Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin pyyntö

Vierailija
18.05.2019 |

Naapuri pyytää, että lähtisin käyttämään häntä ja 2-v lastaan päivystyksessä. Ei ole kuulemma antaa bensarahaa. Viimeksi tämä SAMA kuvio toistui 6 viikkoa sitten. Silloin sama kuvio, sanoi tuolloin korvaavansa bensarahan mutta ei ole mitenkään asiaa ottanut esiin. Tuolloin odotin puolitoista tuntia ja lainasin vielä apteekkirahaa (jonka kyllä sain takaisin)
Nyt ajattelin sanoa että ei käy, koska en halua käyttää lauantaitani (ja omia bensojani) naapurin vuoksi. Viesti naapurilta tullut whatsappilla mutta ”en ole nähnyt” sitä vielä.

Kommentit (209)

Vierailija
101/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että ap palaa paikalle.

Ei voi olla jatkamatta tätä provoa.

Kohta varmaan kohtaa naapurin pihalla.

Niin oikeastiko teistä tämä ei ole provo?

Vierailija
102/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa ollakin, mutta valitettavasti tuommoisia ap:n naapurin kaltaisia tökeröitä toisten ihmisten hyväntahtoisuutta hyväksikäyttäjiä riittää. Osaavat olla todella häikäilemättömiä. Itse olen seurannut sivusta, kun naapurin vanhalla pariskunnalla ramppaa eräs ro maaniperhe jatkuvasti kärttämässä milloin autokyytiä ja milloin ruokaa ja milloin mitäkin (ja ko. perheellä itsellä hieno valkoinen auto, jolla aina joskus kurvaavat vanhan pariskunnan oven eteen). Jos omia vanhempiani joku käyttäisi noin, niin pistäisin kyllä stopin touhulle, jos vaan tietäisin siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä olisi provo? Ne on ihan eri tyyliin kirjoitettuja.

Vierailija
104/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tyyliin jotain, että " en lähde. Ja tämä sama kuvio toistui 706 vko sitten, joten aika hoitaa asia itse tai muulla tavalla."

Vierailija
105/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autat tietenkin.

Jos on lapsen sairaudesta kyse , niin autetaan.

Kuinka edes mietit muuta.

Joo, samaa mieltä.

Tyhmä tai elämän hallinta kateissa oleva äiti ei ole lapsen syytä.

Menisin mutta sanoisin että kun oma lapsi syntyy , et voi enää yhtä helposti lähteä ja kehottaisin miettimään jo valmiiksi mistä voi saada apua jatkossa.

Vierailija
106/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin aamulla että olin huonovointinen ja väsynyt ja koko ilta meni nukkuessa. Hän on lukenut viestin muttei vastannut mitään. Ehkä suuttui? Ahdistavaa.

Ap

Kannattaa pohtia, että miksi naapurilla olisi oikeus suuttua sinulle tuosta ja miksi sinun pitäisi tuntea asiasta huonoa omatuntoa?

Luuletko, että kyseinen naapuri auttaisi vuorostaan sinua, kun lapsesi syntyy ja satunnaisesti tarvitsisit apua? Suuttuisitko hänelle, jos hän ei auttaisi?

Vierailija
107/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin aamulla että olin huonovointinen ja väsynyt ja koko ilta meni nukkuessa. Hän on lukenut viestin muttei vastannut mitään. Ehkä suuttui? Ahdistavaa.

Ap

Kannattaa pohtia, että miksi naapurilla olisi oikeus suuttua sinulle tuosta ja miksi sinun pitäisi tuntea asiasta huonoa omatuntoa?

Luuletko, että kyseinen naapuri auttaisi vuorostaan sinua, kun lapsesi syntyy ja satunnaisesti tarvitsisit apua? Suuttuisitko hänelle, jos hän ei auttaisi?

Naapuri tuntuu olevan sitä lajia, joka on saamapuolella.

Ja onhan ap. häntä jo auttanut.

Vierailija
108/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisille kyselijöille pitää vain sanoa ei. Röyhkeimmät alkavat kysellä, että no miksi ei. Syytä ei tarvitse olla ja kyselijälle voi vastata, että se asia ei sinulle kuulu. Lokkeilevat tästä suuttuvat, mutta kovin moni ei tule takaisin enää mitään pyytelemään.

Itse olen kiltti ja on pitänyt opetella sanomaan ei ja myös oppia, etten ole selitysvelvollinen kenellekään.

Vierailija
109/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo vaan ihan oikea tapahtuma. Sillä nyt ei ole sikti väliä. Valitettavasti tässä ei ole myöskään mitään mehukasta loppuratkaisua, vaan yksinkertaisesti hiljaisuus.

Luin jokaikisen kommentin (kiitos kommentoineille) ja ryhdyin miettimään, onko naapurini jonkinlainen ”ammattimainen” hyväksikäyttäjä. Kävin läpi wa-viestejä viimeisen vuoden ajalta ja suurin osa on ihan normaalia kanssakäymistä. Silti jäin miettimään, että yllättävän monta pyyntöä vuoteen mahtui, itse löysin yhden viestin jossa itse olin pyytänyt jotain (eli olin kysynyt foliopaperia lainaksi ja 2 päivää myöhemmin laittanut viestin että ostin kaupasta uuden foliopaperirullan ja että löytyy rattaista)

Naapuri oli pyytänyt kerran lainaksi kuukautissiteitä (menkat alkanut oletettua aiemmin), sitten oli useampi pyyntö että tuonko kaupassa käydessäni jonkun tavaran (näistä olen muistaakseni saanut rahat), kerran olemme hakeneet Matkahuoltopaketin ja kerran lainannut autoa kun hänen äitinsä piti hakea juna-asemalta.

Lisäksi muistan varmuudella 2 kertaa kun hän on laittanut minulle kirjaston palautuskirjoja mukaan (tämä ei tietenkään mitään maksa minulle, koska olen molempina kertoina ollut menossa kirjastoon) Muita ei-maksullisia pyyntöjä on ollut lapsen vahtiminen, alle 2h ollut hoitoaika joka kerta sekä asiakirjojen kääntäminen suomenkielelle.

Onhan noita melko paljon. Ap

Vierailija
110/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo vaan ihan oikea tapahtuma. Sillä nyt ei ole sikti väliä. Valitettavasti tässä ei ole myöskään mitään mehukasta loppuratkaisua, vaan yksinkertaisesti hiljaisuus.

Luin jokaikisen kommentin (kiitos kommentoineille) ja ryhdyin miettimään, onko naapurini jonkinlainen ”ammattimainen” hyväksikäyttäjä. Kävin läpi wa-viestejä viimeisen vuoden ajalta ja suurin osa on ihan normaalia kanssakäymistä. Silti jäin miettimään, että yllättävän monta pyyntöä vuoteen mahtui, itse löysin yhden viestin jossa itse olin pyytänyt jotain (eli olin kysynyt foliopaperia lainaksi ja 2 päivää myöhemmin laittanut viestin että ostin kaupasta uuden foliopaperirullan ja että löytyy rattaista)

Naapuri oli pyytänyt kerran lainaksi kuukautissiteitä (menkat alkanut oletettua aiemmin), sitten oli useampi pyyntö että tuonko kaupassa käydessäni jonkun tavaran (näistä olen muistaakseni saanut rahat), kerran olemme hakeneet Matkahuoltopaketin ja kerran lainannut autoa kun hänen äitinsä piti hakea juna-asemalta.

Lisäksi muistan varmuudella 2 kertaa kun hän on laittanut minulle kirjaston palautuskirjoja mukaan (tämä ei tietenkään mitään maksa minulle, koska olen molempina kertoina ollut menossa kirjastoon) Muita ei-maksullisia pyyntöjä on ollut lapsen vahtiminen, alle 2h ollut hoitoaika joka kerta sekä asiakirjojen kääntäminen suomenkielelle.

Onhan noita melko paljon. Ap

On, on aika paljon. Mulla oli tällainen naapuri, joka jäi kahden lapsen kanssa yh:ksi, yllättäin. Autoimme naapureiden kanssa aluksi paljonkin. Sitten havahduimme, että ei tämän nyt ihan näin pitäisi olla. Yksi naapuri leikkasi nurmikkoa, toinen kävi auttamassa lamppujen vaihdossa jne. Kaikki lainasivat milloin mitäkin: munia, jauhoja, sokeria, laastareita, aurinkorasvaa.

Säälitti naapuri, mutta kun lainaaminen alkoi olla melkein jokapäiväistä piti laittaa stoppi. Yksi kerta sitten sanoin vain, että eiköhän sun olisi aika ostaa omat laastarit kun niitä tuntuu kuluvan. Tottakai veti herneen nenään, mutta parempi niin. En halunnut piilotella omassa kodissani, välttää vastaamasta puhelimeen, jotta välttyisin lainausyrityksiltä. Silloin tällöin ok, mutta jatkuvaa ei voi olla.

Vierailija
111/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eiköhän se naapurikin lue tätä palstaa ja tietää että olet purkautunut palstalle. Ihmettelen, jos ei lue tai tiedä tätä foorumia.

Vierailija
112/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiset käännöstyöt on hyväksikäyttäjien klassikko!

Vierailija
113/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jatkossa keksi tekosyitä, vaan opettele sanomaan vain, että nyt ei käy tai nyt on muutakin hommaa.

Ei ihan lapsen päivystyskäyntiin verrattavissa, mutta oma naapuri keksi jostain, että minä voisin ruveta värjäämään hänen hiuksensa. Ilman korvausta, kerran kuussa, minun kylppärissä. Ekan kerran suostuin, kun en osannut kieltäytyäkään. Lisäksi lupasi maksaakin kympin, jota ei ole näkynyt... Toisella kerralla hän ei enää edes kysynyt käykö minulle, vaan että MILLOIN käy. Pakko oli sanoa, että mulle riittää oman pään värjäys.

Hahah, mulla on ollut samanlainen "ystävä"! Häneltä oli valtava vastaantuleminen se, että hän voi tulla meille, niin multa säästyy vaivaa! Tukanvärjäyshän on vain semmoista kivaa yhdessäoloa ja naisten höpöhöpöjuttua, josta mun pitää olla suorastaan kiitollinen, että toinen sellaista ohjelmaa mulle järjestää!

Kieltäydyin, kun tiedän mitä jälkiä siitä tummasta hiusväristä voi varsinkin toisen kylppäriin jäädä. Itse en värjää enkä vaalenna omaa tukkaani, tai jos sellaista kaipaan, menen kampaajalle. He tarjoavat niitä palveluita.

Mulla alkaa aina höyry nousta kun luen tai kuulen näitä avunpyytäjätarinoita. Sen verran ihmeellisiä pyyntöjä itsellekin tehty, että ihmetellä täytyy mikä ihmisiä vaivaa. Ja aina on hätätilanne, ei tarvi olla sairas lapsikaan. Onhan se juurikasvukin hätätilanne näillä ihmisillä.

Vierailija
114/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eiköhän se naapurikin lue tätä palstaa ja tietää että olet purkautunut palstalle. Ihmettelen, jos ei lue tai tiedä tätä foorumia.

Naapuri pääsee asiasta yli viimeistään sitten kun on jotain vailla.

Jos naapuriapu oli vastavuoroista,kysyisi naapuri sun vointia ja sitä,miten voisi auttaa.

Ei mitään syytä huonoon omaan tuntoon,vaikka tulet varmaan kuulemaan kauhukertomuksen lapsen dramaattisesta päivystyksen tarpeesta.Tuon naapurin pitäis kysyä apua lapsen isältä tai anopiltaan.

Vierailija
115/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toivottavasti lukee, ja myös kaikki muut kinuajat ja lokkeilijat. Kun vielä ottaisivat opikseen.

Vierailija
116/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on avioliiton mukana tullut tällaisia lokkeilijoita tuttavapiiriin.

Ovat vaikka millä tekosyillä ruinanneet lainaan rahaa, autoa, peräkärryä, asuntoa, pelikonetta jne.

Olen ihan pokkana kieltäytynyt joka ikinen kerta ilman tekosyitä. Vastaus on aina ollut "EI".

Toki ovat pahoittaneet mielensä v   eri s  es ti ja haukkuneet minua kaikille kavereilleen -tämän näkee hyvin joissain sukujuhlissa... :)

So what? Mieluummin olen itsekäs k   usi  pää kuin ahneitten ää  liöi    den lattiamatto.

Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee.

Vierailija
117/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että ehdit juoda pari lasillista viiniä ja että taksilla pääsee.

Olen raskaana, muutoin olisin käyttänyt tätä. Hän tietää minun olevan kotona, koska auto on pihassa. Mietin että sanoisin odottavani vieraita. Mutta hän on ”kärttäjä-tyyppi” ja olen tosi huono kieltäytymään koska hän tulee vetoamaan lapsen kestämättömään korvakipuun tms

Ap

Mitä ihmettä? Etkö sä liiku muuta kuin autolla?

Vierailija
118/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että huono olo

Tämä hyvä, mene ämpäri kainalossa ovelle pahoittelemaan!🤢

Vierailija
119/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tota apteekkijuttua. Itse olen pari kertaa joutunut käymään sairaalan päivystyksessä aikuisiällä. Yöllä ja pyhäilta oli toinen.

Mä sain sieltä lääkkeitä mukaani pahemman yli, ettei tarvii heti lähteä etsimään päivystävää apteekkia. Pärjäät huomiseen näillä hyvin. Tiedän, että näin tapahtuu muillekin. Meillähän (pkseutu) apteekkeja on joka nurkalla, pari 24/7 päivystävääkin ja auttoivat silti.

Missä ei lasta auteta, jos apteekkiin on vähävaraisella matkaa 16 kilsan heitto?

Vierailija
120/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri käy myös VAUVA-palstalla... Kiva ap, sun ystävä on nyt suuttunut verisesti.

Naapuri ei aina tarkoita ystävää, ne on naapureita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme