Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin pyyntö

Vierailija
18.05.2019 |

Naapuri pyytää, että lähtisin käyttämään häntä ja 2-v lastaan päivystyksessä. Ei ole kuulemma antaa bensarahaa. Viimeksi tämä SAMA kuvio toistui 6 viikkoa sitten. Silloin sama kuvio, sanoi tuolloin korvaavansa bensarahan mutta ei ole mitenkään asiaa ottanut esiin. Tuolloin odotin puolitoista tuntia ja lainasin vielä apteekkirahaa (jonka kyllä sain takaisin)
Nyt ajattelin sanoa että ei käy, koska en halua käyttää lauantaitani (ja omia bensojani) naapurin vuoksi. Viesti naapurilta tullut whatsappilla mutta ”en ole nähnyt” sitä vielä.

Kommentit (209)

Vierailija
61/209 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin raskaana olevana auton omistajana, en lähtisi toista kertaa, jos ensimmäisen kerran hoitanut noin. Teeskentelisin mahatautia tai sanoisin asian suoraan, että jos on hätätilanne, soita taksi tai ambulanssi, minä en nyt pysty lähtemään ja auto ei kulje ilmaiseksi.

Vierailija
62/209 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on ihmisiä,jotka eivät tunnista rajojaan noissa avun pyytämisissä.. näiden ihmisten kanssa apu on pääsääntöisesti yksipuolista ja siinä auttajalle jää itselleen lopulta hyväksikäytetty olo.

Kyllä ihmiset pääsääntöisesti auttavat toisiaan,jos toinen apua pyytää. On olikin auttaa,jos kokee aidosti olevansa hyödyksi. Hommasta jää lopulta hyvä maku,kokee yhteistyötä toisen kautta, side toiseen vahvistuu ja tietää että itsekin saa apua ja tukea tarvitessaan.

Tämä ap:n naapuri vaan ei nyt vaikuta tällaiselta vilpittömältä, vaan pikemminkin hyväksikäyttäjältä,jolla olisi tekosyy,jos itse apua pyytäisi. Voin toki olla väärässä.

Näille ihmisille olisi viisainta olla suora,koska vihjeitä eivät ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/209 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot voivasi pahoin raskauden takia, etkä tässä kunnossa lähde ketään kuskailemaan. Piste!

Vierailija
64/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo vanhempi. Asuinpaikka pitää olla sellainen lapsen kanssa, että sieltä pääsee lapsen kanssa lääkäriin ilman naapuriapua. Pitää olla oma auto, julkinen liikenne tai rahaa taksiin. On ihan turha itkeä, että naapurin on pakko lähteä heittämään.

Ei naapurin kuulu elättää vierasta lasta. Olisiko lastensuojeluilmoituksen paikka, jos lapsesta huolehtiminen on noin haastavaa? Ehkä äiti tarvitsee lisätukea omaan selviytymiseen.

Vierailija
65/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko naapurista kuulunut mitään?

Vierailija
66/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa jos ei hätätilanteessa ole ketään muuta, kuin naapuri jolta pyytää apua. Hän on ehkä karkottanut käytöksellään kaikki läheisensä ja nyt yrittää saada susta tukihenkilön, jota kyykyttää joka tilanteessa. Eiköhän nuo avunpyynnöt vaan lisääntyisi pikkuhiljaa. Seuraavaksi olisi lykkäämässä sulle lasta ”hetkeksi” hoitoon, kun on joku supermegatärkeä juttu hoidettavana ja tuo hetki venähtääkin 8 h pituiseksi. Katkaise tämmöinen heti alkuunsa.

Joo, nää tyypit väsyttää ja karkoittaa lähipiirinsä. Sitten vaan etsitään uusi uhri.

Vierailija
67/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on laittanut ekan viestin 20.12. Hätätilannepäivitys 21.31.

Aika kauan naapuri siellä on ollut "hätätilanteessa".

Vierailija
68/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vaan ymmärtää ihmisiä jotka hankkivat lapsia, mutta sitten ei ole varaa niistä huolehtia. Ja kyllä, se huolehtiminen tarkoittaa myös sitä että päästään käymään lääkärissä kun tulee tarvetta.

Vierailija
69/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu ap kertomaan, miten tää keissi mahtoi päättyä?

Vierailija
70/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naapurista kuulunut mitään?

Vierailija
71/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on trolli. 

Vierailija
72/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vanhemman pitää selvitä kyllä omillaan ja liikkua taksilla tarvittaessa.

Oma lauantai-ilta kuskailuun ja päivystyksessä odotteluun ei vaan ole kenellekään ok.

Itse olisin ilmoittanut heti,että en pääse tulemaan.Tuollainen hölmö kärttäjä jää vaan turhia venailemaan ja ahdistelemaan.

Nyt voi vielä vastata,että ”Sorry,puhelin äänettömällä unohtunut laukkuun koko illaksi”

Vierailija
73/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmh, jos minun naapurini pyytäisi lapsensa kanssa kyytiä lääkäripäivystykseen, veisin jos olen kotona. Enkä olisi viennistä maksua vailla. Jos lapsi kerran olisi niin sairas, että päivystykseen pitää viedä.

Minusta nykymeininki on kylmää ja ylimielistä. Joka asiasta ollaan rahaa vailla. Ennemmin kai jopa tehdään lasu, kuin autetaan ihmistä hädässä. Ja suurin nautinto tuntuu tulevan siitä, että annetaan kärsiä ja jos vaikka onnettomuyspaikka, niin kuvaus ennen auttamista tai auttajien tiellä.

Ällöttävä maailma 🤮

Vierailija
74/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkon kannalta opettele olemaa tiukka. Tuollaisen kanssa pitää vetää AINA raja nopeasti. Koveta itsesi ja vastaa, että "en nyt kyllä jaksa lähetä, ehkä taksi olisi toimivampi tai ambulanssi, jos on hätä".

Vierailija
75/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus "En pääse" riittää. Ei tarvitse mitään selityksiä. Siinähän oppii olemaan

Vierailija
76/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että ehdit juoda pari lasillista viiniä ja että taksilla pääsee.

Olen raskaana, muutoin olisin käyttänyt tätä. Hän tietää minun olevan kotona, koska auto on pihassa. Mietin että sanoisin odottavani vieraita. Mutta hän on ”kärttäjä-tyyppi” ja olen tosi huono kieltäytymään koska hän tulee vetoamaan lapsen kestämättömään korvakipuun tms

Ap

Korvakipu ei ole edes syy mennä päivystykseen. Siihen annetaan särkylääkettä. Jos ei oireet ala parissa päivässä hellittää, mennään lääkäriin. Tämä on ihan virallinen suositus. Suurin osa korvatulehduksista paranee ilman antibiootteja.

Vierailija
77/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten tässä kävi?

Vierailija
78/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että ehdit juoda pari lasillista viiniä ja että taksilla pääsee.

Olen raskaana, muutoin olisin käyttänyt tätä. Hän tietää minun olevan kotona, koska auto on pihassa. Mietin että sanoisin odottavani vieraita. Mutta hän on ”kärttäjä-tyyppi” ja olen tosi huono kieltäytymään koska hän tulee vetoamaan lapsen kestämättömään korvakipuun tms

Ap

Korvakipu ei ole edes syy mennä päivystykseen. Siihen annetaan särkylääkettä. Jos ei oireet ala parissa päivässä hellittää, mennään lääkäriin. Tämä on ihan virallinen suositus. Suurin osa korvatulehduksista paranee ilman antibiootteja.

Ja vielä: mieluiten ei päivystykseen, vaan arkena omalle terveysasemalle!

79/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ehkä avata uusi ketju, mutta tässä on jo hyvää pohdintaa eri kanteilta...

Olen itse perusavulias ihminen. Lähtökohta on, että muita autetaan jos tarvis on. Itse olen kyllä aika arka pyytämään apua, ja mieluiten yritän aina muita vaivaamatta hoidella hommat.

Minulla on muutama kokemus ihmisistä, jotka surutta vastuuttavat muita ja käyttävät (ehkä huomaamattaan?) hyväkseen toisia aivan rajattomasti.

Perusmallissa kyse on YH-äiditä, joka muka lasten tarpeisiin kaipaa sitä sun tätä. Ja lähes aina pieni avuntarve paisuu matkan varrella. Ja uutta lasta pukkaa pukkaa aina vaan. Silti esim. vaatteista on aina pula, niillä pienilläkin.

Noissa kuvioissa on pakko vetää itse rajat, ja yleensä se tarkoittaa yhteydenpidon totaalista katkaisemista.

Vierailija
80/209 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta lapsen takia ja tee lastensuojeluilmoitus vaikka nimettömänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä