Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuusikymppisen pitkäaikaistyöttömän kannattaisi lähteä opiskelemaan, jotta työllistyisi?

Vierailija
13.05.2019 |

Mitä opiskelualaa ehdottaisitte 58-vuotialle naiselle, joka on ollut viimeiset 18 vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä ja jonka aiempi työhistoriakin on ollut "hanttihommia" toimistossa. Mitkä olisivat hänen työllistymismahdollisuutensa opintojen jälkeen?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile yrittäjyyttä. Esim voisit alkaa veistämään puusta av-palstan yksinäisille mammoille erilaisia dildoja?

Vierailija
2/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa nopeesti jonkin tutkinnon joka olisi suht helppo ja sen jälkeen töitä kai kannattaisi opiskella lähihoitajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä johonkin ykistyiseen Pingpong Housen mikä "kouluttaa työttömiä työnhakuun". Sinne kouluttamaan.

Tai sitten työkkäriin "asiantuntijaksi" tai jonkun raasun "vastuuvirkailijaksi".

Vierailija
4/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaajaksi.Koulutus muutama kuukausi ja varma työpaikka.

Vierailija
5/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puupalttoon rakennus kurssi, on sitten sulle valmiina.

Vierailija
6/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUsanna Kosken opeilla metsään keräämään risuja ja muuttamaan risut rahaksi.

Vierailija
7/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vasta 18 vuoden työttömyyden jälkeen heräsit ja ajattelit että voisi olla vaikka fiksua kouluttautua?

Aktiivimalli olisi selvästi pitänyt ottaa käyttöön aikapäiviä sitten.

Vierailija
8/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla taksikurssille. Varma työllistyminen.

Vierailija
9/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankotanssijoita tarvitaan!

Vierailija
10/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunta- ja hautauspalvelualan ammattitutkinto.

Seurakuntia on ympäri Suomea eli mahdollisia suntion/vahtimestarin työpaikkoja jokapuolella ja ikä ei este työllistymiselle.

Vierailija
11/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksinkuljettajana sun ei edes tarvitsisi maksaa veroja. Lainaat vaan autoa naapurin Penalta, niin alkaa bisnes pyöriä.

Vierailija
12/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vasta 18 vuoden työttömyyden jälkeen heräsit ja ajattelit että voisi olla vaikka fiksua kouluttautua?

Koulutusta minulla on moneltakin eri alalta, mutta töitä ei ole löytynyt, joten olen kouluttautunut väärälle alalle kerta toisensa jälkeen. Olen liikaa vain miettinyt sitä, mitkä ovat luontaiset mahdollisuuteni millekin alalle tai mikä kiinnostaa minua eniten. Olen siis tehnyt vääriä valintoja. Aktiivimallista puheen ollen, työvoimatoimisto otti minuun yhteyttä ensimmäistä kertaa vasta kaksi viikkoa sitten kyselläkseen mikä on tilanteeni. Työmarkkinatukea saan toistaiseksi, mutta jos ei koulutus- tai työpaikkaa löydy, niin saatta tuki loppua. Onneksi voi hakea sitten toimeentulotukea (en ole sitä vielä hakenut).

Vierailija
13/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä päästä johonkin ykistyiseen Pingpong Housen mikä "kouluttaa työttömiä työnhakuun". Sinne kouluttamaan.

Tai sitten työkkäriin "asiantuntijaksi" tai jonkun raasun "vastuuvirkailijaksi".

Tuo on jo loukkaus ap:ta kohtaan. Ne Spring Housen työntekijät on yksinkertaisia ja vajaakuntoisia. Tuskin ap sellainen on.

Se tunne kun menet työkkäriin ja sinua lähestyy Spring Houseen tukityöllistetty ihminen intoa puhkuen, mutta et saa edes hänen puheestaan selvää. Hän haluaisi innokkaasti opastaa sinua, miten avaat omalta tikultasi tiedoston tulostettavaksi, koska se on uutta tietoa hänelle.

Vierailija
14/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustaja

Raitiovaununkuljettaja

Voisitko entisellä koulutuksella päästä palkkatukitöihin vaikka kirjastoavustajaksi,uimahallin kassalle,VR: n kassalle,matkahuollon kassalle,museon valvojaksi tai johonkin toimistoon/julkiseen rakennukseen vastaanottoon?Miten lentokentän turvatarkastus?Tai esim

tai junaemännäksi?

Saisitko työmahdollisuuksia parannettua lyhyillä kursseilla kuten hygieniapassi ym?

Tärkeintä olisi se,mikä sua kiinnostaa ja mihin fyysinenkin työkyky riittää.

Vierailija
15/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta minulla on moneltakin eri alalta, mutta töitä ei ole löytynyt, joten olen kouluttautunut väärälle alalle kerta toisensa jälkeen. Olen liikaa vain miettinyt sitä, mitkä ovat luontaiset mahdollisuuteni millekin alalle tai mikä kiinnostaa minua eniten. Olen siis tehnyt vääriä valintoja. Aktiivimallista puheen ollen, työvoimatoimisto otti minuun yhteyttä ensimmäistä kertaa vasta kaksi viikkoa sitten kyselläkseen mikä on tilanteeni. Työmarkkinatukea saan toistaiseksi, mutta jos ei koulutus- tai työpaikkaa löydy, niin saatta tuki loppua. Onneksi voi hakea sitten toimeentulotukea (en ole sitä vielä hakenut).

Asutko kaupungissa vai maaseudulla? Jos olet ollut 18 vuotta tekemättä yhtään mitään töitä, niin työnantaja kyllä aika ennakkoluuloton saa olla, jos ottaa sinut töihin. Puhelinmyyjäksi voisi olla mahdollisuuksia, siinäkin voi ihan hyvin hankkia, jos olet ulosanniltasi kohtuullinen.

Mun mielestä ei pidä tuhlata enää varoja kouluttamiseen, jos kerran on jo useampi koulutus, josta ei ole tulosta tullut. Jossain muussa on vika, pitäisi selvittää mikä se on, jos todella haluat työllistyä. Onko asuinpaikkasi hankala, miten olet mahdollisesti halukas muuttamaan työn perässä? Vai onko fyysinen ja psyykkinen kuntosi niin huono, että et todellisuudessa ole työkykyinen?  

16/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livechat-hommia löytyy granny-ikäisten ihailijoille.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
17/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri opisto?

Vierailija
18/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile yrittäjyyttä. Esim voisit alkaa veistämään puusta av-palstan yksinäisille mammoille erilaisia dildoja?

Tällaine firmaon jo ja vielä Tekesin tuella.

Vierailija
19/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
20/34 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiemmat koulutuksesi ovat olleet? Kyllä niiden pohjalta pitäisi lähteä töitä hakemaan, korkeintaan hygieniapassi tai jokin muu pikaperehdytys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi