Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko susi uhka ihmiselle?

Vierailija
13.05.2019 |

Viime aikoina on taas tehty havaintoja susista kaupunkialueilla (viimeksi muistaakseni Joensuussa viikko, pari sitten). Olen monesti miettinyt, kävisikö susi ihmisen (esim. lapsen) kimppuun vai onko susi niin älykäs, ettei käy ihmisten kimppuun? Tai onko joku muu syy kuin älykkyys, ettei kävisi?

Voisko joku minua viisaampi kommentoida?

Ps. En ole mitenkään erityisen susipelkoinen, kiinnostaa vaan asia...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen eläin nälkäänsä tappaa mitä kiinni saa, se on luonnon laki. Ihminen tappaa jos kiinni saa, myös huvikseen, joka on kuvottavaa.

Jännittävä näkemys. Meinaat, että kasvissyöjät on kasvissyöjiä hitautensa takia. Kuten vaikka jänikset, peurat ja hevoset?

Kasvissyöjä = huono metsästäjä.

Vierailija
22/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään eläin ei ole uhka ihmiselle. Ihminen on uhka kaikelle tällä pallolla.

Ai että eläimet eivät ole uhka ihmisille, koskaan eikä missään tilanteissa???? No, laita sitten ihmessä lapsesi kulkemaan koulumatkaa hyeena-, leijona-, elefantti-, virtahepolauman vierestä. Tai näin kotimaassa pimeää metsätaivalta jokunen kilometri, jossa on nähty susilauma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen eläin nälkäänsä tappaa mitä kiinni saa, se on luonnon laki. Ihminen tappaa jos kiinni saa, myös huvikseen, joka on kuvottavaa.

Et ole siis koskaan nähnyt, kun kissa leikkii saaliillaan? Eli se ei siis tapa huvikseen?

Vierailija
24/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin vieraantunut luonnosta että luen otsikon koko ajan "Onko sushi uhka ihmiselle?".

Vierailija
25/25 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salamanisku surmaa Suomessa keskimäärin yhden ihmisen joka toinen vuosi. Susi on tappanut ihmisen viimeksi yli sata vuotta sitten.

Kannattaa pelätä ukkosta paljon enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän