Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okei olenko hirveä pirttihirmu, kun en halua että mies lähtee harrasteporukan kanssa risteilylle? Pelkkiä naisia

Vierailija
18.05.2019 |

Mies aloitti syksyllä uuden harrastuksen, joka on huomattavan naisvaltainen, eli mieheni on tällä hetkellä porukan ainut mies. Nyt tulee kesätauko ja ovat suunnitelleet yhteistä risteilyä... He ottaisivat x määrän hyttejä ja naisille sopii, että mies yöpyy samassa hytissä heidän kanssaan.

Sanoin miehelle, etten halua lähtevän sille risteilylle tai ainakin ottaa minut mukaan. Tiedän yhden niistä naisista ja on viinapäissään aika päällekäyvä ja muutenkin jatkuvasti flirttailemassa miehelleni. Laittaa m. Fbseen kommentteja ;) hymiöllä. Muutenkin ajatus, että mies yöpyy naisten kanssa samassa hytissä on.. No tosi outo. En muutenkaan kunnolla tunne ketään tästä porukasta.

Päästäisittekö te miehenne risteilylle?

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ei ole normaalia, että mies haluaisi tuollaiselle risteilylle, ellei hän olisi kiinnostunut näistä naisista enemmän kuin vaimostaan. Bilettää voi muullakin tavalla. Jos vaimo ei saa tulla mukaan niin tilanne on aika selvä. Lähes jokainen mies pettää humalassa, jos siihen tulee mahdollisuus.

Eli suhde on siis kunnossa, jos mies ei petä vain sen vuoksi, että ei saa tilaisuutta, mutta muuten kyllä pettäisi - millainen arvo ihan oikeasti tuollaisella "uskollisuudella" on?

Minun mielestäni ihmisten parisuhteet olisivat paljon vankemmalla pohjalla, jos ihmiset tiedostaisivat, miten ihmisen psykologia useimmiten toimii. Ihmisen uskollisuus ei ole mikään vankkumaton, ehdoton tukipilari, jota joko on tai ei, vaan se on valinta. Jatkuva valinta. Ja viisas ihminen yrittää tehdä jatkuvasti valintoja, jotka eivät johda huonoihin valintoihin. Sellainen asia kuin pettäminen on huonojen valintojen summa. Toki on varmasti miehiä (ja naisia), jotka tarttuvat jokaiseen tilaisuuteen pettää, mutta sellainen mies ei ole tietysti alunperinkään uskollinen. Mutta uskollinen, hyvää tarkoittava, erehtyväinen ihminen voi myös tehdä huonoja valintoja, jos ei edes tiedosta, mitä valintoja tekee. "Kyllä minä voin ihan hyvin nukkua Sirpan vieressä, vaikka Sirpa onkin hyvännäköinen ja kiinnostunut minusta, kun minä sentään rakastan vaimoani Virpiä enkä ole Virpiä koskaan pettänyt" on ylpeyttä, joka käy lankeemuksen edellä.

On ihan psykologinen tosiseikka, että ihminen tuntee sitä todennäköisemmin vetoa toiseen, mitä läheisemmin on tämän kanssa tekemisissä (ns. "proximity principle"). Jos useampi ihminen tiedostaisi tämän, olisi enemmän mahdollisuuksia painaa ajoissa jarruja päälle, ennen kuin päätyy harrastuskaverin sänkyyn tai rakastuu työkaveriinsa.

Tämä on hyvin kirjoitettu! Olen pettänyt miestäni tunnemyrskyissäni+humalassa kerran kun hän loukkasi minua verisesti. Kysyin riidan jälkeen että onko ok jos käyn "kahvilla" exäni kanssa (joka oli itse juuri eronnut ja mieheni tiesi tämän) ja mieheni vastasi "tee ihan mitä tykkäät". Olin aiemmin suhteessamme sanonut miehellemme että edustan enemmän sitä leiriä jonka mielestä ei ole ok viettää vapaa-aikaa kahdestaan vastakkaisen sukupuolen kanssa. Minun kohdalla siihen liittyy lähes aina jonkinasteinen seksuaalinen lataus. Oma valintani pettäminen oli mutta mies tarjosi siihen oivan paikan mistä laukoa. En olisi pettänyt jos olisi edes hieman kyseenalaistanut tapaamiseni agendaa ja sanonut olevansa mustis. On aika vaarallista päästää kaksi tunnekuohujen keskellä olevaa ihmistä samaan tilaan, joilla on ollut aiemmin juttua keskenään. Pettämishaluja ei ole ennen eikä jälkeen tämän tapahtuman ollut. Saa kivittää.

Tuo ei ole oikein reilua toista osapuolta kohtaan. Sinä petit. Se, mistä se johtuu ja etenkin toisen vaikutus siihen on aika yhdentekevää. Se saattoi johtua siitä että miehesi sanoi "ihan sama". Kuitenkin perimmäinen syyhän oli hyväksynnän hakeminen, kuten niin usein pettämisessä. Et kestänyt epävarmuutta miehen tunteiden syvyydestä joten hait huomiota muualta paikkaamaan tilannetta. Ihminen, joka ei pysty käsittelemään tunteitaan on aina epäluotettava koska tosiaan tarvitsee siihen apua aina muilta, hädän tullessa ihan keneltä vaan. Sanoit, että oli vaarallista päästää sinut. Minä sanon, että on vaarallista olla kanssasi jos haluaa suojella itseään pettymyksiltä.

Ja sama viesti kaikille miestään vartioiville naisille. Joko teillä on huono itsetunto tai kumppani on epäluotettava ja tiedätte sen. Kumpikaan ei valitettavasti ole hyvän parisuhteen perusta.

Tuon yhden ketjuun vastannenen miehen esimerkki oli hyvä, kumpikin antoi toiselle tilaa päättää ja pisti kumppaninsa etusijalle. Kumpikin, ei vain toinen. Vaimo antoi miehensä lähteä ja mies ei lähtenyt sitten kuitenkaan vaimon takia. Tällöin tulee luonnollisesti paras tulos kummankin kannalta ja kunnioitus on aitoa, ei menettämisen pelkoon perustuvaa.

Tilanteet tekevät asiasta harmaansävyisiä eikä mustavalkoisia. Jos vaikka pikkulapsiarjessa työssäkäyvälle miehelle vaimon kanssa oleminen on yleensä kiukuttelun, tiuskimisen ja väsyneen ihmisen purkauksia niin äkkiä työpaikan mukavan naisen kanssa arkena oleminen onkin sillä hetkellä enemmän positiivisia tuntemuksia tuottava ihmissuhde. Sitten sitä pikkuhiljaa hakeutuu myös muuten kuin työasioissa ja työajalla sen ihmisen pariin jonka kanssa viihtyy sillä hetkellä paremmin. Tunteille annetaan tilaisuus syventyä. Jos mies kuitenkin rakastaa vaimoaan mutta vaimo ei halua puhua tai ottaa huomioon vain oman väsymyksensä niin ei tarvita kuin yksi viimeinen kipakka vaimon kommentti pettämiselle. Tämä voi olla herätys parisuhteelle ja terapian kautta parisuhteen laadun parantamiselle. Tai erolle. Pettäminen ei aina ole (onko koskaan) vaan yhden ihmisen itsekäs äkkinäinen päähänpisto.

En ole lainkaan samaa mieltä. Jos työkaverin seura tuntuu mukavammalta, voi miettiä miksi ja mitä omasta suhteesta puuttuu. Sitten siitä voi puhua kumppanin kanssa. Tuntuuko ettei arvosteta ym.?Näistä voi sitten jutella vaikka siellä pariterapiassa ilman pettämistäkin. Jos asia ei yrittämisen jälkeen ratkea niin sittenhän sitä on vapailla laitumilla muutenkin eikä tarvitse pettää. Harmaan sävyjä löytyy ainoastaan siitä, kuinka kypsä on henkilönä ja kuinka paljon kunnioittaa muita ihmisiä.

Vierailija
142/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mielipiteesi miehelle esittänyt. Mies tekee omat päätöksensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi exä jos kehtaisi edes ehdottaa moisia järjestelyjä. Simple, minä en lähde ketään enää ikinä kieltämään yhtään mistään, mutta jos mieheltä puuttuu oma arvostelukyky ja kunnioitus minua kohtaan niin se on heippa. En ala kenenkään moraalinvahdiksi. 

Risteily vielä ok, mutta että samassa hytissä kolmen akan kanssa. Rajat ne on minunkin avomielisyydelläni. Koska tasan tuo kuvio ei miellyttäisi miestäkään, jos minä päättäisin lähteä risteilylle kolmen kaverimiehen kanssa samaan hyttiin, joista yksi muutenkin koittaisi lämpätä minua koko ajan. Ja kyse ei ole siitä että pelättäisiin pettämistä, mutta ei ole kumppania arvostavaa esim. yöpyä samassa hytissä sellaisen ihmisen kanssa, josta tietää että on ehkä ihastunut / yrittää iskeä. 

Vierailija
144/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mies on neiti. Ihan tosi, ei kai mikään "sonni" lähde tyttöjen reissuun. Provo luultavasti, jossei niin ap on naimisissa neidin kanssa.

Vähemmän yllättäen tämäkin aloitus on tyypillinen provo. Mikähän mahtaa olla toi mystinen harrastus missä muut on naisia, mistä AP tietää että varsinkin yksi naisista on päällekäyvä? Ylipäätään yksikään aikuinen mies ei lähde naislauman kanssa risteilylle, koko ajatus kuulostaa aivan helvetin ankeelta

Kyllä minä voisin lähteä harrasteporukan kanssa reissuun, olen lähtenytkin. En tosin risteilylle mutta eipä vaimolla ollut esimerkiksi urheiluopiston huonejärjestystä tiedossa. Ei tosin ollut minullakaan ennen kuin paikalla.

Viimeksi suhdeluku oli meillä tosin 4 miestä, 10 naista. Tai oikeammin 14 seuratoveria

Vierailija
145/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ei ole normaalia, että mies haluaisi tuollaiselle risteilylle, ellei hän olisi kiinnostunut näistä naisista enemmän kuin vaimostaan. Bilettää voi muullakin tavalla. Jos vaimo ei saa tulla mukaan niin tilanne on aika selvä. Lähes jokainen mies pettää humalassa, jos siihen tulee mahdollisuus.

Eli suhde on siis kunnossa, jos mies ei petä vain sen vuoksi, että ei saa tilaisuutta, mutta muuten kyllä pettäisi - millainen arvo ihan oikeasti tuollaisella "uskollisuudella" on?

Minun mielestäni ihmisten parisuhteet olisivat paljon vankemmalla pohjalla, jos ihmiset tiedostaisivat, miten ihmisen psykologia useimmiten toimii. Ihmisen uskollisuus ei ole mikään vankkumaton, ehdoton tukipilari, jota joko on tai ei, vaan se on valinta. Jatkuva valinta. Ja viisas ihminen yrittää tehdä jatkuvasti valintoja, jotka eivät johda huonoihin valintoihin. Sellainen asia kuin pettäminen on huonojen valintojen summa. Toki on varmasti miehiä (ja naisia), jotka tarttuvat jokaiseen tilaisuuteen pettää, mutta sellainen mies ei ole tietysti alunperinkään uskollinen. Mutta uskollinen, hyvää tarkoittava, erehtyväinen ihminen voi myös tehdä huonoja valintoja, jos ei edes tiedosta, mitä valintoja tekee. "Kyllä minä voin ihan hyvin nukkua Sirpan vieressä, vaikka Sirpa onkin hyvännäköinen ja kiinnostunut minusta, kun minä sentään rakastan vaimoani Virpiä enkä ole Virpiä koskaan pettänyt" on ylpeyttä, joka käy lankeemuksen edellä.

On ihan psykologinen tosiseikka, että ihminen tuntee sitä todennäköisemmin vetoa toiseen, mitä läheisemmin on tämän kanssa tekemisissä (ns. "proximity principle"). Jos useampi ihminen tiedostaisi tämän, olisi enemmän mahdollisuuksia painaa ajoissa jarruja päälle, ennen kuin päätyy harrastuskaverin sänkyyn tai rakastuu työkaveriinsa.

Tämä on hyvin kirjoitettu! Olen pettänyt miestäni tunnemyrskyissäni+humalassa kerran kun hän loukkasi minua verisesti. Kysyin riidan jälkeen että onko ok jos käyn "kahvilla" exäni kanssa (joka oli itse juuri eronnut ja mieheni tiesi tämän) ja mieheni vastasi "tee ihan mitä tykkäät". Olin aiemmin suhteessamme sanonut miehellemme että edustan enemmän sitä leiriä jonka mielestä ei ole ok viettää vapaa-aikaa kahdestaan vastakkaisen sukupuolen kanssa. Minun kohdalla siihen liittyy lähes aina jonkinasteinen seksuaalinen lataus. Oma valintani pettäminen oli mutta mies tarjosi siihen oivan paikan mistä laukoa. En olisi pettänyt jos olisi edes hieman kyseenalaistanut tapaamiseni agendaa ja sanonut olevansa mustis. On aika vaarallista päästää kaksi tunnekuohujen keskellä olevaa ihmistä samaan tilaan, joilla on ollut aiemmin juttua keskenään. Pettämishaluja ei ole ennen eikä jälkeen tämän tapahtuman ollut. Saa kivittää.

Et voi tosissasi syyttää miestäsi pettämisestä, kun "hänhän päästi mut sinne"? Minä ainakin luotan aikuisen ihmisen arvostelukykyyn, ellei muuta ole osoitettu. Eli jos haluat mennä kahville exäsi kanssa, sinun pitää vastata siitä, ettette ole tunnekuohujen vallassa.

Tuossa alkuperäisessä tapauksessa saattaisin puuttua asiaan, jos puolisolla on ollut alkoholin kanssa ongelmia. Tosin silloin ei olisi niin väliä onko seurueessa naisia vai miehiä.

Vierailija
146/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin lähteä ilman muuta, jos kerran haluaa lähteä. Ei ole minun asiani lupaa antaa tai kieltää. Eri asia sitten, haluanko itse elää parisuhteessa miehen kanssa, joka haluaa tuollaiselle risteilylle, jonkun nypläyskerhon kanssa. En usko, että olisi minun tyyppiä mies.

Tämä on just se juttu. Ketään ei pitäisi joutua kieltämään, mutta suurempi kysymys tässä nyt herää, että mikä tämä mies on edes miehiään kun pyörii tuollaisessa akkapiirissä. 

Vierailija
147/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on ehkä jokin erillistymiskriisimenossa.. Tms. Päästäisin hänet, en sanoisi sanaakaan ettei hän voisi mennä. Toivottaisin mukavaa reissua ja en laittaisi hänelle mitään viestejä kun on siellä reissulla. Keksisin itsekin jonkun mukavan reissun itselleni.

Minusta tuntuu, että ap:lla se erillistymiskriisi on. Ei uskalla miestä päästä käden mittaa pidemmälle, muuten maailma kaatuu.

Vierailija
148/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa jos normaali mies haluaa lähteä vapaaehtoisesti ns.akkojenristeilylle mihin ei muita miehiä ole tulossa. Mun mies ei ainakaan lähtisi, sitä ei voisi vähempää kiinnostaa naisten jutut. Tai jos ihan pakko olisi niin varmana ottaisi oman hytin koska ei jaksaisi kuunnella koko risteilyä naisten juttuja. =D Se harrastekaveri mikä yrittää iskeä on selvästi törkeä ja epätoivoinen lunttu kun yrittää varattua iskeä. Oman miehen kohdalla en olisi huolissaan koska ei sortuisi tuollaisiin, on sen usein sanonut että tuollaiset naiset ovat ärsyttäviä. On käynyt firman juhlissa yms usein ja vientiä on riittänyt mutta yleensä on riittänyt kun on sanonut olevan varattu eikä kiinnosta

Vierailija
149/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen ettei tämä ole provo... En laskis jos samaan hyttiin yrittää tunkea vieraiden naisten kanssa. Jotain rajaa sentäs. Sitäpaitsi en tiedä mitään harrasteporukkaa missä näihin ressuihin ei olisi tervetulleita myös puolisot, eli lähtisin mukaan jos äijä niin kovasti hinkuu.

Vaikka luottaisin mieheen selvinpäin, niin en varmasti luota kännissä. Vielä vähemmän täysin tuntemattomiin naisiin.

Vierailija
150/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on pettäminen mielessä niin eiköhän ole jo pettänyt harrastusporukan kanssa jo aikaisemmin. Miksi se nyt jotain risteilyä odottaisi kun helpomminkin irtoaa?

Vierailija
151/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ethän sinä sitä voi aikuiselta mieheltä kieltääkään mutta tiedät kyllä mitä siellä tehdään ja kannattaa sitten suhtautua siihen sen mukaan.

Jos tässä olisi sukupuolet toisinpäin niin saisit tuhat alapeukkua ja 3 yläpeukkua.

Vierailija
152/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi yhtää ajatuksesta ja uskon että olisin mustasukkainen. Aikuinen mies päättää kuitenkin itsestään, enkä koe, että voisin miestä kieltääkkään.

Vierailija
153/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mies ja sellainen "akkojen harrastus" että kirjoitan harrastuksen vuoksi. Kursseilla enemmistö naisia. Vaimo  kirjoittaa kanssa mutta hän on kovempitasoinen eli käymme eri kursseilla. Ei tulisi mieleenkään jakaa hyttiä tai hotellihuonetta naisen kanssa. Porukassa on joitakin "saalistajattaria" mutta he jahtaavat  18-vuotiaita poitsuja.

Vierailija
154/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse mies ja sellainen "akkojen harrastus" että kirjoitan harrastuksen vuoksi. Kursseilla enemmistö naisia. Vaimo  kirjoittaa kanssa mutta hän on kovempitasoinen eli käymme eri kursseilla. Ei tulisi mieleenkään jakaa hyttiä tai hotellihuonetta naisen kanssa. Porukassa on joitakin "saalistajattaria" mutta he jahtaavat  18-vuotiaita poitsuja.

Käsi sydämellä, lähtisitkö risteilylle johon kaikki muut tulijat on naisia? Itse en todellakaan lähtisi enkä tunne yhtäkään miestä joka olisi näin tehnyt.

Vierailija
155/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoostahan tämä aloitus tietenkin on.... Kukaan täysipäinen mies ei edes lähtisi tuollaisilla spekseillä minnekään risteilylle, eikä varsinkaan vieraiden naisten kanssa samaan hyttiin. Mutta joku jaksaa tällaisillakin fantasioida, huoh....

Vierailija
156/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin lähteä sellaiselle risteilylle mutta en jakaisi hyttiä naisen kanssa. Ja luultavasti vaimonikin päästäisi vaikka saattaisi kyllä tentata keitä sinne on lähdössä. Onko se seitten parempi jos lähden mies tai sekaporukassa örvellysristeilylle?

Vierailija
157/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sinkkumies ja olen ollut harrastusporukan risteilyllä samassa hytissä kolmen naisen kanssa, joista kaksi naimisissa. En tiedä miten siellä käytännössä olisi voinut mitään tapahtua? En minä ainakaan toisten ihmisten nokan edessä ryhdy kenenkään kanssa sekstailemaan. En myöskään usko, että nämä rouvat saivat kehitettyä tästä asiasta mitään draamaa kotonaan.

Vierailija
158/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät alitajuisesti, että pettäisit itse vastaavassa tilanteessa ja siksi et halua päästää miestäsi kys. reissulle.

Vierailija
159/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko se ukkosi testata, kellä näistä naisista on mehevin p¡llu?

Vierailija
160/164 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat MGTOW-miehet ovat risteilijöitä sydänjuuriaan myöten, joten anna hänen risteillä, kyllä ristely-isäntä Jocke pitää kaikesta huolen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän