suoraan kirjoittanut, että lukollinen asekaappi?
Asekaappi herättää epäilyksiä. Sehän nyt ensimmäiseksi ratsataan tai muuten ryöstetään!
Mieluummin jokin muu lukollinen kaappi.
Sen lukollisen asekaapin idea on, että se on niin hyvälaatuinen ettei sitä niin vaan ohimennen availla ja aseita viedä sieltä. Toki jos käytät jostain kiinan-weppikaupasta ostettua "asekaappia" joka on ohyutta peltiä/muovia näyttää lähinnä vessan lääkekaapilta ja lukon saa auki rautanaulalla niin ei ihme että aseet katoaa joka ryöstössä.
Raamattu. Koska isä oli eronnut kirkosta jo aikoja sitten ja äidin mielestä papeilla ei ollut mitään virkaa..
Mukava lukea näitä kun en itse ole saanut koskaan mitään.
Kaikenlaista tavaraa ihmisillä onkin.