Lueskelin joidenkin miesten kommentointia aborttilainsäädännöstä. Todella harva näytti tajuavan mitä tarkoittaa "6 raskausviikkoa"
Se ei todellakaan tarkoita että naisella olisi ollut 6 viikkoa aikaa huomata olevansa raskaana, se tarkoittaa että kuukautiset on vasta 2 viikkoa myöhässä. Monelle naiselle se on ihan normaali tilanne ilman raskauttakin. Esim. itselläni kuukautiskierto on ollut vuosikaudet välillä 30-45 vrk. Onneksi en asu Alabamassa.
Kommentit (242)
Tuo ”etkö osaa ehkäistä sarja-abortoija?” jankkaaja pelle yrittää saada keskustelun poistetuksi kolmatta kertaa puhumalla asiattomuuksia, varsinkin nyt kun jäi nolosti kiinni siitä ettei tiedä edes peruskoulun biologiaa sen vertaa että miten nainen tulee raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voisi vihdoin vastata, keiden miesten ja missä?
En ole ap, mutta voin vastata. Tällä palstalla, tämän päivän aikana, jo ainakin kahdessa (nyt kolmessa) keskustelussa, jotka poistettiin, koska ne täyttyivät ilmeisesti yhden ihmisen spämmäämistä naisviha viesteistä. : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan tulee enemmän sellainen olo, että kannattaa harrastaa seksiä vain naisten kanssa, eipä tarvitse pelätä raskautta eikä naisvihaa.
Nainen olen siis itsekin.
Et osaa ehkäistä, etkä varsinkaan kantaa vastuuta ehkäisystäsi?
Tuli jo selväksi, että olet katkera häiriköivä na*sku, jolla ei ole seksielämää (ainakaan todellista), ei tunneälyä, ei ystäviä. Ei rakkautta elämässäsi.
Miksikö teen sinusta henkilökohtaisia oletuksia? Siksi, että sinä itsekin teet juuri sellaisia kommentoidessasi asiallisten keskustelijoiden puheenvuoroja itse asiasta.
Oletko muka keskustelevinasi täällä jostakin?
Menisit vaikka nukkumaan, niin jaksat taas huomenna paremmin olla oma ilkeä itsesi.
Multi-abortoijalla meni tunteisiin? Kannattaisko ehkäistä eikä abortoida liukuhihnalta?
Kyyninen katkeruutesi on rasittavaa, siinä se, miksi tein sinusta negatiivisen oletuksen (kuten sinä teet ilmeisesti luonnostasi).
Olen usean lapsen äiti ja vielä useamman isoäiti. Ei ole tullut abortin tarve vastaan elämässäni. Ja todella, ehkäisykin meillä oli kunnossa. - Nykyisin ei enää tarvitse ehkäistä, mikä sinänsä on kivaa :D
- Tunge tämä piippuusi ja polta ajatuksella...
Eli olet joku maho mummo, mutta silti puolustelet hupi-abortteja?
Montako lasta sinulla on? Oliko kaikki suunniteltuja vai vahinkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan tulee enemmän sellainen olo, että kannattaa harrastaa seksiä vain naisten kanssa, eipä tarvitse pelätä raskautta eikä naisvihaa.
Tuli jo selväksi, että olet katkera häiriköivä na*sku, jolla ei ole seksielämää (ainakaan todellista), ei tunneälyä, ei ystäviä. Ei rakkautta elämässäsi.
Miksikö teen sinusta henkilökohtaisia oletuksia? Siksi, että sinä itsekin teet juuri sellaisia kommentoidessasi asiallisten keskustelijoiden puheenvuoroja itse asiasta.
Menisit vaikka nukkumaan, niin jaksat taas huomenna paremmin olla oma ilkeä itsesi.
Multi-abortoijalla meni tunteisiin? Kannattaisko ehkäistä eikä abortoida liukuhihnalta?
Kyyninen katkeruutesi on rasittavaa, siinä se, miksi tein sinusta negatiivisen oletuksen (kuten sinä teet ilmeisesti luonnostasi).
Olen usean lapsen äiti ja vielä useamman isoäiti. Ei ole tullut abortin tarve vastaan elämässäni. Ja todella, ehkäisykin meillä oli kunnossa. - Nykyisin ei enää tarvitse ehkäistä, mikä sinänsä on kivaa :D
Eli sinä olet tietämätön i**ootti, joka ei tiedä mikä on abortti, saati mitä siinä tapahtuu, eikä tiedä, ettei siinä ole yhtäkään vaihetta, jota voisi ilmaista termillä "hupi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mun lapsii kun en niitä halunnut ja synnyttänyt
Mulla raskaus ei edes näkynyt testissä ennen kuin joskus viikolla 9...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mun lapsii kun en niitä halunnut ja synnyttänyt
Eli itse osaamattomuuttasi tehtaat äpäriä sinnetänne ja käsket naisten istua jalat ristissä?
Vierailija kirjoitti:
Tuo ”etkö osaa ehkäistä sarja-abortoija?” jankkaaja pelle yrittää saada keskustelun poistetuksi kolmatta kertaa puhumalla asiattomuuksia, varsinkin nyt kun jäi nolosti kiinni siitä ettei tiedä edes peruskoulun biologiaa sen vertaa että miten nainen tulee raskaaksi.
Ei se ole sama henkilö. Biologinen raskaus edelleenkin alkaa hedelmöityksestä. Jokainen tervejärkinen ihminen myös laskee raskautensa alkamisajan siitä hetkestä, jos sen oikeasti voi varmuudella tietää. Jos hedelmöitymisen hetkeä ei tiedä, voi sitten käyttää tätä laskentatapaa, jolla saadaan maksimi raskausaika, eikä todellinen biologinen raskausaika.
Höpsöt, avatkaa silmät ja katsokaa vähän maailmaa. Saattaa jostain peräkylästä katsottuna lapsilisät taskussa tuntua siltä, että raskaus tosiaan olisi aina naisen oma valinta mutta tosiasia on se, että (usein juuri maissa jossa aborttilait on tiukat tai abortti on kokonaan kielletty) naisen asema on "vähän" toisenlainen kuin täällä, eikä se sekasin harrastaminenkaan usein ole ihan oma valinta. Ja vaikka olisikin, niin miehellä ei ole mitään vastuuta tilanteesta, ja syntyneitä lapsia ei kukaan suojele (ei sosiaaliturvaa jne). Ja meitähän on tällä planeetalla jo muutama miljardi liikaa.
Minusta tämä on hyvä, JOS se hillitsee naisten q-llikarusellissa pyörimistä. Muuten turha ja vahingollinen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on hyvä, JOS se hillitsee naisten q-llikarusellissa pyörimistä. Muuten turha ja vahingollinen.
Kyllä se vähentää myös parisuhdeseksiä ja paljon vähentääkin. Mutta sitähän ne miehet haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän USA:ssakin on paljon kritisoitu, kun ne asiasta päättäneet miehet eivät välttämättä edes ymmärtäneet miten naisen kuukautiskierto toimii ja miten raskausviikot lasketaan. Oletettiin että naisella on oikein hyvinkin aikaa teettää abortti ennen kuin 6 viikkoa on täynnä, vaikka oikeasti moni ei tuossa vaiheessa edes tiedä raskauden alkaneen.
Ja kuitenkin asiasta viime kädessä päättävä taho olikin sitten NAINEN ! Se kuvernööri, joka sen allekirjoitti oli nainen. Että se sitten tuosta u l i n a s t a.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs se keksimäsi "q-karuselli" sitten sinua haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Alabama-kommentista sen verran, että tämä 6 viikon laki siis säädettiin Georgiassa. Alabamassa taas säädettiin vielä tiukempi laki, jossa abortti on sallittu vain ja ainoastaan kun äidin henki on vaarassa.
En usko hetkeäkään, että yksikään nainen saa lääkäriltä lausunnon, että raskaus vaarantaa hänen henkensä.
Kyseessä voi olla esim. kohdunulkoinen raskaus, äidin perussairaus jonka yhteydessä raskaus on iso riskitekijä, tai vaikka kohtuun kuollut sikiö joka on ehdottomasti saatava ulos. Älä kommentoi asioita joista et ymmärrä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän USA:ssakin on paljon kritisoitu, kun ne asiasta päättäneet miehet eivät välttämättä edes ymmärtäneet miten naisen kuukautiskierto toimii ja miten raskausviikot lasketaan. Oletettiin että naisella on oikein hyvinkin aikaa teettää abortti ennen kuin 6 viikkoa on täynnä, vaikka oikeasti moni ei tuossa vaiheessa edes tiedä raskauden alkaneen.
Eihän se välttämättä näy edes testissä noilla viikoilla.
Hedelmöityminen tapahtuu tyypillisesti viikolla 3.
Viikolla 6 raskaustesti saattaa näyttää vielä negaa eikä ultrassakaan välttämättä näy kuin ruskuaispussi eikä vielä voi tietää onko sen sisällä mitään.Itse kävin ultrassa viikolla 5+4 eikä silloin näkynyt muuta kuin ruskuaispussi. Lääkäri ei pystynyt sanomaan onko raskaus alkanut vai ei.
Ja tuossa tilanteessa sinulla olisi ollut muualla kokonaiset kolme päivää hankkia abortti. Luuletko, että olisi onnistunut?
3 päivää aikaa hankkia abortti vaikka kukaan ei tiedä onko raskaus edes alkanut 🤔
Voiko sen abortin varata ihan varmuuden vuoksi?
Ei kaikilla näy mitään ruskuaispussia kummempaa vielä 7. viikollakaan.
Jos nainen haluaa harrastaa seksiä, niin sitten hänen kannattaa valita partneriksi mahdollisimman rikas mies. Kun lapsi on pakko pitää, saa lapsen elatukseen kunnon tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keiden miesten kommentteja ja missä?
Kannattaisiko naisten huolehtia ihan itse siitä ehkäisystään?
Tai olla harrastamatta seksiä jos ei ole tietoinen että seksi voi johtaa raskauteen?
Sinä et taida ymmärtää, että tuo koskee myös raskaaksi tulevia lapsia, jopa 10-vuotiaita. Miten he voivat ehkäistä, kun he eivät edes tiedä, mitä seksi tai ehkäisy tarkoittavat?
Voitko vastata kysymyksiin? Asutko muuten Alabamassa?
Oletko yhtä huolissasi vaikkapa Intian naisten asemasta? Kai otat naisena itse vastuun ehkäisystäsi?
En ole aloituksen kirjoittaja. Kyllä, voin olla ilman seksiä ja ei, en tule taatusti raskaaksi missään olosuhteissa.
Yksikään ehkäisymuoto ei ole täysin varma, ei edes strerilisaatio, joten sekä miehen että naisen pitää ehkäistä. Mies voi laittaa varmuuden vuoksi vaikka kaksi kondomia päällekäin. Miehet voisivat myös muistaa, että vaihdevuodet ohittaneet naiset eivät tule raskaaksi, joten lopettakaa niiden hedelmällisessä iässä olevien naisten jahtaaminen.
Kyllä, olen hyvin huolissani Intian naisten asemasta. Siellä pitää naisten koulutukseen panostaa kunnolla, joten Suomen valtion pitää laittaa sinne sekä varoja että henkilöstöä. Suomi voisi antaa intialaisille naisille turvapaikkoja, jos heillä on vaara joutua väkivallan uhriksi.
Kai sinä itse pidät huolen, että yksikään nainen ei tule raskaaksi sinun seurassasi?
Muuten hyvä, mutta ei missään nimessä kahta kondomia päällekäin. Tämä heikentää ehkäisytehoa, koska kondomin hajoamisen tai paikoiltaan luiskahtamisen riski kasvaa väärällä käytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se välttämättä näy edes testissä noilla viikoilla.
Hedelmöityminen tapahtuu tyypillisesti viikolla 3.
Viikolla 6 raskaustesti saattaa näyttää vielä negaa eikä ultrassakaan välttämättä näy kuin ruskuaispussi eikä vielä voi tietää onko sen sisällä mitään.Itse kävin ultrassa viikolla 5+4 eikä silloin näkynyt muuta kuin ruskuaispussi. Lääkäri ei pystynyt sanomaan onko raskaus alkanut vai ei.
Ja tuossa tilanteessa sinulla olisi ollut muualla kokonaiset kolme päivää hankkia abortti. Luuletko, että olisi onnistunut?
3 päivää aikaa hankkia abortti vaikka kukaan ei tiedä onko raskaus edes alkanut 🤔
Voiko sen abortin varata ihan varmuuden vuoksi?Ei kaikilla näy mitään ruskuaispussia kummempaa vielä 7. viikollakaan.
Näköjään pitää ottaa vakiaika joka kuukausi. Mitähän ne jatkuvat kaavinnat varmuuden vuoksi naisen terveydelle tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keiden miesten kommentteja ja missä?
Kannattaisiko naisten huolehtia ihan itse siitä ehkäisystään?
Tai olla harrastamatta seksiä jos ei ole tietoinen että seksi voi johtaa raskauteen?
Sinä et taida ymmärtää, että tuo koskee myös raskaaksi tulevia lapsia, jopa 10-vuotiaita. Miten he voivat ehkäistä, kun he eivät edes tiedä, mitä seksi tai ehkäisy tarkoittavat?
Voitko vastata kysymyksiin? Asutko muuten Alabamassa?
Oletko yhtä huolissasi vaikkapa Intian naisten asemasta? Kai otat naisena itse vastuun ehkäisystäsi?
En ole aloituksen kirjoittaja. Kyllä, voin olla ilman seksiä ja ei, en tule taatusti raskaaksi missään olosuhteissa.
Yksikään ehkäisymuoto ei ole täysin varma, ei edes strerilisaatio, joten sekä miehen että naisen pitää ehkäistä. Mies voi laittaa varmuuden vuoksi vaikka kaksi kondomia päällekäin. Miehet voisivat myös muistaa, että vaihdevuodet ohittaneet naiset eivät tule raskaaksi, joten lopettakaa niiden hedelmällisessä iässä olevien naisten jahtaaminen.
Kyllä, olen hyvin huolissani Intian naisten asemasta. Siellä pitää naisten koulutukseen panostaa kunnolla, joten Suomen valtion pitää laittaa sinne sekä varoja että henkilöstöä. Suomi voisi antaa intialaisille naisille turvapaikkoja, jos heillä on vaara joutua väkivallan uhriksi.
Kai sinä itse pidät huolen, että yksikään nainen ei tule raskaaksi sinun seurassasi?
Muuten hyvä, mutta ei missään nimessä kahta kondomia päällekäin. Tämä heikentää ehkäisytehoa, koska kondomin hajoamisen tai paikoiltaan luiskahtamisen riski kasvaa väärällä käytöllä.
Sitten ohuet kondomit pitää poistaa markkinoilta ja korvata ne superpaksuilla, eivät mene rikki.