Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita tekisitte elämässä toisin nyt jälkeen päin katsottuna?

Vierailija
18.05.2019 |

Minkälaisia valintoja tekisitte? Mitä tekisitte toisin ja miksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin enemmän aikaa lukiossa lukemiseen ja valitsisin ihan eri alan. Mutta kun ei maalaislukiossa edes tiennyt ammateista, joita ei maalla ollut, eikä siihen aikaan ollut vielä nettiä. Oli vain kirja, mistä sai valita alan yhteishaussa, mutta tiedot ammateista tosi suppeita ja yliopistoihin oli haku erikseen. Piti oikeastaan tietää, mihin hakee. 

Näin ennen. Jos oli vanhempi tai joku sisarus akateeminen, osasivat he ohjata oikeaan suuntaan ja opintoihin. Jos olit maatilalta jossa vanhempien koulutus oli kansakoulu, kukaan ei ohjannut eteenpäin. Nettiä ei silloin ollut. Aika paljon oli kiinni olosuhteista vielä kolmekymmentä vuotta sitten.

Vierailija
22/29 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi eronnut nuoruuteni poikaystävästä. Annoin liikaa toisten mielipiteiden vaikuttaa enkä pysynyt suhteessa vaikka rakastin ihan koko sydämestäni. Rakastan vieläkin, vaikka siitä ajasta on jo ”ikuisuus” ja elämä mennyt eteenpäin.

Mutta jos en olisi eronnut, ei mulla varmastikaan olisi näitä lapsia, jotka nyt on. Sen vuoksi en halua(isi) katua.

Lisäksi lukisin yo-kokeisiin enemmän. Sain huonot arvosanat ja sen vuoksi en ole päässyt mihinkään korkeakouluun lukuisista yrityksistä huolimatta. Parempi yo-todistus helpottaisi sisäänpääsyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ulkonäköön liittyviä asioita toisin, mutta jos olisin aloittanut päätynyt parisuhteeseen aiemmin, en olisi yrittänyt yhtä kovaa muissa asioissa. Olisin hakenut yliopistoon aiemmin, mutta en ehkä olisi nauttinut elämästä niin paljon. En muuttaisi mitään?

Vierailija
24/29 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot nopeammin, ei avoliittoja, avioliitto nuorempana, enemmän lapsia.

Vierailija
25/29 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jättänyt lapset tekemättä. T. Teinien äiti

Vierailija
26/29 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osamaksulla mitään, varsinkaan tiettyä ostosta.

Vierailija
27/29 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin asioistani huolehtinut paremmin itse, enkä vain pyrkinyt vapauteen kontrolloivasta vanhemmasta. Koska sillä asioiden hoitamisella olisi saanut vapautta, eikä nimenomaan olisi riippuvainen. Mutta olin sekaisin, en tiennyt kuka olen ja mitä haluan. On pitänyt etsiä sitä.

Vierailija
28/29 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/29 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt vaatia hampaiden oikomishoitoa. Lapsena pelkäsin, että joudun ottamaan rumat raudat ja "huijasin" hammaslääkärissä. Nyt hammaslääkäri sanoi, että nykyään hampaani oiottaisiin ilman muuta, on niin pahat virheet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme