Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että energiankulutus on lisääntynyt yli 1000kcal kun teen fyysistä työtä? Neuvoja! Liittyy laihduttamiseen.

Vierailija
19.05.2019 |

Eli tällä hetkellä kävelen, seison, nostelen tavaroita kuumassa ympäristössä 10-14h päivässä. Max parin minuutin istuminen parin tunnin välein.

Normaalioloissa en juuri liiku tällä hetkellä. Vapaa-aika menee täysin palautumiseen.

Onko totta, että kulutus on oikeasti yli 1000 ja kalorilla noussut? Mietin vain syömisiä, miten kannattaa jatkossa.
Olen jo laihtunut reilusti ennen tämän hetkistä työtä.
Syön nyt aina ohimennen jotain pientä työpäivinä pitkin päivää, tyyliin yksi pala kanaa, toisella kerralla pieni pala juustoa jne.
Välillä jotain lämmintäkin esim keittoa nopeasti seisaalteen.
Vapaapäivinä nälkä on todella kova.

Ei mitään hajua paljonko nykyään kaloreita kertyy saatika miten suhteuttaa se muuttuneeseen kulutukseen.

Neuvoja?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti mahdollista. Itse kun tein fyysisesti helvetin raskaita hommia tuntui siltä että koko ajan pitää syödä, eikä mitään kevyitä aterioita.

Vierailija
2/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen syönyt:

4 kuppia kahvia maidon kanssa

Vuohenjuustoa 50g

3 viipaletta palvikinkkua

Muutama pala kanaa

Lautasellinen lohikeittoa

1 pala tummaa leipää

Pari ruokalusikallista katkarapumajoneesia

100g 85% tummaa suklaata

125g pensasmustikoita

Hmm...

Tänään meni ilta syömiset vähän överiksi ja halusin herkutella suklaalla ja marjoilla mutta sain ainakin vitamiineja ja muita tarvittavia ravintoaineita.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen syönyt:

Vuohenjuustoa 50g

Muutama pala kanaa

1 pala tummaa leipää

100g 85% tummaa suklaata

125g pensasmustikoita

Hmm...

Tänään meni ilta syömiset vähän överiksi ja halusin herkutella suklaalla ja marjoilla mutta sain ainakin vitamiineja ja muita tarvittavia ravintoaineita.

Ap

Missä kasvikset?

Vierailija
4/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syödä kasviksia, kun vitamiinit saa halvemmalla purkistakin? Kasvikset ovat vain kallista vettä pahanmakuisessa paketissa.

Vierailija
5/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti mahdollista. Itse kun tein fyysisesti helvetin raskaita hommia tuntui siltä että koko ajan pitää syödä, eikä mitään kevyitä aterioita.

Kiinnostaisi tietää muuten mikä luokitellaan raskaaksi työksi?

Ehkä minun työni on keskiraskasta. Tietysti on melkein jatkuva juoksu päällä sen kymmenen tuntia ja aivot raksuttaa jatkuvasti. Täytyy olla tilanteessa mukana.

Kyllä kai siinä jotain kuluttaa.

Olen aika paljon laihduttamisen myötä oppinut tiettyyn tapaan syödä ja kunnon aterioita.

Nyt tämä on tällaista napsimista ja mietityttää voiko nauttia kunnon aterioita ilman, että se näkyy kropassa. Vatsan turvotusta on ainakin ollut havaittavissa.

Ap

Vierailija
6/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä voi laskea kuin koneen polttoaineen kulutusta,monen asian kokonaisuus.

Vierailija
7/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen syönyt:

Vuohenjuustoa 50g

Muutama pala kanaa

1 pala tummaa leipää

100g 85% tummaa suklaata

125g pensasmustikoita

Hmm...

Ap

Missä kasvikset?

Syön kotona yleensä paljon kasviksia ja salaatteja.

Nykyään syön useimmiten vain töissä, teen ruoan parissa töitä, joten sitä vähän syö kiireessä mitä vastaan tulee ja ehtii.

Kotona sitten harvoin jaksaa edes syödä.

Tänään oli poikkeus.

Ap

Vierailija
8/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä voi laskea kuin koneen polttoaineen kulutusta,monen asian kokonaisuus.

No se on kyllä totta, niin yksilöllisiä nämä.

Mutta olisi mukava tietää jotain suuntaa antavaa.

Itselläni olisi vielä 10kg tiputettavaa ja olen ihan pihalla, että voinko lisätä syötävää määrää nyt tämän lisääntyneen kulutuksen perusteella vai meneekö ihan pipariksi.

Ainakin yritän valita mahdollisimman hyviä vaihtoehtoja näissä tilanteissa ja juurikin jos herkuttelen niin ostaa jotain josta olisi myös hyötyä keholleni.

Ap

Vierailija
9/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä duuni, eikö tosiaan ole mahdollista lisätä edes yhtä taukoa, minkä aikana ehtisi syödä oikean ruuan? Kaikenlaisissa töissä ollut, mutta kyllä kaikissa ainakin se yksi viidentoista minuutin tauko on löytynyt kiireisenäkin päivänä. Vaikka ei sekään tietysti työehtojen mukaista. Miksi te ihmiset alistutte tuollaiseen, että koko päivänä ei edes yhtä taukoa pidetä? Ei se työnantaja teitä varmaan tauolle saattele, vaan itse siitä pitää älähtää. No äkkiäpä se on talon tapa, kun kaikki vaan menee "niinku muutkin". Mutta jos vastausta kysymykseen haluat, niin hyvinkin voi lisääntyä tuhannella kalorilla. Itse tekisin jotain tuhteja smoothieta mukaan. Jos aiot tuota tappotahtia jatkaa niin laittaisin vaikka yöksi pakkaseen niin sulaisi päivän aikana ja olisi koko ajan viileänä juotavana. Katetri sitten seuraavaksi...

Vierailija
10/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon huonoja rasvoja tuossa esimerkissäsi.

Korvaisin ainakin vuohenjuuston raejuustolla ja kinkun kalkkunalla. Ja jos ruisleivän päälle tuota majoneesia laitoit, niin käytä ihan normi levitettä, jossa käytetty kasvisperäisiä rasvoja.

Pitäisi tietty tietää mikä on normi kulutuksesi, 1000kcal lisäkulutus vaatii jo aikamoista fyysistä raisitusta. Siinä voisi kuvitella tuolla syömisellä jo alkaa väsyttää.

Vierailija
11/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jotain kättä pidempää.

Kävely 3km/h (rauhallinen) 170kcal

https://mikanyyssola.fi/kalorikulutus-eri-liikuntamuodoissa/

Vierailija
12/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos karppaat, sun syömiset on ok muuten, mutta yritä syödä vähän enemmän.

Vierailija
13/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä duuni, eikö tosiaan ole mahdollista lisätä edes yhtä taukoa, minkä aikana ehtisi syödä oikean ruuan? Kaikenlaisissa töissä ollut, mutta kyllä kaikissa ainakin se yksi viidentoista minuutin tauko on löytynyt kiireisenäkin päivänä. Vaikka ei sekään tietysti työehtojen mukaista. Miksi te ihmiset alistutte tuollaiseen, että koko päivänä ei edes yhtä taukoa pidetä? Ei se työnantaja teitä varmaan tauolle saattele, vaan itse siitä pitää älähtää. No äkkiäpä se on talon tapa, kun kaikki vaan menee "niinku muutkin". Mutta jos vastausta kysymykseen haluat, niin hyvinkin voi lisääntyä tuhannella kalorilla. Itse tekisin jotain tuhteja smoothieta mukaan. Jos aiot tuota tappotahtia jatkaa niin laittaisin vaikka yöksi pakkaseen niin sulaisi päivän aikana ja olisi koko ajan viileänä juotavana. Katetri sitten seuraavaksi...

Hmm no...

Työt ovat niin erilaisia. Nautin kyllä työstäni ja en edes pysty siinä tietynlaisessa moodissa pysähtymään. On niin monta osa-aluetta mietittävänä ja halua pyrkiä hyvään lopputulokseen.

En tietysti joka hetki mene sata lasissa mutta en pysty istumaankaan pari minuuttia kauempaa.

Tietysti pidempiä taukoja voi pitää jos on oikeasti rauhallinen hetki mutta mielummin käytän sen ajan työntekoon, jotta pääsen mahdollisimman aikaisin kotiin.

Nämä ovat valintakysymyksiä mutta näihin oikeasti tottuu, enää ei tunnu missään työpäivän aikana. Vasta kun pääsee kotiin makuulle.

Vapaapäivinä ruoka kyllä maistuu ja täytyy pyrkiä syömään ravinnerikasta ruokaa sekä antaa kehon palautua.

Näitä työkausia jaksaa kyllä mutta ympärivuotisena uuvun totaalisesti. Siksi on kyllä myöskin alanvaihto suunnitelmissa.

Kiitos vinkistä. Smoothiet olisi kyllä loistavia varsinkin kun muutenkin tuntuu kroppa tarvitsevan jatkuvasti nestettä, menee tosi nopeasti vajaukselle tässä työssä.

Ap

Vierailija
14/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jotain kättä pidempää.

Kävely 3km/h (rauhallinen) 170kcal

https://mikanyyssola.fi/kalorikulutus-eri-liikuntamuodoissa/

Ihmettelen, kuka edes pystyy kävelemään noin hitaasti.

Vierailija
15/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä karppaan. Ehdottomasti paras ruokavalio itselleni.

Siksi nuo juustot yms tuossa listassa.

Ainoa vaan, että töissä myös sorrun kiireessä välillä pieniin hiilaripommeihin kuten tuo pieni pala leipää jne.

Ne pitäisi saada kokonaan pois kyllä ja syödä vaikka enemmän niitä juustoja.

Ap

Vierailija
16/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni laihduttajalle aika tuhti päiväsaannos, mustikat ainakin pois ja yksi noista kinkunpaloista- sen voi korvata salaatinlehdellä.

Ja kyllä, varmasti auttaa ripeä työtahti laihduttamista, pidäthän jatkossakin huolta ettet jää napostelemaan tauoillasi.

Muistathan myös lihaashuollon kuntosalilla.

523

Vierailija
17/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa vaan, että töissä myös sorrun kiireessä välillä pieniin hiilaripommeihin kuten tuo pieni pala leipää jne.

Ap

Aattelin vaan, kun mulla samat eväät;) 3kk/ -16kg.

Tsemppiä!

Vierailija
18/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aattelin vaan, kun mulla samat eväät;) 3kk/ -16kg.

Tsemppiä!

Mulla 4kk ja - 15kg :)

Hyvä me!

Ap

Vierailija
19/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä sanoa, että syömiset vaihtelee aika paljon päivän mukaan.

Esimerkiksi eilen kyllä oli niin kiireinen päivä, että en tainnut syödä mitään.

Napostelinkohan edes, en muista.

Kahvia kyllä meni muutama kuppi mutta muuten ei tainnut muuta mennä.

Nämä siis vaihtelee aika paljon, siksi varmaan tuo tumma suklaakin tänään maistui ja lämmin ruoka. Silti se ei toivon mukaan paljoa mennyt yli kulutuksen.

Täytyy nyt yrittää vähän skarpata ja miettiä tarkemmin mitä kiireessä napostelee niin ei tule myöskään illalla mielihaluja.

Ap

Vierailija
20/36 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiii miten niukkaa syömistä:) jopa laihduttajalle. Muista välillä syödä ihan kunnollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä