Naapurin pyyntö
Naapuri pyytää, että lähtisin käyttämään häntä ja 2-v lastaan päivystyksessä. Ei ole kuulemma antaa bensarahaa. Viimeksi tämä SAMA kuvio toistui 6 viikkoa sitten. Silloin sama kuvio, sanoi tuolloin korvaavansa bensarahan mutta ei ole mitenkään asiaa ottanut esiin. Tuolloin odotin puolitoista tuntia ja lainasin vielä apteekkirahaa (jonka kyllä sain takaisin)
Nyt ajattelin sanoa että ei käy, koska en halua käyttää lauantaitani (ja omia bensojani) naapurin vuoksi. Viesti naapurilta tullut whatsappilla mutta ”en ole nähnyt” sitä vielä.
Kommentit (209)
Lasulle ilmoitus, jos kersa kerran kipeä ja äidillään ei varaa maksaa millekään taholle siitä (esim. tilata taksia), jotta kakara pääsis lekuriin.
Vierailija kirjoitti:
Jos hengenhätä jollain, silloin on velvollisuus auttaa. Itse kyllä soittaisin hätiin ambulanssin, ennenkun naapurin.
Niin, velvollisuus soittaa toiselle apua, eikä lähteä omakustanteisesti kuskailemaan toisia sairaalaan.
Parempi olla reagoimatta kenenkään naapurien touhuihin mitään, kunhan pysyvät omalla reviirillään.
Vaisu moi riittää.
Jos pyytävät jotain on kuin ei ymmärtäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On iso ero pyytää apua kuin vaatia sitä. Ap on vain kuusi viikkoa aikaisemmin notkunut päivystyksessä tuntitolkulla naapurinsa takia ja sitä ennenkin auttanut monta kertaa. Kun edellinen tapaus on näin tuore, kuvittelisi naapurin huolehtineen vastuullisen vanhemman tavoin, ettei toista kertaa osu ihan heti (taksirahat säästössä). Hyväksikäytöksi tuo avun pyytäminen muuttuu, kun ei viitsi itse huolehtia asoista vaan olettaa, että sitä naapuria voi käyttää aina tarvittaessa kuskina.
Ei se naapuri ole mitään vaatinut tai olettanut. Sehän kysyi ap:lta onnistuuko tämmöinen. Jos ei naapurilla ole varaa maksaa edellisen kerran bensoja, mistä luulet hänen pystyvän säästämään taksirahan? Mä esimerkiksi voin kertoa että olen ihan vastuullinen vanhempi, vaikka mulla ei ole aina mahdollisuutta pistää muutamaa kymppiä odottelemaan viikoiksi. Ihmisillä on tosi erilaisia elämäntilanteita ja erilaisia tarpeita avulle. Ärsyttää tuollainen näköalattomuus. Toivottavasti karma potkaisee.
Et ole vastuullinen. Vastuullisella, asiansa hoitavalla ihmisellä on aina vähintään kolmen kuukauden menoja vastaava summa säästössä. Katsos kun se karma voi potkaista ketä hyvänsä koska hyvänsä. Kannattaa varautua. ENNEN kuin alkaa vääntää lapsia maailmaan.
Missäköhän muuten tämän vastuullisen vanhemman lapsen toinen vanhempi on? Tai ap:n naapurin mies?
Niinpä. Ei ole vastuullista tehdä isättömiä mukuloita, tai lapsia isälle joka ei pysty edes ruokkojaan maksamaan tai hätätilassa auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Paras naapurikokemus oli aikoinaan, kun tultiin myöhään illalla kolistelemaan ovelle ja sanoivat menevänsä lähikuppilaan, että viittikkö käydä meillä kattomassa vähän ajan päästä ja lähtivät menemään. Jättivät siis kaks kersaansa, n. 3 ja 4v. keskenään kotiin nukkumaan! No, menin sitten n. puolen tunnin päästä, niin molemmat hereillä, nuorempi rääkyi hysteerisenä ja huusi äitiään naama punaisena. Näytti siltä, että oli huutanut varmaan sen puoli tuntia jo.
Eipä siinä auttanut poiskaan lähteä, vaan jouduin jäämään sinne naapuriin.
Herrasväki tuli parin tunnin päästä kotiin ja jonkun miespuolisen vieraan raahasivat mukanansa. Frouva siinä sitten tämän kanssa flirttaili ja kuiskutteli jotain, niin tämä naapurin ukko mulle tuumas, että kun noilla näkyy olevan jotain sutinaa, niin eikös mekin voitais :D
Juuei ja heipat teille!
Enpä toiste avannut ovea näille tyypeille.
Eikös ole olemassa joku sosiaalipäivystysnumero, johon voi soittaa jos lapset jätetään heitteille ja ne sitten otetaan välittömästi huostaan?
Itse en jäisi ventovieraita lapsia rauhoittelemaan jos en ole luvannut, vaan todellakin soittaisin viranomaiset paikalle. Olisi nimittäin niiden lasten etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras naapurikokemus oli aikoinaan, kun tultiin myöhään illalla kolistelemaan ovelle ja sanoivat menevänsä lähikuppilaan, että viittikkö käydä meillä kattomassa vähän ajan päästä ja lähtivät menemään. Jättivät siis kaks kersaansa, n. 3 ja 4v. keskenään kotiin nukkumaan! No, menin sitten n. puolen tunnin päästä, niin molemmat hereillä, nuorempi rääkyi hysteerisenä ja huusi äitiään naama punaisena. Näytti siltä, että oli huutanut varmaan sen puoli tuntia jo.
Eipä siinä auttanut poiskaan lähteä, vaan jouduin jäämään sinne naapuriin.
Herrasväki tuli parin tunnin päästä kotiin ja jonkun miespuolisen vieraan raahasivat mukanansa. Frouva siinä sitten tämän kanssa flirttaili ja kuiskutteli jotain, niin tämä naapurin ukko mulle tuumas, että kun noilla näkyy olevan jotain sutinaa, niin eikös mekin voitais :D
Juuei ja heipat teille!
Enpä toiste avannut ovea näille tyypeille.
Eikös ole olemassa joku sosiaalipäivystysnumero, johon voi soittaa jos lapset jätetään heitteille ja ne sitten otetaan välittömästi huostaan?
Itse en jäisi ventovieraita lapsia rauhoittelemaan jos en ole luvannut, vaan todellakin soittaisin viranomaiset paikalle. Olisi nimittäin niiden lasten etu.
On varmaankin olemassa joku päivystysnumero, vaan tuskin niitä siellä kiinnostaa joku ysäritapaus menneiltä ajoilta?
Jäi kiinnostamaan, että miten AP reagoi siihen aloituksessa kerrottiin wa-viestiin?
Niin 50€ että olepa hyvä, tässä hyvä naapuri avustaa sinun perseellään olevaa talouttasi..
Mulla olis hätätilanne just nyt, laitan tilinumeron niin laitapa sinne 50€