Mihin kt-asuja voi tyhjentää vanhat mullat kukkalaatikoista?
Kommentit (29)
Asun kerrostalossa ja vien ne taloyhtiömme pihaistutusten ympärille.
Voi jösses, kun on nykyihmisillä huolet!
Itse olen törmännyt siihen tietoon, että ei biojätteeseen. Multahan ei enää mitenkään kompostoidu eli se vain vie turhaan tilaa ja kuormittaa kierrätyssysteemiä. Kerrostalojen pihoissa on yleensä jotain puskia, joitten juurelle voi kipata.
ei biojätteeseen, koska biojätteestähän tulee multaa, mutta koska kukkamulta on jo multaa, se sotkee koko monimutkaisen käymisprossin ja seurauksena voi olla vaarallisia kaasuja ja jopa hengen vaara!
Multa ei ole ongelmajäte vaan ihan hyvin uudelleen käytettävissä. Lisään hiukan uutta multaa, ravinteita ja sekoitan. Huomatkaa nyt, että jos kysytte asiaa taholta joka kauppaa kukkamultaa säkeissä, saatte luonnollisesti vastauksen että joka vuosi uutta tietysti. He myyvät näillä ohjeilla.
Olen vienyt pieniä määriä kerrallaan biojäteastiaan. Ei sitä missään kielletä eikä multa voi mitenkään pilata kompostointia pieninä määrinä. Jos on ollut enemmän vanhaa multaa, olen vienyt sitä kompostiin pidemmän ajan kuluessa silloin tällöin jo varhain keväällä ennen istutushommia.
Ei se metsänreuna mene pilalle, jos siihen vie vähän multaa ja levittää siististi.
Otsikossa mainitaan aloittajan asuvan kerrostalossa. Lukutaidottomuutta...