Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehestä voi etukäteen tunnistaa, että hän heittäytyy itsekkääksi ja laiskaksi

Vierailija
14.05.2019 |

Kun kolmas lapsi on syntynyt?
Me ei oltu kumpikaan mitään kodinhengettäriä nuorena. Sitten kun eka lapsi syntyi, mies käynnisteli yritystään ja luonnollisesti tein enemmän kotona. Mun on ollut pakko opetella tekemään ruokaa, siivousta enemmän kuin sinkkuna jne. Mies vaan ei kasva perhetilanteen muuttuessa tähän vastuuseen. Nyt kun hänellä olisi töiden puolesta paremmin aikaa, hän käyttäisi sen mieluummin itseensä, ei perheeseen. Esim vinkuu kun en anna aloittaa golffausta.
Miten tämän ominaisuuden pystyisi näkemään ennakolta vai pystyykö mitenkään?
Aina saa täältä lukea haukut että oma vika millaisen miehen kanssa on mennyt lisääntymään

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kolmas lapsi muuttaa kauheasti sun miestä lisää, jos nyt on ihan aktiivinen isä. Kun perheeseen tulee lapsi ihmisestä saattaa tulla aika samanlainen kuin oma vanhempi oli, koska kotoa opitaan millainen vanhemman tulee olla. Osa miehistä esim. alkaa tehdä enemmän töitä ollakseen hyvä isä, koska miehen tulee tienata hyvin tai jotain muita opittuja perhe malleja.

Vierailija
42/47 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettämällä mahdollisimman paljon aikaa ennen seurustelua tai yhteenmuuttoa. Kyllä sen mukavoitumisen näkee jo siinä vaiheessa..tapailla voi vaikka puoli vuottakin tms. "seurustella" ennen kuin muutetaan yhteen. Siinä näkee jo mitä vieraskoreuden jälkeen jää jäljelle kaikesta suhteen alun jälkeen. Tapailuaika on vielä loistavaa aikaa ottaa selvää muista hälytysmerkeistä..onko toinen oikeasti mukana, pettämisaltis ja reilu kumppani..kannattaa kaikkien vaaleanpunaisten lasien ja pilvilinnojen välistä huomata tämä kaikki ja olla todella varovainen asian suhteen. Moni kakku päältä kaunis..ja mies laiska sohvaperuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YksÄ-Vaan kirjoitti:

Näkee sen. On iso ero siinä että tekeekö joku vaikka kotitöitä silkasta tottumuksesta (jolloin siitä voi luisua pois jos toinen tekee välillä enemmän) vai tekeekö hän niitä siksi että ne ovat hänelle luontevia ja hänelle on itsestään selvää että niitä kuuluu molempien tehdä.

Ainakin omasta miehestäni näki heti että hänelle kaikki kotityöt olivat täysin luonnollinen osa tavallista arkea eikä hän koskaan tehnyt mitään numeroa siitä että niitä teki tai mihin ryhtyi. Ei edes seurusteluaikana minun luonani käydessään kysynyt että auttaako vaikka tiskauksessa vaan jos laitettiin ruokaa niin tuli vain siihen heti mukaan ja tarttui toimeen ja jatkoi kunnes kaikki tarvittava oli tehty.

En hetkeäkään epäillyt ettei sen jälkeen olisi lapsiperheen arki onnistunut tämän miehen kanssa ja nyt 15 vuotta jälkeenpäin täytyy sanoa että en ollut väärässä.

Meillä sama. Miehellä oli aina kämppä siisti kun meni käymään, se kokkasi itselleen lämpimän päivällisen joka päivä sinkkuna ollessaan. Kun menin kylään, minulle oli leivottu gluteenitonta leipää ja kun mies tuli näytille vanhempieni luo, se leipoi tuomisiksi Sacher-kakun. (Ei siis ole mikään ravintola-alan tyyppi ammatiltaan, tykkää vaan syödä hyvin.)

Minun luonani mies ilmoitti, että minä tiskaan kun sinä laitoit ruoan. Ja siihen malliin.

Sitten yhteen muutettua sovittiin että minä en imuroi ja mies ei tiskaa, koska minä vihaan imurointia ja mies tiskaamista. Näillä on menty yli 10 vuotta. No kerran imuroin kun mies sai astmakohtauksen.

Oleellista on ottaa mies, joka on mies, eli pärjää omillaan. Joka ei ajattele, että "auttaa" kotitöissä vaan näkee että kas, tämä homma tarvitsee tekijää, teenpä pois. Tässä kohtaa täytyy kyllä huomata että siisteyskäsitysten tulee olla samanlaiset, muuten homma ei toimi.

Vierailija
44/47 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa kuin luulisi. Mieti vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

Miten mies puhuu äidistään ja naisista?

Miten miehen isä toimii?

Millainen suhde miehillä on vanhempiinsa?

Vierailija
45/47 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa kuin luulisi. Mieti vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

Miten mies puhuu äidistään ja naisista?

Miten miehen isä toimii?

Millainen suhde miehillä on vanhempiinsa?

Ei toimi välttämättä, ainakaan vanhempiin miehiin. Isä on täys passattava ja pitää sitä normaalina, oma isänsä ei todellakaan ollut. Oli vanhempiensa kanssa tekemisissä ja auttoi kun vanhenivat (paitsi ns naisten hommissa, jotka delegoi näppärästi siskolleen). En ole kuullut hänen sanovan mitään epäkunnioittavaa äidistään tai naisista, toki sen asian suhteen en ehkä ole paras tietolähde.

Vierailija
46/47 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koira nuolee muniaan? Koska voi.

Narttu ei voi.

Vierailija
47/47 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exän oma koti oli supersiisti, teki mulle ruokaa ja tiskasi itse.

Kun muutettiin yhteen, hän lopetti kotityöt ja keskittyi nettiin ja kitaraan. Ei pyykännyt, käynyt kaupassa, tiskannut, maksanut laskuja, siivonnut todellakaan, ei edes omasta tyttärestään huolehtinut. Minulta kyni autonsakin huoltomaksut. Ja aloin saada turpaan.

Hän oli mies talossa!

Aika pian löysin uuden asunnon ja muutin pois.

Eli ei voi tietää mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme