Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tämä vaiva on? Kurkkua puristaa ja samaan aikaan tulee uupumus

Vierailija
13.05.2019 |

Tätä on päivittäin. Kyllä, verikokeet otettu ja kilpirauhaskoe.
Tuttu sanoi että keski-iässä väsyttää, se ei selitä tätä täysin.
Muutoinhan kaikki olisivat uupumuksen vallassa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ahdistukselta. Se on aika fyysistä, vaikka mielen sairaus onkin. Itse väsähdän ahdistuksen takia hyvinkin nopeasti.

Vierailija
2/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi sitä olla, tämä on ihan fyysistä.

Ahdistus tuntuu eri lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilppari ultrattu? Mulla on struumakasvaimia kilpparissa, mutta veriarvot on käypä hoito -rajoissa. Väsyttää myös. B-vitsku-foolihappo auttaa selviämään päivä kerrallaan, muttei poista pohjaväsymystä.

Vierailija
4/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, ahdistus voi tuntua todella monella tapaa. Ei se ole välttämättä sitä, että kädet hikoaa ja sydän hakkaa. Minä esimerkiksi tulen kiukkuiseksi ja lihakset jännittyvät, etenkin tuo kaulan ja niskan alue. Ahdistus vaikuttaa koko kehossa.

-1

Vierailija
5/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kilppari ultrattu? Mulla on struumakasvaimia kilpparissa, mutta veriarvot on käypä hoito -rajoissa. Väsyttää myös. B-vitsku-foolihappo auttaa selviämään päivä kerrallaan, muttei poista pohjaväsymystä.

Ei ole. Ja tätä ei ollut vuosia sitten. Ahdistuksen tunnistan kyllä, se tuntuu myös joskus mutta eri lailla.

Niin kuin olisi iso kivi kaulassa painamassa.

Vierailija
6/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, ahdistus voi tuntua todella monella tapaa. Ei se ole välttämättä sitä, että kädet hikoaa ja sydän hakkaa. Minä esimerkiksi tulen kiukkuiseksi ja lihakset jännittyvät, etenkin tuo kaulan ja niskan alue. Ahdistus vaikuttaa koko kehossa.

-1

Ei mulla kädet hikoa, jännityksestä joskus.

Tunnistan kyllä tunteet kehossani.

Vierailija
7/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt suoli/herkkä vatsa? Minulla on tuo vaiva ja oireilee mm. ylävatsannja kurkun puristuksena. Joskus saattaa jopa alkaa heikottaa.

Vierailija
8/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sydän tutkittu?

Vierailija
9/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkähän oli kilpirauhaskokeiden tulokset? Normaalit terveyskeskus/yleislääkärit on yleensä ihan pihalla kilpirauhasasioista, eikä osaa aloittaa lääkitystä vaikka siihen olisi syytä jo arvojenkin puolesta.

Vierailija
10/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärtynyt suoli/herkkä vatsa? Minulla on tuo vaiva ja oireilee mm. ylävatsannja kurkun puristuksena. Joskus saattaa jopa alkaa heikottaa.

Ei ole.

Vierailija
11/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän oli kilpirauhaskokeiden tulokset? Normaalit terveyskeskus/yleislääkärit on yleensä ihan pihalla kilpirauhasasioista, eikä osaa aloittaa lääkitystä vaikka siihen olisi syytä jo arvojenkin puolesta.

Oli hyvä, muutoinhan olisin sen maininnut jo.

Vierailija
12/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoveritulppa?

Vierailija
13/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäänkö tuota kestää kerrallaan ja millaisissa tilanteissa tuo tulee? Rasituksessa vai levossa?

Minkä ikäinen täsmälleen olet, oletko nainen? Onko suvussa sydäntauteja?

Jos tuo tulee rasituksessa ja olet vaihdevuosissa tai ylittänyt vaihdevuodet, menisin lääkäriin. Kuulostaa naisten sepelvaltimotautioireilta. Se oirehtii juuri epämääräisenä kipuiluna kaulan alueella ja aiheuttaa tuollaista voimattomuutta, joskus pahoinvointiakin.

Kannattaa myös kokeilla ranteesta syke, miten se reagoi noihin kohtauksiin. Pysyykö selkeänä ja säännöllisenä, vai meneekö epäselväksi ja epärytmiin?

Vierailija
14/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 lisää, että toki sydäri voi iskeä nuoremmallekin naiselle, esimerkiksi tutulle nelikymppiselle iski, koska hän sairastaa 1-tyypin diabetesta, ja se lisää sepelvaltimotaudin riskiä.

Oireet on tosiaan naisilla lievemmän oloisia kuin miehillä ja siksi naiset herkästi eivät huomaa niitä. Miehillä kipu on rajumpi ja äkillisempi, naisilla sitä voi erehtyä luulemaan vaikkapa niskakivuksi.

https://www.nainen.com/6-sydankohtauksen-oiretta-jotka-ilmenevat-naisil…

Joka tapauksessa aika hyvä merkki on, tulekeo kipu rasituksessa. Sinuna kävisin lääkärissä vielä uudelleen.

Vierailija
15/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntutkimuksiin mars ! Varaa ekaks aika kokeneelta kardiologilta , antaa lähetteen tutkimuksiin ,jos epäilee sydänongelmaa.

Vierailija
16/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sydämeen liittyvää. Puristaa kaulasta!

Vierailija
17/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voisiko oikeasti olla vain vaihdevuosioireilua? Onko vaihdevuodet jo muuten menossa/alkaneet?  Monesti vaihdevuosien ensioireet ovat juurikin tuollaista epämääräistä väsymystä, aivosumua, "hassuja" fyysisiä oireita, joille ei löydy selitystä ja sitten 2-5 vuoden päästä iskee päälle ne perinteisemmät oireet, joista aina puhutaan.

Vierailija
18/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntä tutkittiin kun mulla oli keuhkoputkentulehdus. Hoitaja ei tajunnut mitkä on keuhkoputkentulehduksen oireet.

Vierailija
19/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sydämeen liittyvää. Puristaa kaulasta!

Pliis, lue nyt se mun laittamani linkki, kommentissa 15. Naisilla sepelvaltimotauti oirehtii JUURI kaulan ja niskan alueen puristuksena tai kipuna. Ei siis tunnu siinä keskellä rintakehää.

Vastaatko myös kysymyksiini. Tuleeko kipu rasituksessa? Minkä ikäinen olet, oletko nainen?

14

Vierailija
20/44 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, mitä verikokeita sinulle tehtiin ja kuinka kauan niistä on? Omakannasta voit tarkistaa. Olitko lääkärissä juuri noiden oireiden takia? 14 puhuu asiaa, naisilla sepelvaltimotauti oirehtii alussa yleensä juuri kaulan alueen kipuina, pakotuksina tai puristuksina. Jos samaan aikana iskew voimakas voimattomuuden tunne, on syytä todellakin tutkia sydän. Miehillä sydänkohtausoireet ovat voimakkaampia ja tuntuvat enemmän rintakehällä, minkä vuoksi moni luulee saman koskevan myös naisia, mutta luulo on väärä.

Yt. LL, työterveyslääkäri