Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko puhelimella soittaminen kuollutta ja kuopattua? Soitteleeko kukaan enää 2019 vuonna?

Vierailija
14.05.2019 |

En tiedä oikeastaan ketään nuorta enää 2019, joka soittelisi kenellekään. Itsekään en ole soittanut kenellekään pariin vuoteen. Joskus harvoin minulle soitetaan, mutta tuntuu että kaikki yrityksetkin ovat lopettaneet soittelun ja siirtyneet muunlaiseen markkinointiin ja toimintatapoihin.

Soitteletko enää? Nykyisin on myös huoli puhelinsoittojen aiheuttamasta säteilystä ja potentiaalisesta aivosyövästä, jota se aiheuttaa. Tämä on myös laskenut ihmisten intoa soitella.

On oikeastaan ilo, jos tapaa kumppanin joka ei myöskään tykkää soitella. Tekstiviesteillä voi kyllä hoitaa kaiken.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä soittelen, pari kertaa viikossa lapselleni, joka opiskelee kaukana kotoa. Äitini kanssa puhutaan puhelimessa joka päivä monta kertaa, hän kun on muistisairas, eikä muista soittaneensa jo 5 kertaa. Anopille soitan kerran viikossa ja parin ystävän kanssa jutellaan silloin, tällöin.

Vierailija
2/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä teet, kun haluat jutella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tulee soiteltua, koska whatsaapp ja messenger.

Vierailija
4/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittelen mun tyttärelle, joka asuu eri paikkakunnalla. Höpötellään niitänäitä, ei niitä jaksais kukaan tekstata. Joskus hänen 2v lapsensakin puhuu puhelimessa mun kaa. Se on kivaa. Tapaamisen jälkeen toiseksi parasta.

Äitini kanssa soitellaan noin kerran viikossa.

Vierailija
5/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan moni soittelee vielä. En ole ollut koskaan puhelimessa länkyttäjä... Paljon on kavereita ja sukua, jotka on.

Usein en vastaa. Juorutaan sitten naamatuste , en ala tunteja puhelimessa puhumaan.

Teinit lähettelee ääniviestejä toisilleen, kun eivät jaksa naputella.

Vierailija
6/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan vain isälleni, äidilleni, veljelleni, puolisolleni ja lapsilleni. Kaikille muille tekstaan tai laitan viestin jotain muuta kautta.

Lapseni eivät soita koskaan kenellekään ja ovat sanoneet, että soittaminen on suorastaan tosi outoa - kukaa ei tee sitä (lapset 13v, 16v ja 18v). He kyllä vastaavat, jos soitan, mutta eivät itse soita minulle koskaan.

Vierailija
7/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lehtimyyjät vielä pitää kutinsa.

Vierailija
8/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettääkö joku vielä tavallisia tekstiviestejä?

Vierailija
9/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketanko soittamiseksi jos käyttää whatsappia tai meseä? Kotona ollessa tulee käytettyä videopuheluita ja autosta tulee soitettua usein äänipuhelua.

Vierailija
10/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettääkö joku vielä tavallisia tekstiviestejä?

Lähettää. Paljon on ihmisiä, joilla ei ole älypuhelimia.. olen huomannut, kun työttömien kanssa teen töitä. Ovat myös kovia höpöttämään puhelimessa.

Vierailija
11/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketanko soittamiseksi jos käyttää whatsappia tai meseä? Kotona ollessa tulee käytettyä videopuheluita ja autosta tulee soitettua usein äänipuhelua.

Onhan se soittamista, jos on yhtäjaksoista, vuorovaikutteisra keskustelua. Sama se millä alustalla.

Vierailija
12/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä teet, kun haluat jutella?

En halua jutella, oikeastaan koskaan. T: Introvertti

Vierailija
13/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sähköposteja? En halua ostaa älypuhelinta sen takia että olisi whatsap tai ääniviestit käytössäni kun on hyvä läppäri, millä on helppo kirjoittaa pitkätkin meilit.

Vierailija
14/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vanhemmat ihmiset soittelevat vielä.

Vierailija
15/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt neuvottomalle jos johonkuhun nuorempaan henkilöön ei saa yhteyttä soittamalla tai sähköpostilla, niin onko vika siinä että yhteydenottotapa on vanhanaikainen ja poissa käytöstä, vai eikö ko. henkilö vaan halua olla tavoitettavissa?

Vierailija
16/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt neuvottomalle jos johonkuhun nuorempaan henkilöön ei saa yhteyttä soittamalla tai sähköpostilla, niin onko vika siinä että yhteydenottotapa on vanhanaikainen ja poissa käytöstä, vai eikö ko. henkilö vaan halua olla tavoitettavissa?

Ei halua olla tavoitettavissa.

Esim mä olen äitini blokannut monin eritavoin, kun en vaan jaksa sen jatkuvaa haukkumista ja arvostelua.

Vierailija
17/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tunnista numeroa, ei välttämättä vastaa, jos ei erityisesti odota puhelua (esim lääkäriltä). Koska 99,99% varmuudella soittaja on silloin lehtimyyjä tms. 

Vierailija
18/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan vain silloin, jos asia on kiirellinen ja vastaus pitää saada heti eikä vasta tunnin päästä.

Vierailija
19/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 ja soittelen melkein joka toinen päivä äidin kanssa, isän kanssa viikottain, miehelle soitan jos tulee jotain kiireistä. Isovanhemmille soittelin myös toisinaan, mutta kaksi heistä kuoli hiljattain. Jäljellä oleva isovanhempi ei kuule kovin hyvin, joten emme kovin usein soittele.

Kavereille laitan yleensä viestiä, mutta soitan jos on tarvetta.

Vierailija
20/26 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelen, mutta vähemmän kun ennen.

Mun ymmärtääkseni se on enemmänkin nuorisollla sitä, että puhelimella soittaminen on nykyisin "noloa". Osin siksi, kun on niin monia viestikanavia. Toki yksilöllistä tämäkin.

N38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän