Pitkiä matkoja lentäneet! Saatteko lentokoneessa nukutuksi?
Kommentit (33)
En oikeastaan. Mutta kun katson jotain hömppakomediaa, torkahtelen.
En saa. Viimeksi oli kiva lentää ensin jenkkeihin reilu 10h ja vaihtaa konetta, seuraava lento 10h Brasiliaan. Ei unta. En vaan osaa.
Miten sait luvan nukkua lentokoneessa lattialla??
Kyllä oikeasti väsyneenä nukkuu vaikka ylösalaisin
Joo kyllä saan jonkin verran nukuttua. Olen myös nukkunut pitkällään neljän penkin keskirivillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oikeasti väsyneenä nukkuu vaikka ylösalaisin
Ei muuten nuku tälläinen univammainen. Sairaalaan olen päässyt lääkkeillä tainnutettuna nukkumaan välillä.
Pieniä torkahduksia olen saanut, mutta en varsinaista unta.
Kun maksaa 4000 e 1. luokasta, niin saa.
Hyvin nukun lyhyilläkin lennoilla, samoin junassa. Varmaan se, kun ei ole mitään tekemistä, niin rauhoittuu. Edellisillan valvominen tai aikainen herätys lähtöaamuna auttaa myös.
Saan jos otan unilääkkeitä/rauhoittavia lennolle mukaan. Muuten ei uni tule.
Vierailija kirjoitti:
Miten sait luvan nukkua lentokoneessa lattialla??
En kysynyt. Ei ollut kaupallinen lentho.
Ei yleensä ainakaan kovin pitkään. Sitä voi torkahdella hetkeksi ja ehkä 1-2 tuntia olla horteessa. Sen jälkeen herääkin, kun joka paikka on jumissa ja niska arka.
Mutta kerran olen nukkunut yölennon. Olin valmiiksi niin väsynyt, että meinasin nukahtaa lentokentän penkille istualleni. Olin valvonut 20h putkeen alle. Kun istuin koneeseen, nukahdin samantein. En muista edes nousua. Lopulta heräsin kaikki paikat jumissa ja tajusin, että nyt taisi tulla nukuttua aidosti pitkä pätkä. Etsin silmillä sen näytön nähdäkseni, kuinka pitkään nukuin. Ja uskomatonta, oli enää tunti lentoa jäljellä. Olin nukkunut yli 8 tuntia.... Mutta tämä vaati sen, että olin aivan umpiväsynyt valmiiksi.
Lapset nyt nukkuu missä vaan. Se helpotti noita pitkiä lentoja lasten ollessa pieniä. Esimerkiksi esikoinen nukahti kerran lentokenttäbussiin, siirrettiin nukkuvana matkarattaisiin, siitä lähtöportille saakka rattaissa, syliin nousun ajaksi, sitten siihen nukkumiskoppaan ja lopulta avasi silmänsä, kun turvavyövalot syttyi Helsinkiin laskeutuessa. Oli nukkunut lähes 9 tuntia putkeen aina siitä, kun Kanarialla haettiin hotellilta kohti kenttää. Nukkuvan vauvan siirtelyä vain paikasta toiseen. Samoin Thaimaan lennolla 1,5-vuotiaana nukkui 7,5 tuntia putkeen. Hurina voi nukuttaa pienen lapsen tosi syvään uneen.
Kiitos kaikille vastanneille. Kiinnosti ihan siksi, kun mun aikuinen poika on matkalla Suomeen Thaimaasta. Pitkä lento menossa. Monta vaihtoa.
Sain nukuttua nuorempana, jopa 5h. putkeen yö lennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille. Kiinnosti ihan siksi, kun mun aikuinen poika on matkalla Suomeen Thaimaasta. Pitkä lento menossa. Monta vaihtoa.
Suorallakin pääsisi. Jos on useita vaihtoja voi odotteluun kulua paljon aikaa ja jos lennot on liian lyhyitä niin ei ehdi nukkua.
Mutta nukkuu sitten kun pääsee Suomeen. Itsellä aina ekana suoraan hotelliin nukkumaan kun koneessa ei uni tule koskaan.
Vierailija kirjoitti:
No miten se menomatka sinne Thaimaahan meni?
Olen aina ollut kateellinen ihmisille, jotka nukahtavat suunnilleen heti silmät kiinni laitettuaan lentokoneessa, junassa, bussissa jne. Itse en vaan nukahda ja olen valvonut mm. koko yön kestäviä lentoja
En nuku, torkahtelen. Yölento olikin sitten kiva, varsinkin kun istuin yksin vieraiden kuorsaajien vieressä. Siitä vielä junalla Keski-Suomeen, en nukkunut satunnaista torkahtelua lukuunottamatta. Kotona sitten.
Ainoa missä nukun matkustaessa on autossa. Ehkä se että ympärillä on vieraita estää nukkumasta, kun on tälläinen uniongelmainen. Lapset ja mies nukkuu hyvin koneessa.
Riippuu tilanteesta. Turistiluokassa voi olla ahdasta. Kerran 747 oli niin tyhjä, että makasin koko reissun neljällä keskipenkillä. Joskus nukuin muutaman tunnin lattialla telttapatjalla makuupussissa. Kylmyys tunkee koneen runkoon vajaassa neljässä tunnissa.