Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tämä vaiva on? Kurkkua puristaa ja samaan aikaan tulee uupumus

Vierailija
13.05.2019 |

Tätä on päivittäin. Kyllä, verikokeet otettu ja kilpirauhaskoe.
Tuttu sanoi että keski-iässä väsyttää, se ei selitä tätä täysin.
Muutoinhan kaikki olisivat uupumuksen vallassa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

astma

Vierailija
42/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, mitä verikokeita sinulle tehtiin ja kuinka kauan niistä on? Omakannasta voit tarkistaa. Olitko lääkärissä juuri noiden oireiden takia? 14 puhuu asiaa, naisilla sepelvaltimotauti oirehtii alussa yleensä juuri kaulan alueen kipuina, pakotuksina tai puristuksina. Jos samaan aikana iskew voimakas voimattomuuden tunne, on syytä todellakin tutkia sydän. Miehillä sydänkohtausoireet ovat voimakkaampia ja tuntuvat enemmän rintakehällä, minkä vuoksi moni luulee saman koskevan myös naisia, mutta luulo on väärä.

Yt. LL, työterveyslääkäri

Olin väsymyksen takia. Kaikki normaalit verikokeet otettiin.

Verensokeri koholla ja munuaisarvo.

Löytyi lievä uniapnea kun pidin sitä laitetta yön yli.

Mitä pidät "normaalina"? Sepelvaltimotautia epäiltäessä otetaan eri kokeet kuin yleisväsymyksen kohdalla. Kerroitko väsymyksesi olevan kohtauksittaista ja yhdistyvän kurkun puristukseen?

Ja kuinka kauan siitä on, kun kävit tutkimuksissa, onko siitä pitkäkin aika, jonka jälkeen nuo kohtaukset ovat pahentuneet?

Oikeasti, susta pitää kaikki aivan perusjututkin kiskoa hohtimilla. Et ilmeisesti halua neuvoja?

Ihmettelee 14, ei tuo työterveyslääkäri

1,5 v. sitten kävin lääkärillä. Normaali tarkoittaa verikokeita ja kilpirauhasarvo näkyi myös.

Ei ole mitään erityisiä kohtauksia.

Välillä voimakkaampi puristus ja uupumus.

Se on eri asia kun sydän oireilee, niistä jutuista olen kuullut.

Niin, et edelleenkään ymmärrä kysymystä. Mitä "normaaleja verikokeita" sinulta otettiin? "Normaalit verikokeet" ovat väsymystä valittavalla potilaalla eri verikokeita kuin henkilöllä, jolla epäillään sepelvaltimotautia. Epänormaalia verikoetta ei ole edes olemassa!

Katso nyt vaan sieltä omakannasta.

1,5 vuotta on hyvin pitkä aika, siinä ehtii sairastua ja kuollakin monta kertaa.

Itse puhuit aloituksessasi, että sinulle tulee kohtauksena kurkun puristus ja samalla tulee väsymys, ja näitä tulee päivittäin. Tulee vai ei tule?

Jos niitä on koko ajan, senkin voi tiedätkös sanoa. Että "minulla on koko ajan puristava tunne kurkussa ja kauhea väsymys"

No ihan sama, noin tyhmää ihmistä, jolta jokainen tiedonmuru pitää nyhtää hohtimilla ja joka ei oikeasti halua ilmeisesti parantua, en viitsi enempää etädiagnosoida. Jos vaiva on jatkuva ja koko ajan tuntuva, se voi olla kurkun alueen kasvain tai vaikkapa ihan vanha ja tavanomainen purennasta tai jumittavista niskalihaksista johtuva tila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait tuon "kolme vuotta sitten"?

Luin vanhaa päiväkirjaasi.

Vierailija
44/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kohtauksista tulee mieleen jokin iso sydänkohtauksen tapainen tila.

Ei, välillä on hetkiä jolloin puristus tuntuu kovemmin ja ne hetket kestävät puolikin tuntia. Siinä ei ole mitään dramaattista kohtausta.

Välillä olen aivan ventti ja pitää vaan levätä.

Ehkä asiaa selviää jos menen uudestaan lääkäriin.