Joku nainen väitti Puoli Seitsemässä, ettei pelkää kuolemaa
Muutoinkin jotenkin ikävä ihminen, hän kuulemma TIETÄÄ ettei kuoleman jälkeen ole mitään. Mistäs hän sen tietää, kun ei kukaan muukaan tiedä.
Ja tosiaan väite, ettei pelkää kuolemaa. Jokainen pelkää. Ellei sitten ole vihannes tai kovissa huumeissa.
Minna Lindgren tämän kirjailija/toimittajan nimi.
Jos toi ei mukamas pelkää kuolemaa, miten edes on säilynyt hengissä keski-ikään asti. Selvästi on varjellut itseään, ei ole esim kävellyt rekan eteen tai hakannut kirveellä raajojaan irti yms.
Ihminen osaa olla vastuullinen juuri kuolemanpelon takia, kukaan ei halua kuolla, vaikka ois miten itsetuhoinen, koska sen kokeminen ei ole mitenkään viehättävä ajatus, vaan PELOTTAVA.
Harva itsemurhaakaan selvinpäin pystyy tekemään.
Inhoan ihmisiä jotka valehtelevat. Moni julkkis on sanonut saman, ettei mukamas pelkää kuolemaa. Täyttää paskaa ja itsensä ylentämistä.
Jos joku hyökkää kimppuun, kyllä sinä puolustat itseäsi tai pakenet, ei olisi luonnollista ottaa kuolemaa avosylin vastaan.
Jokainen joka väittää ettei pelkää kuolemaa, valehtelee.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö saksassa juuri ollut joku pienempi joukkoitsemurha ja vielä varsijousella. Oli laitettu tummat puvut päälle ja valmistauduttu hommaan. Otin tämän kyllä haasteena ja olen tässä miettinyt miten saisin itse homman hoidettua tavallisella jousipyssyllä. Eniten tässä pelottaa, että onnistuu ampumaan itseään tyyliin olkapäähän, eikä sitten saa hommaa hoidettua. Jos laittaa omenan päähän niin luulisi, toisaalta mun tuurilla sitten ainakin osuvan otsaan.
Olen joskus leikitellyt ajajtuksella itsemurhasta.
Kaikista paras vaihtoehto olisi syanidi tai joku itsemurhapilelleri, jonka voisi nielaista sopivalla hetkellä.
Istuin muutama vuosi sitten, kesäaamuna talon pihalla aamukahvilla ja hetki oli rauhallisuudessaan miellyttävä ja juuri silloin olisi ollut paras hetki itsemurhalle.
Miellyttävä tilanne, täydellinen kesäaamu, lintujen laulua, väkevää kahvia ja sitten ohimennen pilleri suuhun ja kuolema.
Syanidista ei kannata haaveilla, se on kuulemma erittäin tuskallinen ja melko pitkä tapa kuolla.
Ei ollenkaan niin nopea rykäsy kuin Poirotin maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että ei pelkää kuolemaa, ei tarkoita että haluaa kuolla. ;)
Nyt menee jo saivarteluksi. Eli kun sinut sidottaisiin junakiskoon ja veturin pilli huutaisi ja sinä huutaisit peniikissa, se ei olisi pelkoa, vaan elämäniloa. LOL.
BUAHAHAHAAA.
En nyt saivarteluksi kutsuisi kun vastasin vain AP:n aloituksen perusteella saatuun kuvaan.
”Selvästi on varjellut itseään, ei ole esim kävellyt rekan eteen tai hakannut kirveellä raajojaan irti yms.”
Jos kävelee rekan alle sillon mitä ilmeisimmin _haluaa_ kuolla, mutta se että ei pelkää kuolemaa ei tarkoita että haluaa kuolla. :D LOL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö saksassa juuri ollut joku pienempi joukkoitsemurha ja vielä varsijousella. Oli laitettu tummat puvut päälle ja valmistauduttu hommaan. Otin tämän kyllä haasteena ja olen tässä miettinyt miten saisin itse homman hoidettua tavallisella jousipyssyllä. Eniten tässä pelottaa, että onnistuu ampumaan itseään tyyliin olkapäähän, eikä sitten saa hommaa hoidettua. Jos laittaa omenan päähän niin luulisi, toisaalta mun tuurilla sitten ainakin osuvan otsaan.
Kaikista paras vaihtoehto olisi syanidi tai joku itsemurhapilelleri, jonka voisi nielaista sopivalla hetkellä.
Istuin muutama vuosi sitten, kesäaamuna talon pihalla aamukahvilla ja hetki oli rauhallisuudessaan miellyttävä ja juuri silloin olisi ollut paras hetki itsemurhalle.
Miellyttävä tilanne, täydellinen kesäaamu, lintujen laulua, väkevää kahvia ja sitten ohimennen pilleri suuhun ja kuolema.
Syanidista ei kannata haaveilla, se on kuulemma erittäin tuskallinen ja melko pitkään kestävä kuolintapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syanidista ei kannata haaveilla, se on kuulemma erittäin tuskallinen ja melko pitkään kestävä kuolintapa.
t.ap (unohtu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee jo saivarteluksi. Eli kun sinut sidottaisiin junakiskoon ja veturin pilli huutaisi ja sinä huutaisit peniikissa, se ei olisi pelkoa, vaan elämäniloa. LOL.
BUAHAHAHAAA.
En nyt saivarteluksi kutsuisi kun vastasin vain AP:n aloituksen perusteella saatuun kuvaan.
”Selvästi on varjellut itseään, ei ole esim kävellyt rekan eteen tai hakannut kirveellä raajojaan irti yms.”
Jos kävelee rekan alle sillon mitä ilmeisimmin _haluaa_ kuolla, mutta se että ei pelkää kuolemaa ei tarkoita että haluaa kuolla. :D LOL.
Mitä muuta se sitten on kuin saivartelua. Jos ei pelkää kuolemaa, voi elää täysin holtittomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BUAHAHAHAAA.
Ja miksi muuten sinuttelet? En puhunut itsestäni mitään, puhuin yleisesti ottaen.
Minun omaan suhtautumiseen kuolemaan liittyy jännitystä, koska kukaan ei tiedä mitä tapahtuu, onko se pelkoa? -En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuossa hyökkäyksessäkin se tekotapa mikä enemmän pelottaa. Ei se itse kuolema.
Todellakin. AP ei ollenkaan ota huomioon sitä, että on aivan eri asia kuolla väkivaltaisesti, kuin levollisesti ja etenkin jos on vaikka ollut sairauden väsyttämä. Silloin ei todellakaan pelkää enää kuolemaa vaan haluaa vain nukkua, ja ei ihminen siinä tilassa ala mitään panikoida että "en halua nukahtaa, saatan kuolla". Sitä vain lepää. Ja sellainen ihminen ei pelkää kuolemaa.
Joten aivan mahdollista on olla pelkäämättä kuolemaa, monessakin tapauksessa ja monesta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Löytyypä paljon valehtelijoita palstalta.
Jos olisitte kuolemaantuomittuja, joka ainoa paljastuisi valehtelijaksi.ap
Riippuu varmaan ihan siitä miten se on toteutettu. Jos ne on niitä Texasin lääkkeitä, mitkä pitää käyttää kun on viimeinen eräpäivä purkeissa, niin pelottaisi. Jos taas saa aluksi ihan kunnon nukutuspiikin ja sitten vasta lääkkeet, niin ei luulen, että siinä olisi mahdollisesti ihan rauhallinen. Kyllähän sen asian olisi jo käsitellyt etukäteen ja tyytynyt kohtaloonsa. Verkossa on kyllä videoita, joissa ihmiset kohtaavat varman kuoleman, ja usein he ovat pikemminkin tyyniä, kuin paniikissa.
Ei se mitenkään voi hirveämpää olla kuin elämä. En pelkää kuolemaa. Kuolemista ehkä vähän mutta uskon sieluun ja jossain muodossa tai no, oikeastaan muodottomuudessa jatkuvaan kuolemanjälkeiseen elämään. Täällä maanpäällisessä olo voi olla joskus raskasta, tuonpuoleisessa näitä kaikkia tämänpuoleisen elämän taakkoja ja vastuksia ei ole, siellä elää puhtaana sieluna.
Puhutaanko nyt kuolemanpelosta tilanteessa, missä on aidosti kuoleman vaara vai jokapäiväistä elämää? Useimmat kommentoijat tuntuvat puhuvan jälkimmäisestä ja aloittaja ensimmäisestä.
Uskoisin että hyvin harva pelkää kuolemaa arjessaan. Osa tiedostaa sen mahdollisuuden ja osa ei asiaa ajattele. Mikäli sitten olemme tilanteessa, missä kuoleman tai loukkaantumisen riski on suuri, niin tilanne olisi ihan eri.
Ap, pelkäätkö hämähäkkejä? Varmasti pelkäät!
Vierailija kirjoitti:
Kun ennen syntymää ei ollut mitään, niin miksi kuoleman jälkeen olisi. En pelkää itse kuolemaa, vaan sitä miten se tapahtuu. Esim. vuosien vuodepotilas syöpähoidossa tms.
Sanon kuten Lehto tuntemattomassa sotilaassa, että jos kiduttamatta tappavat, niin mikäs sinä
Mistä sen voi muka tietää?
Vierailija kirjoitti:
"Vähän" eri mittasuhteet, ontuva piikki.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No kai se nyt joka tapauksessa on aika i dioottimaista väittää tietävänsä toisten pelot heitä paremmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ontuva vertaus, metafora, kielikuva, mitä näitä nyt on, mutta että ontuva piikki
Kuolemisen pelko on monella, ehkei kuoleman.
En pelkää kuolemaa minäkään koska tiedän ettei sen jälkeen ole mitään muuta kuin ikuinen pimeys. Kuolemaan liittyvää kipua tms pelkään kyllä.
H ihhhulipropaganda ei uppoa minuun joten syljen jumalienne päälle ihan iloisesti. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BUAHAHAHAAA.
Ja miksi muuten sinuttelet? En puhunut itsestäni mitään, puhuin yleisesti ottaen.
Minun omaan suhtautumiseen kuolemaan liittyy jännitystä, koska kukaan ei tiedä mitä tapahtuu, onko se pelkoa? -En tiedä.
Siksi että olen ihminen.
No niin, tulihan se sieltä kun vähän ravisteli. Sitähän se on, kuolemanpelkoa. :)
Vierailija kirjoitti:
En pelkää kuolemaa minäkään koska tiedän ettei sen jälkeen ole mitään muuta kuin ikuinen pimeys. Kuolemaan liittyvää kipua tms pelkään kyllä.
H ihhhulipropaganda ei uppoa minuun joten syljen jumalienne päälle ihan iloisesti. :)
Toihan sitä kuolemanpelkoa juuri on.
Mistä ihmee hihhuleista lie puhut, minä en ainakaan ole hihhuli, mutta en voi tietää mitä kuoleman jälkeen on tai ei ole.
Jos siellä ei ole mitään, niin ei siellä sitä sinun mustaakaan sitten ole.
ap
Ei se kuolema normaalissa arkielämässä pelota. Oli sellainen tilanne, että sain vakavia rytmihäiriöitä ja minulla oli sekava olo. En kuitenkaan olis jaksanut lähteä sairaalaan, vaan yritin mennä nukkumaan. Pelotti kyllä sulkea silmät, kun pelkäsin, että en enää herää. En sitten kuitenkaan saanut edes unta ja menin lopiuilta sairaalaan, mikä olikin hyvä, koska olisin saattanut muuten kuolla. Kyllä se siinä tilanteessa kuolema kuitenkin pelotti, vaikka muuten ei ajatuksena herätä pelon tunteita.