Kokemattomuuden kierrettä ei voi rikkoa ja olen ansainnut kohtaloni
Tämä oli se viikko, kun uskaltauduin ulos kolostani. Aurinko paistoi, ihmiset olivat iloisia ja minunkin oli pakko lähteä liikkeelle. Ei mulla tietenkään mitään odotuksia ollut, mutta salaa toivoin parasta, odotin ihmettä. Muutama olut ja ihmisten sekaan. Ei tämä voi olla niin vaikeaa.
Kiertelyä, kaartelua. Sitten löysin paikan. Hetki siinä ja seuraani liittyi jopa naisihmisä. Keskustelua, juttelua. Kerroin muutaman vitsin. Minulla oli hauskaa, toivottavasti hänelläkin. Sitten ilta eteni ja omassa kokemattomassa päässänikin tajusin, että nyt odotetaan jotain muuta. Yritin vaihtaa vaihdetta, muuttua kiinnostavaksi mieheksi. Flirtata ja johdattaa keskustelua.
Ja roskat.
Olen itseni pahin vihollinen. En osaa sitä. Nainen oli pettynyt ja katsoi mua kuin pientä lasta, joka ei tiedä miten pyörällä ajetaan. Mä olin pettynyt, koska olen epämies, joka on häpeäksi koko miessukupuolelle. Hän lähti, minä lähdin. Elämäni tarina.
Miksi olen tällainen? Miksi pelkään naisia? Onko tässä elämässä mitään järkeä?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Eipä se juuri auta, että naiset on totaalisen tyrmistyneitä kun tämänikäinen mies voi olla vielä niin kujalla naisten suhteen. Ja naiset osaa olla myös julmia. Ei juuri kannusta yrittämään uudelleen, päinvastoin. Miksi haluaisin olla missään tekemisissä sellaisten kanssa, jotka heti naljailee ja kettuilee kun en osaa.
Mulle on hyvin harvoin naljailtu tai kettuiltu. On kyllä sitten sanattomasti tai jaloin osoitettu, että en ole se mitä he hakivat tai luulivat mun olevan. Eikä siinä ole mitään väärää. Heillä on siihen oikeutensa ja tiedän kyllä, että tämmöinen kokematon, hapuile, mutta ikänsä puolesta aikuinen mies ei ole se kaikkein kiinnostavin kumppaniehdokas, kun maailma on täynnä normaalejakin miehiä. Lähinnä se on turhauttavaa mulle ja osoitus siitä, että nämä jutut pitäisi oppia aikaisemmin, koska maailma on kova ja armoton.
ap
Kai ap tajuat, ettei kukaan ennestään tuntematon tiedä sinun kokeneisuudesta/kokemattomuudestasi mitään. He reagoivat vain yht'äkkiä typeräksi muuttuvaan käytökseesi. Kukaan nainen ei siis pilkkaa kokemattomuutasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se juuri auta, että naiset on totaalisen tyrmistyneitä kun tämänikäinen mies voi olla vielä niin kujalla naisten suhteen. Ja naiset osaa olla myös julmia. Ei juuri kannusta yrittämään uudelleen, päinvastoin. Miksi haluaisin olla missään tekemisissä sellaisten kanssa, jotka heti naljailee ja kettuilee kun en osaa.
Jos sun "pelimies"-jutut oli naisesta ahdistavia, niin ei ihme jos tulee torjuntaa ja naljailua. Naisparka varmaan luuli, että olitkin koko ajan ollut pelkän pillun perässä ja alkuillan mukava jutustelu pelkkää pohjustusta.
En siis ap ja en todellakaan yrittänyt mitään pelimiesjuttuja. Kerran yritin suudella naisen kanssa ja tehdä parhaani, sain naurut ja kommenttia että mähän nuolen kuin koira. Toisella kertaa ihan vaan tanssimista (enkä osaa tanssia) ja siinäkin naisen oli pakko tehdä naurunalaiseksi koko seurueelle pöytään palatessamme, että olipas rasittava kokemus ja naurua. En ymmärrä, miksi naisten pitää tehdä noin, ellei se ole joku reaktio ettei voi olla tottakaan ettei ton ikäinen mies osaa ja HAAHHAAHHAA.
Eli niin kauan meni hyvin, kunnes päätit vaihtaa vaihdetta. Ensi kerralla: älä vaihda vaihdetta. Kertomasi perusteella olit vaihteen vaihtamisen jälkeen jossain kiinnostavan ja flirttaavan miehen roolissa. Sellainen ei toimi, koska silloin et ole oma itsesi. Olit kiinnostava niin kauan kuin olit oma itsesi etkä yrittänyt vetää jotain muka-kiinnostavan miehen roolia.
Vierailija kirjoitti:
Kai ap tajuat, ettei kukaan ennestään tuntematon tiedä sinun kokeneisuudesta/kokemattomuudestasi mitään. He reagoivat vain yht'äkkiä typeräksi muuttuvaan käytökseesi. Kukaan nainen ei siis pilkkaa kokemattomuutasi.
Kyllä ne huomaa viimeistään silloin kun edetään puhetta pidemmälle. Ja silloin kannattaa varautua pilkkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin siinä aina käy aluksi, ennen kuin hommasta tulee luontevaa. Täytyy ensin mokailla, jotta oppii. Pää ylös ja kohti uusia kokemuksia. Tsemppiä.
Ei, näin mulle käy aina. Koko elämäni näin on käynyt. En osaa flirtata tai olla naisten mielestä kiinnostava. En ole seksuaalisesti haluttava. En osaa toimia kuten miehen pitää.
Näin on aina ollut ja en tiedä miksi edes enää yritän. Kolmekymppisenä nämä pitää osata. Ja vielä kun taustalla on epävarmuus ja itseluottamuksen puute omasta kokemattomuudesta johtuen niin tilanne on aivan kauhea.
ap
Minä ajattelin kolmekymppisenä ihan samalla tavalla ja lakkasin yrittämästä. Nyt melkein viisikymppisenä kaduttaa. Kaikki pettymykset ja mahdolliset nöyryytyksen tunteet olisi ollut helpompi kestää kuin kokemus, että elämä on ohi ja mahdollisuudet jääneet käyttämättä. Terapiassa koetan tosin kääntää tämän ajatukseksi, että elämää on vielä jäljellä, mutta vaikeaa se on kun on vuosikymmenten ajan aivopessyt itseään toisenlaisiin uskomuksiin.
Samaistun erittäin hyvin ap:n tarinaan, tämä voisi olla minun kynästäni. Tuo on hyvin sanottu että sitä on itse pahin vihollisensa. Sitä jännittää ja pelkää sitä epäonnistumista liikaa, mikä lopulta johtaa siihen epäonnistumiseen. Ehkä sitä nimenomaan liikaa miettii miten miehen pitäisi toimia, jolloin se rentous ja luontevuus häviää ja lopulta menee kipsiin, ei osaa viedä tilannetta oikein mihinkään suuntaan. Tuo ap:n kuvailema säälivä katse naiselta lopulta sinetöi koko jutun ja se syö itsetuntoa.
Tuossa tulee usein se tunne, että pallo on minulla, minun tulee tehdä jotain että tämä tästä johonkin etenee, eikä se sitten lopulta etene. Silloin toivoisi että nainenkin voisi tehdä sen siirron, mutta lopulta se kuivuu kasaan ja naisesta näkee sen pettymyksen minuun. Itse jää miettimään mitä hel.vettiä tuossa olisi pitänyt tehdä, joka olisi ollut minulta luontevaa.
En tiedä onko se vaan omassa päässäni, mutta sitä tuntee olevansa usein näissä tilanteissa naisten voimakkaan arvioinnin kohteena, jolloin virheisiin ei ole varaa, sen sijaan että naiset tulisivat enemmän vastaan, jos olen epävarma. Itse päädyn näihin tilanteisiin kuitenkin verrattain harvakseltaan, jolloin siihen ehkä sitten asettaa liian suuria odotuksia ja paineita.
Ei naista tai miestä valloiteta jonkun kaavan mukaan. Vaihteita päälle ja pois?? Ihan tosi.
Päässäsi on tarina johon uskot. Sinun täytyy tehdä valloitus juuri nyt tai et tee sitä koskaan.
Unohda se sexy, se tulee kun on tullakseen.
Aika kuvaavaa ettei sinua kiinnosta sammuttaa tuota tarinaa päässäsi.
Mieti saatko huomiota enemmän vaikka täällä kun olet tyhjä nahjus ja epäonnistunut.
Tiedostamisesta kaikki lähtee.
Nyt taidat kerätä vääriä hedelmiä sen tarinasi takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun "pelimies"-jutut oli naisesta ahdistavia, niin ei ihme jos tulee torjuntaa ja naljailua. Naisparka varmaan luuli, että olitkin koko ajan ollut pelkän pillun perässä ja alkuillan mukava jutustelu pelkkää pohjustusta.
Tämä ei ollut ap:n kirjoitus ja en todellakaan osaisi tai haluaisi mitään pelimiesjuttuja edes alkaa heittämään. Osaan jutustella mukavia ja kertoa jopa vitsejä, mutta siihen se jääkin. Olen antanut itseni ymmärtää tämän johtuvan osittain kokemattomuudestani, osittain itseluottamuksen puutteesta, osittain väärin johdotetusta aivomassasta ja osittain kaikkien noiden yhdistelmästä. Se mikä tulee 99% miehille luonnostaan on mulle vaikeaa ja semmoista mitä en usko enää oppivani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pahin vihollisesi on päässäsi pyörivä tarina ettet osaa ja olet luuseri.
Kerron jos haluat miten siitä pääsee eroon.
Olen kolmekymppinen kokematon mies. Pakkohan mun on ajatella olevani luuseri.
Ja vaikka en ajattelisikaan näin koko ajan on se aina siellä taustalla vetämässä itseluottamusta alas.
ap
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ymmärrän tämän. Tiedän että se on vain se asia, joka saa minut epäilemään itseäni, kun asiat menevät huonosti. En kuitenkaan ymmärrä miksi oletat, että käytökseni muuttuisi typeräksi? Kyse on nimenomaan siitä, että käytökseni ei muutu, kun sen pitäisi muuttua.
ap
Älä ole huolissaan. Ei se nainen ole mikään saavutus tai palkinto elämässä. Täälläkin naiset itse puhuvat naisen saamisesta ja ovat aivan aidosti sitä mieltä että se on joku ansio että on parisuhteessa naisen kanssa. Ihmisiä he ovat omine vikoineen ja hyvine puolineen. Mutta mitään mystistä tai ihmeellistä heissä ei ole. Älä nyt ainakaan masennu näin pienestä asiasta.
Miten ei voi osata flirtata? Oon ollut tyttöjen/naisten kanssa teinistä ja aina on ollut helppoa. Ehkä joskus 12-vuotiaana nolostelin, mutta muuten aina on mennyt luonnostaan. Oletko edes mies?
Vierailija kirjoitti:
Eli niin kauan meni hyvin, kunnes päätit vaihtaa vaihdetta. Ensi kerralla: älä vaihda vaihdetta. Kertomasi perusteella olit vaihteen vaihtamisen jälkeen jossain kiinnostavan ja flirttaavan miehen roolissa. Sellainen ei toimi, koska silloin et ole oma itsesi. Olit kiinnostava niin kauan kuin olit oma itsesi etkä yrittänyt vetää jotain muka-kiinnostavan miehen roolia.
Ei vaan en osannut vaihtaa vaihdetta. Ei noissa ympäristöissä naiset (ainakaan yleensä) halua, että heille puhutaan ja heidän suhteensa käyttäydytään koko ilta kuin kaverin suhteen. Ymmärsin kyllä, että odotus oli jotain muuta, mutta sitä en kyennyt tarjoamaan.
ap
Se on pelkkää harhaa, että 99 %:lle miehistä tulisi nämä asiat luonnostaan. Varmaan 20 % on luonnostaan supliikkeja ja heistäkään puolet eivät osaa flirttailla. Loppujen on mahdollista kehittyä paljon ihan vaan sillä että yrittää, erehtyy ja oppii.
Samaa mieltä olen kuitenkin siitä, että naistenkin pitäisi opetella tulemaan vähän vastaan, eikä olla niin tuomitsevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin siinä aina käy aluksi, ennen kuin hommasta tulee luontevaa. Täytyy ensin mokailla, jotta oppii. Pää ylös ja kohti uusia kokemuksia. Tsemppiä.
Ei, näin mulle käy aina. Koko elämäni näin on käynyt. En osaa flirtata tai olla naisten mielestä kiinnostava. En ole seksuaalisesti haluttava. En osaa toimia kuten miehen pitää.
Näin on aina ollut ja en tiedä miksi edes enää yritän. Kolmekymppisenä nämä pitää osata. Ja vielä kun taustalla on epävarmuus ja itseluottamuksen puute omasta kokemattomuudesta johtuen niin tilanne on aivan kauhea.
ap
Minä ajattelin kolmekymppisenä ihan samalla tavalla ja lakkasin yrittämästä. Nyt melkein viisikymppisenä kaduttaa. Kaikki pettymykset ja mahdolliset nöyryytyksen tunteet olisi ollut helpompi kestää kuin kokemus, että elämä on ohi ja mahdollisuudet jääneet käyttämättä. Terapiassa koetan tosin kääntää tämän ajatukseksi, että elämää on vielä jäljellä, mutta vaikeaa se on kun on vuosikymmenten ajan aivopessyt itseään toisenlaisiin uskomuksiin.
Jos se noin suuri juttu on joku naisen saamattomuus, niin huh. Itsellä ne pahimmat tuskat oli n. kaksvitosena ja nyt lähes nelikymppisenä asiasta stressaamattomana en usko että myöhemminkään iskee mitään VOI EI-vaihetta. Pitää vaan myöntää itselleen miten asiat on ja lopettaa jostain ruusuisista elokuvamaisista parisuhdejutuista haaveilu ja korvata se realismilla.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole huolissaan. Ei se nainen ole mikään saavutus tai palkinto elämässä. Täälläkin naiset itse puhuvat naisen saamisesta ja ovat aivan aidosti sitä mieltä että se on joku ansio että on parisuhteessa naisen kanssa. Ihmisiä he ovat omine vikoineen ja hyvine puolineen. Mutta mitään mystistä tai ihmeellistä heissä ei ole. Älä nyt ainakaan masennu näin pienestä asiasta.
En tiedä onko kyse pienestä asiasta? Voiko edes olla kyse pienestä asiasta, jos sitä kaikki haluavat ja kaikki siihen pyrkivät? Se on joku sisäinen palo, joka kaipaa läheisyyttä, intiimiä kanssakäymistä, kumppania, perhettä. Ehkä se ei olisi lopulta sitä mitä olen pienessä päässäni miettinyt, mutta kummasti sitä kaipaa vaikka ei ole kokenut ja hankala sitä on kokonaan mielestään poistaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Se on pelkkää harhaa, että 99 %:lle miehistä tulisi nämä asiat luonnostaan. Varmaan 20 % on luonnostaan supliikkeja ja heistäkään puolet eivät osaa flirttailla. Loppujen on mahdollista kehittyä paljon ihan vaan sillä että yrittää, erehtyy ja oppii.
Samaa mieltä olen kuitenkin siitä, että naistenkin pitäisi opetella tulemaan vähän vastaan, eikä olla niin tuomitsevia.
No, mä oon ollut kymmenien kavereiden ja puolituttujen mukana noissa tilanteissa ja heille se ainakin tulee. Ovat opetelleet asiat jo nuorena ja nyt naisten kanssa toimiminen on heille hyvin luonnollista. Ehkä feikkaavat osan, mutta silti eivät koskaan näytä itseluottamuksen puutetta julkisesti ja osaavat jatkuvasti viedä juttua oikeaan suuntaan.
ap
Pyydä joku kaveri mukaan. Kysy jälkeen päin, käyttäydyitkö oikeasti luontevasti, kuin oma itsesi. Vähän epäilen että yrität liikaa, eli teeskentelet. Se taas näkyy helposti, ja saa pakenemaan paikalta.