Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lueskelin joidenkin miesten kommentointia aborttilainsäädännöstä. Todella harva näytti tajuavan mitä tarkoittaa "6 raskausviikkoa"

Vierailija
16.05.2019 |

Se ei todellakaan tarkoita että naisella olisi ollut 6 viikkoa aikaa huomata olevansa raskaana, se tarkoittaa että kuukautiset on vasta 2 viikkoa myöhässä. Monelle naiselle se on ihan normaali tilanne ilman raskauttakin. Esim. itselläni kuukautiskierto on ollut vuosikaudet välillä 30-45 vrk. Onneksi en asu Alabamassa.

Kommentit (242)

Vierailija
141/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tämä kohkaaminen tässä hupi-abortoijien luvatussa maassa. Kannattaisko ihan itse ehkäistä? 

Vain mies, jolla ei ole pienintäkään käryä siitä, mitä esim. lääkkeellisessä abortissa oikeasti tapahtuu, voi edes kuvitella että yksikään nainen huvikseen teettää abortin. Kun on töissä ko. päätökseen päätyneiden naisten kanssa tekemisessä, näkee sen tilanteen aiheuttaman ahdistuksen,  ja yrittää tukea ja lohduttaa itkeviä naisia... ei paljon naurata moinen "hupi".

Vierailija
142/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille kelpaa abortit oikein hyvin, heti kun abotteilla voi tehdata miehen etua. Kiinassa ja Intiassa naiset ravaavat klinikoilla valittamassa tyttösikiöt viemäriin, jotta isi saa nimenjatkajan. Näin ne miehet arvostaa vaimon roolianne! Olette taloudellisesti niin heikkoja, että teidät halutaan poistaa väestörakenteesta. ;) Siis ootte niin rakastettuja, oikeita pyhiä naisia kun kelpaatte vain käyttämään reikäänne miehen etuun.

Abortti saa luvan tulla laittomaksi. Ihan yhtä lailla se vapaa abortti aiheuttaa vain tyttöjen syrjintää, joka vaikuttaa väestörakenteeseen ja aiheuttaa sosiaalisia ongelmia. Mitäs ette osaa tehdä päätöksiä itse ja järjellä. Aina miehen etu ja halu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää että aborttien avulla poistetaan sukupuolen takia vain tyttöjä, ja tyttöjä puuttuu Aasian väestöstä satoja tuhansia. Oikea huima arvostus nimenvaihdoillenne! Miehet oikein palvoo teitä vaimoja, kun olette niin heikkoja. Teitä ei saa syntyä, niin heikkoja te olette.

En kannata aborttia koska sitäkin käytetään naisen etua vastaan. Jopa naisen oikeudet kääntyy naisia vastaan. Aborttia käytetään poistamaan tarkoituksella vain tyttöjä.

On ne miehen sukunimet ihania. Kiitos niistä on suuri ;)

Huh jos feminismi poistaisi systemaattisesti poikia väestörakenteesta. Kaikki pitäisivät sitä SAIRAANA ja mielipuolisena.

Vierailija
144/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavia kommentteja. Abortti on jokaisen henkilökohtainen asia, eikä ole kenenkään muun tehtävä kertoa, milloin se on ok vai onko milloinkaan.

Jos elämäntilanteeni ei sallisi lasta, olisi minun tehtävä abortti. En voisi elää niin, että antaisin lapsen adoptoitavaksi tietämättä elääkö itse synnyttämäni lapsi hyvää elämää vai ei.

Jokaisella lapsella on oikeus vanhempiin, jotka rakastavat tätä ja haluavat tämän. Jos abortti kielletään, syntyy paljon lapsia ilman rakkautta epävarmaan tulevaisuuteen.

Vierailija
145/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiennyt tuota ennen omaa raskautta.

Mutta Usa on kehittynyt maa. Eikö raiskauksen uhri mene ilman muuta lääkärille ja poliisille. Siellä tietysti heti neuvovat tuossa aborttiasiassa. Että mahdollisimman pian.

Vierailija
146/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan naurettavia kommentteja. Abortti on jokaisen henkilökohtainen asia, eikä ole kenenkään muun tehtävä kertoa, milloin se on ok vai onko milloinkaan.

Jos elämäntilanteeni ei sallisi lasta, olisi minun tehtävä abortti. En voisi elää niin, että antaisin lapsen adoptoitavaksi tietämättä elääkö itse synnyttämäni lapsi hyvää elämää vai ei.

Jokaisella lapsella on oikeus vanhempiin, jotka rakastavat tätä ja haluavat tämän. Jos abortti kielletään, syntyy paljon lapsia ilman rakkautta epävarmaan tulevaisuuteen.

Abortti on henkilökohtainen asia myös sille lapselle. Ei pelkästään äidille.

Mutta toisaalta kamalaa, että lapsia syntyy ihan vääriin olosuhteisiin.

Vierailija
147/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Alabama-kommentista sen verran, että tämä 6 viikon laki siis säädettiin Georgiassa. Alabamassa taas säädettiin vielä tiukempi laki, jossa abortti on sallittu vain ja ainoastaan kun äidin henki on vaarassa.

En usko hetkeäkään, että yksikään nainen saa lääkäriltä lausunnon, että raskaus vaarantaa hänen henkensä.

Jännä kuinka monta yläpeukkua tuo kommenti on saanut.

Minulla on mustaa valkoisella ja gynekologin kirjoittamana että raskaus vaarantaisi niin minun henkeä kuin myös sikiön. Siksi sain sterilisaation alle 30v. HUOM! Olen todellakin pitänyt huolen ehkäisystä, raskaana en ole koskaan ollut enkä abortoinut kertaakaan (eihän se olis edes mahdollista). Kyllä on tietämättömiä ihmisiä tällä palstalla ja runsaasti.

Vierailija
148/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 viikkoa raskaana =

2-3 viikkoa EI ole vielä raskaana

n. 2 viikkoa on raskaana mutta testit eivät vielä näytä sitä

Kivasti jäi 1-2 viikkoa, joiden aikana pitäisi kärppänä tajuta että kuukautiset, jotka yleensäkin voi olla viikon myöhässä, on nyt päivän myöhässä, tehdä testi, toipua järkytyksestä jne.

Ps. Jotta tuossa aikavälissä voi tajuta raskauden on pakko pitää kirjaa kuukautisista.

Eikö kaikki sitten pidä kirjaa kuukautisista 😮? Luulin että tämä on ihan selviö.

No ei todellakaan pidä. Ja miksi pitääkään jos mitään vaivoja tai sairauksia ei ole. Toki itselläni ei raskauteen edes ole mahdollisuutta, ehkä jos olisi niin pitäisin myös kirjaa.

Koska lääkärit kysyy usein kierron säännöllisyyttä ja pituutta? 

Vierailija
149/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Alabama-kommentista sen verran, että tämä 6 viikon laki siis säädettiin Georgiassa. Alabamassa taas säädettiin vielä tiukempi laki, jossa abortti on sallittu vain ja ainoastaan kun äidin henki on vaarassa.

En usko hetkeäkään, että yksikään nainen saa lääkäriltä lausunnon, että raskaus vaarantaa hänen henkensä.

Minulla on mustaa valkoisella ja gynekologin kirjoittamana että raskaus vaarantaisi niin minun henkeä kuin myös sikiön. Siksi sain sterilisaation alle 30v. HUOM! Olen todellakin pitänyt huolen ehkäisystä, raskaana en ole koskaan ollut enkä abortoinut kertaakaan (eihän se olis edes mahdollista). Kyllä on tietämättömiä ihmisiä tällä palstalla ja runsaasti.

Osalla tuo selviää vasta raskauden aikana. Älä nyt vertaa Suomen tilannetta Amerikkaan, siellä ei joka osavaltiossa raskaana olevan oma tilanne merkkaa mitään.

Vierailija
150/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Usa on kehittynyt maa. Eikö raiskauksen uhri mene ilman muuta lääkärille ja poliisille. Siellä tietysti heti neuvovat tuossa aborttiasiassa. Että mahdollisimman pian.

Meneekö Suomessa jokainen raiskauksen uhri heti poliisille ja lääkärille? Ei mene. 

Ja koska tuomiot on tässä maassa todella huonot ja uhria syytetään aina, ihan varmasti vain murto-osa uhreista edes uskaltaa käydä lääkärin pakeilla.

Pää pois sieltä pilvilinnoista nyt!

Vierailija
151/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla tuo selviää vasta raskauden aikana. Älä nyt vertaa Suomen tilannetta Amerikkaan, siellä ei joka osavaltiossa raskaana olevan oma tilanne merkkaa mitään.

En vertaakaan. Yllätyin vain kuinka älyttömän tietämättömiä myös tämän maan kansalaiset ovat.

Vierailija
152/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille tietää enemmän käteen tumputtamista, sitähän ne haluaa, ja hyvä niin.

Vierailija
153/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on tosi yleinen harhaluulo ylipäätään että raskauajan laskeminen aloitettaisiin vasta yhdynnästä tai hedelmöittymisestä.

Olen 40v nainen ja olen luullut että se lasketaan hedelmöittymisestä... Eipä lapsettomana ole tarvinnut sitä tietää, ja tuo olisi loogisin laskemisen aloituskohta. Mitä järkeä laskea edellisistä kuukautisista (?), siinähän tulee vähintään kaksi viikkoa ekstraa!

Ja luulet että sitä hedelmöittymisen ajankohtaa aletaan oikein urakalla jokaisen kohdalla erikseen selvittämään..? Miksi..?

Miksi se pitäisi erikseen selvittää? Laskee kaksi viikkoa taaksepäin siitä kun kuukautiset olisi pitänyt alkaa, ja aloittaa siitä.

Eihän ole mitään järkeä logiikassa "ovulaatio voi heittää päivillä, joten lasketaan varmuuden vuoksi varmasti päin v*ttua."

Se ovulaatio voi heittää VIIKOILLA. Eli päin vittua voi mennä sinunkin laskukaavasi.

Vierailija
154/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vertaakaan. Yllätyin vain kuinka älyttömän tietämättömiä myös tämän maan kansalaiset ovat.

Kyllä ihmiset ihan varmaan tietää, että Suomessa saa lääkärin lausunnon ja abortin siksi, että äidin terveys on vaarassa kun sen saa muistakin syistä. Nyt oli kyse Amerikan osavaltioista, joissa aborttia ei haluttaisi mahdollistaa yhtään kenellekään naiselle.

Vierailija
155/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille tietää enemmän käteen tumputtamista, sitähän ne haluaa, ja hyvä niin.

On hyvä, että miehet haluavat ”käteen tumputtaa”?

Vierailija
156/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on tosi yleinen harhaluulo ylipäätään että raskauajan laskeminen aloitettaisiin vasta yhdynnästä tai hedelmöittymisestä.

No mistä se sitten aloitetaan, eihän voi olla raskaana ennen kuin on raskaana?! Eli hedelmöittynyt!

Vierailija
157/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vain tyttölapsia poistetaan ei ole mikään marginaali-ilmiö vaan koko globaalissa maailmassa näkyvä asia. Oma vikanne siis, kun ette tätäkään oikeutta osaa käyttää ilman että väärinkäytätte. Sekä vapaa että kielletty abortti aiheuttaa ongelmia. Mielummin katson lapsen kanssa kärsiviä akkoja, kuin sitä että minun sukupuolensa asema sortuu akkojen valintojen takia.

Poikia ei väestörakenteesta puutu. :) He kun eivät vaihda nimiään.

Vierailija
158/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin jännä, miten ihanat miehenne haluavat estää abortit, mutta heti kun abortteja voidaan käyttää miehen sukujärjestelmien ja miehen hallitseman valtion eteen, niin johan aborttiklinikoita rakennetaan joka tien varteen!

Jos abortteja käytettäisiin täälläkin vain tyttöjen syrjimiseen, kaikki olisivat niiden puolella ja yhtäkään pro-life ajattelija ei olisi olemassa.

Kiitos kiinalaisille viemäreille jotka ottavat miehen nestettä ja valuttavat tytöt ulos jotta isi saa pellolle työntekijän.

Vierailija
159/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totaaaa... Tälleen raskaana olevana naisella, jolla oli melko epämääräinen kuukautiskierto... Miten hemmetin vaikeaa se voi olla tajuta, että saattaa olla raskaana, jos on harrastanut suojaamatonta seksiä? Jos pelkäisin vahinkoraskautta, enkä haluaisi lasta niin a) huolehtisin ehkäisystä ja b) jos siinä olisi puutteita, seuraisin tilannetta hyvin tarkasti.

Nuo aborttilait on silti epäinhimillisintä paskaa, mistä olen hetkeen kuullut. Mielestäni henkilöiden, joilla ei ole itsellään mahdollisuutta tulla raskaaksi, ei kuuluisi omata oikeutta päättää tällaisesta asiasta.

Miten tiedät hormonaalisessa ehkäisyssä olevan puutetta? Useimmat huomaa sen pettäneen siinä kohtaa, kun raskausoireita alkaa ilmestyä.

Vierailija
160/242 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Usa on kehittynyt maa." Hahhah. Pää pois pensaikosta ja otapa vähän selvää millainen maa se Usa oikeasti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi