Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin pyyntö

Vierailija
18.05.2019 |

Naapuri pyytää, että lähtisin käyttämään häntä ja 2-v lastaan päivystyksessä. Ei ole kuulemma antaa bensarahaa. Viimeksi tämä SAMA kuvio toistui 6 viikkoa sitten. Silloin sama kuvio, sanoi tuolloin korvaavansa bensarahan mutta ei ole mitenkään asiaa ottanut esiin. Tuolloin odotin puolitoista tuntia ja lainasin vielä apteekkirahaa (jonka kyllä sain takaisin)
Nyt ajattelin sanoa että ei käy, koska en halua käyttää lauantaitani (ja omia bensojani) naapurin vuoksi. Viesti naapurilta tullut whatsappilla mutta ”en ole nähnyt” sitä vielä.

Kommentit (209)

Vierailija
141/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole saanut korvausta edellisestä kerrasta niin anna olla. Joskus täytyy olla luja, muuten viedään kuin litran mittaa. Sanot vaan että sulle ei nyt sovi, eikä tarvitse selittää miksei.

Jos haluat olla ilmainen apuri niin se muuttaa tietysti asian.

Vierailija
142/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanut korvausta edellisestä kerrasta niin anna olla. Joskus täytyy olla luja, muuten viedään kuin litran mittaa. Sanot vaan että sulle ei nyt sovi, eikä tarvitse selittää miksei.

Jos haluat olla ilmainen apuri niin se muuttaa tietysti asian.

Lähinnä näin.Jos se olisi maksanut edellisen kuten lupasi asia voisi olla toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi pitäisi viedä päivystykseen? Itse tunnen lääkepäihteitä käyttäviä henkilöitä, jotka hakevat aineensa juuri päivystyksestä. Eli onko lapsi tekosyy, jotta pääsee päivystykseen itse? Jos hän ei ole päihderiippuvainen, voisin auttaakin. Missä isä ja sukulaiset?

Päivystyksessä EI määrätä "päihdyttäviä" lääkkeitä. Eikä kyllä juuri muutenkaan.

No itse olen kyllä saanut pari Diapamia käteen kerran, vaikken näitä pyytänytkään. Yhden söin vaivaani mutta oli niin hirveää tavaraa että heitin toisen pois. En toki tiedä onko näittenkin määräminen tapauskohtaista tai ovatko käytännöt muuttuneet.

Vierailija
144/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin lasun, jos elämänhallinta näyttää olevan toistuvasti sitä luokkaa ettei edes lapsen välttämättömän sairaanhoidon järjestäminen onnistu. Kyllä lapsiperheessä pitää aina olla rahaa päästä päivystykseen.

Vierailija
145/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että maksu tulee sitten luonnossa.

Vierailija
146/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja montako euroa ne bensat 10 km tekikään?

Vierailija
147/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa on vatun kallista. Mulle ainakin joka litra on tarpeen. Joskus pitää laskea, mitä raaskii ajaa, että pääsee töihin ennen seuraavaa rahapäivää.

Vierailija
148/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella tuplakulutus.

Vierailija
149/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis mahdollisuus viedä, eikä itellä mitään tärkeetä menoa, niin veisin kyllä.

Vierailija
150/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät häntä tulemaan auttamaan vaikkapa ikkunoiden pesussa, vasta sitten olleet valmis lähtemään kun rästihomma on tehty. Jos tulee auttamaan, niin ei ole pelkän yksipuolisen pummaamisen yritys.

Vierailija
151/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain lokki kysyy tällaista, kun ei ole ikinä niitä kustantanut.

Vierailija
152/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kieltäytyä, ei siitä kyytien pummaamisesta tule loppua muuten. Voin nimittäin luvata, ettei tämä jää viimeiseksi kerraksi, jos nyt lähdet.

Meillä ei ole itsellä autoa, mutta en pyydä kyytiä mihinkään, ellei ole aivan pakko. Meiltä on matkaa päivystykseen yli 20 kilometriä ja matka vaatii kaksi bussia. Siksipä mulla on aina taksiraha jemmassa. En voi olettaa, että kukaan lähtee esim. yötä myöten meitä kuskaamaan.

Vierailija
153/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina, kun lokkeilu menee liian pitkälle, että ” nyt ei pysty”. Jo lokki kysyy miksi, niin ”Ei vaan pysty”. Jos lokki vielä jakaa tivaamistaan, niin ”yksityisasia”. Sitten lokki lehahtaa pois.

Vierailija
154/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ongelma olisi nimenomaan ilmeinen kiittämättömyys (ei tarjota korvausta/pidetään itsestään selvänä, että la iltana raskaana lähdetään kuskaamaan), ei se, että joku asia maksaa aikaa ja rahaa.

Vierailija
155/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla voi mennä aivan hyvin ja ei haittaa vaikka kahdella bussilla joutuu menemään.

Näin se meilläkin on että vaihto toiseen bussiin ja sitten pääsee päivystykseen.

Itse vastaisin että en pääse, enkä muuta.

Jos lisä kyssäriä tulisi niin en vastaisi mitään.

Tosin korvakivut hoidettu aikanaan aina terveyskeskuksessa.

Päivystyksessä käyty kerran kun tuli palovamma.

Ei ikinä mennä päivystykseen kun hädässä.

Nyt nuorin jo 15 vuotta.

Vierailija
156/209 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah tätä lokkeilua. Itse parturi-kampaajana saan näitä pyyntöjä harva se päivä. Top kolmoseen menee tämä kun kerran tuttu voivotteli että haluaisi hiuksiinsa vaalennuksen ja liukuvärjäyksen mutta kun tuollainen palvelu kampaajalla maksaa niin paljon. En sitten vastannut tähän mitään niin hetken päästä tuli viesti että ellet sinä sitten voisi tätä tehdä kotonasi.. Sitten toinen kun yksi kaveri pisti välit poikki yli vuodeksi kun en juhannusaattona lähtenyt leikkaamaan hänen hiuksiaan.

Nyt 18 vuotta alalla ja vuoaikaudet olen jo sanonut näille pyytelijöille että tervetuloa liikkeseeni, hinnasto netissä. Kummasti kukaan näistä puolitutuista ei ole kertaakaan tullut vaikka ennen tuota kauheat mielistelyt ja nuoleskelut että tekisin halvemmalla kotona.

Jostain se minunkin on leipäni saatava ja kun listani on jo vuosia ollut täynnä niin ei ole tarve matkustaa kimpsuineni puolituttujen kotiin tekemään puoli-ilmaiseksi vielä työpäiväni jälkeen. Mielummin vietän tämänkin ajan perheeni kanssa.

Vierailija
157/209 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on trolli. 

Voi olla, mutta tuollaisia lokkeja todella on.

Mielelläni autan ihmisiä, mutta jossain vaiheessa menee kuppi nurin kun ei yhtään oteta vastuuta elämästään.

Vierailija
158/209 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä on kuusi viikkoa ja mainitset sen, ikään kuin olisi jotenkin iso vaiva auttaa niin usein. Kuinka pitkä matka päivystykseen on? Naapurin käytöstavat voi kyllä antaa omassa päässään anteeksi, mutta vaikeampi on antaa itselleen anteeksi lapsen kärsimys. Ota puhelin mukaan niin voit vaikka selata av:tä, jos venyy. Ihan kuin kotona olisi!

Vierailija
159/209 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä sinulla tänään on ohjelmassa?"

Kysymys tarkoittaa, että jos sinulla ei ole erityisen pätevää syytä, sinun on palveltava lokkia.

Pohjanoteeraus lokkeilussa:

Kaljaveikko soittaa ja marisee, kun olisi treffit tiedossa 100km päässä.

Autossa on talvirenkaat alla.

Kesärenkaat olisi, mutta pitäisi vaihtaa vanteille, eikä tuttu korjaamoyrittäjä ei anna ilmaiseksi käydä vaihtamassa vaikka itse tekisin työn.

Äää äää ei treffeillekään pääse....

Vierailija
160/209 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta ja pyydä naapurilta vastapalvelus, vaikkapa teidän asuntonne siivoaminen tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi