Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku nainen väitti Puoli Seitsemässä, ettei pelkää kuolemaa

Vierailija
14.05.2019 |

Muutoinkin jotenkin ikävä ihminen, hän kuulemma TIETÄÄ ettei kuoleman jälkeen ole mitään. Mistäs hän sen tietää, kun ei kukaan muukaan tiedä.

Ja tosiaan väite, ettei pelkää kuolemaa. Jokainen pelkää. Ellei sitten ole vihannes tai kovissa huumeissa.
Minna Lindgren tämän kirjailija/toimittajan nimi.
Jos toi ei mukamas pelkää kuolemaa, miten edes on säilynyt hengissä keski-ikään asti. Selvästi on varjellut itseään, ei ole esim kävellyt rekan eteen tai hakannut kirveellä raajojaan irti yms.
Ihminen osaa olla vastuullinen juuri kuolemanpelon takia, kukaan ei halua kuolla, vaikka ois miten itsetuhoinen, koska sen kokeminen ei ole mitenkään viehättävä ajatus, vaan PELOTTAVA.
Harva itsemurhaakaan selvinpäin pystyy tekemään.

Inhoan ihmisiä jotka valehtelevat. Moni julkkis on sanonut saman, ettei mukamas pelkää kuolemaa. Täyttää paskaa ja itsensä ylentämistä.
Jos joku hyökkää kimppuun, kyllä sinä puolustat itseäsi tai pakenet, ei olisi luonnollista ottaa kuolemaa avosylin vastaan.
Jokainen joka väittää ettei pelkää kuolemaa, valehtelee.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole kuolemaa pelännyt, vaikka uskoni siitä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu ovat vaihdelleet. 

Vierailija
2/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua kuoleman jälkeen tulevaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuossa hyökkäyksessäkin se tekotapa mikä enemmän pelottaa. Ei se itse kuolema. 

Vierailija
4/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole kuolemaa pelännyt, vaikka uskoni siitä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu ovat vaihdelleet. 

Ihan samat ajatukset. Lähellä on ollut mutta silti ei pelkoa ole syntynyt.

Vierailija
5/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet, ap, väärässä. Moni ei pelkää kuolemaa.

Vierailija
6/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pelkää kuolemaa, eikä koko perheenikään. Kivun pelkääminen on aivan eri asia kuin kuolemanpelko. Joskus voi olla todella kipeä ennen kuolemaa, mutta kun kuolee, niin ei ole enää kipua, eikä mitään.

Vierailija
7/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ennen syntymää ei ollut mitään, niin miksi kuoleman jälkeen olisi. En pelkää itse kuolemaa, vaan sitä miten se tapahtuu. Esim. vuosien vuodepotilas syöpähoidossa tms.

Sanon kuten Lehto tuntemattomassa sotilaassa, että jos kiduttamatta tappavat, niin mikäs sinä

Vierailija
8/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pelkää kuolemaa ollenkaan myöskään. Olen myös henkisesti varautunut siihen että sen jälkeen ei tapahdu mitään vaikka muuta uskonkin.

Vierailija
9/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap voi puhua toisen puolesta, itse en pelkää kuolemaa, koen sen rauhoittavana, että joku päivä kuolen, se on osa elämänkaarta. Kun on ollut kuoleman kanssa läsnä, seurannut vierestä ja käynyt itse lähellä, niin ei sitä osaa enää pelätä, en ainakaan itse.

Ainoa mitä pelkään on mitä minun lapselle kävisi ja koirille, mutta kuolema itsessään ei pelota.

Vierailija
10/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelkää kuolemaa.

En silti halua kuolla, koska eläminen on niin kivaa.

Vierailija
11/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mieli muuttuu,kun kysymys on ajankohtainen, kohta jossa ihminen tuntee pienuutensa. Enkä menis kuuluttamaan satavarmana tietona,ettei kuoleman jälkeen ole mitään. Lohduton ajatus.

Vierailija
12/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää enää kuolemaa.

Sairastuin agressiiviseen syöpään kymmenisen vuotta sitten ja pian tapahtuva kuolema näytti todennäköiseltä.

Lakkasin pelkäämästä kuolemaa siinä vaiheessa kun se näytti todennäköisimmältä vaihtoehdolta.

Muistan vielä kristallinkirkkaana omat ajatukseni silloin ja itsellenikin yllätyksenä aloin jopa pitää kuoleman ajatuksesta, sillä vain sillä tavalla pystyisin näkemään, onko kuoleman rajan takana vielä jotain uutta ja ennenkokematonta.

Jostain kummallisesta sattuman oikusta (kiitos hyvälle hoidolle) sain kuitenkin jatkaa elämääni näinkin pitkään ja löysin vihdoinkin elämäni tarkoituksen ja olen juuri oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Kummallista kuinka koko mennyt elämäni on kuin koulunkäyntiä tähän elämäntilanteeseen ja jos yksikin kokemani asia olisi jäänyt kokematta, en pystyisi olemaan niin onnellinen kuin nyt olen.

Kun tulen tarpeettomaksi, en pelkää poistua täältä, sillä olen jo vakuuttunut siitä, että fyysisen kuolemamme jälkeen seuraa vielä jotakin muuta meille käsittämätöntä, mutta odottamisen arvoista.

Vierailija
13/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyökkäykseltä puolustautuminen ja kuolemanpelko liittyy toisiinsa? En koe pelkääväni kuolemaa, joskin harmittaisi jos nyt kävisi jotain mikä aiheuttaisi kuolemiseni. Voin monelta osin vaikuttaa riskiin kuolla ja toki koitan toimia fiksusta, koska en halua kuolla. Harvemmin silti ajattelen omaa kuolevaisuuttani.  Oletan ettei kuoleman jälkeen ole mitään, mutta miksi murehtia sitä kun en asiaan voi mitenkään vaikuttaa.

Vierailija
14/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pelkäät, turha väittää muuta.

En minäkään välitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu tai on tapahtumatta, mutta pelkään sitä kuoleman hetkeä, sitä miltä se tuntuu. 

Tuskin kovin miellyttävää.

Hyi hitto. Enkä myöskään innostu siitä että ruumis möyhennetään patologin pöydällä, teräksisellä pinnalla.. Jos saisikin kuolla jossain metsässä ja ruumiista ei avattaisi steriilissä ympäristössä jne, kuolemaa en pelkäisi ollenkaan niin paljon. Nyt kaikki kuoilemaan liittyvä on niin ällöä. Ennen muinoin se ollut ihan tavallista, vainaja makasi kotona läheistensä keskellä, ennen maahan panoa jne. Olisipa vielä noin.

ap

Vierailija
15/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hyökkäykseltä puolustautuminen ja kuolemanpelko liittyy toisiinsa? En koe pelkääväni kuolemaa, joskin harmittaisi jos nyt kävisi jotain mikä aiheuttaisi kuolemiseni. Voin monelta osin vaikuttaa riskiin kuolla ja toki koitan toimia fiksusta, koska en halua kuolla. Harvemmin silti ajattelen omaa kuolevaisuuttani.  Oletan ettei kuoleman jälkeen ole mitään, mutta miksi murehtia sitä kun en asiaan voi mitenkään vaikuttaa.

Itsesuojeluvaisto on kuolemanpelkoa.

Vierailija
16/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tämä ei pidä paikkaansa, kyllä ne jotka näin sanovat, myös pelkäävät kuolemaa. 

Sen voisi hyvin todistaa, esim sitomalla nämä ihmiset rautatiekiskoille.

ap

Vierailija
17/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tämä ei pidä paikkaansa, kyllä ne jotka näin sanovat, myös pelkäävät kuolemaa. 

ap

Tapaa kuolla voi pelätä tai sen ajankohtaa, se ei välttämättä tarkoita sitä että itse kuolema peloittaisi.

Vierailija
18/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuolemanpelko ja tapa kuolla ovat kaksi ihan eri asiaa. Kuten tämä mainitsemasi "ikävä naisihminen ", joka muuten oli erittäin mielenkiintoista kuultavaa, sanoi. Suurin osa pelkää kipuja, avuttomuutta jne. mutta ei sitä kun henki on lähtenyt. Vakavasti sairas , jonka elämä tulee päättymään ennenaikaisesti ( yleisen normin mukaan ) pelännee kuolemaa siinä , että häneltä jää elämää elämättä, mutta pelkääkö hän itse sitä hetkeä kun hänet julistetaan kuolleeksi- en usko.

Mitä tulee ratakisko vertaukseesi niin se ontuu , koska se sidottu ei ole mennyt sinne vapaaehtoisesti. Jos joku pitää asetta ohimollasi niin totta h*lvetissä sä pelkäät, että se painaa liipasinta, koska et halua kuolla vielä. Edelleen eri asia kuin kuolemanpelko=mitä minulle tapahtuu kun olen kuollut.

Vierailija
19/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei pelkää kuolemaa, ei välttämättä tarkoita, että haluaisi ehdoin tahdoin kuolla. En ole katsonut ohjelmaa enkä kyseisen ihmisen ajatuksia tiedä, mutta se ettei pelkää kuolemaa, voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että on tyyneydellä hyväksynyt sen, että tulee lopulta väistämättä kuolemaan, eikä ahdistu ajatuksesta. Se ei tarkoita, että ei edelleen välttelisi hengenvaarallisia tilanteita ja että ei haluaisi nauttia elämästä niin pitkään kuin mahdollista.

Lähes jokainen pelkää kuolemista siinä mielessä, että haluaa vältellä kuolemista niin kauan kuin voi. Jos tämän kieltäisi, se voisi olla valehtelua. Mutta todennäköisesti "kuolemaa pelkäämätön" ei tarkoita sitä, että hänelle olisi aivan yks hailee elääkö vai kuoleeko vaikka nyt. Hän ei välttämättä valehtele, vaan valehtelusta syyttävä kuulija ei edes ymmärrä mitä hän tarkoittaa.

Vierailija
20/118 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pelkäät, turha väittää muuta.

En minäkään välitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu tai on tapahtumatta, mutta pelkään sitä kuoleman hetkeä, sitä miltä se tuntuu. 

Tuskin kovin miellyttävää.

Hyi hitto. Enkä myöskään innostu siitä että ruumis möyhennetään patologin pöydällä, teräksisellä pinnalla.. Jos saisikin kuolla jossain metsässä ja ruumiista ei avattaisi steriilissä ympäristössä jne, kuolemaa en pelkäisi ollenkaan niin paljon. Nyt kaikki kuoilemaan liittyvä on niin ällöä. Ennen muinoin se ollut ihan tavallista, vainaja makasi kotona läheistensä keskellä, ennen maahan panoa jne. Olisipa vielä noin.

ap

Ei ruumistasi möyhennetä jos et ole antanut lupaa ruuminosien luovutukseen kuoleman jälkeen. Valinta on sinun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme