Ovatko itsetummuvat aurinko-/silmälasit kätevät?
Pitäisi hankkia aurinkolasit vahvuuksilla ja hoksasin että noita itsetummuviahan on edelleen olemassa. Onko palstalaisilla kokemuksia niistä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Noilla laseilla näyttää aina 70luvulta tupsahtaneelta vasemmistoterroristilta kun ei ne lasit koskaan ole täysin tummat eikä koskaan ihan kirkkaatkaan.
Nauratti ihan mahottomasti, kuvaus osuu ja uppoaa.
Erittäin tyytyväinen olen ollut siitä lähtien, kun -79 ensimmäiset sain. Suurimpana etuna nimenomaan se, että ei tarvitse kuljettaa mukana toisia laseja, minulla kun miehenä ei yleensa ole käsilaukkua mukana.
Oikei kovalla auringonpaisteella ja/tai jos tiedän oleskelevani ulkona koko päivän, käytän lisänä niitä Polaroidin silmälasien päälle sopivia aurinkolaseja. Ovat myös hyvät, jos et omista aurinkolaseja vahvuuksilla.
Noihin "kahdet lasit yksien hinnalla" tarjouksiin suhtaudun hyvin skeptisesti, enkä ole kehujakaan kuullut, päinvastoin. Saattavat vielä toimia nuorilla ja yksiteholaseilla, mutta ikääntymisen myötä kun tarvitaan monimutkaisempia hiontoja, niin ongelmia voi tulla. Hyvät optikon sovittamat silmälasit maksavat, mutta ovat yleensä kuitenkin vuosien investointi.
Riippuu mistä tykkää. Ihan kärevät kun tottuu mutta talvella ovat tummat vaikkei aurinko paista. Voihan sitä vaihdella kaksien lasien kesken tai laittaa ne "koteloarskat" silmälasien päälle. Itse käytän tummuvia linssejä mutta jos kesällä tiedän olevani koko päivän ulkona voin laittaa tavaliset aurinkolasit.
Blehat on iha jees. Kuhan etä möykkää ne päällä bagdropis pikku hönössä aamuseiskalt.
Miro, Mäntsälä
Moni moittii rumiksi mutta ei sekään ole fiksunnäköistä jos kaupassa on terminaator-aurinkolasit päässä tai sitten pitää kuskata silmälaseja mukana 🤔
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan autoilllessa ei ole hyvät. Ajat johonkin tunneliin tai parkkihalliin, et näe juuri mitään.
Eivät tummu auton sisällä.
Minusta tummentuvat ovat rumat. Itse olen tykästynyt suncovers-arskoihin. Helpompaa vain laittaa aurinkolasit silmälasien päälle kuin ottaa lasit pois, laittaa koteloon, ja taas uudestaan kun menee kauppaan (tai ajaa vaikka tunneliin tai parkkihalliin). Kauppaan mennessä nostan ne otsalle ja olen silmälasit päässä. Eivät nekään mikään tyylin huippunäyte ole, mutta minusta ihan ok näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tummentuvat ovat rumat. Itse olen tykästynyt suncovers-arskoihin. Helpompaa vain laittaa aurinkolasit silmälasien päälle kuin ottaa lasit pois, laittaa koteloon, ja taas uudestaan kun menee kauppaan (tai ajaa vaikka tunneliin tai parkkihalliin). Kauppaan mennessä nostan ne otsalle ja olen silmälasit päässä. Eivät nekään mikään tyylin huippunäyte ole, mutta minusta ihan ok näköiset.
Tummuvat on just sen näköiset millaiseen kehykseen sen linssin laitatat....
Suncoverit on mummomaiset...
Noo se huono noissa tummentuvissa rilleissä oli, ettei autossa toimineet. Ja kun rullasi sivulasin alas, niin tummui vain toinen linssi ja näytin joltain näkövammaiselta varmaan.