Euroviisut 2019 VIRALLINEN LIVEKOMMENTOINTI OFFICIAL
Kommentit (1592)
2010-luku ei ollut Suomelle kovin hyvä euroviisuissa. Neljä kertaa finaaliin kymmenestä.. Paras sijoitus oli 2014 ja silloinkin vasta 11.
Joo ja jäbä oli kuumempi kuin meidän Reino😬
Say na na naa on minun uusi suosikkini nyt kun Suomi putosi.
Katsoin juuri ao. Daruden ja Sebastianin haastattelun, ja nostan sen tässä esiin, sillä mielestäni oikea asenne ja upea ele kuinka jotkut tuossa videopätkän lopussa käy ojentamassa Suomen edustajille kukkasia ja kiittämässä hyvästä esityksestä:
https://areena.yle.fi/1-50155420
Samalla tavoin kiittäen Suomessakin voitaisiin suhtautua: hienosti ja tyylikkäästi esiinnyitte ja parhaanne teitte, kiitos siitä ja upeaa, että olitte mukana.
San marinon laulaja on turkkilainen ja ilmeisen suosittu siellä, sai siis ääniä euroopan turkkilaisilta
Robin olisi saanut hyvän ponnahduksen englanninkieliselle uralleen, kun olisi mennyt tuonne jonkun tarttuvan biisin kanssa.
Vtun UMK vttu. Täysin epäonnistunut karsintajärjestelmä joka pitää päivittää nykyaikaan. Siis tällä vuosikymmenellä Suomi on menestynyt vain 2014. Naurettavaa. Anssi Autio ja hänen pikku piirinsä ansaitsee potkut. UMK:hon tarvitaan raikasta ja modernia otetta. Haluan että Suomi menestyy Viisuissa, mutta tämä nykyinen UMK-väki pitää Viisuja vain glitterinä ja sekoiluna. Argh sekoan. En jaksa katsella Ylen toimintaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vtun UMK vttu. Täysin epäonnistunut karsintajärjestelmä joka pitää päivittää nykyaikaan. Siis tällä vuosikymmenellä Suomi on menestynyt vain 2014. Naurettavaa. Anssi Autio ja hänen pikku piirinsä ansaitsee potkut. UMK:hon tarvitaan raikasta ja modernia otetta. Haluan että Suomi menestyy Viisuissa, mutta tämä nykyinen UMK-väki pitää Viisuja vain glitterinä ja sekoiluna. Argh sekoan. En jaksa katsella Ylen toimintaa enää.
Mitä glitteriä ja sekoilua Suomen tämän vuoden esityksessä oli?
Vierailija kirjoitti:
💕💋Estonia💋💕(tosin koko biisi ruotsalaisten laulajasta alkaen)ilmankos toimii🤩
Paitsi että biisin kirjoittaja on virolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että biisin kirjoittaja on virolainen.
No hyvä juttu jos sopiva kerroin laitan roposet tälle biisille🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko sen rys-sä jankutuksen jo lopettaa. Ketään ei kiinnosta!
Minkä jankutuksen? Eihän tässä koko ketjussa ole kuin pari viestiä aiheesta. Toisekseen se on totuus. Näissä kisoissa pitää olla jo aika hyvä biisi, jotta muutkin kuin naapurimaat äänestää. Niitä ei vielä eilen nähty. Torstain semifinaalissa sen sijaan on suurin osa pohjoismaista ja enemmän Suomea symppaavia maita kuten Hollanti ja Saksa.
Ehkä Suomi laitettiin tarkoituksella muiden itä eurooppalaisten maiden kanssa samaan kööriin? Samaan familiaan :D Vai oikeen Hollanti ja Saksa :D you wish.
Tykkäät sinä siitä tai et, euroviisuissa tietyt maat saa pisteitä toisiltaan. Suomi pohjoismailta ja muilta (maantieteellisesti ja kulttuurisesti) lähempänä olevilta mailta, ei itä-euroopan mailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ollutkaan, koska Sebu ja Darude halusivat suunnitella sen itse. Mieti jos Yle olisi puuttunut siihen. Sebu olisi varmaan puettu glitterhousuihin ja tuulikoneet ois puhaltanut täysillä.
Ja jos katsoit itse UMK:n, siellä sitä glittersekoilua todellakin oli.
Glitter on mikromuovia. Ei oikein sovi tuon ympäristöhuoliteemaisen Luukuvein sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tämän vuoden esityksessä ollutkaan, mutta koko UMK konsepti on hukutettu glitter-oksennuksen alle ja on suunnattu hyvin vahvasti vain tietylle yleisölle, eli gay-kansalle ja niihin, joihin sellainen meininki vetoaa. Moni artisti ei ota skabaa enää vakavasti just ton hörhöilyn takia, se on niin pahasti leimaantunut. Euroviisuista on toki vuosien saatossa kehittynyt eräänlainen homohumppa, mitä vastaan mulla ei ole yhtään mitään, mutta se on vain yksi aspekti Viisuista, ei koko Viisujen tarkoitus. UMK sen sijaan on niin täysin fiksoitunut tuohon homohumppaan, että jo useampana vuotena on kuviteltu voiton tai ainakin menestyksen takeeksi LGBT-hehkutus (Saara ja Krista). Mutta Euroviisut ei ole UMK, eikä pelkkä homohumppa riitä voittoon.
Olen niiiin tyytyväinen ja vahingoniloinen kun eräs vanhoista kiusaajistani sai paskat palkaksi! 😄
Itse tykkäsin Puolan esityksestä ja jotenkin myös Belgiasta ja Georgiasta myös, vaikka eivät päässeetkään jatkoon. En pidä Australian biisistä yhtään ja ikävää toisaalta jos erikoinen lavashow auttoi menestymään. Myös Islannin biisi ei ole mieleinen ja tykkäsin enemmän esimerkiki viime vuoden Unkarin vähän samantyylisestä biisistä. Yleensä tälläinen musiikki kiinnostaa minua. Oikeastaan typerää, mutta minusta San Marinon tavallinen biisi jotenkin toimii ja siinä mielessä minusta jatkoon pääseminen ei olle ihan niin suuri ihme. Darude oli minusta jotenkin tylsä ja ei jäänyt mieleen. Tosin muutenkin tykkäsin viime monista viime vuoden viisubiiseistä enemmän kuin näistä.
Euran yläaste 1988-1991 kirjoitti:
Olen niiiin tyytyväinen ja vahingoniloinen kun eräs vanhoista kiusaajistani sai paskat palkaksi! 😄
Darude?
Vierailija kirjoitti:
Kuule se ainoa ongelma on siinä että oikeat artistit ei edes lähde tohon roskakisaan. Minkä Yle sille voi
Euran yläaste 1988-1991 kirjoitti:
Saako kysyä millä tavoin hän sinua kiusasi yläasteella? Olen kuullut aiemminkin huhuja hänen koulukiusaajataustastaan, joten hyvin mahdollista, vaikka nyt aikuisena antaakin itsestään sympaattisemman kuvan. Pyysikö hän kiusaamistaan koskaan anteeksi?