Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin pyyntö

Vierailija
18.05.2019 |

Naapuri pyytää, että lähtisin käyttämään häntä ja 2-v lastaan päivystyksessä. Ei ole kuulemma antaa bensarahaa. Viimeksi tämä SAMA kuvio toistui 6 viikkoa sitten. Silloin sama kuvio, sanoi tuolloin korvaavansa bensarahan mutta ei ole mitenkään asiaa ottanut esiin. Tuolloin odotin puolitoista tuntia ja lainasin vielä apteekkirahaa (jonka kyllä sain takaisin)
Nyt ajattelin sanoa että ei käy, koska en halua käyttää lauantaitani (ja omia bensojani) naapurin vuoksi. Viesti naapurilta tullut whatsappilla mutta ”en ole nähnyt” sitä vielä.

Kommentit (209)

Vierailija
81/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin aamulla että olin huonovointinen ja väsynyt ja koko ilta meni nukkuessa. Hän on lukenut viestin muttei vastannut mitään. Ehkä suuttui? Ahdistavaa.

Ap

Vierailija
82/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin aamulla että olin huonovointinen ja väsynyt ja koko ilta meni nukkuessa. Hän on lukenut viestin muttei vastannut mitään. Ehkä suuttui? Ahdistavaa.

Ap

Sinun ei tarvitee olla tekemisissä ollenkaan tuon tyyppisen ihmisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

bensa loppunut

Vierailija
84/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt laittoi uuden viestin jossa pyytää soittamaan heti kun näen viestit. Kirjoitti että on hätätilanne. En ole avannut viestiä mutta omatunto soimaa jo nyt. Tiedän että syyllistyn kun puhumme.

Nyt menen tosiaan ihan oikeasti nukkumaan.

Ap

Kyllä siellä tässä ajassa on jo tullut ruumita. Soita nyt jo ite sinne lanssi paikalle ja sano että naapurin lapsella ollut pari tntia hätätilä😂🚑

Vierailija
85/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri oli samanlainen. Jatkuvasti kyytiä (muilta kun multa), lainaa tai lapsenvahtia vailla. Mulla ei ole edes autoa, niin lapsenvahdiksi matkustin bussilla ja maksoin matkat, omat eväätkin piti ottaa mukaan, koska syötävää hän ei tarjonnut. Kerran unohdin sitten puhelimeni töihin, enkä nähnyt hänen hätähuutoaan. Loukkaantui verisesti. Ei olla onneksi enää kavereita.

Vierailija
86/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tottahan nyt naapuri on suuttunut kun homma ei mennyt hänen suunnitelmiensa mukaan. Vaikka oli hätätilanne. Varmaan se hänestä olikin kun tarvitsee aina muita ihmisiä palvelemaan itseään. Normaali tyyppi menisi taksilla tai soittaisi ambulanssin. Jos hätätilanteessa ei ole rahaa taksiin tai ei halua laittaa siihen rahaa tai ambulanssia ei lähetetä naapurin kuvailemaan hätätilanteeseen niin onhan se hänelle kurjaa. Olisi parempi jos naapuri veisi autollaan hänet ja lapsen päivystykseen, odottaisi monta tuntia ja veisi kotiin. Mutta kaikki ei jaksa osallistua toisen elämään ja aikuisen täytyy vaan hoitaa oma lapsensa ja hätätilanteensa.

En kysyisi häneltä viestillä yhtään mitään. Hiljaisuus. Ja jos näkyy pihalla ja alkaa selittämään kuinka kamala tilanne niin "Ikävää. Minä olin raskauden vuoksi väsynyt ja huonovointinen, olin nukkumassa ja ei minusta olisi ollut lähtijäksi."

Minun naapurilla oli aina hätätilanne kun tupakat loppui. Joopa joo. Kieltämättä ikävää mutta ei kuulu minulle millään lailla.

Vierailija
87/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa pitää tarvittaessa, mutta ei sinulla ole mitään velvollisuutta kuskailla naapuriasi miten hän vaan sattuu haluamaan. Päivystykseen pääsee Kela-taksilla, jonka omavastuu on max 25€. Numero löytyy googlettamalla ja sinne soittaessa voi kysyä saako maksun laskulle.

Joku ehdotti joko taksia tai ambulanssia, mutta ambulanssi ei ole taksi eikä sitä "tilata" kuin pizzaa (tai taksia). Ambulanssit ovat hätätapauksia varten.

Vierailija
88/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että ap palaa paikalle.

Ei voi olla jatkamatta tätä provoa.

Kohta varmaan kohtaa naapurin pihalla.

Vierailija
89/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa ettet ap mennyt kyytsaamaan sitä naapurikerjäläistä. Älä mene vastaisuudessakaan. Äläkä muutenkaan ole tekemisissä hänen kanssaan. Noita sattuu jokaisen kohdalle , varsinkin maaseudulla.

Kerjäläisen on häpeä.

Vierailija
90/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kaikki nämä neuvot. Lisäksi voit todeta että vauvapalstalla sanottiin näin, ja siellä ei erehdytä.

Vierailija
91/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatkossa keksi tekosyitä, vaan opettele sanomaan vain, että nyt ei käy tai nyt on muutakin hommaa.

Ei ihan lapsen päivystyskäyntiin verrattavissa, mutta oma naapuri keksi jostain, että minä voisin ruveta värjäämään hänen hiuksensa. Ilman korvausta, kerran kuussa, minun kylppärissä. Ekan kerran suostuin, kun en osannut kieltäytyäkään. Lisäksi lupasi maksaakin kympin, jota ei ole näkynyt... Toisella kerralla hän ei enää edes kysynyt käykö minulle, vaan että MILLOIN käy. Pakko oli sanoa, että mulle riittää oman pään värjäys.

Vierailija
92/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näitä kyllä riittää. Sanot vaan ei käy ja piste. Sillon ne tajuaa parhaiten missä mennään, kokemusta on. Miksi ei vienyt lasta kun bussi kulki..

Vierailija
93/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei saanut tahtoaan läpi niin on myrtsinä,  asian hoitaminen on hänen vastuullaan, ei sinun ja hän tietää sen.

Et ole hänen henkilökohtainen avustajansa, et ole saanut entisiä velkojakaan takaisin. Miksi sinun pitää tuntea ahdistusta siitä että olet pitänyt puoliasi ja asettanut hyväksikäytölle rajat? 

Jos sanot suoraan ettet kuskaa, hän suuttuu, jos käytät tekosyytä, hän suuttuu - lopputulos on aina sama, hänen kannaltaan. Miksi arvostat häntä niin paljon että ahdistut hänen suuttumuksestaan? 

Sinun ei tarvitse selitellä hänelle sitä ettet ole hänen käytettävissään. 

"Ei se ole tyhmä joka pyytää, se on tyhmä joka suostuu" kuuluu vanha sanalaskukin - olet auttanut kerran ja jäänyt siitä vielä häviolle ja saanut huonot fiilikset ja tämä tyyppi odottaa vielä lisäpalveluita sinulta, hoh hoijaa. 

Älä vaan anna periksi tälle tyypille, voi yrittää kyykyttää sua olemalla vihainen kun tietää että kiltit ihmiset ahdistuu sellaisesta ja haluavat siloitella kaiken hyväksi jälleen - hyväksi joo mutta kenen etua ajatellen?

Jos hän ymmärtää,  että oli sinulta tekosyy, niin saattaa olla ettei puhukaan tai ota yhteyttä enää, joutuu nyt arvioimaan sinua uudestaan ja miettii ehkä seuraavaa siirtoaan eikä siksi vastaa mitään.

Tietää myös että on edelleen sinulle velkaa;  voi olla että ajattelee sen olleen syynä ettet lähtenyt häntä kuskaamaan eli tajuaa ettet olekaan niin hyväksikäytettävissä kuin hän luulee sinun olevan. 

Sinun ei tarvitse selitellä hänelle sitä ettet ole hänen käytettävissään. 

Vierailija
94/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että ehdit juoda pari lasillista viiniä ja että taksilla pääsee.

Olen raskaana, muutoin olisin käyttänyt tätä. Hän tietää minun olevan kotona, koska auto on pihassa. Mietin että sanoisin odottavani vieraita. Mutta hän on ”kärttäjä-tyyppi” ja olen tosi huono kieltäytymään koska hän tulee vetoamaan lapsen kestämättömään korvakipuun tms

Ap

Kyllä raskaanakin voi ottaa pari-kolme lasia viiniä.

Vierailija
95/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus samantyylinen naapuri. Meillä oli suht saman ikäiset lapset joiden kanssa molemmat olimme kotona joten hiekkalaatikolla tuli juteltua ja niin tuo loinen luikerteli elämääni.

Aluksi alkoi pyydellä kyytiä kaupoille kun olin itsekin menossa, eikä se minua haitannut. Sama matka.

Mutta sitten alkoi tulla näitä käydään sen ja sen kautta, josta siirryttiin sitten näihin heitä mut käymään ikeassa/gigantissa/mutsilla lainaamassa rahaa jne.

Olisin ehkä ymmärtänyt, jos kyseessä olisivat olleet satunnaiset pyynnöt esim. silloin kun on tullut ostettua jotain isompaa, jota bussissa ei voi kuljettaa, mutta hän yritti vääntää minusta jotain ilmaista henkilökohtaista autonkuljettajaa. Asutaan vielä pääkaupunkiseudulla jossa busseja menee 5 minuutin välein.

Olisin ehkä pitänyt sanoa suoraan tuolle, mutta lakkasin vain pitämästä yhteyttä ja valehtelin että olen alkanut tehdä töitä kotoa/autossa on vikaa/olen sairaana jne.

Vierailija
96/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri käy myös VAUVA-palstalla... Kiva ap, sun ystävä on nyt suuttunut verisesti.

Vierailija
97/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri käy myös VAUVA-palstalla... Kiva ap, sun ystävä on nyt suuttunut verisesti.

Toivottavastionkin käynyt. Näkee mitä mieltä hänestä ollaan!

Vierailija
98/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kymppiä käteisenä, kiitos. Koska ei maksanut edellistäkään, niin tuskin on pokkaa vängätä.

Joo. Sanot ap että sopii, kunhan maksaa etukäteen, että tiedät saavasi rahasi.

Vierailija
99/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi pitäisi viedä päivystykseen? Itse tunnen lääkepäihteitä käyttäviä henkilöitä, jotka hakevat aineensa juuri päivystyksestä. Eli onko lapsi tekosyy, jotta pääsee päivystykseen itse? Jos hän ei ole päihderiippuvainen, voisin auttaakin. Missä isä ja sukulaiset?

Päivystyksessä EI määrätä "päihdyttäviä" lääkkeitä. Eikä kyllä juuri muutenkaan.

Vierailija
100/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistavaa ettet ap mennyt kyytsaamaan sitä naapurikerjäläistä. Älä mene vastaisuudessakaan. Äläkä muutenkaan ole tekemisissä hänen kanssaan. Noita sattuu jokaisen kohdalle , varsinkin maaseudulla.

Kerjäläisen on häpeä.

Juu, juuri tämmöisen takia itse pidän välit naapureihin hyvin muodollisina ja kaukaisina; eivät kehtaa tulla kerjämään palveluksia, kun ei olla kavereita. Ja miksei ap:n naapuri käytä bussia, eikä kalista taksia. Eivätkös asuneet Helsingissä, vai missä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä