Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okei olenko hirveä pirttihirmu, kun en halua että mies lähtee harrasteporukan kanssa risteilylle? Pelkkiä naisia

Vierailija
18.05.2019 |

Mies aloitti syksyllä uuden harrastuksen, joka on huomattavan naisvaltainen, eli mieheni on tällä hetkellä porukan ainut mies. Nyt tulee kesätauko ja ovat suunnitelleet yhteistä risteilyä... He ottaisivat x määrän hyttejä ja naisille sopii, että mies yöpyy samassa hytissä heidän kanssaan.

Sanoin miehelle, etten halua lähtevän sille risteilylle tai ainakin ottaa minut mukaan. Tiedän yhden niistä naisista ja on viinapäissään aika päällekäyvä ja muutenkin jatkuvasti flirttailemassa miehelleni. Laittaa m. Fbseen kommentteja ;) hymiöllä. Muutenkin ajatus, että mies yöpyy naisten kanssa samassa hytissä on.. No tosi outo. En muutenkaan kunnolla tunne ketään tästä porukasta.

Päästäisittekö te miehenne risteilylle?

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa olla huolissaan. Mä itse harrastan lajia, jossa on miehiä paljon. Pidetään silloin tällöin saunailtoja. Mies on paljon työnsä puolesta reissusta. Siellä se ennemmin pettää jos on pettääkseen.

Vierailija
102/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän kaksipiippuista, koska se että ap vastustaa juttua, kertoo selkeästä luottamuksen puutteesta. Vaikka mies ei edes ihanbinnoissaan olisi ollutkaan lähdössä, ja jäisikin pois, niin hänelle jää selvästi kuva että häneen ei luoteta. Saattaa lähteä uhmastakin.

Yleensä tuollaisilla reissuilla ei mitään jännää tapahdu, mitä ei tapahtuisi ilman risteilyäkään. Jos miehesi on valmis pettämään, niin ei tarvi lähteä merelle asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tykkäisi jos lähtisi mies tuollaiseen reissuun mutta en estelisi. Mutta ei lähtisi koska ei itsekään pitäisi siitä jos minä lähtisin vaikka työporukan kanssa ainoana naisena risteilylle ja samaan hyttiin miesten kanssa. Tästä on itseasiassa puhuttu kun joskus töissä ovat järjestäneet risteilyjä ja olen työporukan ainoa nainen.

Vierailija
104/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä juotiin, siellä nussittiin. Keväällä oli tyhjät pussit niin.

Vierailija
105/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ja naisille sopii, että mies yöpyy samassa hytissä heidän kanssaan."

Jaa. Että mies on oikein tiedustellut tätä? Normaali mies toteaisi, että otan sitten oman hytin, koska minulla on parisuhde.

M37

Korjaan vähän tuota tekstiäsi.

Normaali mies toteaisi että ottaa oman hytin, eikä sleittelisi tätä millään parisuhteella, koska jos selittelisi, niin se antaisi kuvan että mies ei pystyisi näitä naisia muuten vastustamaan, tai että kotona istuu pirttihirmu jolta saa kuulla reissun jälkeen kunniansa. Aina, korostan AINA kunnioitetaan sitä omaa puolisoa, koska mitään pahaa ei tapahdu kun niin tekee, mutta voi tapahtua pahaa jos niin ei tee.

Niinpä. Viisas mies tai nainen ottaisi ihan automaattisesti oman hytin sen enempää asiaa edes selittelemättä.

Näin. Jos minua tullaan iskemään, niin en koskaan sano ett muuten kyllä, mutta seurustelen. Tai että en voi lähteä mukaasi koska naisystäväni suuttuisi siitä. Ei ole mitään syytä tuottaa tuntemattomalle ihmiselle mieluummin kiva olo antamalla hänen luulla että lähtisin kyllä mukaan jos ei olisi naista jo, vaan kyllä se mukava olo pitää antaa sille omalle vaimolle sanomalla iskijälle että kiitos mutta ei kiitos, ilman sen kummempia selittelyjä.

Miksei tuota kivaa oloa molemmille? Kyllähän sä jonkun niistä mukaan lähtisit, jos et olisi varattu ja voi sen sanoakin. Ei ole vaimolta pois.

Vierailija
106/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tyylisissä provoissa on aloittajilla aina vaikeuksia kertoa mikä se naisvaltainen harrastus on missä oma mies on ainoa mies. "Mies aloitti syksyllä uuden harrastuksen, joka on huomattavan naisvaltainen, eli mieheni on tällä hetkellä porukan ainut mies."

Miksi sen muuten täytyy olla uusi harrastus, voisihan nyt tulla vaan reissu? Ja mikä harrastus se voisi olla, olisiko keski-ikäisten cheerleading? Aerobic tuskin kun yhdellä miehellä ei pärjää. Taitoluistelu? Agilityssä olisi koirakin mainittu. On muuten vaikea keksiä provon tarina jos joku kysyykin tarkemmin.

Miksi sinulle tulee pelkkiä urheiluharrastuksia mieleen? M.m. valtaosa luovista harrastuksista on naisvaltaisia.

Provo tai ei, ymmärrän kyllä, ettei ap halua kertoa harrastusta, sillä porukka voi olla helposti tunnistettavissa.

Vierailija
107/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi tuollaisen miehen kanssa. Oikeat kaverit on sitten erikseen, jos niiden kanssa menee, mutta meillä ei olekaan sellaisia kavereita että puolisot eivät ole tervetulleita mukaan. Tai onhan miehellä äijäjuoppokavereita jotka tykkäävät vetää viikon kaljaa mökillä pikkuporukalla päineen, mutta siihen ei kuulu naisia, eikä niitä otettaisikaan mukaan. Jotenkin mieheni on mennyt tuollaisen vaiheen yli jo, eikä lähtisi moiseen mukaan vaikka ei olisi parisuhteessakaan. Mihinkään laivalle sitä ei saisi lähtemään ilman minua millään kirveellä :D :D

Mä voin itse valita parisuhteeni, ja valitsen ja valitsinkin sellaisen miehen kenen kanssa ei tule tällaisista asioista mitään sanomista, kun molemmat ovat jo tahoillaan täsmälleen samaa mieltä.

Mikään ei ole rasittavampaa kuin se, että joku raahaa aina puolisoaan mukaan kaikkiin kaveritapaamisiin, kavereiden yhteisiin menoihin, illanviettoihin, risteilyille ja ties minne. Tunnen itse pari tällaista, ja usein ne tapaamiset menevät joko niin, että se ylimääräinen puoliso istuu tylsistyneenä koko illan, tai sitten hänen läsnäolonsa aiheuttaa sen, ettei kukaan oikein tykkää puhua mitään henkilökohtaisia asioita, eli sitten keskustelut pysyvät pinnallisempina tai ovat vaan jotain läpänheittoa. Ihmettelen joskus myös niitä kumppaneita, miten he oikein jaksavat ja motivoituvat lähtemään aina joka paikkaan mukaan ylimääräiseksi pyöräksi.

Niin ja inhoan kaikkia pariskuntatapaamisia. On ihan ok tietenkin tavata ja tutustua myös kumppanin puolisoon, ei siinä mitään - mutta ajatus siitä, että pariutumisen jälkeen ystävyyssuhteiden pitäisi muuttua pariskuntien kanssa hengaamiseksi... ei. Ihan kammottavaa.

Vierailija
108/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Viisas mies tai nainen ottaisi ihan automaattisesti oman hytin sen enempää asiaa edes selittelemättä.

No, näin kyllä. Tosin itse en oikein ymmärrä, miksi muutenkaan kukaan haluaisi samaan hyttiin, ellei nyt kyse ole perheenjäsenistä tai läheisistä ystävistä. Minä (naisena) ottaisin kyllä oman hytin silloinkin, jos menisin vaan naisista koostuvan harrastusporukan kanssa laivalle. Läheisen ystävän kanssa voisin yöpyä samassa hytissä, mutta eivät ne hytit niin paljon maksa, ettenkö voisi muutaman kympin panostaa siihen, että ei tarvitse ahtautua pieneen hyttiin kolmen muun kanssa. Jotenkin tuntuu kauhean teinimäiseltä sellainen samaan hyttiin tunkeminen, ja vielä varmaankin sinne autokannen alle - viikkorahojen varassa olevan teinin kohdalla sellaisen ymmärtää, mutta outoa jos aikuinenkin niin tekee.

Vierailija
109/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä tykkäisi että mieheni lähtisi risteilylle naislauman kanssa. Harrastaa saa mutta mikä pakko se on risteilylle lähteä? En tajua. Mikseivät mene vaikka yhtenä iltana porukalla syömään tmS mutta tuommonen reissu on outoa, kun täytyy yöpyäkin. Mielestäni tuollaiset reissut tehdään oikeiden ustävien/ perheen/ puolison kera.

Olisin vihainen jos lähtisi.

Mitä mies vastasi, ap, kun ilmaisit että et tykkää ajatuksesta? Ymmärtääkö mies sinua yhtään tässä?

No ainakin tälleen helsinkiläisenä eivät nuo risteilyt tunnu niin kauhean ihmeelliseltä jutulta, kun täältä lähtee päivittäin useita laivoja sekä Helsinkiin että Tallinnaan. Risteily on aika arkinen juttu, ei siis mitään spessua, mihin "pääsee" kerran vuodessa perheen kanssa. Ja toiseksi kyllähän harrastusporukka voi ihan hyvin vertautua ystäväporukkaan, riippuu tietenkin harrastusporukasta.

Minulla on yksi kaveriporukka, joka ei ole syntynyt harrastuksen ympärille, mutta vähän vastaavan, ja sattuneista syistä siinäkin on vain yksi miespuolinen henkilö. Jotkut ovat ehdotelleet risteilyäkin, ja voihan olla, että se toteutuukin. En tiedä, miten muut aikovat yöpyä, mutta minä otan oman hytin, koska tykkään mennä nukkumaan ja herätä rauhassa ja tykkään muutenkin siitä, että on oma rauha. En sanoisi sen risteilyn olevan suurempi riski minkäänlaiselle seksuaaliselle vipinälle, mitä muut tapaamiset ovat. Mutta riippuu aina ihmisistä. Pointtini on kuitenkin se, että kyllä tällaisia porukoita voi hyvinkin syntyä, joissa sattuu olemaan yksi mies - periaatteessa joku työporukkakin voisi olla sellainen.

Vierailija
110/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ei ole normaalia, että mies haluaisi tuollaiselle risteilylle, ellei hän olisi kiinnostunut näistä naisista enemmän kuin vaimostaan. Bilettää voi muullakin tavalla. Jos vaimo ei saa tulla mukaan niin tilanne on aika selvä. Lähes jokainen mies pettää humalassa, jos siihen tulee mahdollisuus.

Vierailija
111/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ei ole normaalia, että mies haluaisi tuollaiselle risteilylle, ellei hän olisi kiinnostunut näistä naisista enemmän kuin vaimostaan. Bilettää voi muullakin tavalla. Jos vaimo ei saa tulla mukaan niin tilanne on aika selvä. Lähes jokainen mies pettää humalassa, jos siihen tulee mahdollisuus.

Eli suhde on siis kunnossa, jos mies ei petä vain sen vuoksi, että ei saa tilaisuutta, mutta muuten kyllä pettäisi - millainen arvo ihan oikeasti tuollaisella "uskollisuudella" on?

Vierailija
112/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ja naisille sopii, että mies yöpyy samassa hytissä heidän kanssaan."

Jaa. Että mies on oikein tiedustellut tätä? Normaali mies toteaisi, että otan sitten oman hytin, koska minulla on parisuhde.

M37

Korjaan vähän tuota tekstiäsi.

Normaali mies toteaisi että ottaa oman hytin, eikä sleittelisi tätä millään parisuhteella, koska jos selittelisi, niin se antaisi kuvan että mies ei pystyisi näitä naisia muuten vastustamaan, tai että kotona istuu pirttihirmu jolta saa kuulla reissun jälkeen kunniansa. Aina, korostan AINA kunnioitetaan sitä omaa puolisoa, koska mitään pahaa ei tapahdu kun niin tekee, mutta voi tapahtua pahaa jos niin ei tee.

Näin. Jos minua tullaan iskemään, niin en koskaan sano ett muuten kyllä, mutta seurustelen. Tai että en voi lähteä mukaasi koska naisystäväni suuttuisi siitä. Ei ole mitään syytä tuottaa tuntemattomalle ihmiselle mieluummin kiva olo antamalla hänen luulla että lähtisin kyllä mukaan jos ei olisi naista jo, vaan kyllä se mukava olo pitää antaa sille omalle vaimolle sanomalla iskijälle että kiitos mutta ei kiitos, ilman sen kummempia selittelyjä.

Miksei tuota kivaa oloa molemmille? Kyllähän sä jonkun niistä mukaan lähtisit, jos et olisi varattu ja voi sen sanoakin. Ei ole vaimolta pois.

Siksi koska en ole tällä pallolla tuottamassa tuon tyylistä "kivaa oloa" muille kuin vaimolleni. Tämä ei ole sinulta pois, joten miksi välität?

Vierailija
113/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi tuollaisen miehen kanssa. Oikeat kaverit on sitten erikseen, jos niiden kanssa menee, mutta meillä ei olekaan sellaisia kavereita että puolisot eivät ole tervetulleita mukaan. Tai onhan miehellä äijäjuoppokavereita jotka tykkäävät vetää viikon kaljaa mökillä pikkuporukalla päineen, mutta siihen ei kuulu naisia, eikä niitä otettaisikaan mukaan. Jotenkin mieheni on mennyt tuollaisen vaiheen yli jo, eikä lähtisi moiseen mukaan vaikka ei olisi parisuhteessakaan. Mihinkään laivalle sitä ei saisi lähtemään ilman minua millään kirveellä :D :D

Mä voin itse valita parisuhteeni, ja valitsen ja valitsinkin sellaisen miehen kenen kanssa ei tule tällaisista asioista mitään sanomista, kun molemmat ovat jo tahoillaan täsmälleen samaa mieltä.

Mikään ei ole rasittavampaa kuin se, että joku raahaa aina puolisoaan mukaan kaikkiin kaveritapaamisiin, kavereiden yhteisiin menoihin, illanviettoihin, risteilyille ja ties minne. Tunnen itse pari tällaista, ja usein ne tapaamiset menevät joko niin, että se ylimääräinen puoliso istuu tylsistyneenä koko illan, tai sitten hänen läsnäolonsa aiheuttaa sen, ettei kukaan oikein tykkää puhua mitään henkilökohtaisia asioita, eli sitten keskustelut pysyvät pinnallisempina tai ovat vaan jotain läpänheittoa. Ihmettelen joskus myös niitä kumppaneita, miten he oikein jaksavat ja motivoituvat lähtemään aina joka paikkaan mukaan ylimääräiseksi pyöräksi.

Niin ja inhoan kaikkia pariskuntatapaamisia. On ihan ok tietenkin tavata ja tutustua myös kumppanin puolisoon, ei siinä mitään - mutta ajatus siitä, että pariutumisen jälkeen ystävyyssuhteiden pitäisi muuttua pariskuntien kanssa hengaamiseksi... ei. Ihan kammottavaa.

Se että sinä et halua puolisoasi, tai jonkun puolisoa mukaan, ei tarkoita sitä että kaikilla muilla olisi samanlainen ajatus.  Meidän kaikkien mielestä myöskään joku risteilyrilluttelureissu ei ole tarkoitettu hlökohtaisten herkkien syvällisten asioiden puimiseen, kuten sinusta on, vaan ne asiat hoidetaan kavereiden kanssa ihan kahdenkeskisesti, ei isossa porukassa laivalla.

Se että sinä raahaat puolisoasi ei myöskään tarkoita että me muut niin tekisimme. Me ihan mielellämme liikumme rinnakkain puolison kanssa, emmekä raahaa tätä ollenkaan. Suosittelen sinua etsimään itsellesi samantyylisen puolison, ja kaveriporukan, niin ei tarvitse sinunkaan jatkuvasti raahata ketään tai pahoittaa mieltäsi siitä miten toiset elämänsä elävät :)

Vierailija
114/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole. Siellähän se panisi kuitenkin näiden "harrastus naisten" kanssa.

Vierailija
115/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tajuta, muten aikuisen miehen kohdalla puhutaan "päästämisestä".

Vierailija
116/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suhde on siis kunnossa, jos mies ei petä vain sen vuoksi, että ei saa tilaisuutta, mutta muuten kyllä pettäisi - millainen arvo ihan oikeasti tuollaisella "uskollisuudella" on?

Minun mielestäni ihmisten parisuhteet olisivat paljon vankemmalla pohjalla, jos ihmiset tiedostaisivat, miten ihmisen psykologia useimmiten toimii. Ihmisen uskollisuus ei ole mikään vankkumaton, ehdoton tukipilari, jota joko on tai ei, vaan se on valinta. Jatkuva valinta. Ja viisas ihminen yrittää tehdä jatkuvasti valintoja, jotka eivät johda huonoihin valintoihin. Sellainen asia kuin pettäminen on huonojen valintojen summa. Toki on varmasti miehiä (ja naisia), jotka tarttuvat jokaiseen tilaisuuteen pettää, mutta sellainen mies ei ole tietysti alunperinkään uskollinen. Mutta uskollinen, hyvää tarkoittava, erehtyväinen ihminen voi myös tehdä huonoja valintoja, jos ei edes tiedosta, mitä valintoja tekee. "Kyllä minä voin ihan hyvin nukkua Sirpan vieressä, vaikka Sirpa onkin hyvännäköinen ja kiinnostunut minusta, kun minä sentään rakastan vaimoani Virpiä enkä ole Virpiä koskaan pettänyt" on ylpeyttä, joka käy lankeemuksen edellä.

On ihan psykologinen tosiseikka, että ihminen tuntee sitä todennäköisemmin vetoa toiseen, mitä läheisemmin on tämän kanssa tekemisissä (ns. "proximity principle"). Jos useampi ihminen tiedostaisi tämän, olisi enemmän mahdollisuuksia painaa ajoissa jarruja päälle, ennen kuin päätyy harrastuskaverin sänkyyn tai rakastuu työkaveriinsa.

Vierailija
117/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et ole. Siellähän se panisi kuitenkin näiden "harrastus naisten" kanssa.

Mahdoton tietää. Ehkä, jos on niin lapsellinen mies. Mutta eiköhän silloin petä muutenkin.

Vierailija
118/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista miestä olekaan, joka ei sopivissa olosuhteissa voisi sortua, vaikka miten olisi periaatteita ja kunnioitus puolisoa kohtaan. Aina hurskastellaan, että humala ei ole puolustus eikä lieventävä asia, mutta kyllä ne jalot periaatteet ja itsekontrolli kännissä helpommin lentävät nurkkaan. Siksi niitä tilanteita kannattaa vältellä.

Vierailija
119/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin pskaa jo ehdotuksesta.

Vierailija
120/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä pettää joskus. Te ette vaan tiedä sitä. Ja mitä väliä, niin kauan kuin hoitaa perheensä eikä vaimo tiedä. Se mitä ei tiedä, ei satuta. Se on vain elämää, turhaan täällä tappelette aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi