Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että energiankulutus on lisääntynyt yli 1000kcal kun teen fyysistä työtä? Neuvoja! Liittyy laihduttamiseen.

Vierailija
19.05.2019 |

Eli tällä hetkellä kävelen, seison, nostelen tavaroita kuumassa ympäristössä 10-14h päivässä. Max parin minuutin istuminen parin tunnin välein.

Normaalioloissa en juuri liiku tällä hetkellä. Vapaa-aika menee täysin palautumiseen.

Onko totta, että kulutus on oikeasti yli 1000 ja kalorilla noussut? Mietin vain syömisiä, miten kannattaa jatkossa.
Olen jo laihtunut reilusti ennen tämän hetkistä työtä.
Syön nyt aina ohimennen jotain pientä työpäivinä pitkin päivää, tyyliin yksi pala kanaa, toisella kerralla pieni pala juustoa jne.
Välillä jotain lämmintäkin esim keittoa nopeasti seisaalteen.
Vapaapäivinä nälkä on todella kova.

Ei mitään hajua paljonko nykyään kaloreita kertyy saatika miten suhteuttaa se muuttuneeseen kulutukseen.

Neuvoja?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti mahdollista. Itse kun tein fyysisesti helvetin raskaita hommia tuntui siltä että koko ajan pitää syödä, eikä mitään kevyitä aterioita.

Kiinnostaisi tietää muuten mikä luokitellaan raskaaksi työksi?

Ehkä minun työni on keskiraskasta. Tietysti on melkein jatkuva juoksu päällä sen kymmenen tuntia ja aivot raksuttaa jatkuvasti. Täytyy olla tilanteessa mukana.

Kyllä kai siinä jotain kuluttaa.

Olen aika paljon laihduttamisen myötä oppinut tiettyyn tapaan syödä ja kunnon aterioita.

Nyt tämä on tällaista napsimista ja mietityttää voiko nauttia kunnon aterioita ilman, että se näkyy kropassa. Vatsan turvotusta on ainakin ollut havaittavissa.

Ap

Jatkuva kävely ja 1-100kg tavaroiden nostelu monesti lattiatasolta yhdistettynä 100-1000kg lavojen vetämiseen. Kerran laskin herjalla että olin nostanut vartissa 600kg tavaraa lavalle. Varastollahan tämä tietenkin

Vierailija
22/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arvioit kulutuksesi olevan 100 kcal/h enemmän kuin normaalisti, silloin arviosi pitää paikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vielä sanoa, että syömiset vaihtelee aika paljon päivän mukaan.

Esimerkiksi eilen kyllä oli niin kiireinen päivä, että en tainnut syödä mitään.

Napostelinkohan edes, en muista.

Kahvia kyllä meni muutama kuppi mutta muuten ei tainnut muuta mennä.

Nämä siis vaihtelee aika paljon, siksi varmaan tuo tumma suklaakin tänään maistui ja lämmin ruoka. Silti se ei toivon mukaan paljoa mennyt yli kulutuksen.

Täytyy nyt yrittää vähän skarpata ja miettiä tarkemmin mitä kiireessä napostelee niin ei tule myöskään illalla mielihaluja.

Ap

Älä jaottele ruokaa aterioihin ja naposteluun, sillä kaikki mitä laitat suuhusi on ravintoa. Välillä keho kaipaa suurempaikin annoksia... se onnistuu, vaikka haluaisit laihtua nopeasti. Tai itse asiassa vaatii sitä.

Vierailija
24/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jotain kättä pidempää.

Kävely 3km/h (rauhallinen) 170kcal

https://mikanyyssola.fi/kalorikulutus-eri-liikuntamuodoissa/

Mitvit? Kyllä kävely kuluttaa enemmän koska ei juuri kenelläkään ole aikaa kävellä tuntikaupalla ja noin pieni kulutus ei taas laihduta. Ja nimenomaan kävely on se mitä laihduttajan liikunnaksi suositellaan.

Vierailija
25/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vielä sanoa, että syömiset vaihtelee aika paljon päivän mukaan.

Esimerkiksi eilen kyllä oli niin kiireinen päivä, että en tainnut syödä mitään.

Napostelinkohan edes, en muista.

Kahvia kyllä meni muutama kuppi mutta muuten ei tainnut muuta mennä.

Nämä siis vaihtelee aika paljon, siksi varmaan tuo tumma suklaakin tänään maistui ja lämmin ruoka. Silti se ei toivon mukaan paljoa mennyt yli kulutuksen.

Täytyy nyt yrittää vähän skarpata ja miettiä tarkemmin mitä kiireessä napostelee niin ei tule myöskään illalla mielihaluja.

Ap

Älä jaottele ruokaa aterioihin ja naposteluun, sillä kaikki mitä laitat suuhusi on ravintoa. Välillä keho kaipaa suurempaikin annoksia... se onnistuu, vaikka haluaisit laihtua nopeasti. Tai itse asiassa vaatii sitä.

Tällä hetkellä yritän pitää joka suupalan mielessä mitä otan töissä.

Siis normaalistihan en napostele lainkaan.

Syön kotona muutaman lämpimän aterian ja sillä jaksan todella hyvin enkä tunne nälkää.

Nyt harmittaa kyllä, että joudun nyt aika paljon sopeutumaan kiireiseen tahtiin ja sitä myöten se on hetkeksi omasta hyvinvoinnista ja säännöllisyydestä pois.

Täytyy joku hyvä ratkaisu keksiä. Niin, etten menetä elämänhalua ja voin myös nauttia elämästä vaikka kiire sekä stressiä on mutta myös, että pysyn omissa tavoitteissani. :D

Ap

Vierailija
26/36 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/36 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
28/36 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/36 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet debiili. Energian yksikkö on joule.

Vierailija
30/36 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorilaskuri ranteeseen ja jokin ruokapäiväkirjansovellus älypuhelimen äppikaupasta. Parhaiten toimii jos älykello ja puhelin samanmerkkisiä (esim. molemmat Nokia, Apple, Samsung tms) tai sitten jokin aktiivisuusmittari tai urheilukello ja niiden sovelluksissa olevia ruokapäiväkirjoja. Samsung Health on ainakin ihan hyvä ruokapäiväkirjasovellus. 

Vierailija
31/36 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä duuni, eikö tosiaan ole mahdollista lisätä edes yhtä taukoa, minkä aikana ehtisi syödä oikean ruuan? Kaikenlaisissa töissä ollut, mutta kyllä kaikissa ainakin se yksi viidentoista minuutin tauko on löytynyt kiireisenäkin päivänä. Vaikka ei sekään tietysti työehtojen mukaista. Miksi te ihmiset alistutte tuollaiseen, että koko päivänä ei edes yhtä taukoa pidetä? Ei se työnantaja teitä varmaan tauolle saattele, vaan itse siitä pitää älähtää. No äkkiäpä se on talon tapa, kun kaikki vaan menee "niinku muutkin". Mutta jos vastausta kysymykseen haluat, niin hyvinkin voi lisääntyä tuhannella kalorilla. Itse tekisin jotain tuhteja smoothieta mukaan. Jos aiot tuota tappotahtia jatkaa niin laittaisin vaikka yöksi pakkaseen niin sulaisi päivän aikana ja olisi koko ajan viileänä juotavana. Katetri sitten seuraavaksi...

Ravintola-ala. Yksin töissä baarissa, ei taatusti yhtäkään vartin taukoa työillan aikana. Kunhan mainitsin esimerkin oman kokemukseni perusteella. Sama oli keittiössä, ei siinä itse mitään ehtinyt syödä saatikka noin pitkiä taukoja pitää kun tilausta pukkaa jatkuvalla syötöllä.

Mua ei tosin haittaa, itse olen alani valinnut.

Vierailija
32/36 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla tosi aktiivinen työ jos päivän energiankulutus on kasvanut noin paljon. Tuohan tarkoittaa sitä, että ennen olet makoillut sohvalla koomassa koko päivän ja nyt olet kävellen liikkeessä koko päivän ajan.

Kannattaa ainakin syödä terveellisesti jotta lihakset palautuu rasituksesta. Tekee elämästä helpompaa.

Vierailija
33/36 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla tosi aktiivinen työ jos päivän energiankulutus on kasvanut noin paljon. Tuohan tarkoittaa sitä, että ennen olet makoillut sohvalla koomassa koko päivän ja nyt olet kävellen liikkeessä koko päivän ajan.

Kannattaa ainakin syödä terveellisesti jotta lihakset palautuu rasituksesta. Tekee elämästä helpompaa.

No tulee kai tuollainen muutos päivässä ihan helposti, jos on aiemmin tehnyt toimistotyötä ja sen jälkeen alkaa vaikka ravintolassa tai kaupassa juoksemaan ja nostelemaan tavaroita 8 tuntia sen sijaan. Vaikka olisi toimistotyössä liikkunutkin, tuleehan tuossa 6-7 tuntia enemmän liikuntaa. Jos reipas kävely kuluttaa tunnissa sen parisataa kaloria, niin tuleehan tuossa se tuhat täyteen.

Vierailija
34/36 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorilaskuri ranteeseen ja jokin ruokapäiväkirjansovellus älypuhelimen äppikaupasta. Parhaiten toimii jos älykello ja puhelin samanmerkkisiä (esim. molemmat Nokia, Apple, Samsung tms) tai sitten jokin aktiivisuusmittari tai urheilukello ja niiden sovelluksissa olevia ruokapäiväkirjoja. Samsung Health on ainakin ihan hyvä ruokapäiväkirjasovellus. 

Kiitos neuvosta!

Olenkin miettinyt, jotain aktiivisuusranneketta, jolla voisi seurata päivän kulutustaan. Täytyy perehtyä kunnolla.

Ap

Vierailija
35/36 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulee kai tuollainen muutos päivässä ihan helposti, jos on aiemmin tehnyt toimistotyötä ja sen jälkeen alkaa vaikka ravintolassa tai kaupassa juoksemaan ja nostelemaan tavaroita 8 tuntia sen sijaan. Vaikka olisi toimistotyössä liikkunutkin, tuleehan tuossa 6-7 tuntia enemmän liikuntaa. Jos reipas kävely kuluttaa tunnissa sen parisataa kaloria, niin tuleehan tuossa se tuhat täyteen.

Aika harvassa työssä vaan ihan oikeasti kävellään reippaasti koko päivän ajan. Vielä harvempi vaihtaa totaalisen liikkumattomuuden tuollaiseen työhön. Eihän sitä edes ilman hyvää peruskuntoa jaksaisi tehdä. Laiskan sohvaperunan kun laittaa tekemään "oikeita töitä" niin ensimmäisen viikon jälkeen on jo täysin puhki.

Vierailija
36/36 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi