Pelottaako mahdollinen pörssiromahdus?
Kommentit (58)
Hieman. Olen yksityisellÀ sektorilla töissÀ, joten talouden sakkaaminen nÀkyy vÀlittömÀsti valtavana epÀvarmuutena työmpÀristössÀ.
ei yhtÀÀn sijoitan vain 10% tuloistani
Antaa mennÀ vaan kun on alamÀki!
Luin vasta viime viikonloppuna kolumnin asiasta. SiinÀ pohdittiin historiallisen korkeiden kurssien lisÀksi Yhdysvaltojen lyhyiden ja pitkien korkojen suhdetta. PitkÀ korko laski lyhyen alapuolelle, mikÀ on 9/10 ennustanut laskukautta.
En pelkÀÀ pörssiromahdusta, ennemminkin pÀinvastoin.
Kannattanee ostaa osinko-osakkeita pidemmÀllÀ tÀhtÀimellÀ joskovasti pelottaa. Korjausliike totta kai mahdollinen ja todennÀköinenkin.
Warren Buffettin mielestÀ osakkeet on halpoja.
https://www.cnbc.com/2019/05/06/warren-buffett-says-stocks-are-ridiculoâŠ
Olen siivonnut pois pienet yhtiöt ja vÀhentÀnyt useasta, niin ettÀ kussakin osakkeessa on vain vÀhÀn rahaa kiinni. Olen jÀttÀnyt salkkuun hyviÀ defensiivisiÀ osakkeita jotka maksavat hyvin osinkoa. Sitten on pari huonoa ostosta jotka nyt jo tosi pahasti pakkasella, joten niitÀ,on turha enÀÀ myydÀ. Aika vÀhÀn on kiinni osakkeissa lopoujen lopuksi.
EnemmÀn vi tuttaa kaiken rahan kerÀÀntyminen valtaviksi kasoiksi eri paikkoihin.
Ne menettÀvÀt arvonsa ja yhÀ enemmÀn työtÀ vaaditaan vaikka leivÀn ostamiseen.
Sitten ihmiset ottavat lainaa lisÀÀ.
Saisi tulla pörssiromahdus.
Huvittaa se, ettÀ öykkÀri pyörittÀÀ twiiteillÀÀn finanssimaailman rahavirtoja. Kauas on tultu siitÀ kun aloitin sijoittamisen. Lama tulee jossain vÀlissÀ joka tapauksessa, mutta sijoitan lisÀÀ, koska pohjien ajoittaminen on mahdotonta.
MinkÀlaiset ihmiset toivota pörssiromahdusta? Miksi?
Odotan sitÀ innolla. Kun osakkeet ovat alhaalla seuraavan kerran niin minulla on valmiina ylimÀÀrÀiset 60000 euroa sijoittamiseen.
Ei pelota, olen sijoittanut pörssiin vain pienen osan varallisuudestani. Voivat olla kiinni useita vuosia.
TietenkÀÀn en toivo romahdusta. Ainahan se harmittaa, kun pÀÀoma sulaa.
Romahdus olisi ihan oikein elitistisille sijoittajamammoille!
EipÀ juuri. Voisin ottaa sijoituslainaa, mutta en ihan vielÀ nÀiltÀ tasoilta.
Vierailija kirjoitti:
Eniten se kirpaisisi kuitenkin tuotantotyötÀ tekeviin duunareihin tÀÀllÀ Suomessa. Mammat hajautettuine sijoitusportfolioineen senkus porskuttaisivat niin kuin ennenkin valtion virastotalossaan, jonne pitÀisi palkata entistÀ enemmÀn vÀkeÀ pohtimaan intersektionaalista sukupuolitutkimusta, jotta ei muistutettaisi niin pahasti ItÀeurooppaa.
Eniten pelottaa miten oma pÀÀ kestÀÀ katsoa kun kurssit huutaa hoosiannaa! đŁ. JĂ€rki sanoo ettĂ€ ne kyllĂ€ nousee sieltĂ€, mutta lĂ€hteekö muiden panikointiin mukaan, sepĂ€ se. Sen takia olen myynyt paljon pois ja nyt on enÀÀ noin 10 % kĂ€teisvaroista osakkeissa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ todellakin. PÀÀsisimme ostamaan halvalla.
Pelottaa ihan sikana. KÀdet tÀrisee, hikoiluttaa enkÀ saa nukuttua.
Se romahti jo tÀnÀÀn. Huomenna noustaan.
T.warranttimamma
Pelottaa, muutin sijoitukseni rahaksi tÀnÀÀn.