Älykäs, joka käyttäytyy älykkyytensä peitellen
Kommentit (29)
Äly on yliarvostettua, tärkeämpää on viisaus
En nyt sanoisi olevani suuremmoisen älykäs, mutta todennäköisesti kuitenkin jonkin verran älykkäämpi kuin mitä useimmat ympärilläni mieltävät. Olen hieman kömpelö ja siksi hieman säheltäjän oloinen toisinaan, lisäksi neurologisesta häiriöstä johtuen puheeni on toisinaan muiden ihmisten mukaan hieman erikoista. Itsekin joskus huomaan selittäväni hieman oudosti asioita, en saa aina kuvattua ajatuksiani niin kuin olin ne päässäni miettinyt. Mutta kun sitten käytännössä teen asioita, niin joskus joku onkin ollut jotenkin yllättyneen oloinen, kun olinkin ratkaissut jonkin asian hyvin.
Peittelen perussuomalaisuuttani usein, joten olen juuri tuollainen.
Onneksi on siunaantunut myös sosiaalista älyä, joten on helppo siirtää slaideria aina seuran mukaan sopivaksi.
Ihmiset sekoittavat nyt älykkyyden ja sosiaaliset taidot (=osaa sopeuttaa käytöksensä kulloiseen tilanteeseen). Se vie kyllä pohjan heidän omakehultaan...
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi olevani suuremmoisen älykäs, mutta todennäköisesti kuitenkin jonkin verran älykkäämpi kuin mitä useimmat ympärilläni mieltävät. Olen hieman kömpelö ja siksi hieman säheltäjän oloinen toisinaan, lisäksi neurologisesta häiriöstä johtuen puheeni on toisinaan muiden ihmisten mukaan hieman erikoista. Itsekin joskus huomaan selittäväni hieman oudosti asioita, en saa aina kuvattua ajatuksiani niin kuin olin ne päässäni miettinyt. Mutta kun sitten käytännössä teen asioita, niin joskus joku onkin ollut jotenkin yllättyneen oloinen, kun olinkin ratkaissut jonkin asian hyvin.
Mikä neurologinen häiriö on kyseessä? Kuulostaa niin tutulta. Epäilen olevani aspergernainen ilman diagnoosia, kun asiaa ei ole ikinä testattu.
Vierailija kirjoitti:
Äly on yliarvostettua, tärkeämpää on viisaus
No hopsan. Mistä internetissä kiertävästä latteasta meemistä tuonkin "viisauden" nappasit?
Juu baarissa. Oon huomannut, että saan naista paremmin, jos kerron olevani vartija ja sovitan juttuni sen mukaisiksi. Akateemisesta taustasta pitää olla hiljaa