Herkkyys kyllä näkyy aina ihmisen alta
Tiedoksi kaikille muodikkaasti erityisherkiksi tekeytyville hörhöille.
Kommentit (35)
Voi kiasus, näiden provojen tasoa tänään. Olen melko pettynyt.
Mitä ajattelit sanoa jonkun herkkyydestä? Miten tulee käyttäytyä ja ajatella? Tarkoittaako se sinusta sitä että katsoo TV:stä jotain herkkiä ohjelmia ja käyttää vapaa-ajan hempeiden asioiden parissa. Vai mitä? Ajatteleeko sinusta joku mielestäsi herkkä tietynlaisesti? Pukeutuu herkästi vai pitää puhua herkistä aiheista.
Että aistii muiden tunteita vai itkee aina vai reagoi asioihin voimakkaasti. Vai mitä?
Onko tässä nyt pointtina se, että suurin osa erityisherkistä ei ole herkkiä?
Niin no, jotkut vähän tavallista herkemmät varmaan tekeytyy "erityisherkiksi", mutta tuskin noita teeskentelijöitä kovin paljon on. Joku 15% ihmisistä on kuitenkin ihan määritelmien mukaan erityisherkkiä, joten ei se ole mikään ihme, että on paljon ihmisiä, jotka nyt kertoo olevansa erityisherkkiä.
Viittaan tällä henkilöihin jotka yhtäkkiä on alkaneet väittää tekeytyneensä normaaleiksi aiemmin kun tällä hetkellä on muotia olla erityisherkkä joissain piireissä.
Vaikea kuvitella, että joku heittäytyisi herkäksi koska se on muotia.
Otsikoissa oli itsensäpaljastaja. Ryhdynpä samaan.
Meghan teki lapsen. Minä myös ryhdyn urakkaan.
Luinpa erityisherkistä. Rupeanpa sellaiseksi, kun on muotia.
Mua sanottiin lapsena yliherkäks. Sillee reagoiva ja hienoviritteinen. Toisaalta myös kipakka.
Ysärillä sitte diagnoosi olikin tää erityisherkkä.
No en takerru vaan jatkan eloani.
Omintakeinen makeinen 😳
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että joku heittäytyisi herkäksi koska se on muotia.
Otsikoissa oli itsensäpaljastaja. Ryhdynpä samaan.
Meghan teki lapsen. Minä myös ryhdyn urakkaan.
Luinpa erityisherkistä. Rupeanpa sellaiseksi, kun on muotia.
No tunnenpa yhden just tällaisen teeskentelijän. Syynä ilmeisesti oman edun tavoittelu säälin kerjäyksen muodossa.
Sellaiset ihmiset ärsyyntyvät toisten oletetusta herkkyydestä jotka ei itse aisti mitään. Se ärsyttää heitä kun ei aisti. Ei ymmärrä lukea kasvoilta mitään tunteita.
Vain sellaiset ihmiset jaksavat tehdä tällaisia aloituksia. Heillä ei ole sisäistä maailmaa. Heitä ärsyttää toisten oma.
Kai tämä ''erityisherkkyys'' on vähän samaa sarjaa ylidiagnosoitujen ADD, ym. persoonallisuuksien kanssa. Elämän vastoinkäymisille ja haasteille halutaan löytää joku lääketieteellinen selitys ja poikkeuksellisuudesta on tullut uusi normi.
Ehkä ap ei vaan käsitä muita ihmisiä?
Kuka edes haluaa tekeytyä joksikin erityisherkäksi. Kaveri väitti minua sellaiseksi ja vähän loukkaannuin. En todellakaan ole mikään eritysherkkä.
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä ''erityisherkkyys'' on vähän samaa sarjaa ylidiagnosoitujen ADD, ym. persoonallisuuksien kanssa. Elämän vastoinkäymisille ja haasteille halutaan löytää joku lääketieteellinen selitys ja poikkeuksellisuudesta on tullut uusi normi.
Luultavasti totta, nää on usein myös olleet hemmoteltuja niin on vaikea kestää sitten kun tulee vaikeuksia.
Joko aistii enemmän, tai ei aisti.
Kumpikaan ei voi ymmärtää toistaan.
Ihan turha on esim. näkevän selostaa auringonnousua sellaiselle, joka on ollut syntymästään sokea.
Enkä tarkoita tuolla sitä, että erityisherkät olisi sen fiksumpia tai lahjakkaampia. He vain kokevat kaiken eri tavalla. Ei se ole mitään hienostelua.
Saattaahan sellaisiakin olla, jotka esittävät herkkää vain huomiota saadakseen, mutta ovat varmasti muutenkin läpinäkyvän ongelmaisia.
Mutta miksi kukaan haluaisi istua herkkyyden päällä?