Luetellaan karseita PIHAjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Sisustusketjun innoittamana, mitä kamaluuksia näkyy ihmisten pihoilla?
Kesällähän pihat pääsevät taas oikeuksiinsa, niinsatusti... Toki talvellakin niiltä voi rumuutta bongata.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trampoliinit on mainittava heti alkuun, ne mainitsinkin jo sisustusketjussa.
Kamalia hökötyksiä. Mietin edelleen, mihin ne kaikki turhat trampoliinit aikanaan joutuvat.Leijaileeko avaruudessa kohta trampoliineistä koostuva avaruusromupallukka..
Vai onko metsät täynnä niitä. OK-taloasujathan ovat pahimpia metsien roskaajia, kun eivät pihiydessään järjestä itselleen riittävää jätehuoltoa.
Me saatiin trampoliini naapurilta, kun heidän lapsensa kasvoivat siitä ulos. Kohta se sama trampoliini lähtee seuraavalle naapurille, kun meidän tenavat alkaa olla jo isoja ja heillä on pieniä. Sitä en tiedä mihin naapuri sen sitten vie. Toivon, että jos ei sitä seuraavalle anna, niin veisi sitten rungon ja jouset metallinkeräykseen ja sen hyppelyosan sitten sinne minne se kuuluukin. Ilmeisesti täällä lähtee poltettavaan jätteeseen. Ja ihan kuule omakotitaloissa tässä asutaan ja OSATAAN KIERRÄTTÄÄ!!! Mitä itse olen havainnoinut niin eniten roskaa ja paskaa on kaupungin vuokraslummeissa, siellä ei kukaan kierrätä mitään vaan kodinkoneetkin jätetään sekajäteroskiksen viereen jonkun muun murheeksi.
Sehän on hyvä jos ne kiertää lapsilta toisille jne. Turha vetää hernettä nenään sen enempää.
Se nyt vaan on fakta että PIHIT ok-taloasujat vievät roskapussejaan ja jätteitään etsään ja kierrätysasemille, johon ne eivät kuuluisi. Tai röyhkeästi myös kerrostalo- rivitalojen roskiksiin, elleivät ole lukittuja.
Se ei tarkoita että jokainen ok-taloasuja olisi sellanen idiootti. TIETENKÄÄN.Jätehuolto on kyllä pakollinen ok-talo asukkaille.
Se ei näy riittävän hoitamaan ongelmaa jossa viedään toisten roskakatoksiin sohvia ja runkopatjoja jotta niistä ei tarvitse itse maksaa. Moni taloyhtiö joutuu laittamaan katoksensa lukkoon, kertooko jotain tilanteen laajuudesta.
Olen vastuussa vain omista roskistani ja itse olen vienyt vanhan sohvan ja sängyn jäteasemalle. Lähinnä olen huomannut rivari ja kerrostaloasujien jättävän kamojaan keräysastioiden viereen koska eivät ymmärrä viedä jäteasemalle (sehän maksaa hieman).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalia hökötyksiä. Mietin edelleen, mihin ne kaikki turhat trampoliinit aikanaan joutuvat.Leijaileeko avaruudessa kohta trampoliineistä koostuva avaruusromupallukka..
Vai onko metsät täynnä niitä. OK-taloasujathan ovat pahimpia metsien roskaajia, kun eivät pihiydessään järjestä itselleen riittävää jätehuoltoa.
Me saatiin trampoliini naapurilta, kun heidän lapsensa kasvoivat siitä ulos. Kohta se sama trampoliini lähtee seuraavalle naapurille, kun meidän tenavat alkaa olla jo isoja ja heillä on pieniä. Sitä en tiedä mihin naapuri sen sitten vie. Toivon, että jos ei sitä seuraavalle anna, niin veisi sitten rungon ja jouset metallinkeräykseen ja sen hyppelyosan sitten sinne minne se kuuluukin. Ilmeisesti täällä lähtee poltettavaan jätteeseen. Ja ihan kuule omakotitaloissa tässä asutaan ja OSATAAN KIERRÄTTÄÄ!!! Mitä itse olen havainnoinut niin eniten roskaa ja paskaa on kaupungin vuokraslummeissa, siellä ei kukaan kierrätä mitään vaan kodinkoneetkin jätetään sekajäteroskiksen viereen jonkun muun murheeksi.
Sehän on hyvä jos ne kiertää lapsilta toisille jne. Turha vetää hernettä nenään sen enempää.
Se nyt vaan on fakta että PIHIT ok-taloasujat vievät roskapussejaan ja jätteitään etsään ja kierrätysasemille, johon ne eivät kuuluisi. Tai röyhkeästi myös kerrostalo- rivitalojen roskiksiin, elleivät ole lukittuja.
Se ei tarkoita että jokainen ok-taloasuja olisi sellanen idiootti. TIETENKÄÄN.Jätehuolto on kyllä pakollinen ok-talo asukkaille.
Se ei näy riittävän hoitamaan ongelmaa jossa viedään toisten roskakatoksiin sohvia ja runkopatjoja jotta niistä ei tarvitse itse maksaa. Moni taloyhtiö joutuu laittamaan katoksensa lukkoon, kertooko jotain tilanteen laajuudesta.
Hommatkaa valvontakamera niin tiedätte varmasti kenen rojuja ne on ja lähettäkää lasku perään. En yhtään epäilisi jos vaikka oman talon väki on rojut roudannut sinne ja syytät ok-taloasukkaita turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No trampoliinia ei vissiin hankita puutarhaelementiksi, ääliö.
Uskon että jokaiselle normaaliälyiselle ihmiselle on tärkeämpää se, että lapsilla on liikunnallista hauskaa kuin se, että hyi, trampoliini on ruma.
Valitettavasti se tramppa on niin ikävän näköinen, että se yleensä tungetaan mahdollisimman lähelle naapurin rajaa. Kiva kun naapurikin saa nauttia lasten liikunnan riemusta ihan koko kesän.
Vierailija kirjoitti:
Kivimurskainen tai asfaltoitu piha, jossa voi korkeintaan pari katajaa tönöttää ruukuissa.
Miksi ihminen joka inhoa vihreyttä ja pihaa, muuttaa ok-taloon, käsittämätöntä.
Hän haluaa sekä helppohoitoisuutta, että omaa rauhaa?
Katteet. Kaakaonkuorikate joka rahdataan kalliilla toiselta puolelta maailmaa.
Muutkin katteet ovat siistejä vain hetken. Kasvimailla kattamisesta on toki hyötyä.
Juuriestematot. Eli muovia maan alle. Älyttömyyden huippu, jos osaa ajatella edes kymmenen vuoden päähän. Okei, juuriestematot ei tietenkään näy, mutta typerä pihamuoti joka tapauksessa.
Keinotekoiselta näyttävät tuijat.
Kaivon-, traktorin- ja auton renkaat kukka-altaina on aika... noh... mutta en muista monessa pihassa nähneeni, ei ehkä ollut hitti siellä missä olen asunut.
Orapihlaja-aidan istuttamisesta määräsi kaava, kansa olisi ehkä valinnut toisin.
Tuon saman aikakauden kasveista mun inhokkilistalla ovat norjanangervo, pensashanhikki keltaisin kukin, siperianhernepensas, vuorimänty ja kurtturuusu. Nämä kai oli jonkinlainen hitti, mutta ehkä tarjonta oli hieman rajoittunutta ja kaikkiin uusiin 70- ja 80-luvun pihoihin istutettiin samat kasvit?
Ja jos edelleen pysytään samalla aikakaudella, niin mun inhokkilistalla on myös sisääntulon harmaat tai rouhepintaiset kaksi laattaa rinnakkain -betonilaattapolut. Yleensä takapihan "terassi" oli myös samoista laatoista. Tätä samaa tyyliä oli niin rivareissa kuin okt:ssa.
Ja edelleen samalta aikakaudelta (tai ehkä kuitenkin ysäriltä?) valkoiset, kevyet muoviset puutarhatuolit ja muovinen pyöreä pöytä päivänvarjolla, sekä valkoinen putkirunkoinen kiikkerä pihakeinu katoksella, jousipohjalla ja selkänojalla ja kuviollisilla istuinpehmusteilla. Yleensä tämä hökötys kesti pari kesää ehjänä...
Vähän uudempaa aikaa oli myös amppeliteline, siis valkoinen alumiininen(?) tanko, joka upotettiin maahan ja siitä lähti kolme kaarta eri suuntiin, joihin pystyi ripustamaan amppelit tai syksyllä lyhdyt.
Aika kamalia olivat myös ne valkoiset jalalliset muoviruukut, jotka jäljitteli jotain antiikkia. Enkä myöskään ole koskaan tykännyt valkoisista, muovisista parvekelaatikoista, ne tuntuvat olevan hitti aina ja ikuisesti. Käteviä epäilemättä.
Nykyajassa annan ääneni trampoliineille ja huonokuntoisille tuija-aidoille.
Ihan vähän mun silmiin ottaa myös uudet, mutta kuitenkin jo muutamia vuosia vanhat omakotialueet, joiden pihat ovat edelleen vain (kituliaasti kasvavan, leikkaamattoman) koristearonia-aidan kiertämiä huonokuntoisia nurmikenttiä ja siellä pihalla on sitten se trampoliini ja liian lähellä talon seinää kasvaa tuija tai pari. Ei kai tämä mikään trendi ole, vaan ajan ja osaamattomuuden puutetta. Itselläni on niin vihreä peukalo, että aina tällaisia pihoja nähdessäni tekisi mieli hakea lapio, kuorma multaa ja kasveja. 😄
Vanhan talon ja pihan omistajana täytyy sanoa nämä:
- Kaatopaikka pihan perällä kivikossa joka peitetty mullalla. Ennen ei ollut toimivaa kierrätystä, joten roskat peitettiin maahan. Parin neliön alueelta olen poistanut useamman jätesäkillisen muovia, lasia, peltiä ja muuta sälää. Vielä olisi paljon urakkaa edessä, ei siis kiva.
- Sipulikukkia, pensaita ja perennoja heitetty pitkin pihamaata niin, että niitä puskee joka suunnasta, tekee ruohon leikkuusta helvettiä.
- Kukkapenkit kiinni sokkelissa, ja ne penkit jatkuu viiden metrin päähän kasvaen pelkkää vuorenkilpeä, hrrr.
Miestå närästää isäni ostama pinkki trampoliini, joka loistaa pihastamme kuin huutomerkki :D mutta eihän trampoliinit sisustusjuttuja olekaan, eikä tälläistä rivarin pikkupihaa voi oikein laittaa nätiksi.
Voi apua 😂 meillä on kaasugrilli (tosin piilossa katseilta), puukatetta, nuori pensashanhikki ja orapihlaja aita (joka vuosi leikataan). Onpas meillä kauhea piha 😰 mutta on paljon muutakin kasvamassa 😊
Vierailija kirjoitti:
Miestå närästää isäni ostama pinkki trampoliini, joka loistaa pihastamme kuin huutomerkki :D mutta eihän trampoliinit sisustusjuttuja olekaan, eikä tälläistä rivarin pikkupihaa voi oikein laittaa nätiksi.
Mutta pihajuttu on, niitähän tässä kysyttiin. :) Tosin pinkki trampoliini kuulostaa niin överiltä, että on jo suorastaan söpö. 😄 Ja kyllä rivarin pikkupihaakin voi laittaa, on paljon pieneen tilaan sopivia kasveja, tai sinne voi perustaa vaikka ruukkupuutarhan.
Vierailija kirjoitti:
vanha vessanpytty kukkaruukkuna, onneksi olen nähnyt tällaisen vain kerran!
Oh lord, mä tiedän tän pihan. Siis toivottavasti näitä on vain se yksi. Hirveä, niin hirveä. Samalla pihalla muutakin romua ”tuunattu” pihakoristeiksi. Hyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tarkoita että jokainen ok-taloasuja olisi sellanen idiootti. TIETENKÄÄN.Opettelepa kuule jätelakia! Jokaisen omakotiasujan on järjestettävä se roskapönttö siihen talonnurkalle ja sille tyhjennys vähintään neljän viikon välein. Ja koska se siinä on, siihen luonnollisesti tulee kerättyä sitä roskaa. Ei niitä minnekään metsiin viedä, ei ne pihimmätkään.
Meidän taloyhtiömme sijaitsee omakotialueella ja muutama vuosi sitten piti laittaa lukot roskakatoksiin kun naapurit toivat omia jätteitään jatkuvasti taloyhtiön jäteastioihin.
Tiedän erään perheen, jossa molemmat vanhemmat ovat akateemisesti koulutettuja, ei sillä, että se asiaan vaikuttaisi kokonaan, mutta heillä olettaisi olevan edes hitusen elämänhallintaa. Heidän talonsa piha on kuin kaatopaikka. Todella siivoton ja ties mitä roinaa kertynyt eri puolille. Pidän itsekin biheemista puutarhasta, mutta tämä menee jo liiallisuuksiin kaikin tavoin.
Ei mua ärsytä mikään. Eniten ehkä ihmetyttää hankalat istutusryhmä, joita mm. Huvila ja Huussi suosii. Näyttäähän ne kauniilta ensin, mutta kun metsän keskellä on mökki ja sinne alkaa tippua kaikkea metsästä. Kuka niitä jaksaa huoltaa? Laiskan pihassa kannattaa suosia rentoja, vehreitä perennoja, pensaita ja nurmikkoa. Mökillä vielä pienempää, jos ei siellä kauheasti oleile ja on toinenkin piha hoidettavana. Kivikkoryhmät yms. on hankalia pitkän päälle, vaikka ne tekisi kuinka hyvin. Ainavihreät kasvit on myös hankalia monesti, jos ei jaksa tai ehdi suojata ja hoitaa keväällä.
Tramppa ei ärsytä, koska sillä on käyttöä. Terassi on taas kiva, jotta on joku selkeä oleskelualue, jos sattuu olemaan kaunis kesäpäivä.
Hyi helkutti, ei tiedä itkeäkö vai nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole parempi kuin iso ok-talon piha, joka on muuten niin nätiksi laitettu mutta tramppa pilaa kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Hyi helkutti, ei tiedä itkeäkö vai nauraa.
Kommentti sille nukesta tehdylle betonipatsaalle.
Lainaus epäonnistui.
Kylläpä ihmisiä häiritsee toisten pihat käsittämättömän paljon. Itselleni on muuten ihan sama, mitä pihoillaan pitävät, mutta kaikkein suurin hitti kansan keskuudessa tuntuu olevan 20-45-vuotias humalainen kailottava nainen, ja semmoista ei kyllä meidän pihaamme oteta.
Grillilläkin tehdään meillä ruokaa, ei pädetä, en ymmärrä miten satasen kaasugrillillä voisi päteä. Kaupunkilaiset ovat hassua väkeä.
vanha vessanpytty kukkaruukkuna, onneksi olen nähnyt tällaisen vain kerran!