Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan karseita PIHAjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
18.05.2019 |

Sisustusketjun innoittamana, mitä kamaluuksia näkyy ihmisten pihoilla?
Kesällähän pihat pääsevät taas oikeuksiinsa, niinsatusti... Toki talvellakin niiltä voi rumuutta bongata.

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trampoliinit on mainittava heti alkuun, ne mainitsinkin jo sisustusketjussa.

Kamalia hökötyksiä. Mietin edelleen, mihin ne kaikki turhat trampoliinit aikanaan joutuvat.

Leijaileeko avaruudessa kohta trampoliineistä koostuva avaruusromupallukka..

Vai onko metsät täynnä niitä. OK-taloasujathan ovat pahimpia metsien roskaajia, kun eivät pihiydessään järjestä itselleen riittävää jätehuoltoa.

Me saatiin trampoliini naapurilta, kun heidän lapsensa kasvoivat siitä ulos. Kohta se sama trampoliini lähtee seuraavalle naapurille, kun meidän tenavat alkaa olla jo isoja ja heillä on pieniä. Sitä en tiedä mihin naapuri sen sitten vie. Toivon, että jos ei sitä seuraavalle anna, niin veisi sitten rungon ja jouset metallinkeräykseen ja sen hyppelyosan sitten sinne minne se kuuluukin. Ilmeisesti täällä lähtee poltettavaan jätteeseen. Ja ihan kuule omakotitaloissa tässä asutaan ja OSATAAN KIERRÄTTÄÄ!!! Mitä itse olen havainnoinut niin eniten roskaa ja paskaa on kaupungin vuokraslummeissa, siellä ei kukaan kierrätä mitään vaan kodinkoneetkin jätetään sekajäteroskiksen viereen jonkun muun murheeksi.

Sehän on hyvä jos ne kiertää lapsilta toisille jne. Turha vetää hernettä nenään sen enempää.

Se nyt vaan on fakta että PIHIT ok-taloasujat vievät roskapussejaan ja jätteitään etsään ja kierrätysasemille, johon ne eivät kuuluisi. Tai röyhkeästi myös kerrostalo- rivitalojen roskiksiin, elleivät ole lukittuja.

Se ei tarkoita että jokainen ok-taloasuja olisi sellanen idiootti. TIETENKÄÄN.

Jätehuolto on kyllä pakollinen ok-talo asukkaille. 

Se ei näy riittävän hoitamaan ongelmaa jossa viedään toisten roskakatoksiin sohvia ja runkopatjoja jotta niistä ei tarvitse itse maksaa. Moni taloyhtiö joutuu laittamaan katoksensa lukkoon, kertooko jotain tilanteen laajuudesta.

Olen vastuussa vain omista roskistani ja itse olen vienyt vanhan sohvan ja sängyn jäteasemalle. Lähinnä olen huomannut rivari ja kerrostaloasujien jättävän kamojaan keräysastioiden viereen koska eivät ymmärrä viedä jäteasemalle (sehän maksaa hieman).

Äläpäs jauha paskaa. Taisi osua ja upota kun pitää vierittää syy ihmisten niskoille joilla on toimiva jätehuolto taloyhtiöissään. ok-asujien jäljiltä metsät ja kierrätyspisteet ovat räävittömissä kunnoissa ja taloyhtiöt joutuvat lukitsemaan roskapaikkojaa, ettei nämä pummit tuo jätteitään muiden roskiksiin.

Vierailija
102/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vihreästä metallilangasta viritetty matala aita, näitä näki johonkin maailmanaikaan paljonkin. Toinen sitten se että niitä kukkapenkkejä, kivikoita ja pensaita on pitkin isoa tasaista pihaa ripoteltuna, yksittäisiä pensaita siellä täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laadukkaat ja kalliit muovikalusteet aikoinaan hankittu ja monella jo samassa ajassa kolmannetkin menossa.

Vierailija
104/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia hökötyksiä. Mietin edelleen, mihin ne kaikki turhat trampoliinit aikanaan joutuvat.

Vai onko metsät täynnä niitä. OK-taloasujathan ovat pahimpia metsien roskaajia, kun eivät pihiydessään järjestä itselleen riittävää jätehuoltoa.

Me saatiin trampoliini naapurilta, kun heidän lapsensa kasvoivat siitä ulos. Kohta se sama trampoliini lähtee seuraavalle naapurille, kun meidän tenavat alkaa olla jo isoja ja heillä on pieniä. Sitä en tiedä mihin naapuri sen sitten vie. Toivon, että jos ei sitä seuraavalle anna, niin veisi sitten rungon ja jouset metallinkeräykseen ja sen hyppelyosan sitten sinne minne se kuuluukin. Ilmeisesti täällä lähtee poltettavaan jätteeseen. Ja ihan kuule omakotitaloissa tässä asutaan ja OSATAAN KIERRÄTTÄÄ!!! Mitä itse olen havainnoinut niin eniten roskaa ja paskaa on kaupungin vuokraslummeissa, siellä ei kukaan kierrätä mitään vaan kodinkoneetkin jätetään sekajäteroskiksen viereen jonkun muun murheeksi.

Niin, me olemme niitä parempia ja arvokkaampia omakotiasujia, ja ne muut köyhät ja surkeat asuvat jossain hirveissä kaupungin vuokraslummeissa eikä siellä kukaan osaa edes kierrättää!

Ahaa, linjoilla onkin omakotiasujia kadehtiva tyyppi.

Ihmettelinkin jo kun itse en ole huomannut sellaista ilmiötä että nimenomaan onakototalossa asuvat veisivät yleisesti tavaraa metsään.

Miksi ihmeessä omakotiasujia pitäisi kadehtia? Kuka tahansa voi muuttaa omakotitaloon halutessaan. Olen itsekin asunut sellaisessa. Kirjoitat vaan aika halveksuvaan sävyyn toisista ihmisistä, jotka eivät asu kuin sinä.

Mistä sinä tiedät miten minä asun?

Tuo edellinen se pilkkasi omakotiasujia ja koko ketju tuntuu luulevan että nimenomaan omakotitaloissa asuvat ovat niitä jotka metsiin kärräävät tavaraa.

Minä en usko sitä.

Olen aika varma että sitä tekevät jotkut yksittäiset ihmiset riippumatta asumismuodosta.

Omassa asuinympäristössä ei ole metsissä ylimääräistä tavaraa eikä niitä näy jätepisteissäkään , ainakaan mitään sohvia tms.

Jossain päin Suomea niin varmaan sitten on, en vaan tiedä missä.

Mikä tarve rivi- ja kerrostaloasujilla olisi käydä heittelemässä roskapussit luontoon, kun taloyhtiöissä on erinomainen ja toimiva jätehuolto.

ok-taloasujathan yrittävät säästää, kuljettamalla roskapussejaan millon minnekin, ja metsissä todellakin on paikkoja jonne nämä käyvät roskapussejaan viskomassa.

Tästä syystä myös taloyhtiöt ovat vieneet roskalaatikkonsa lukkojen taakse.

Ihan todellinen ongelma se on. 

Ilmeisesti pihit ok-taloasujat eivät raaski tilata jätautoa käymään riittävän usein, vaan se käy vain minimimäärän.

Kuka sitä muuten valvoo, että ok-taloasuja on tilannut jätehuoltoa ollenkaan?

Vierailija
105/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä jos ne kiertää lapsilta toisille jne. Turha vetää hernettä nenään sen enempää.

Se nyt vaan on fakta että PIHIT ok-taloasujat vievät roskapussejaan ja jätteitään etsään ja kierrätysasemille, johon ne eivät kuuluisi. Tai röyhkeästi myös kerrostalo- rivitalojen roskiksiin, elleivät ole lukittuja.

joo mutta harvoin niillä on siellä pihalla kuin yksi jäteastia sekajätteelle, ja sekin tyhjennetään piheiltä liian harvoin.

Taloyhtiöissä on monia jäteastioita erilaiselle jätteelle, ja auto käy pari kertaa viikossa.

kyllä moni ok-asuja tuntuu veisaavan jätelaeista viis, helpompi heitellä roskapussit luontoon ja muiden roskiksiin tai kierrätyspisteisiin.

Ei se tarkota että kaikki ok-taloissa asujat niin tekisi, mutta liian moni tekee.

metsät ja kierrätyspisteet on räävittömässä kunnossa tälläkin paikkakunnalla, en ymmärrä miksei tollasia saada kuriin.

On meidänkin taloyhtiössä, lukitussa katoksessa, erilaisia jäteastioita ja kierrätyspiste ihan parin kilometrin päässä, johon voi viedä esim. vanhaa elektroniikkaa ja pieniä kodinkoneita. Silti sekajätelaatikosta pilkistää milloin vanhoja stereoita, biojätettä, televisioiden pahvipakkauksia ja viimeksi pyykkiteline. Joskus on ollut keskellä jätekatosta monta viikkoa suunnilleen yksiön kalusteiden verran vanhoja huonekaluja, koska eihän jätekuljetus ota tällaisia mukaansa ilman erillistä korvausta. Kiva sitten maksaa tuollaisten hävittämisestä kollektiivisesti vastikemaksuissa, kun joku ei voi muuttokuormaansa viedä sinne parin kilometrin päähän kierrätykseen.

Vierailija
106/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mutta harvoin niillä on siellä pihalla kuin yksi jäteastia sekajätteelle, ja sekin tyhjennetään piheiltä liian harvoin.

Taloyhtiöissä on monia jäteastioita erilaiselle jätteelle, ja auto käy pari kertaa viikossa.

kyllä moni ok-asuja tuntuu veisaavan jätelaeista viis, helpompi heitellä roskapussit luontoon ja muiden roskiksiin tai kierrätyspisteisiin.

Ei se tarkota että kaikki ok-taloissa asujat niin tekisi, mutta liian moni tekee.

metsät ja kierrätyspisteet on räävittömässä kunnossa tälläkin paikkakunnalla, en ymmärrä miksei tollasia saada kuriin.

Olis kiva tietää, millä paikkakunnalla asut, kun metsät on räävittömässä kunnossa.

Minä en ole millään paikkakunnalla asuessani ja missään käydessäni nähnyt räävittömässä kunnossa olevia metsiä.  Tänäänkin olen kulkenut tuossa lähimetsässä, eikä minkäänlaista roskaa eikä jätettä ole ihmiset viskelleet minnekään.  Syksyisin marjastan monissa metsissä, eikä ikinä tule vastaan mitään poisheitettyjä sohvia eikä patjoja eikä mitään.  

Täällä on haukuttu omakotitalojen pihat joka kantilta, kaikki pihat on siis rumia.  Voisiko joku kertoa, millainen sen oikeanlaisen pihan pitäisi olla?

En minä ainakaan voi kehua niitä kerrostalojen pihoja, ne on suurimmaksi osaksi pelkkää asfalttia tai soraa ja joku nurmikko, jossa ei ole mitään.  Joissakin on vanhoja metallisia keinuvanhuksia ja jokunen tuuletusteline, ei muuta.  Rappujen vieressä on asukkien mopoja ja rollaattoreita ja mitä milloinkin.  Suurimman tilan vie parkkipaikat ja onhan siellä vielä ne roskakatokset, joitten lähellä leijuu järkyttävä lemu.  

Tämänhän piti olla ketju, jossa mainitaan karseita pihajuttuja, jotka on OLLEET  valtava hitti kansan keskuudessa.  Ja nyt on keskitytty arvostelemaan nykyisiä pihoja.  Taidatte olla niin nuoria kaikki, että ette edes muista tai tiedä, millaisia pihoja on ollut joskus aiemmin, saatikka kauan sitten.

Vierailija
107/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sellaiset joka toinen lauta toisella puolella -aidat. Antaa halvan yleisvaikutelman.

Toinen, jos joku muistaa, asia on ne koristeornamenttibetonielementit, joista sai muodostettua kaidetta ym. Aivan karmeita ja yleisiä esimerkiksi 60-70-iukujen omakotitaloissa. ( huutokauppakeisarilla oli tätä pihassaan ainakin joskus sarjan alkukausilla)

Vierailija
108/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa DIY-ihmiset kastelivat nukkeja betonivellissä. Ihan järkyttäviä. Esim. http://tauvonpaikka.blogspot.com/2016/06/betonienkeli.html

Siis herranen aika. Nää näyttää ihan ku olisivat jostain kauhuelokuvasta. 

Vierailija
109/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ihmisiä häiritsee toisten pihat käsittämättömän paljon. Itselleni on muuten ihan sama, mitä pihoillaan pitävät, mutta kaikkein suurin hitti kansan keskuudessa tuntuu olevan 20-45-vuotias humalainen kailottava nainen, ja semmoista ei kyllä meidän pihaamme oteta.

Grillilläkin tehdään meillä ruokaa, ei pädetä, en ymmärrä miten satasen kaasugrillillä voisi päteä. Kaupunkilaiset ovat hassua väkeä.

Häh. minä en ole kaupunkilainen, mutta kaasugrilli on minusta turhuuden huippu, eikä se ole oikeaa grillaamista.

Oikeassa grillissä ollaan tekemisissä tulen kanssa.

Kyllä se tuntuu miehille varsinkin, olevan statussymboli. (Ja typerä sekkanen, kertoo vain siitä ettei osaa grillata).

Kannattaa varmaan koittaa sytyttää se kaasu jos tuli on puuttunut. Ymmärrän harmistuksen jos on viimeksi kääntänyt hanat auki ja heittänyt makkarat ritilälle, ei se kaasutettu jauhopötkö varmaan kovin hyvältä maistu. 

Itsellä on kaasugrilli ja puugrilli, töiden jälkeen on kaasuliekillä ruuat grillattu ja syöty sekä astiat koneellisesti tiskattu siinä ajassa kun puugrillissä rupeaa olemaan hiillos valmiina. Siinä voi sitten jatkaa illan istumista puugrillin ääressä ja jälkkäriksi paahtaa vaikka vaahtokarkkeja avotulella.

Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Sama kuin saunojen vertaaminen, puusaunassa on parempi tunnelma ja parempi löyly, se on loistava kun on aikaa kunnolla saunoa. Sähkösauna taas on loistava jos haluaa esim. nopeasti lumitöiden jälkeen pistäytyä 10min löylyissä ilman puiden kantamista, tuhkan tyhjentämistä, jälkipesällistä yms.

Vierailija
110/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko nykytrendi: pihasta kaadetaan puut, pensaat, hävitetään kasvit ja tilalle koko pihan kattava terassi, jossa grillikatos, palju ja ehkä 'pergola'. 

Siinä sitä ollaan 'luonnon keskellä' ja nautitaan. Ihan jokaisessa Huvila ja huussissa ja Koitoisassa ja mitä näitä nyt on, käy näin. Naapurit töllistelee ikkunoistaan suoraan paljuun. 

Mä luulen, että ihmiset nykyään pelkää jo ihan pientä metsikköä ja pusikkoa, se on kaupunkilaiselle vaaran paikka, joku stalkkeri siellä kyttää tai rai skaajapzka. Mut pitää kuitenkin trendikkäästi olla 'luontoihminen'. Siitä alkaa se teennäisyys. Varmasti ei suoraan sanota, että tapoin puut pihastani ja pensaat kanssa. Tapan kaiken mikä liikkuu, öttiäiset ja pörriäiset. Mieluiten lättäisin muovimaton pihalleni jonnekin kuplan sisälle kuin Truman Showssa konsanaan.

Niinpä. Niitä ohjelmia on surullista katsoa (enpä juuri katsokaan), kun ensin näkyy joku viihtyisä vehreä piha täynnä elämää. Muutoksen jälkeen jäljellä on kuollut eloton siisti piha, mistä ei löydy varmasti koppakuoriaistakaan, kaikki vihreä on päällystetty kivillä, beronilla tai laudoilla ja klanittu pois.

Masentava näkemys pihasta. Mikä ihmisiä vaivaa.

Sitten ihmetellään kun lajit kuolee sukupuuttoon.

Tämä! On se niin kamalaa kun pihalla on puita! Joutuu joskus jopa ottamaan haravan käteen! Nurmikkokin on kamalan vaivalloinen kun sitä pitää joskus leikata. Nämä kaikki on pois tehokkaasta netflixintuijotusajasta.

Kai se on tämä 'selkeys', joka on levinnyt kodinsisustuksesta pihallekin, vrt. kaikki pelkkää valkoista ja harmaata. Juuri lueskelin Meillä kotona -sivustolta jotain puutarhajuttua jossa asukas esitteli hyötykasvitarhaansa. Muualla pihalla on kuulemma niin tarkka tyylistään, mutta hyötykasvipuolella voi irrotella laittamalla sinne RÄIKEITÄ samettikukkia. Meinasi tulla kahvit nenästä kun nauratti niin paljon.

Vierailija
111/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta tuli mieleen, kun olin pieni ja meillä oli terassilla sellainen järkyttävä valkoinen muovipöytä ja siihen sopivat valkoiset muoviset tuolit. Pöydän keskellä oli mikäs muukaan kuin Karjalan aurinkovarjo. Ihan hirveä viritelmä. :D

Vierailija
112/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ihmisiä häiritsee toisten pihat käsittämättömän paljon. Itselleni on muuten ihan sama, mitä pihoillaan pitävät, mutta kaikkein suurin hitti kansan keskuudessa tuntuu olevan 20-45-vuotias humalainen kailottava nainen, ja semmoista ei kyllä meidän pihaamme oteta.

Grillilläkin tehdään meillä ruokaa, ei pädetä, en ymmärrä miten satasen kaasugrillillä voisi päteä. Kaupunkilaiset ovat hassua väkeä.

Häh. minä en ole kaupunkilainen, mutta kaasugrilli on minusta turhuuden huippu, eikä se ole oikeaa grillaamista.

Kyllä se tuntuu miehille varsinkin, olevan statussymboli. (Ja typerä sekkanen, kertoo vain siitä ettei osaa grillata).

Mikä se on sitten "oikeaa grillaamista"?

Jollain parikympin Luciferin pallogrillillä grillaaminen? Vai nuotio vain pystyyn pihalle kuivilla kesähelteillä omakotitalolähiössä?

Vierailija
113/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta yhtään grillaus- tai jätehuoltokeskustelu.

Vierailija
114/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin ne tuijat. Jotenkin kolkkoja kasveja.

Vierailija
115/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on sitten "oikeaa grillaamista"?

Jollain parikympin Luciferin pallogrillillä grillaaminen? Vai nuotio vain pystyyn pihalle kuivilla kesähelteillä omakotitalolähiössä?

Nyt on kyllä menny tunteisiin

Vierailija
116/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki haluavat pihan hoidon olevan "helppoa", mutta oikeastihan se nurmikenttä on vaikea pitää siistinä ja se terassilava vaatii huoltoa. Mun mummon rehevä piha oli mun mielestäni tosi helppohoitoinen. Nurmi lyhennettiin viikatteella ja omenapuut, murjapensaat ym leikattiin kerran vuoteen. Perennat ym kasvoivat ihan itsekseen. Mikään ei ollut niin justiinsa, kun ei siellä rikkaruohot tai muu paistanut silmiin.

Vierailija
117/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä sanoisi turhaksi välinettä, joka mahdollistaa mukavan sosiaalisen ruoanlaittohetken ulkosalla. Jos haluan leikkiä tulella, laitan tulet takkaan enkä polta koko naapurustoa grillin kipinöillä. Minulle on myös ihan sama, osaanko jonkun mielestä grillata vai en. Se kun ei ole minulle muuta kuin ajanvietettä kerran-pari viikossa. Mietin vaan, miten joku voi saada siitä käsityksen statussymbolista.

Vierailija
118/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä näkee aika paljon, että uusi talo on ollut valmiina jo muutaman vuoden, mutta piha on yhä pelkkää hiekkakenttää. Tyhjiä kuormalavoja ja sekalaista ylijäänyttä rakennusmateriaalia siellä täällä epämääräisinä kasoina. Varmaan siinä asukkaidenkin silmä lepää.

Puutarhan ja pihan laitto nielee rahaa ja työtä. Jos talo on juuri saatu pystyyn niin ei ihme että välillä pitää pitää taukoa. Mutta totta kyllä että se näyttää tosi karulta.

Mä hieman paheksun myös näitä tv n pihanrakentajia. Onhan ne pihat ennen laittoa kieltämättä välillä karseita. Mutta kun terassia ja porrasta on niin ettet missään vaiheessa vahingossakaan astu nurmelle tai maalle. Ja homma alkaa aina kaivurilla ja sitten tulee soraa ja multaa kuormittain.. huhhuh.

Tulee olo että luonto on ihan jees kunhan se ei ole jaloissa ja kosketuksissa... Kukat ja kasvit puristetaan ja hallitaan omiin pikku kaukaloihin, kaikkialla levittäytyy terassi. No, onhan siellä onnistuneitakin juttuja. Kuntta esim on helppo ja kiva vaihtoehto suuritöiselle nurmelle.

Vierailija
119/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järkytyn aina kun piha on asvaltoitu. Joo tiedän että helppoa ja siistiä. Se vaan on mun mielestä liian siistiä. Vähän kuin se olkkarin valkoinen sohva jota pitää aina varoa...

Vierailija
120/197 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitaloissa asuvat kierrättävät vähintään siinä missä muutkin.

Sekajätteet menevät polttolaitokselle energiaa tuottamaan.

Metallit, pahvit yms viedään autolla kierrätyspisteisiin joita on esim kauppojen pihoilla.

Isot tavarat kierrätyskeskuksiin tai kaatopaikoille , onnistuu kyllä kun melkein kaikilla on peräkärry.

Joku taitaa provota, mutta vastasin nyt kuitenkin.