Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten suhtautuminen lastensuojeluun on kuvottava!

Vierailija
15.05.2019 |

Täältäkin saa lukea kuinka pitäisi olla vaan kyyneliin asti liikuttunut huolenpidosta, ja olla ”superkiitollinen että ihmiset välittää”. Ja kuinka ei pitäisi vaikuttaa mitenkään mielialaan että ne onkin todettu aiheettomaksi. KUN HUOLI!!! HUOLI HERÄÄ! Ja kun päivästä toiseen saa pelätä että jossain yhteiskunnan yksikössä asioidessa joku saa AIHETTA HUOLEEN. Voi olla vaikka kuinka tuulesta temmattu ”huoli”. Ja sitten kun sitä perättömäksi todettua ilmoitusta on ensin surrut ja murehtinut, kieriskellyt huonovanhempi-fiiliksissä ja pelännyt että mitä tapahtuu, niin myötätuntoa ei saa mistään. Pitää olla vaan iloinen ja onnellinen ja hyppiä tasajalkaa riemusta kun yhteiskunta välittää. Ja että ”jos kaikki on kunnossa niin eihän sun silloin tartte mitään pelätä”. Niin! Ja ”tuskin nyt ihan aiheetta ovat huolissaan”. ”Kyllä sä apua tarvitset, et vaan itse tajua sitä”.

T. aiheettomien ilmoituksien kohteeksi joutunut yksinhuoltajaäiti

Kommentit (238)

Vierailija
61/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aiheeton lastensuojeluilmoitus tulisi olla rinnastettavissa aiheettomaan rikosilmoitukseen, samanlaiset sanktiot tulisi seurata koska aiheettomasti tutkittavaksi päätyminen on stressaava asia, eli perättömästä ilmiannosta tulisi tulla syyte poliisin toimesta joka kerta kun aiheettomaksi todetaan, siinä kyllä tutkitaan oliko kyse tahattomasta vai tahallisesta aiheettomasta ilmoituksesta ja rangaistus sen mukaan sitten. Lisäksi lastensuojelulla tulisi olla valvova elin ja todellinen oikeudellinen vastuu toimistaan sekä enemmän resursseja ja niiden käyttäminen oikein eli oikeasti apua tarvitseviin lapsiin jotka liian usein jäävät sivuun kun tavallisiin perheisiin keskitytään, tavalliset perheet tulisi ennemmin suunnata muuhun tukeen lastensuojelua kuormittamasta ja jättää lastensuojelu suojelemaan niitä todellisessa vaarassa olevia lapsia.

Vierailija
62/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kääntää energiasi muuhun kuin täällä kirjoitteluun samoista aiheista jatkuvasti. Et ole eri alojen asiantuntija, senhän me tiedämme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto olisi olla jokin lievän huolen ilmoittamistoiminto esim perheneuvolaan, minne voisi ilmoittaa kaikki muut kuin väkivaltaa tai päihteitä koskevat huolenaiheet lapsesta ja perheneuvola ottaisi perheen sitten vastaan, ja jättää sitten lastensuojelu huolehtimaan näistä todellisessa vaarassa päihteiden tai väkivallan vuoksi olevista lapsista.

Vierailija
64/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoituksen kohteeksi joutuvalla yksinäisellä aikuisella ihmisellä on oikeusturva, mutta lastensuojeluilmoituksen kohteeksi joutuva perheellinen saa vain haaveilla sellaisesta.

Tämä on siis oikeusvaltion tila vuonna 2019 maassa, jossa poliitikot kantavat erityistä huolta syntyvyyden laskemisesta.

Kyllä kaikista lastensuojelun päätöksistä on valitusoikeus ja esim huostaanoton purkua voi hakea oikeusteitse milloin vain ja vaikka kuinka usein.Ne,joilla on oikeasti perusteet käyttää kyllä oikeusturvaansa.Ne,jotka vain haukkuu sossuja,tietää kyllä itsekin,että tehdyt lastensuojelun toimenpiteet ovat oikeita ja lapsen edun mukaisia.

Mitkään valitukset tai huostaanoton purut eivät poista tehtyä vahinkoa jos tilanne on tosiasiassa ollut se, että lapsi ei olisi lastensuojelun "tukitoimia" tarvinnut.

Järjestelmä on sellainen, että syyttömiä kärsii sillä verukkeella, että joitain lapsia saadaan huonoista kodeista pois. Joskus toki sekin menee vikaan ja on mm. ollut seksuaalistahyväksikäyttöä sijoituspaikassa.

Vierailija
65/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa syyllistetään vanhempia ”jotka eivät vaikuta yhteistyökykyisiltä ja ovat hankalia”. Että se on ymmärrettävää että silloin HUOLI herää ja näpäytetään lasulla! Ihan kuin olisi oikein rankaista aikuista ihmistä siitä että on luonteena vaikea. Ja tolloille alleviivaan tässä sitä että kysymyksessä ei ole ilmiselvät laiminlyönnit lasta kohtaan, vaan esimerkiksi mielipide-erot jostain asiasta. Itseään ja lastaan puolustava hyvää vanhempaa rankaistaan siitä että hän uskaltaa olla vaikkapa tarhantädin kanssa erimieltä.

Lähtöoletuksena pidetään automaattisesti että virkakoneiston takana oleva ihminen on auktoriteettiasemassa vanhempaan nähden ja on aina oikeassa. Eri mieltä olevat laitetaan ns. ruotuun. Vähätellään, tehdään omavaltaisia johtopäätöksiä epämääräinen HUOLI taustalla. Asioita paisutellaan ja vääristellään, jopa suoranaisesti valehdellaan. Kaivetaan ja tongitaan kaikkea mitä voisi mahdollisesti käyttää vanhempaa vastaan. Tälle pitää tehdä jotain. Suomalaisten sokea usko auktoriteetteihin on este kaikelle kehitykselle.

Vierailija
66/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä? Lopettaa lastensuojelu?

Laittaa täysin uusiksi ja rikkoa vallitsevat valtarakenteet ja käytännöt. Kaikki tälläiset lonkeroitaan joka suuntaan ujuttavat holhousrakenteet ja ennen kaikkea ilmiantomekanismit pitäisi purkaa. Lisäksi virkamiehet pitää saada aidosti vastuuseen tekemisistään. Annetaan valtaa puuttua tapauksiin jotka oikeasti vaativat puuttumista mutta myös kova vastuu virheellisestä toiminnasta. Aiheettomista ilmiannoista myös pitää saada ilmiantaja aitoon vastuuseen ilman että voi piileskellä anonymiteetin takana.

Tervetuloa länteen, Andre.

Siis ei saisi ilmoittaa, jos näkee lapsen kaltoinkohtelua. Ei saisi puuttua perheiden tilanteisiin. Et varmaan ole tosissasi.

Et sitten vaivautunut lukemaan. Ilmiantajat vastuuseen AIHEETTOMISTA ilmoituksista. Noin yleisesti ottaen sinulla ei pitäisi olla mitään oikeutta puuttua toisten ihmisten asioihin ellei kyseessä ole aito kaltoinkohtelut eikä mikään epämääräinen "huoli". Kyllä, olen tosissani.

Kyllä mä tein naapurin lapsesta lasun, koska olin todellakin huolissani lapsesta. En tiedä johtiko ilmoitukseni mihinkään, saati johtuiko lapsen oireilu esim. jostain sairaudesta, mutta ihan aidosti olin lapsen hyvinvoinnista huolissani. Jatkoa en tiedä, koska muutin pian tuon jälkeen muualle. Toivon, että tänä päivänä tuo pieni tyttö voi paremmin kuin silloin, kun lasun tein.

Ja nämä exän tekemät kiusaamistarkoituksessa tehdyt lasut. Onko ne aina oikeasti kiusaamista? Mun tuttava teki äitinsä luona asuvista lapsista lasun, koska siellä ei siivottu koskaan, koiran pskaa oli pitkin lattiaa jne. Ihan kiusaamista oli, kun lasten äidiltä kysyttiin.... Jostain syystä lapset silti pysyivät äidillä, kotikin siistiytyi ja ketään ei otettu huostaan.

Vierailija
67/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotakin pitäisi tehdä, eikä vaan pyöritellä silmiä. Esimerkiksi rahallinen korvaus aiheettomasti ilmoituksesta olisi paikallaan.

Oikeasti, ongelma on ihan todellinen. Ainakin rutiini- ilmoitukset esim hammaslääkärikäyntien poisjättämisistä ( unohduksen) pitäisi todellakin lopettaa. Aivan älytöntä touhua, tekee vain hallaa koko alalle. Käytäntöjä pitää järkeistää niin että tarpeellinen lastensuojelu ja puuttuminen ei vaarannu.

Vierailija
68/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen kohdalla "huoli heräsi" koulussa koska en kokenut velvollisuudekseni tilittää tuntemuksiani avioerosta opettajalle.

Informoin opettajaa asiasta jotta hän ymmärtäisi jos lapsi on käytökseltään normista poikkeava isän muutettua juuri pois. Alkoi utelemaan minun tunteitani johon vastasin, että kaikki on hyvin ja käsittelen asioita ystävieni kanssa jos koen tarpeelliseksi, mutta en keskustele asiasta enempää hänen kanssaan.

Koululta alettiin tehdä lasuja.

Vierailija
69/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaa täysin uusiksi ja rikkoa vallitsevat valtarakenteet ja käytännöt. Kaikki tälläiset lonkeroitaan joka suuntaan ujuttavat holhousrakenteet ja ennen kaikkea ilmiantomekanismit pitäisi purkaa. Lisäksi virkamiehet pitää saada aidosti vastuuseen tekemisistään. Annetaan valtaa puuttua tapauksiin jotka oikeasti vaativat puuttumista mutta myös kova vastuu virheellisestä toiminnasta. Aiheettomista ilmiannoista myös pitää saada ilmiantaja aitoon vastuuseen ilman että voi piileskellä anonymiteetin takana.

Tervetuloa länteen, Andre.

Siis ei saisi ilmoittaa, jos näkee lapsen kaltoinkohtelua. Ei saisi puuttua perheiden tilanteisiin. Et varmaan ole tosissasi.

Et sitten vaivautunut lukemaan. Ilmiantajat vastuuseen AIHEETTOMISTA ilmoituksista. Noin yleisesti ottaen sinulla ei pitäisi olla mitään oikeutta puuttua toisten ihmisten asioihin ellei kyseessä ole aito kaltoinkohtelut eikä mikään epämääräinen "huoli". Kyllä, olen tosissani.

Kyllä mä tein naapurin lapsesta lasun, koska olin todellakin huolissani lapsesta. En tiedä johtiko ilmoitukseni mihinkään, saati johtuiko lapsen oireilu esim. jostain sairaudesta, mutta ihan aidosti olin lapsen hyvinvoinnista huolissani. Jatkoa en tiedä, koska muutin pian tuon jälkeen muualle. Toivon, että tänä päivänä tuo pieni tyttö voi paremmin kuin silloin, kun lasun tein.

Ja nämä exän tekemät kiusaamistarkoituksessa tehdyt lasut. Onko ne aina oikeasti kiusaamista? Mun tuttava teki äitinsä luona asuvista lapsista lasun, koska siellä ei siivottu koskaan, koiran pskaa oli pitkin lattiaa jne. Ihan kiusaamista oli, kun lasten äidiltä kysyttiin.... Jostain syystä lapset silti pysyivät äidillä, kotikin siistiytyi ja ketään ei otettu huostaan.

Eli vahvalla mutulla mennään. Lasun tekijä pitäisi ottaa aktiiviseksi toimijaksi prosessiin ja tosiaankin laittaa vastuuseen aiheettomasta ilmoituksesta. Kyse ei ole siitä että joku on aidosti huolissaan, varmasti huoli voi olla aitoa, vaan siitä että onko huoli aiheetonta vai aiheellista.

Vierailija
70/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuttarella vauhti kiihtyy. Löytyisikö jarruttaja?

Vierailija
71/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on yllättävän tervejärkinen! Olen vaikuttunut! Vastailin täällä toiseen samantapaiseen ketjuun pari päivää sitten, sillä minunkin mielestäni suomalainen lastensuojelu on outoa. Täällä on joitakin hyvin parannusehdotuksia.

Olen itse työni kautta estänyt useimman ihmisen pääsyn opiskelemaan varhaiskasvatuksen alaa, sekä ollut mukana saamaan alalle sopimatonta ihmistä pois työstään. Minulla ei olisi pienintäkään ongelmaa olla mukana järjestämässä huostaanottoa lapselle, jonka kotona on esim. väkivaltaa tai selkeää hoitamatta jättämistä. Jos se siis myös kuuluisi työkuvaani.

Mutta pidän lastensuojelun nykytilaa yhtenä hirveimmistä asioista suomalaisessa lapsiperhetodellisuudessa. Muut maat moittivat sekä Suomea että Ruotsia, joilla mopo on karannut käsistä ja silti toiminta vain pahenee. Kyllä lastensuojelua on muuallakin, mutta tervejärkisempää. Perheiden nöyryyttäminen ja varsinkin aiheeton huostaanotto on elämänpituinen traaginen asia, joka murtaa vahvemmankin vanhemman, lapsesta puhumattakaan.

Vierailija
72/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotakin pitäisi tehdä, eikä vaan pyöritellä silmiä. Esimerkiksi rahallinen korvaus aiheettomasti ilmoituksesta olisi paikallaan.

Oikeasti, ongelma on ihan todellinen. Ainakin rutiini- ilmoitukset esim hammaslääkärikäyntien poisjättämisistä ( unohduksen) pitäisi todellakin lopettaa. Aivan älytöntä touhua, tekee vain hallaa koko alalle. Käytäntöjä pitää järkeistää niin että tarpeellinen lastensuojelu ja puuttuminen ei vaarannu.

Totta. Esimerkiksi minä en enää käytä oikeastaan mitään kunnan palveluita. Lasuja tehdään rutiininomaisesti Kelassa, terveyskeskuksessa, päiväkodeissa, kouluissa, kerhoissa.. Annan esimerkin. Tuttavani asumistukea ei oltu ratkaistu ajoissa ja tuttava soitti kelaan että joutuu häädetyksi jos ei saa pian päätöstä —> lasu. Itse kävin terkkarissa pyytämänsä nukahtamislääkettä koska äitini oli juuri kuollut enkä saanut surultani unta —> lasu. Ihan järjetöntä! Normaaleista asioista, kuten surun ilmaisu, tehdään johtopäätös että lapset ovat heitteillä tjtn. Jopa yhteiskunnan omat virheet, kuten tuo Kela-tapaus, poikivat ilmoituksen. Kuka uskaltaa mennä enää hakemaan apua mistään, kun lisärasitukseksi lykätään vielä lastensuojeluilmoitus päälle. Huolestuttavaa.

Vierailija
73/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, monenlaisissa tehtävissä lasten parissa toimineena on kyllä pakko olla sitä mieltä, että jos eri instituutioista on tehty ilmoituksia monikossa, niin tuskin ne ihan turhaan ovat huolissaan. 

Kuinka usein niitä muka tulee monesta paikasta? Eerikasta toki tulikin, mutta miksi ls ei sitten tehnyt työtään?

Tässäpä sen näkee. Tekee niin tai näin, niin Lasu tekee aina väärin. Jos puututaan niin se on kiusausta ja mielivaltaa. Jos ei puutu, niin puhistaan ettei lasu hoida hommiaan.

Vierailija
74/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, monenlaisissa tehtävissä lasten parissa toimineena on kyllä pakko olla sitä mieltä, että jos eri instituutioista on tehty ilmoituksia monikossa, niin tuskin ne ihan turhaan ovat huolissaan. 

Kuinka usein niitä muka tulee monesta paikasta? Eerikasta toki tulikin, mutta miksi ls ei sitten tehnyt työtään?

Tässäpä sen näkee. Tekee niin tai näin, niin Lasu tekee aina väärin. Jos puututaan niin se on kiusausta ja mielivaltaa. Jos ei puutu, niin puhistaan ettei lasu hoida hommiaan.

Et nyt ihan sisäistänyt ketjun sanomaa.

Vierailija
75/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Total denial.

Mun tutuista on tehty lastensuojelun ilmoitus, siis sen lapsista. Kukaan ei vetänyt hernettä nenään, vaikka sekä lähipiiri että vanhemmat oli ihmeissään eikä ymmärtänyt syytä. Kävivät kahvilla ja poistuivat. Kun tuli seuraava ilmoitus, ilmeisesti samalta ihmiseltä, kertoivat että tällainen on tullut, ei aiheuta toimenpiteitä. Katsos kun ei ollut oikeasti mitään syytä.

Kyllä vanhempien pitää nyt vaan kyetä yhteistyöhön ja kyetä ottamaan apua vastaan, ja usein tajuta se, että apu tulee tarpeeseen. Suomen lastensuojelun resursseilla ei kovin kauaa ehditä täysin aiheetta perheitä kiusata.

Samalla tavalla meni itselläkin. Paitsi ensin tapaaminen vastaanotolla ja toinen tapaaminen kotona. Myöhempi lasu ilmoitus käsiteltiin puhelimessa.

Päätös kummastakin ei tarvetta asiakkuudelle tai muulle tuelle.

Jokatapauksessa kärsimme koko perhe asiasta ja kotiin tunkeminen on henkinen raiskaus. Lisäksi vaikka perheemme on todettu syyttömäksi kirjaukset lastensuojelussa on ja pysyy ikuisesti. Minut äitinä on häpäisty ja saatettu huonoon valoon vaikka en koskaan ole laiminlyönyt lapsiani.

Niinpä. Ja tästä eteenpäin jos tulee mikä tahansa aiheetonkin ilmoitus, niin siellä näkyy, että jahas, olettekin jo vanhoja asiakkaita...

Lastensuojelu on enimmäkseen uskomatonta mielivaltaa vailla mitään perustavanlaatuisia oikeuksia. Vierestä seurannut tuota touhua ja todennut, että apua ei varmasti saa silloin kun oikeasti tarvittaisiin ja kiire olisi (ihan oikeillekin toimenpiteille), mutta sitten kyllä kiusataan, kun ei ole mitään oikeaa aihetta. Näkyy varmaan tuloksellisuutena tilastoissa, helpompi "hoitaa kuntoon" perheitä, joissa ei oikeita ongelmia olekaan...

Aloittaja puhuu asiaa.

Mä olen myös seurannut sivusta läheiseni kamppailua lastensuojelun kanssa. Riittää että naapurina on ihminen joka haluaa tehdä vain kiusaa muille. Tämä läheiseni naapuri tehtailee lasu ilmoituksia niin läheiseni lapsesta kuin muistakin talon lapsiperheistä. Ja hänet tiedetään tekijäksi siitä syystä että hän ihan itse kailottaa asiaa niin pihalla kuin rappukäytävässä sekä ihan ilmoituksen kohteen kuullen on soittanut. Nimettömästi ilmoittaminen laskee tietysti kynnystä ilmoittaa niissä oikeissakin tapauksissa mutta se myös mahdollistaa kiusanteon. Sama ihminen voi tehdä useita ilmoituksia ilman että siitä jää mihinkään merkintää. Tässäkin tapauksessa se kiusantekijä saa jatkaa touhujaan kun taas kiusankohteet joutuvat pahimmassa tapauksessa muuttamaan pois että saavat elää rauhassa. Vaikka ilmoitus olisi perätön eikä tarvita lastensuojelun toimenpiteitä se on henkisesti rankka prosessi perheelle.

Mutta kumpi tässä on varsinainen ongelma, ilmoituksia tehtaileva naapuri vai työtään tekevä lastensuojelu.

Se naapuri tässä pitäisi kuriin saada. Lastensuojelun pitää tutkia heille tulevat ilmoitukset. Väärin syyttää lastensuojelua.

Vierailija
76/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on yllättävän tervejärkinen! Olen vaikuttunut! Vastailin täällä toiseen samantapaiseen ketjuun pari päivää sitten, sillä minunkin mielestäni suomalainen lastensuojelu on outoa. Täällä on joitakin hyvin parannusehdotuksia.

Olen itse työni kautta estänyt useimman ihmisen pääsyn opiskelemaan varhaiskasvatuksen alaa, sekä ollut mukana saamaan alalle sopimatonta ihmistä pois työstään. Minulla ei olisi pienintäkään ongelmaa olla mukana järjestämässä huostaanottoa lapselle, jonka kotona on esim. väkivaltaa tai selkeää hoitamatta jättämistä. Jos se siis myös kuuluisi työkuvaani.

Mutta pidän lastensuojelun nykytilaa yhtenä hirveimmistä asioista suomalaisessa lapsiperhetodellisuudessa. Muut maat moittivat sekä Suomea että Ruotsia, joilla mopo on karannut käsistä ja silti toiminta vain pahenee. Kyllä lastensuojelua on muuallakin, mutta tervejärkisempää. Perheiden nöyryyttäminen ja varsinkin aiheeton huostaanotto on elämänpituinen traaginen asia, joka murtaa vahvemmankin vanhemman, lapsesta puhumattakaan.

Venäläisen lehdistön esittämään kritiikkiin voi suhtautua kohtuullisella varauksella mutta jos saksalainen laatulehdistö kritisoi niin se ei varmasti ole poliittisesti tarkoitushakuista journalismia. En ole nähnyt ko. artikkeleita mutta aikaisemmassa keskustelussa joku mainitsi että Der Stern olisi raportoinut lapasesta lähteneestä lastensuojelusta Suomessa ja Ruotsissa. Jos tämä pitää paikkansa niin se kyllä kertoo että jotain on pielessä.

Vierailija
77/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt ihan sisäistänyt ketjun sanomaa.

Ai kun en ollut samaa mieltä, että lasu on niin kamala.

Vierailija
78/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Total denial.

Mun tutuista on tehty lastensuojelun ilmoitus, siis sen lapsista. Kukaan ei vetänyt hernettä nenään, vaikka sekä lähipiiri että vanhemmat oli ihmeissään eikä ymmärtänyt syytä. Kävivät kahvilla ja poistuivat. Kun tuli seuraava ilmoitus, ilmeisesti samalta ihmiseltä, kertoivat että tällainen on tullut, ei aiheuta toimenpiteitä. Katsos kun ei ollut oikeasti mitään syytä.

Kyllä vanhempien pitää nyt vaan kyetä yhteistyöhön ja kyetä ottamaan apua vastaan, ja usein tajuta se, että apu tulee tarpeeseen. Suomen lastensuojelun resursseilla ei kovin kauaa ehditä täysin aiheetta perheitä kiusata.

Samalla tavalla meni itselläkin. Paitsi ensin tapaaminen vastaanotolla ja toinen tapaaminen kotona. Myöhempi lasu ilmoitus käsiteltiin puhelimessa.

Jokatapauksessa kärsimme koko perhe asiasta ja kotiin tunkeminen on henkinen raiskaus. Lisäksi vaikka perheemme on todettu syyttömäksi kirjaukset lastensuojelussa on ja pysyy ikuisesti. Minut äitinä on häpäisty ja saatettu huonoon valoon vaikka en koskaan ole laiminlyönyt lapsiani.

Höpönlöpö. Jos sulla ei ole mitään salattavaa, niin annat vaan tulla kotiis ja se on siinä. Lapses tilanne on tarkistettu ja se on siinä. Piste. Ei tässä ole kuule sinua henkisesti raiskattu.

Potaskaa. Typerä hokema tuo "jos ei mitään salattavaa". Koti on perheen oma tila yksityinen paikka johon pitäisi olla määräysvalta, oikeus päättää ketä sinne päästää. Sinä et ole mikään sanomaan miten jonkun muun on oikeus tuntea kokemansa vääryys. Piste.

höpönlöpö. Sill sinun yksityisellä tilalla ei ole mitään väliä silloin jos pahoinpitelet siellä lapsias. Enpä usko että sinustakaan on mitään perättömiä lastensuojeluilmoja tehty. Mitä sitte vaikka ois tehtykin. Ihan sama. Asia on käyty tarkistamassa ja se on siinä.

Pointtihan onkin se, että en ole pahoinpidellyt tai laiminlyönyt lapsia enkä aio tehdä niin jatkossakaan.

Häpeää ja nöyryytystä saan osakseni kuitenkin. Et ole ainoa joka väittää, että ilmoitus ei varmasti voi olla turha.

Toivon sinulle ja muille kaltaisillesi pelkkää pahaa elämässä jotta ehkä opitte myötätuntoa ja olemaan osoittamatta syyttävällä sormella vailla todisteita.

Lasu ei voi tutkimatta tietää pahoinpiteletkö tai laiminlyötkö lapsiasi.

En ymmärrä miksi vedetään herne nenään, kun vain tarkistetaan asioiden olevan ok. Aggressiivinen asenne lasua kohtaan kielii sellaisesta, että jotain on mahdollisesti pielessä.

Vierailija
79/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ilkimys teki meidän lapsista lasun. Mitään syytä ei ollut ja se ihan viranomaisten toimesta todettiin. Saatiin puhtaat paperit. Vahinko ehti kuitenkin tapahtua, kylän pahin juoruämmä näki meidän pihassa lasun auton ja siitä lähtien meistä on kiertänyt perättömiä juoruja ympäri kylää. Juoruilla kun on tapana paisua matkalla, niin on käynyt tässä meidänkin tapauksessa. Vaikuttaa jo mun ja miehen asiakassuhteisiin. Kovin on saanut selitellä asiaa, joka on täysin perätön, eikä edes pitäisi kuulua kenellekään.

Vierailija
80/238 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Total denial.

Höpönlöpö. Jos sulla ei ole mitään salattavaa, niin annat vaan tulla kotiis ja se on siinä. Lapses tilanne on tarkistettu ja se on siinä. Piste. Ei tässä ole kuule sinua henkisesti raiskattu.

Potaskaa. Typerä hokema tuo "jos ei mitään salattavaa". Koti on perheen oma tila yksityinen paikka johon pitäisi olla määräysvalta, oikeus päättää ketä sinne päästää. Sinä et ole mikään sanomaan miten jonkun muun on oikeus tuntea kokemansa vääryys. Piste.

höpönlöpö. Sill sinun yksityisellä tilalla ei ole mitään väliä silloin jos pahoinpitelet siellä lapsias. Enpä usko että sinustakaan on mitään perättömiä lastensuojeluilmoja tehty. Mitä sitte vaikka ois tehtykin. Ihan sama. Asia on käyty tarkistamassa ja se on siinä.

Pointtihan onkin se, että en ole pahoinpidellyt tai laiminlyönyt lapsia enkä aio tehdä niin jatkossakaan.

Häpeää ja nöyryytystä saan osakseni kuitenkin. Et ole ainoa joka väittää, että ilmoitus ei varmasti voi olla turha.

Toivon sinulle ja muille kaltaisillesi pelkkää pahaa elämässä jotta ehkä opitte myötätuntoa ja olemaan osoittamatta syyttävällä sormella vailla todisteita.

Lasu ei voi tutkimatta tietää pahoinpiteletkö tai laiminlyötkö lapsiasi.

En ymmärrä miksi vedetään herne nenään, kun vain tarkistetaan asioiden olevan ok. Aggressiivinen asenne lasua kohtaan kielii sellaisesta, että jotain on mahdollisesti pielessä.

Koska en ole tehnyt mitään rikollista niin en hyväksy sitä että nettikäyttäytymistäni seurataan vaikkei minulla olekaan mitään 'pelättävää'.

Koska en käytä huumeita en hyväksy sitä että minut alistetaan satunnaisille huumetesteille vaikkei minulla olekaan mitään 'pelättävää'.

Koska en pahoinpitele lapsia niin en myöskään hyväksy sossuja nurkkiini nuuskimaan vaikkei minulla olekaan mitään 'pelättävää'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi