Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut pitävät aurinkoisesta ja kuumasta säästä, toiset taas eivät?

Vierailija
15.05.2019 |

Auringonvalo on erittäin haitallista, ja sen sisältämä UV-säteily on immunosuppressiivista. Kuten kahvin sisältämä kofeiini, joka myös heikentää immuunipuolustusta. Se saa elimistössä majailevat haitalliset mikrobit lisääntymään. D-vitamiinipitoisuuden lisääntyminen elimistössä kertoo vaurioista iholla, koska D-vitamiini toimii steroidihormonin tavoin ja vähentää tulehdusta elimistössä. Laajoista vaurioista elimistössä kertoo myös auringonoton yhteydessä muodostuvat endorfiinit, joiden tarkoituksena on vähentää kipuja. [The principal function of endorphins is to inhibit the communication of pain signals; they may also produce a feeling of euphoria very similar to that produced by other opioids.] Auringonottoon voi siis haitallisella tavalla jäädä koukkuun.

Toisilla taas on niin raskas mikrobikuorma ja siihen mukautunut herkkä reaktiivinen immuunipuolustus että muutokset immuunipuolustuksen toiminnassa saa aikaa pahan olon. Ne, jotka eivät pidä auringonvalosta lainkaan on poikkeuksetta raskas mikrobikuorma elimistössä, joka ei kestä immuunipuolustuksen heikentymistä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin järkeenkäypää tekstiä. Olen täysin kyllästänyt siihen lääketieteelliseen humpuukin, jota lääkärit suoltavat. Ratkaisuksi oletan että pitkät antiboottikuurit aina vaan ovat oikea ratkaisu, ja auringonvalon vältteleminen. Siis juuri sitä mitä lääkärit eivät suosittele.

Vierailija
2/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko pitäisi kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin järkeenkäypää tekstiä. Olen täysin kyllästänyt siihen lääketieteelliseen humpuukin, jota lääkärit suoltavat. Ratkaisuksi oletan että pitkät antiboottikuurit aina vaan ovat oikea ratkaisu, ja auringonvalon vältteleminen. Siis juuri sitä mitä lääkärit eivät suosittele.

Naulan kantaan. Vaikka ihonhoitoon ei välttämättä tarvita antibiootteja, vaan esim. vahva vetyperoksidi (12-35%) käy myös.

Vierailija
4/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää palella ja toiset tykkää olla lämpimässä. Ei kaikkia voi ymmärtää. Jotkut katsoo jopa temppareita.

Vierailija
5/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikat paljon liikkuvat ihmiset tykkää kesästä aina, lihavat taas inhoavat kun hiki virtaa allien yli

Vierailija
6/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä tuossa ensimmäisessä viestissä lukee pitää täysin paikkaansa. Keskustelu vain on tässä asiassa niin kaukana tosiasioista, että pitäisi saada joku lääketieteen Halla-Aho, joka kertoo totuudet kaunistelematta.

Vierailija
7/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sairaudesta johtuen huono lämmönsietokyky. Kaikki yli +20 astetta on liian lämmintä toisinaan. Hyvinä päivinä vielä +25 menettelee, mutta se on ehdoton yläraja.

Vierailija
8/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sairaudesta johtuen huono lämmönsietokyky. Kaikki yli +20 astetta on liian lämmintä toisinaan. Hyvinä päivinä vielä +25 menettelee, mutta se on ehdoton yläraja.

+1

Eli mikrobeja piisaa elimistössä.

9/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mm. kehon hermostollisesta lämmönsäätelystä ja varmaan monilla rasvakudoksen määrästä.

Minä tykkään siitä, että kesällä lämmin (20-26 astetta) ja aurinkoinen sää sekä sateinen sää vaihtelevat. Minun puolestani koko kesä saisi olla näiden kahden jatkuvaa vuorottelua muutaman päivän välein.

Vähiten tykkään kylmästä ja tuulisesta säästä eli raa'asta ilmasta.

Vierailija
10/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut pitävät eri asioista kuin minä.

Vierailija
11/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan pakkasta ja kylmää. Auringossa ja yli 20 asteessa tulee huono olo. Minulla on erittäin alhainen verenpaine  ( 105/45-50) ja se laskee lämpimässä. Pyörryttää. En koskaan ole auringossa.

Vierailija
12/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoikka, mutta en pidä hellesäästä, enkä polttavan kuumasta auringosta, voin silloin huonosti ja olen väsynyt. Muuten kyllä pidän kesäsästä

Vierailija
13/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+1

Eli mikrobeja piisaa elimistössä.

Ei liity mikrobeihin.

Vierailija
14/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan pakkasta ja kylmää. Auringossa ja yli 20 asteessa tulee huono olo. Minulla on erittäin alhainen verenpaine  ( 105/45-50) ja se laskee lämpimässä. Pyörryttää. En koskaan ole auringossa.

Minullakin ominaisuutena matala verenpaine. Yläpaine on alle sata. Kuumalla ilmalla heikottaa, tuntuu kuin koko elimistö olisi tukehtumassa. Miellyttävä ilma fyysisesti on maksimissaan 20 astetta. Myös saunassa tulee tukala olo.

Vierailija
15/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoikat paljon liikkuvat ihmiset tykkää kesästä aina, lihavat taas inhoavat kun hiki virtaa allien yli

En allekirjoita. Liikun paljon mutta kesällä vähemmän. Olen hoikka. Syy miksi en liiku kesällä niin paljon on että en todellakaan siedä jatkuvasti mollottavaa aurinkoa. Enkä sitä kuumuutta.

Mulla palaa iho helposti ja alkaa pää särkemään yms kivaa. Tämä kai siksi kun olen albiino. Yleensä kesän tullessa toivon, että se menee ohi nopeasti tai että UV säteily ei olisi voimakasta ja että olisi tuulista. Tuulinen sää kun yleensä tuo pienen helpotuksen kuumuuteen.

Vierailija
16/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkäävät ajatella, ja aivotoiminta heikkenee, kun mennään yli +26 asteen lämpötilan.

Vierailija
17/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma olo on lapsesta saakka mennyt heltessä huonoksi. Väsyttää, heikottaa, oksettaa ja lopulta iskee migreeni. Eli kuumassa toimintakyky on olematon, hellekausina tätä ihanuutta vielä kestää mahdollisesti viikkoja ilman taukoa, joten elimistö ja psyyke alkaa olla lopussa. Ei ole mitään autuutta jos sää estää kaiken tekemisen.

Niin ja sille, joka tuolla väitti ongelmien johtuvan painosta, niin olen hoikka ja ollut sitä koko ikäni. 

Vierailija
18/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith, kakkahattutäti, ohis, hirmutar...tästä aiheesta voi nyt jauhaa koko tulevan kesän, siinähän ihmisen kallis aika kuluu.

Vierailija
19/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja en pidä kesästä. Minua harvoin palelee ja hikoilen helposti, talvellakin ulkona liikkuessa hiki valuu vaikka en pidä edes talvitakkia ylläni. Kesällä tuo hikoilu vain yltyy. Tuon riesan lisäksi silmiäni häikäisee ympäri vuoden, sellaisella kunnon pilvisellä ilmalla ei häikäise ja se on miellyttävää. Ongelmat eivät loppuneet tuohon, keväästä alkava liiallinen valoisuus häiritsee nukkumistani vaikka olen onnistunut pimentämään asuntoni verhoilla aika pimeäksi. Valoisuuteen kun lisätään vielä kuumuus, niin nukkuminen jää vähiin kesän aikana. Viime kesä oli painajaismainen, toivottavasti tulisi viileämpi kesä.

Vierailija
20/21 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen hoikka ja en pidä kesästä. Minua harvoin palelee ja hikoilen helposti, talvellakin ulkona liikkuessa hiki valuu vaikka en pidä edes talvitakkia ylläni. Kesällä tuo hikoilu vain yltyy. Tuon riesan lisäksi silmiäni häikäisee ympäri vuoden, sellaisella kunnon pilvisellä ilmalla ei häikäise ja se on miellyttävää. Ongelmat eivät loppuneet tuohon, keväästä alkava liiallinen valoisuus häiritsee nukkumistani vaikka olen onnistunut pimentämään asuntoni verhoilla aika pimeäksi. Valoisuuteen kun lisätään vielä kuumuus, niin nukkuminen jää vähiin kesän aikana. Viime kesä oli painajaismainen, toivottavasti tulisi viileämpi kesä."

Joskus olisi ap helmpompaa, kun kertoisit mistä pidät. Äidit, lapset, onnelliset ihmiset, lihavat ihmiset, ihmiset yleensä...vihalista loputon. Kuuma kesä on sinunkin kestettävä. Pakkotyö maatilalla tekisi niin poikaa sinun kaltaiselle valittajalle, että ei mitään rajaa, saisit vähän vipinää kinttuihin ja aivoihin.