Miksi jotkut ihmiset jäävät kärvistelemään suhteisiin, joissa heidän kumppaninsa ei halua yhtään seksiä?
Ymmärrän, jos läheisyys ja erotiikka ei ole itselle tärkeää. Mutta monet jäävät, vaikka torjuminen tekee heille kipeää joka päivä. En ymmärrä tällaista, sillä minusta tuo tuntuu läheisriippuvuudelta. Kyllä parisuhteen täytyy olla hyvä molemmille, ei vain toiselle.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin suhteessa, jossa seksiä ei ollut tai jos sitä joskus oli niin, se oli väkinäistä, niin ainakaan en halunnut silloin laittaa heti pilliä pussiin. Vaan antaa toiselle aikaa ja katsoa, muuttuuko tilanne paremmaksi. Tilanne kehittyi kyllä silloin, mutta ei sellaiseksi, että meillä olisi ollut tyydyttävä seksielämä.
Ja olen nainen, kun se jotakuta kuitenkin askarruttaa.
Ei se koskaan kehity tyydyttäväksi.
Koska elämässä on kuitenkin paljon muitakin asioita kuin seksi. Elämässä tulee vaikeuksia ja joskus alamäkiä, eikä niihin ole ratkaisu se, että pötkii pakoon. Jos seksi ei maita, mutta kyse ei ole siitä että parisuhde olisi huono, voi kyse olla jostain muusta johon voi saada apua. Tässä ratkaisee aika paljon se, mikä on seksittömyyden syy. Siihen voi olla niin monia syitä, joiden takia ei kannata heittää heti hanskoja tiskiin.
Jos suhde on muutenkin huono eikä siitä saa yhtään mitään, ei sitten kannata jäädä. Moni jää kuitenkin taloudellisen puolen ja lasten takia. Ei se perhe-elämä ole aina niin yksinkertaista järjestää helpoksi eron sattuessa.
Ei uskalleta elää yksin. Puuttuu kokemus siitä, että itse asiassa elämä on kivaa ja tyydyttävää myös ilman kumppania. Kun tämä kokemus on, ei ole mitään motivaatiota jäädä huonoon suhteeseen.
Niinpä. Se on väärin kumpaakin osapuolta kohtaan, kun toinen torjutaan jatkuvasti ja toiselle tulee väkisinkin olo, että häntä painostetaan johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Koska elämässä on kuitenkin paljon muitakin asioita kuin seksi. Elämässä tulee vaikeuksia ja joskus alamäkiä, eikä niihin ole ratkaisu se, että pötkii pakoon. Jos seksi ei maita, mutta kyse ei ole siitä että parisuhde olisi huono, voi kyse olla jostain muusta johon voi saada apua. Tässä ratkaisee aika paljon se, mikä on seksittömyyden syy. Siihen voi olla niin monia syitä, joiden takia ei kannata heittää heti hanskoja tiskiin.
Jos suhde on muutenkin huono eikä siitä saa yhtään mitään, ei sitten kannata jäädä. Moni jää kuitenkin taloudellisen puolen ja lasten takia. Ei se perhe-elämä ole aina niin yksinkertaista järjestää helpoksi eron sattuessa.
Parisuhde on täysin vapaaehtoinen lisä elämään. Kun arki sujuu ihan hyvin ilman miestäkin, miksi pitää parisuhdetta, joka ei tyydytä kaikin tavoin?
Vierailija kirjoitti:
Sitä sanotaan rakkaudeksi.
Jos rakkaus saa sinut jäämään suhteeseen, joka ei ole sinulle hyvä, kärsit läheisriiippuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollainen seksitön suhde eroaa hyvästä ystävyydestä? En myöskään ymmärrä miksi kukaan jäisi suhteeseen jossa ei ole läheisyyttä tai seksiä. Jos toisesta on tullut tärkeä, voi ystävyyttä jatkaa ilman parisuhdettakin, varsinkin mikäli halut eivät kohtaa. Enkä tarkoita satunnaista haluttomuutta, jokaiselle tulee elämässä varmasti jaksoja kun ei haluta, mutta jos vuosia on seksittömässä suhteessa vaikka haluja olisi, niin onhan se aika omituista. Itse epäilen että kyse on siitä että ei uskalleta irroittautua, katsoa eteenpäin, vaan jäädään siihen tuttuun ja turvalliseen .
oon masentunut ja sairastan kaksisuuntaista. Mies on painanut itsetuntoni alas jo. Kuka minut huolisi? En halua yhden yön suhteita..
Koska lasteni oikeus ehjään perheeseen on merkittävästi painavampi oikeus kuin minun oikeuteni seksiin. En missään tapauksessa riko lasteni perhettä seksin vuoksi, ja halveksun niitä, jotka niin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rakkaus saa sinut jäämään suhteeseen, joka ei ole sinulle hyvä, kärsit läheisriiippuvuudesta.
Juuri näin, ystävyyskin voi olla rakkautta, mitä tuollainen seksitön suhde on. Ellei sitten molemmat ole A-seksuaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Koska lasteni oikeus ehjään perheeseen on merkittävästi painavampi oikeus kuin minun oikeuteni seksiin. En missään tapauksessa riko lasteni perhettä seksin vuoksi, ja halveksun niitä, jotka niin tekevät.
Kyllä ne lapset haluavat onnellisuutta vanhemmilleen. Oletko onnellinen ilman seksiä ja läheisyyttä, entä puolisosi, jos olette niin silloinhan ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalleta elää yksin. Puuttuu kokemus siitä, että itse asiassa elämä on kivaa ja tyydyttävää myös ilman kumppania. Kun tämä kokemus on, ei ole mitään motivaatiota jäädä huonoon suhteeseen.
Elämäni sinkkuna oli tylsää ja tyydyttämätöntä. Miksi haluaisin palata siihen kokemukseen? Ihmiset ovat olleet yleensä sinkkuja ennen parisuhdetta, joten kokemusta siitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lapset haluavat onnellisuutta vanhemmilleen. Oletko onnellinen ilman seksiä ja läheisyyttä, entä puolisosi, jos olette niin silloinhan ongelmaa ei ole.
Mikä takaa että eron jälkeen tulisi suuri onnellisuus, runsaasti seksiä ja läheisyyttä? Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
oon masentunut ja sairastan kaksisuuntaista. Mies on painanut itsetuntoni alas jo. Kuka minut huolisi? En halua yhden yön suhteita..
Mt-häiriöt on nykypäivänä todella yleisiä, varmasti monikin huolisi jos eroaisit ja alkaisit nostamaan itsetuntoasi takaisin. Masennus tai kaksisuuntainen ei ole mikään este parisuhteelle.
Meillä puoliso kärvistelee ilman seksiä, mutta hyötyy talodellisesti suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, ystävyyskin voi olla rakkautta, mitä tuollainen seksitön suhde on. Ellei sitten molemmat ole A-seksuaaleja.
"A-seksuaali" :D :D :D Se on aseksuaali!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olen onnellinen. Ei seksi näyttele mitenkään isoa osaa keski-ikäisen ihmisen ajatuksissa ja arjessa, eikä elämäni ole mitään jatkuvaa kamppailua seksittömyyden sietämisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäni sinkkuna oli tylsää ja tyydyttämätöntä. Miksi haluaisin palata siihen kokemukseen? Ihmiset ovat olleet yleensä sinkkuja ennen parisuhdetta, joten kokemusta siitä löytyy.
Juuri niin: sinulla ei ole ollut sitä kokemusta, että sinkkuna on ihan mukavaa. Minulla tuo kokemus on ollut, ja siksi en siedä huonoja suhteita. Olen paljon mieluummin sinkku kuin sellaisessa suhteessa, josta seksi ja läheisyys puuttuu.
Itse kun olin suhteessa, jossa seksiä ei ollut tai jos sitä joskus oli niin, se oli väkinäistä, niin ainakaan en halunnut silloin laittaa heti pilliä pussiin. Vaan antaa toiselle aikaa ja katsoa, muuttuuko tilanne paremmaksi. Tilanne kehittyi kyllä silloin, mutta ei sellaiseksi, että meillä olisi ollut tyydyttävä seksielämä.
Ja olen nainen, kun se jotakuta kuitenkin askarruttaa.