Luetellaan karseita PIHAjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Sisustusketjun innoittamana, mitä kamaluuksia näkyy ihmisten pihoilla?
Kesällähän pihat pääsevät taas oikeuksiinsa, niinsatusti... Toki talvellakin niiltä voi rumuutta bongata.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ihmisiä häiritsee toisten pihat käsittämättömän paljon. Itselleni on muuten ihan sama, mitä pihoillaan pitävät, mutta kaikkein suurin hitti kansan keskuudessa tuntuu olevan 20-45-vuotias humalainen kailottava nainen, ja semmoista ei kyllä meidän pihaamme oteta.
Grillilläkin tehdään meillä ruokaa, ei pädetä, en ymmärrä miten satasen kaasugrillillä voisi päteä. Kaupunkilaiset ovat hassua väkeä.
Satasen kaasugrilli ei olekaan pätemisgrilli. Pätemisgrilli on sellainen helvetillinen mitoiltaan 2 x 1 x 1,5 metrinen laitos, hinta 1000€ ja ylöspäin.
Millä tavalla siivoton piha ja elämänhallinta korreloi?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi trampoliini on mainittu tässä ketjussa. Eihän sen tarkoitus olekaa olla sisustuselementti puutarhassa, kuten vaikkapa ne rumat puutarhatontut ja auton renkaista tehdyt kukka-asetelmat. Eihän esim lasten keinutkaan mitään KAUNIITA ole, mutta sitäkin miellyttävämpiä lapsille. Aivan kuten trampoliinikin. Sen lisäksi, että trampoliinissa hyppiminen on lapsista hauskaa, se on erittäin hyvää liikuntaa - huvi ja hyöty samassa.
Eihän ne kauniita ole, mutta annan sen anteeksi koska on niin hyödyllinen kapine.
Ja ennenkuin joku tulee mussuttamaan trampoliini onnettomuuksista, sattuu niitä onnettomuuksia pyöräilessä, ratsastaessa, jääkiekkoa pelatessa ja muissa lasten liikuntamuodoissa.
Tässä sanasta sanaan ap:n aloitus:
"Luetellaan karseita PIHAjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Vierailija
klo 8:15 | 18.5.2019
Sisustusketjun innoittamana, mitä kamaluuksia näkyy ihmisten pihoilla?
Kesällähän pihat pääsevät taas oikeuksiinsa, niinsatusti... Toki talvellakin niiltä voi rumuutta bongata."
Kyllähän se ulkona oleva trampoliini on PIHAjuttu, ja jos ei ole maahan upotettu, niin aika kamalan näköinen kapistus. Sen hyödyllisyyttä ei kukaan ole kiistänyt.
Vierailija kirjoitti:
eikä tälläistä rivarin pikkupihaa voi oikein laittaa nätiksi.
Hä? Miten niin ei voi? Eräät keksivät laiskuudelle ja osaamattomuudelle mitä mielikuvituksellisempia selityksiä.
Karseaa on ylipäänsä oma piha ja omakotitalossa asuminen. Tyylikkäät ja sivistyneet ihmiset asuvat kerrostalossa Etelä-Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Karseaa on ylipäänsä oma piha ja omakotitalossa asuminen. Tyylikkäät ja sivistyneet ihmiset asuvat kerrostalossa Etelä-Helsingissä.
Missäs sinä sitten asut?
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun käymme viemässä vähäosaisille sukulaisillemme ruokakasseja Etelä-Helsingin kerrostaloasuntoihin, lapseni halaa minua lämpimästi ja sanoo 'kiitos, isi, että meidän ei tarvitse asua näin'.
Hyviähän täällä oli!
Mutta heti alkuun kyllä muutama ihmetyskin, tummat polyrottinki-ryhmät? Miksi? Minkä värisiä niiden pitäisi olla? Eikös polyrottinki ole kuitenkin suht kestäviä?
Isot terassit? Täh?
Vierailija kirjoitti:
vanha vessanpytty kukkaruukkuna, onneksi olen nähnyt tällaisen vain kerran!
Ei sitä sitten varmaan lasketa valtaisaksi hitiksi?
OT. Eri puolilla Suomea asuneena olen pannut merkille, että niitä lähinnä kaatopaikkaa/ romuttamoa muistuttavia pihoja löytyy eniten Itä-Suomesta.
Omalle pihalleni en huolisi:
- puutarhatonttuja ja -patsaita (elleivät mene jo hyvästä vitsistä)
- muovisia puutarhakalusteita
- puutarhakeinua (varsinkaan sellaista vastakkain istuttavaa)
Mutta ei ne naapurin viritykset/istutukset haittaa, pakkoko niitä on katsella. (Kaatopaikka/romuttamo on sitten eri asia).
Tuijat ruukussa ja ylipäätään se että kaikki kasvit ovat ruukuissa ja piha muuten pelkkää nurmikkoa.
Liian korkeat muovilautaiset terassit joissa yleensä joku aitaviritelmä josta pienet lapset pääsevät kuitenkin putoamaan.
Isolle terassille aseteltu 2 rottinkituolia joilla koristetyynyjä ja niitä ei saa siirtää sekä pieni pyöreä lasinkansinen pöytä jonka päällä kyntttilälyhty, itse pihalla lyhyeksi jyrsitty nurmikko ja muovinen koristeflamingo. Edellisten asukkaiden jättämä mattoteline närästää, ja pilaa kuulemma pihan ulkonäön. Lasten leluja ei saa jäädä yhtään terassille taikka pihalle antamaan sottaista vaikutelmaa.
Siskoni ja hänen miehensä koti.
Tätä näkee aika paljon, että uusi talo on ollut valmiina jo muutaman vuoden, mutta piha on yhä pelkkää hiekkakenttää. Tyhjiä kuormalavoja ja sekalaista ylijäänyttä rakennusmateriaalia siellä täällä epämääräisinä kasoina. Varmaan siinä asukkaidenkin silmä lepää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trampoliinit on mainittava heti alkuun, ne mainitsinkin jo sisustusketjussa.
Kamalia hökötyksiä. Mietin edelleen, mihin ne kaikki turhat trampoliinit aikanaan joutuvat.Leijaileeko avaruudessa kohta trampoliineistä koostuva avaruusromupallukka..
Vai onko metsät täynnä niitä. OK-taloasujathan ovat pahimpia metsien roskaajia, kun eivät pihiydessään järjestä itselleen riittävää jätehuoltoa.
Me saatiin trampoliini naapurilta, kun heidän lapsensa kasvoivat siitä ulos. Kohta se sama trampoliini lähtee seuraavalle naapurille, kun meidän tenavat alkaa olla jo isoja ja heillä on pieniä. Sitä en tiedä mihin naapuri sen sitten vie. Toivon, että jos ei sitä seuraavalle anna, niin veisi sitten rungon ja jouset metallinkeräykseen ja sen hyppelyosan sitten sinne minne se kuuluukin. Ilmeisesti täällä lähtee poltettavaan jätteeseen. Ja ihan kuule omakotitaloissa tässä asutaan ja OSATAAN KIERRÄTTÄÄ!!! Mitä itse olen havainnoinut niin eniten roskaa ja paskaa on kaupungin vuokraslummeissa, siellä ei kukaan kierrätä mitään vaan kodinkoneetkin jätetään sekajäteroskiksen viereen jonkun muun murheeksi.
Sehän on hyvä jos ne kiertää lapsilta toisille jne. Turha vetää hernettä nenään sen enempää.
Se nyt vaan on fakta että PIHIT ok-taloasujat vievät roskapussejaan ja jätteitään etsään ja kierrätysasemille, johon ne eivät kuuluisi. Tai röyhkeästi myös kerrostalo- rivitalojen roskiksiin, elleivät ole lukittuja.
Se ei tarkoita että jokainen ok-taloasuja olisi sellanen idiootti. TIETENKÄÄN.Jätehuolto on kyllä pakollinen ok-talo asukkaille.
Se ei näy riittävän hoitamaan ongelmaa jossa viedään toisten roskakatoksiin sohvia ja runkopatjoja jotta niistä ei tarvitse itse maksaa. Moni taloyhtiö joutuu laittamaan katoksensa lukkoon, kertooko jotain tilanteen laajuudesta.
Mistä sinä tiedät että ne väärään paikkaan hylätyt runkopatjat ja sohvat ovat nimenomaan omakotitaloissa asuvien jättämiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalia hökötyksiä. Mietin edelleen, mihin ne kaikki turhat trampoliinit aikanaan joutuvat.Leijaileeko avaruudessa kohta trampoliineistä koostuva avaruusromupallukka..
Vai onko metsät täynnä niitä. OK-taloasujathan ovat pahimpia metsien roskaajia, kun eivät pihiydessään järjestä itselleen riittävää jätehuoltoa.
Me saatiin trampoliini naapurilta, kun heidän lapsensa kasvoivat siitä ulos. Kohta se sama trampoliini lähtee seuraavalle naapurille, kun meidän tenavat alkaa olla jo isoja ja heillä on pieniä. Sitä en tiedä mihin naapuri sen sitten vie. Toivon, että jos ei sitä seuraavalle anna, niin veisi sitten rungon ja jouset metallinkeräykseen ja sen hyppelyosan sitten sinne minne se kuuluukin. Ilmeisesti täällä lähtee poltettavaan jätteeseen. Ja ihan kuule omakotitaloissa tässä asutaan ja OSATAAN KIERRÄTTÄÄ!!! Mitä itse olen havainnoinut niin eniten roskaa ja paskaa on kaupungin vuokraslummeissa, siellä ei kukaan kierrätä mitään vaan kodinkoneetkin jätetään sekajäteroskiksen viereen jonkun muun murheeksi.
Niin, me olemme niitä parempia ja arvokkaampia omakotiasujia, ja ne muut köyhät ja surkeat asuvat jossain hirveissä kaupungin vuokraslummeissa eikä siellä kukaan osaa edes kierrättää!
Ahaa, linjoilla onkin omakotiasujia kadehtiva tyyppi.
Ihmettelinkin jo kun itse en ole huomannut sellaista ilmiötä että nimenomaan onakototalossa asuvat veisivät yleisesti tavaraa metsään.Miksi ihmeessä omakotiasujia pitäisi kadehtia? Kuka tahansa voi muuttaa omakotitaloon halutessaan. Olen itsekin asunut sellaisessa. Kirjoitat vaan aika halveksuvaan sävyyn toisista ihmisistä, jotka eivät asu kuin sinä.
Mistä sinä tiedät miten minä asun?
Tuo edellinen se pilkkasi omakotiasujia ja koko ketju tuntuu luulevan että nimenomaan omakotitaloissa asuvat ovat niitä jotka metsiin kärräävät tavaraa.
Minä en usko sitä.
Olen aika varma että sitä tekevät jotkut yksittäiset ihmiset riippumatta asumismuodosta.
Omassa asuinympäristössä ei ole metsissä ylimääräistä tavaraa eikä niitä näy jätepisteissäkään , ainakaan mitään sohvia tms.
Jossain päin Suomea niin varmaan sitten on, en vaan tiedä missä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä ihmisiä häiritsee toisten pihat käsittämättömän paljon. Itselleni on muuten ihan sama, mitä pihoillaan pitävät, mutta kaikkein suurin hitti kansan keskuudessa tuntuu olevan 20-45-vuotias humalainen kailottava nainen, ja semmoista ei kyllä meidän pihaamme oteta.
Grillilläkin tehdään meillä ruokaa, ei pädetä, en ymmärrä miten satasen kaasugrillillä voisi päteä. Kaupunkilaiset ovat hassua väkeä.
Häh. minä en ole kaupunkilainen, mutta kaasugrilli on minusta turhuuden huippu, eikä se ole oikeaa grillaamista.
Oikeassa grillissä ollaan tekemisissä tulen kanssa.
Kyllä se tuntuu miehille varsinkin, olevan statussymboli. (Ja typerä sekkanen, kertoo vain siitä ettei osaa grillata).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä jos ne kiertää lapsilta toisille jne. Turha vetää hernettä nenään sen enempää.
Se nyt vaan on fakta että PIHIT ok-taloasujat vievät roskapussejaan ja jätteitään etsään ja kierrätysasemille, johon ne eivät kuuluisi. Tai röyhkeästi myös kerrostalo- rivitalojen roskiksiin, elleivät ole lukittuja.
Se ei tarkoita että jokainen ok-taloasuja olisi sellanen idiootti. TIETENKÄÄN.Jätehuolto on kyllä pakollinen ok-talo asukkaille.
joo mutta harvoin niillä on siellä pihalla kuin yksi jäteastia sekajätteelle, ja sekin tyhjennetään piheiltä liian harvoin.
Taloyhtiöissä on monia jäteastioita erilaiselle jätteelle, ja auto käy pari kertaa viikossa.
kyllä moni ok-asuja tuntuu veisaavan jätelaeista viis, helpompi heitellä roskapussit luontoon ja muiden roskiksiin tai kierrätyspisteisiin.
Ei se tarkota että kaikki ok-taloissa asujat niin tekisi, mutta liian moni tekee.
metsät ja kierrätyspisteet on räävittömässä kunnossa tälläkin paikkakunnalla, en ymmärrä miksei tollasia saada kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei näy riittävän hoitamaan ongelmaa jossa viedään toisten roskakatoksiin sohvia ja runkopatjoja jotta niistä ei tarvitse itse maksaa. Moni taloyhtiö joutuu laittamaan katoksensa lukkoon, kertooko jotain tilanteen laajuudesta.
Juuri näin, meidänkin taloyhtiössä on roskikset lukitun oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Koko nykytrendi: pihasta kaadetaan puut, pensaat, hävitetään kasvit ja tilalle koko pihan kattava terassi, jossa grillikatos, palju ja ehkä 'pergola'.
Siinä sitä ollaan 'luonnon keskellä' ja nautitaan. Ihan jokaisessa Huvila ja huussissa ja Koitoisassa ja mitä näitä nyt on, käy näin. Naapurit töllistelee ikkunoistaan suoraan paljuun.
Mä luulen, että ihmiset nykyään pelkää jo ihan pientä metsikköä ja pusikkoa, se on kaupunkilaiselle vaaran paikka, joku stalkkeri siellä kyttää tai rai skaajapzka. Mut pitää kuitenkin trendikkäästi olla 'luontoihminen'. Siitä alkaa se teennäisyys. Varmasti ei suoraan sanota, että tapoin puut pihastani ja pensaat kanssa. Tapan kaiken mikä liikkuu, öttiäiset ja pörriäiset. Mieluiten lättäisin muovimaton pihalleni jonnekin kuplan sisälle kuin Truman Showssa konsanaan.
Niinpä. Niitä ohjelmia on surullista katsoa (enpä juuri katsokaan), kun ensin näkyy joku viihtyisä vehreä piha täynnä elämää. Muutoksen jälkeen jäljellä on kuollut eloton siisti piha, mistä ei löydy varmasti koppakuoriaistakaan, kaikki vihreä on päällystetty kivillä, beronilla tai laudoilla ja klanittu pois.
Masentava näkemys pihasta. Mikä ihmisiä vaivaa.
Sitten ihmetellään kun lajit kuolee sukupuuttoon.
En ymmärrä miksi trampoliini on mainittu tässä ketjussa. Eihän sen tarkoitus olekaa olla sisustuselementti puutarhassa, kuten vaikkapa ne rumat puutarhatontut ja auton renkaista tehdyt kukka-asetelmat. Eihän esim lasten keinutkaan mitään KAUNIITA ole, mutta sitäkin miellyttävämpiä lapsille. Aivan kuten trampoliinikin. Sen lisäksi, että trampoliinissa hyppiminen on lapsista hauskaa, se on erittäin hyvää liikuntaa - huvi ja hyöty samassa.
Eihän ne kauniita ole, mutta annan sen anteeksi koska on niin hyödyllinen kapine.
Ja ennenkuin joku tulee mussuttamaan trampoliini onnettomuuksista, sattuu niitä onnettomuuksia pyöräilessä, ratsastaessa, jääkiekkoa pelatessa ja muissa lasten liikuntamuodoissa.