Lueskelin joidenkin miesten kommentointia aborttilainsäädännöstä. Todella harva näytti tajuavan mitä tarkoittaa "6 raskausviikkoa"
Se ei todellakaan tarkoita että naisella olisi ollut 6 viikkoa aikaa huomata olevansa raskaana, se tarkoittaa että kuukautiset on vasta 2 viikkoa myöhässä. Monelle naiselle se on ihan normaali tilanne ilman raskauttakin. Esim. itselläni kuukautiskierto on ollut vuosikaudet välillä 30-45 vrk. Onneksi en asu Alabamassa.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan tulee enemmän sellainen olo, että kannattaa harrastaa seksiä vain naisten kanssa, eipä tarvitse pelätä raskautta eikä naisvihaa.
Nainen olen siis itsekin.
Et osaa ehkäistä, etkä varsinkaan kantaa vastuuta ehkäisystäsi?
Tuli jo selväksi, että olet katkera häiriköivä na*sku, jolla ei ole seksielämää (ainakaan todellista), ei tunneälyä, ei ystäviä. Ei rakkautta elämässäsi.
Miksikö teen sinusta henkilökohtaisia oletuksia? Siksi, että sinä itsekin teet juuri sellaisia kommentoidessasi asiallisten keskustelijoiden puheenvuoroja itse asiasta.
Oletko muka keskustelevinasi täällä jostakin?
Menisit vaikka nukkumaan, niin jaksat taas huomenna paremmin olla oma ilkeä itsesi.
Multi-abortoijalla meni tunteisiin? Kannattaisko ehkäistä eikä abortoida liukuhihnalta?
Kyyninen katkeruutesi on rasittavaa, siinä se, miksi tein sinusta negatiivisen oletuksen (kuten sinä teet ilmeisesti luonnostasi).
Olen usean lapsen äiti ja vielä useamman isoäiti. Ei ole tullut abortin tarve vastaan elämässäni. Ja todella, ehkäisykin meillä oli kunnossa. - Nykyisin ei enää tarvitse ehkäistä, mikä sinänsä on kivaa :D
- Tunge tämä piippuusi ja polta ajatuksella...
Eli olet joku maho mummo, mutta silti puolustelet hupi-abortteja?
Montako lasta sinulla on? Oliko kaikki suunniteltuja vai vahinkoja?
Ei oo mun lapsii kun en niitä halunnut ja synnyttänyt
Sulla ei oo lapsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keiden miesten kommentteja ja missä?
Kannattaisiko naisten huolehtia ihan itse siitä ehkäisystään?
Tai olla harrastamatta seksiä jos ei ole tietoinen että seksi voi johtaa raskauteen?
Sinä et taida ymmärtää, että tuo koskee myös raskaaksi tulevia lapsia, jopa 10-vuotiaita. Miten he voivat ehkäistä, kun he eivät edes tiedä, mitä seksi tai ehkäisy tarkoittavat?
Voitko vastata kysymyksiin? Asutko muuten Alabamassa?
Oletko yhtä huolissasi vaikkapa Intian naisten asemasta? Kai otat naisena itse vastuun ehkäisystäsi?
En ole aloituksen kirjoittaja. Kyllä, voin olla ilman seksiä ja ei, en tule taatusti raskaaksi missään olosuhteissa.
Yksikään ehkäisymuoto ei ole täysin varma, ei edes strerilisaatio, joten sekä miehen että naisen pitää ehkäistä. Mies voi laittaa varmuuden vuoksi vaikka kaksi kondomia päällekäin. Miehet voisivat myös muistaa, että vaihdevuodet ohittaneet naiset eivät tule raskaaksi, joten lopettakaa niiden hedelmällisessä iässä olevien naisten jahtaaminen.
Kyllä, olen hyvin huolissani Intian naisten asemasta. Siellä pitää naisten koulutukseen panostaa kunnolla, joten Suomen valtion pitää laittaa sinne sekä varoja että henkilöstöä. Suomi voisi antaa intialaisille naisille turvapaikkoja, jos heillä on vaara joutua väkivallan uhriksi.
Kai sinä itse pidät huolen, että yksikään nainen ei tule raskaaksi sinun seurassasi?
En tiedä, oliko tämä trollausta, mutta varmuuden vuoksi muistutan, että näin ei oikeasti saa tehdä. Hankautuminen rikkoo kortsun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keiden miesten kommentteja ja missä?
Kannattaisiko naisten huolehtia ihan itse siitä ehkäisystään?
Tai olla harrastamatta seksiä jos ei ole tietoinen että seksi voi johtaa raskauteen?
Sinä et taida ymmärtää, että tuo koskee myös raskaaksi tulevia lapsia, jopa 10-vuotiaita. Miten he voivat ehkäistä, kun he eivät edes tiedä, mitä seksi tai ehkäisy tarkoittavat?
Voitko vastata kysymyksiin? Asutko muuten Alabamassa?
Oletko yhtä huolissasi vaikkapa Intian naisten asemasta? Kai otat naisena itse vastuun ehkäisystäsi?
En ole aloituksen kirjoittaja. Kyllä, voin olla ilman seksiä ja ei, en tule taatusti raskaaksi missään olosuhteissa.
Yksikään ehkäisymuoto ei ole täysin varma, ei edes strerilisaatio, joten sekä miehen että naisen pitää ehkäistä. Mies voi laittaa varmuuden vuoksi vaikka kaksi kondomia päällekäin. Miehet voisivat myös muistaa, että vaihdevuodet ohittaneet naiset eivät tule raskaaksi, joten lopettakaa niiden hedelmällisessä iässä olevien naisten jahtaaminen.
Kyllä, olen hyvin huolissani Intian naisten asemasta. Siellä pitää naisten koulutukseen panostaa kunnolla, joten Suomen valtion pitää laittaa sinne sekä varoja että henkilöstöä. Suomi voisi antaa intialaisille naisille turvapaikkoja, jos heillä on vaara joutua väkivallan uhriksi.
Kai sinä itse pidät huolen, että yksikään nainen ei tule raskaaksi sinun seurassasi?
En tiedä, oliko tämä trollausta, mutta varmuuden vuoksi muistutan, että näin ei oikeasti saa tehdä. Hankautuminen rikkoo kortsun.
Sitten ohuet kondomit pitää poistaa markkinoilta ja korvata ne superpaksuilla, eivät mene rikki.
Kyllä sen huomaa että suurin osa miehistä on pihalla kuin lumiukot. Eilen luin uutisen aiheeseen liittyen Iltalehden sivulta, joku erittäin ’fiksu’ mies oli sitten käynyt kommentoimassa, että miksi naiset ovat aina haarat auki baari-illan jälkeen eivätkä käy sterilisaatiossa jne, sitten itketään kun tullaan epätoivotusti raskaaksi. Niin, siihen yhdyntään tarvitaan kaksi ja yhtälailla sillä miehellä on tarve huolehtia/varmistaa ehkäisy. Vaikka se onkin nainen joka tulee raskaaksi, minkä takia naisia syyllistetään ja ehkäisyn käyttö vyörytetään sen takia meidän niskaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen huomaa että suurin osa miehistä on pihalla kuin lumiukot. Eilen luin uutisen aiheeseen liittyen Iltalehden sivulta, joku erittäin ’fiksu’ mies oli sitten käynyt kommentoimassa, että miksi naiset ovat aina haarat auki baari-illan jälkeen eivätkä käy sterilisaatiossa jne, sitten itketään kun tullaan epätoivotusti raskaaksi. Niin, siihen yhdyntään tarvitaan kaksi ja yhtälailla sillä miehellä on tarve huolehtia/varmistaa ehkäisy. Vaikka se onkin nainen joka tulee raskaaksi, minkä takia naisia syyllistetään ja ehkäisyn käyttö vyörytetään sen takia meidän niskaan?
Voi kun sen strerilisaation saisikin niin että kävisi vaan hakemassa!
Tämä on yksi syy miksi en ikinä äänestäisi persuja tai muita konservatiivisia puolueita. Naisella ja tyttölapsilla on oikeus aborttiin. Oli se sitten insestin, väkisin oton tai normin yhdynnän seurausta... nainen itse tietää jos ei kykene olemaan äiti. Haluavatko nämä konservatiivit sitten lisää epähaluttuja lapsia lastenkotijärjestelmiin?
Vierailija kirjoitti:
Tuokaan mies ei tajua, että Alabaman lakimuutos vähentää myös parisuhdeseksiä. Ja jos nainen seksiä haluaa, hänen kannattaa valita mahdollisimman rikas mies, jolta löytyy kykyä maksaa hyvät elatusmaksut vahingon sattuessa. Tavikset saavat tyytyä omaan käteen tai seksinukkeihin.
Omasta puolesta voin sanoa, että mikäli lapsi on ehdoton ei siihen elämäntilanteeseen, en edes harkitse mitään sellaista, jossa voisin tulla raskaaksi. Ihan sama, olenko silloin parisuhteessa vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokaan mies ei tajua, että Alabaman lakimuutos vähentää myös parisuhdeseksiä. Ja jos nainen seksiä haluaa, hänen kannattaa valita mahdollisimman rikas mies, jolta löytyy kykyä maksaa hyvät elatusmaksut vahingon sattuessa. Tavikset saavat tyytyä omaan käteen tai seksinukkeihin.
Omasta puolesta voin sanoa, että mikäli lapsi on ehdoton ei siihen elämäntilanteeseen, en edes harkitse mitään sellaista, jossa voisin tulla raskaaksi. Ihan sama, olenko silloin parisuhteessa vai en.
Jep. Tulee vähentämään seksiä. Oma kokemukseni oli se, että tulin raskaaksi e-pillereistä huolimatta ja abortin tehtyäni (vaikean masennuksen ja ikäni takia) en enää harrastanut seksiä kumppanin kanssa. Enkä myöskään aio. Raskaaksi tuleminen aiheutti jatkuvan pelon. Olen pirun kiitollinen abortin saamisesta. Muuten olisi tappanut meidät molemmat. Nyt kuitenkaan en ikinä enää halua joutua samaan tilanteeseen joten pidän jalkani yhdessä. Sinänsä se harmittaa mutta en enää pysty muuhunkaan. Pelkään et ens kerralla joutuisinkin pitämään lapsen...
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on tosi yleinen harhaluulo ylipäätään että raskauajan laskeminen aloitettaisiin vasta yhdynnästä tai hedelmöittymisestä.
Olen 40v nainen ja olen luullut että se lasketaan hedelmöittymisestä... Eipä lapsettomana ole tarvinnut sitä tietää, ja tuo olisi loogisin laskemisen aloituskohta. Mitä järkeä laskea edellisistä kuukautisista (?), siinähän tulee vähintään kaksi viikkoa ekstraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tulee vähentämään seksiä. Oma kokemukseni oli se, että tulin raskaaksi e-pillereistä huolimatta ja abortin tehtyäni (vaikean masennuksen ja ikäni takia) en enää harrastanut seksiä kumppanin kanssa. Enkä myöskään aio. Raskaaksi tuleminen aiheutti jatkuvan pelon. Olen pirun kiitollinen abortin saamisesta. Muuten olisi tappanut meidät molemmat. Nyt kuitenkaan en ikinä enää halua joutua samaan tilanteeseen joten pidän jalkani yhdessä. Sinänsä se harmittaa mutta en enää pysty muuhunkaan. Pelkään et ens kerralla joutuisinkin pitämään lapsen...
Minä tulin jälkiehkäisystä huolimatta raskaaksi teininä. Vanhempani olivat sellaisia etten ikinä olisi voinut kertoa heille asiasta tai pyytää apua tai tukea mihinkään. Hoidin asian itsekseni ja jos en olisi lääkäriltä apua saanut, olisin tappanut itseni ennemmin kuin kertonut vanhemmilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on tosi yleinen harhaluulo ylipäätään että raskauajan laskeminen aloitettaisiin vasta yhdynnästä tai hedelmöittymisestä.
Olen 40v nainen ja olen luullut että se lasketaan hedelmöittymisestä... Eipä lapsettomana ole tarvinnut sitä tietää, ja tuo olisi loogisin laskemisen aloituskohta. Mitä järkeä laskea edellisistä kuukautisista (?), siinähän tulee vähintään kaksi viikkoa ekstraa!
Ja luulet että sitä hedelmöittymisen ajankohtaa aletaan oikein urakalla jokaisen kohdalla erikseen selvittämään..? Miksi..?
Sairasta, 50-vuotiaat valkoiset miehet taas päättämässä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä voit tietää, millä seksikerralla sinä tulet raskaaksi? Vai harrastatko sinä seksiä vain pari kertaa vuodessa? Ei se ovulaatiokaan tule jokaisella kerralla tismalleen samana kiertopäivänä, joten hedelmöittyminen voi heittää sen pari viikkoa.
Itse tein raskaustestin viikolla 5+3,selvisi kun soitin lääkäriin ja pyysin neuvola aikaa niin hoitaja arvioi edellisten menkkojen perusteella missä kohtaa suunilleen menen ja kertoi että tarkka laskettu aika selviää viikoilla 11-13 kun ensimäinen ultra. Itse siis nyt viikolla 12+0 ja ensi viikolla se ensimmäinen ultrakäynti. Se voi olla että olenkin viikon edellä tai "jäljessä" tuosta arvoidusta mutta se kyllä selviää. Itseä ärsyttää nämä pätevät miehet täällä,ihankuin tietäisivät mistä puhuvat vaikkeivat edes ymmärrä naisten kropan toimintaa millään tavalla. Oma mies oli aika järkyttynyt kun kerroin näistä ketjuista täällä ja sanoin ettei IKINÄ pakottaisi minua pitämään lasta jos sitä en haluaisi vaikka itse siltä tuntuisi hänellä. Ei voinut ymmärtää näitä aborttihihhuleita jotka näemmä suurinosa MIEHIÄ!? sanoi että tämä asia ei kyllä kauheasti pitäisi liikuttaa heitä noin paljon. Veikkasi myös että suurinosa vissiinkin jotai peräkammarinpoikia tai ylä asteikäisiä jotka eivät ole edes naista saaneet. =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siihen naisen biologian osaamiseen raskautta vaadita vaan vaikkapa ihmisen biologia -kurssi lukiossa. Kannattaa selvittää itselleen käsitteet ovulaatio, munasolu, hedelmöittyminen ym.
T. Toinen lapseton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luulet että sitä hedelmöittymisen ajankohtaa aletaan oikein urakalla jokaisen kohdalla erikseen selvittämään..? Miksi..?
Miksi se pitäisi erikseen selvittää? Laskee kaksi viikkoa taaksepäin siitä kun kuukautiset olisi pitänyt alkaa, ja aloittaa siitä.
Eihän ole mitään järkeä logiikassa "ovulaatio voi heittää päivillä, joten lasketaan varmuuden vuoksi varmasti päin v*ttua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on hyvä, JOS se hillitsee naisten q-llikarusellissa pyörimistä. Muuten turha ja vahingollinen.
Ja mitäs se keksimäsi "q-karuselli" sitten sinua haittaa?
Harmittaahan se jos ei itse saa ja muut saa. Näiden lassukoiden käsitys naisista on jotain niin älytöntä että hoitoa vaatisivat. Tuokaan kirjoittaja ei ole huolissaan miesten p*llurallista, mutta naisten vapaa seksuaalisuus on väärin.
Mikä h*lvetti miehiä vaivaa?
6 viikkoa raskaana =
2-3 viikkoa EI ole vielä raskaana
n. 2 viikkoa on raskaana mutta testit eivät vielä näytä sitä
Kivasti jäi 1-2 viikkoa, joiden aikana pitäisi kärppänä tajuta että kuukautiset, jotka yleensäkin voi olla viikon myöhässä, on nyt päivän myöhässä, tehdä testi, toipua järkytyksestä jne.
Ps. Jotta tuossa aikavälissä voi tajuta raskauden on pakko pitää kirjaa kuukautisista.
Totaaaa... Tälleen raskaana olevana naisella, jolla oli melko epämääräinen kuukautiskierto... Miten hemmetin vaikeaa se voi olla tajuta, että saattaa olla raskaana, jos on harrastanut suojaamatonta seksiä? Jos pelkäisin vahinkoraskautta, enkä haluaisi lasta niin a) huolehtisin ehkäisystä ja b) jos siinä olisi puutteita, seuraisin tilannetta hyvin tarkasti.
Nuo aborttilait on silti epäinhimillisintä paskaa, mistä olen hetkeen kuullut. Mielestäni henkilöiden, joilla ei ole itsellään mahdollisuutta tulla raskaaksi, ei kuuluisi omata oikeutta päättää tällaisesta asiasta.
Voi tulla vähän tiukkaa naistentautien polillakin, kun koko ajan naisia tulee varmuuden vuoksi.