Mies viikon työmatkalla ja kissa on masentunut!
Miehellä on neljä-viisi viikon työmatkaa vuodessa. Minulle ei niin paha juttu (vaikkakin häntä on kyllä ikävä) mutta kissaparka on aivan maansa myynyt!
Taas matka menossa, ja joka aamu kissa käy toivorikkaana katsomassa sängyssä olisiko mies maagisesti ilmaantunut sinne yön aikana (kissan mielestä nähtävästi on mahdollisuuksien rajoissa että näin voisi käydä sillävälin kun se itse nukkuu). Kävelee määrätietoisesti pääni yli, pysähtyy kun näkee miehen tyhjän paikan, naukaisee surkeasti ja menee pois. Minun silitykseni ei kelpaa ollenkaan.
Muualla kuin sängyssä suostuu kyllä ottamaan minultakin silitystä vastaan, mutta selvästi ei ole sama asia. Muuten makailee ison osan ajasta vaatetelineen takana piilossa.
Sanotaan että kissa ei kiinny ihmisiin mutta tämä otus on kyllä selvä poikkeustapaus!
Kommentit (33)
Kissa ei kiinny ihmiseen on valetta. Ehkä entisaikojen maalaiskissoilla oli noin, mutta nykyään on kyllä tilanne on muuttunut. Kerro kisalle, että kyllä se sieltä vielä tulee
Mietipä jos kissa olisi viikon työmatkalla ja mies masentuisi.
Kissa ei tosin luultavasti asuisi teillä.
Hae kisulle Royal Canin calm-naksuja, helpottaa stressiä ja kissan ikävä helpottaa.
Meillä on sama tilanne, jos mies ei ole kotona. Kissa joko seisoo ovella ja odottaa miestä kotiin tai makaa apaattisen masentuneena lattialla eikä ole kiinnostunut mistään. Edes ruoka ei maistu kunnolla. Mies kun tulee kotiin niin alkaa kauhea huuto/huomionkaipuu ja ensin pitääkin silitellä ja huomioida kissa :)
Vierailija kirjoitti:
Skype.
On käytössä. :-) Tai oikeammin FaceTime, mutta saman asianhan se ajaa.
Mies soittaa iltaisin, minä näytän hänelle kissaa (siis tämä ei ole eufemismi!) ja hän juttelee sille. Samalla minä silittelen kissaa (jälleen, siis oikeaa fyysistä karvaista eläintä - no nyt tämä menee vielä pahemmaksi. :-)
Kissa höristää korviaan ja selvästi tunnistaa äänen, mutta vaikuttaa myös vähän hämmentyneeltä.
Kissa on tosiaan siis todella paljon miehen kissa (vaikka hankimme sen yhdessä jo 12 vuotta sitten, se on siis asunut molempien kanssa koko ajan). Tykkää kyllä minustakin, mutta mies saa palvovaa rakkautta.
Kun itse olen matkoilla, kissa on onnesta soikeana koska koti on vain sen ja miehen, ja sen mielestä tämä on oikea asioiden tila.
Voi suloista kisukka ressua. Kerro milloin miehesi palaa, ja tehkää "isin odotus taulukko". Siitä sitten päivittäin ruksaatte yli kuluneen päivän. Juttele samalla kissalle, kuinka odotusaika vähenee ja kohta miehesi onkin taas kotona. Purrr . . .
Vierailija kirjoitti:
Voi suloista kisukka ressua. Kerro milloin miehesi palaa, ja tehkää "isin odotus taulukko". Siitä sitten päivittäin ruksaatte yli kuluneen päivän. Juttele samalla kissalle, kuinka odotusaika vähenee ja kohta miehesi onkin taas kotona. Purrr . . .
Olen sen verran hullu että saattaisin jopa tehdä tuon! :-) No ei sentään. Mutta myönnän että olen tänäkin aamuna kertonut kissalle "Enää tämä päivä kokonaan, ja huominen kokonaan, ja perjantaista osa, ja sitten x tulee kotiin".
Pitäisiköhän konsultoida kissakuiskaajaan, joka voisi ottaa etäyhteden kissaan ja selittää sille asian, kun en usko että se ymmärtää minun kertomaani?
Maailman suloisin ketju! <3 Tsemppiä kisulle!
Piristäisikö kissanminttu?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Voi kissua! Meilläkin pojat vetää aina yhtä köyttä ja kun mies on työmatkoilla, kissa nukkuu parisängyssämme miehen paikalla ihan äksänä. Mulkoilee tuohtuneesti ja käteni tai jalkani osuu vahingossakaan miehen puolelle :D. Lisäksi odottaa miestä töistä aina keittiön ikkunalla ja juoksee ovelle vastaan.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Piristäisikö kissanminttu?
Se saa leikkiä joka ilta eri leluilla joissa on kissanminttua, mutta nekään eivät näytä olevan yhtä mieluisia kuin ne ovat silloin kun mies on kotona.
Onko kissalle hankittu lohtuherkkua?
Vierailija kirjoitti:
Onko kissalle hankittu lohtuherkkua?
Mielelläni hankkisin vaikka mitä, mutta se ei saa syödä kuin tiettyä spesiaaliruokaa munuaissairauden takia. Tämä sen sairaus ei muuten näy arkielämässä mitenkään, edelleen hyvin pirteä ja eloisa ja näyttää nauttivan elämästä. Paitsi tietysti nyt kun mies on elämästä kadonnut ja aurinko sammunut.. Olen itse asiassa vähän huolissani siitä että miten tuo sureminen vaikuttaa sairauteen, mutta onneksi ei sellaisia merkkejä ole. Ja onneksi matkat ovat kuitenkin suht. lyhyitä.
Voi toista. Mä olin viikonlopun matkoilla niin mies oli ihan pulassa kun meidän koira mökötti. Ei auttanut herkut eikä edes ydinluu. Koira makas vaan surkeena mun sängyssä ja huokaili:)
Voi Misua - eikö miehesi paidan haistelukaan auta ikävään?
Tiedän kissan omistavan pariskunnan, jotka olivat matkoilla ja heidän kissaansa hoiti sillä aikaa eräs nuori mies, asuen kissan kotona.
Kun sitten pariskunta tuli kotiin matkoiltaan, kissa aina hyökkäsi pariskunnan naisen kimppuun. Mistähän oikein mahtaa johtua? Joka kerta sama juttu tapahtui.
Kaverini koirasusilaumaa (3 koirasutta) johtaa perheen äiti - muita ne eivät oikein tottele, mistähän tämä voi johtua?
Koita vähän paijata mirriä hellästi, josko se siitä.