Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viime minuutin asiakkaat

Illan viimeinen työntekijä
12.05.2019 |

Te, jotka tulette kauppoihin, uimahalliin, ravintoloihin yms aina viime minuutilla. Teettekö sen ihan tahallanne? Tarkoitan, että onko teidän tarve käyttää valtaanne, kun tiedätte, että poloinen asiakaspalvelija ei voi repiä teitä kappaleiksi, vaikka kuinka mieli tekisi.

Esimerkki: marketti sulkeutuu joka päivä klo 20. Aasiakas saapuu tarkasti klo 19.45 tekemään iiisot ostoksensa. Hän kiertelee kauppaa ihan rauhassa kuulutuksesta huolimatta. Kauppias kyllästyy tähän ja päättää myöhentää aukioloaikaa klo 21 saakka. Tämä sama aasiakas saapuu tästä lähin klo 20.45.

Esimerkki: Uimahalli menee eri viikonpäivinä eri aikaan kiinni. Vuodesta toiseen sama aasiakas saapuu aina tunti ennen sulkemista ja löydetään henkilökunnan toimesta suihkuttelemasta pesuhuoneesta 10min ennenkuin poloisen työntekijän olisi oltava ulkona rakennuksesta, mikäli ei halua tämän aasiakkaan kanssa viettää 15min laatuaikaa palkatta.

Kertokaa nyt ihan rehellisesti te "illan viimeiset", että miksi sinne liikkeeseen on tultava liian myöhään? Ymmärrän kyllä kertaluontoiset jutut ja nämä usein pyytelevätkin anteeksi, kun meni yliajalle, mutta miksi ihmeessä vuodesta toiseen sama aasiakas haluaa nimenomaan palvelunsa 5min sulkemisajan jälkeen? Tän täytyy olla joko vajaa-älyisyyttä, ihmiskontaktin kaipuuta tai vallankäyttöä... Mikä on teidän syynne moiseen?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän seinänaapurin löytää yleensä kaupasta tekemässä viikon ostoksia 20.55.

Itse saatan juoksujalkaa sen maidon ja leivän hakea siinä vaiheessa ja siellähän se herra on. Monesti huudellut ohi mennen, että kauppa menee just kiinni, kamat kantoon ja kassalle mars.. Eikun hän vaan rauhassa lueskelee tuotteiden ainesosia siellä hyllyjen välissä.

Kerran sitten talkooistujaisissa kysyin siltä, että miksi se aina siellä maleksii siihen aikaan. Siellä on niin kiva tehdä ostoksia, kun ei muita ihmisiä ole. Okei, entäs jos menis tuntia aikaisemmin, ei siellä tungosta silloinkaan ole. Ei hän oikein kerkee, kun on sulkapalloa ja lasten kyytejä. Kerroin sitten, että olishan se reilua työntekijöitä kohtaan, että pääsis ajoissa pois. Työntekijät saavat palkan siitä. Öö, eihän se pointti olekaan. Vaan että pääsis viimeistään 21.15 pois, kun työaika loppuu, eikä vasta 21.30, kun herra on saanut tuotteensa luettua loppuun? Hänelle ei ole koskaan asiasta mitään sanottu, niin hän tekee ostoksia vielä silloinkin.

Eli aivan k-päisyyttä hän siellä maleksii. Luulee, että hänellä on jotain valtaa käytössään.

Tämä mies on myös aina myöhässä, kun jostain esim lasten harrastus kimppakyydeistä on sovittu. Lähtee silloin, kun pitäisi olla jo perillä. Joten siitäkin ollaan väännetty muutaman kerran. Mä olen kuulemma kipakka ja kiukkunen nainen. Eihän se nyt voi olla minuutista kiinni, kun lapset harrastuksistaan myöhästyy. Kyllä se vaan on. Siellä pitäisi olla jo lämmityksen menossa, kun hän kiikuttaa lapsia paikalle. Eli hän ei enää meidän muksuja vie, vaan mä vien sitten kaikki.

Mies oletettu, kuvittelee olevansa upea alfauros, vaikka mun silmiin on kyllä täyslapatossu ja luuseri. Saakeli että mua riepoo sen naaman ajattelukin. Sorry, lähti vähän lapasesta. :D

Ei se mitään, sait purkautua, se helpottaa :=)

Vierailija
122/142 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käskekää lähteä pois varttia ennen jos asiakkaita tule, ja hoidatte sillä aikaa hoidettavat asiat ja luukku kiinni. Ei sen vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ne kaupan ovet takalukkoon, ettei Matti myöhäiset pääse sisään, mutta sisällä olevat pääsevät ulos. Laskettelu keskuksista voisi ottaa käyttöön systeemin, jossa hissin pysähtyminen kerrotaan kellotaulun viisareilla, se joka laskee pussin perälle ja hissi jo seisoo niin voivoi.

-vähän sekavaa tekstiä, mutta ymmärtänette pointin

Vierailija
124/142 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kaksi naista tuli myymälään juuri ennen myymälämme on suljettu -kuulutusta. Kun tuo kuulutus tuli, niin toinen näistä naisista katsoi minua silmiin, naurahti ylimielisen kuuloisesti "hehe", ja katosi pokkana hyllyjen taakse. Hänellä ei siis ainakaan ymmärtämisestä ollut kyse, ihan tahallaan teki tuon. Katsottiin siinä työkaverin kanssa toisiamme, että on jollain otsaa.

Niin, tai olisikohan sinun tulkintaa tämä? Ehkä nainen naurahti että hehe, ehdin tässä vielä pikaseen hakea ostokseni.

Eivät ne asiakkaat asiakkaat tule sinne kauppaan teitä kiusaamaan, mistä moinen itsekeskeinen käsitys?

Valita työnantajallesi, älä asiakkaille.

Olisikin ollut pikainen ostos. Kollega kävi heille vielä sanomassa lähempänä viittä yli, että tosiaan ollaan menty kiinni jo kuten kuulitte. Silti näillä ei ollut mikään kiire ja kassallakin vielä jahkailtiin, että kumpi nyt sitten maksaa. Näillä rouvilla ei todellakaan ollut mikään kiire ja sama ylimielinen ilme jatkui tällä toisella koko tapahtuman ajan.

Näistä kaikista tuli minulle ja kollegalleni molemmille se kuva, että ihan tahallaan tässä nyt vitkutellaan.

Huh! Minä olisin tuossa jo sanonut, että kassa on suljettu. Eihän alkoholiakaan voi myydä klo 21 jälkeen (ainakin joissakin järjestelmissä myynti on estetty). Itse suljen tietokoneeni tasan kun työaika loppuu. Jos joku tulee vielä silloin sisään, en todellakaan ala avaamaan konetta, vaikka miten olisi maksava asiakas, vaan käsken tulla aukioloaikoina uudestaan. Toki välillä (kuten tänään) asiakas tulee sisään 2 min ennen sulkemisaikaa ja maksun kanssa kestää, niin joudun olemaan joitakin minuutteja ylitöissä, mutta sitten on myös niitä, jotka soittavat 5 min ennen sulkemisaikaa että ovat matkalla, voinko odottaa heitä 15 min (ja ulkomaalaisista puhuttaessa se 15 min voi helposti olla 2 h). En voi, joten oma on ongelmansa, kun aukioloajat on kaikkien tiedossa ja niitä on painotettu jokaiselle asiakkaalle erikseen. En siis ole kaupassa töissä.

Vierailija
125/142 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja raha ja raha. Raha on elämän tärkein asia. Sen takia saa tuottaa ihmisille pahaa mieltä ja pettymyksiä, polkea heidän oikeuksiaan asiakkaana. Kunhan saa sitä palkkaa. Minne hävisi ystävällisyys ja käytöstavat?

Vierailija
126/142 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ja raha ja raha. Raha on elämän tärkein asia. Sen takia saa tuottaa ihmisille pahaa mieltä ja pettymyksiä, polkea heidän oikeuksiaan asiakkaana. Kunhan saa sitä palkkaa. Minne hävisi ystävällisyys ja käytöstavat?

Niinpä...asiakkailla ei ole enää mitään käytöstapoja, röyhkeitä !!!

Vierailija
127/142 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaikahaahuilijoilla ei taida olla kauheasti ymmärrystä työntekijöitä kohtaan, tai oikeammin ymmärrystä työelämästä muutenkaan.

Vierailija
128/142 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppa menee kiinni klo 21.00, ovet pitää sulkea tismalleen samaan aikaan, ei 20.45 eikä edes 20.55 Tietysti KAIKKIA asiakkaita, jotka ovat sisällä on palveltava, vaikka siihen menisi aikaa hieman ylikin. Normaalia inhimmillistä kohtelua.

Vierailija
129/142 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä...asiakkailla ei ole enää mitään käytöstapoja, röyhkeitä !!!

No, asiakkaat tulevat tekemään ostoksiaan. Eivät he mieti mitä se tuntematon kassamyyjä kokee. Ja harvoin asiakkaat ovat todellisuudessa röyhkeitä. Kaikki eivät vain ole kovin tarkkoja ajasta, eivät välitä siitä silleen. Mutta myyjä on asiakaspalvelija ja hänen pitää kohdella jokaisen asiakkaan ystävällisesti!

Vierailija
130/142 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[ Itse suljen tietokoneeni tasan kun työaika loppuu. Jos joku tulee vielä silloin sisään, en todellakaan ala avaamaan konetta, vaikka miten olisi maksava asiakas, vaan käsken tulla aukioloaikoina uudestaan. Toki välillä (kuten tänään) asiakas tulee sisään 2 min ennen sulkemisaikaa ja maksun kanssa kestää, niin joudun olemaan joitakin minuutteja ylitöissä.

Ilmeisesti ei ole oma firma kyseessä?

Jos olisi, niin luulen että enemmänkin hymyilyttäisi kun rahaa lappaa ovesta sisään ja ei paljo kahdesta minuutista vinguttaisi.

Vierailija
131/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana suunnistaa kassalle heti kun tulee ensimmäinen kuulutus, että myymälä sulkeutuu.

Harvoin käyn niin myöhään kaupassa.

No lampsin kassalle kuulutuksen kuultuani, ja huomasinkin ulkona, että tässähän jäi 5 minuuttia ennen sulkemisaikaa jäljelle.

Eikö todella voi sanoa niille yliajalla oleville suoraan, että kauppa on suljettu.
Tosiaan miksi kassakone ei sulkeudu automaattisesti sulkemisaikana?
Loppuisi silloin matti myöhästelijoiden palloilut kaupassa.

Vierailija
132/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana suunnistaa kassalle heti kun tulee ensimmäinen kuulutus, että myymälä sulkeutuu.
No lampsin kassalle kuulutuksen kuultuani, ja huomasinkin ulkona, että tässähän jäi 5 minuuttia ennen sulkemisaikaa jäljelle.
Eikö todella voi sanoa niille yliajalla oleville suoraan, että kauppa on suljettu.

Kauppias haluaa tienata rahaa eikä harrastaa kansanvalistusta. Tietenkin maksava asiakas palvellaan loppuun asti.

Vierailija
133/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asiakasneuvoja netissä. Parhaimmillaan olen ollut chatissa asiakkaan kanssa kaksi tuntia työvuoron loppumisen jälkeen, kun asiakas vain vänkää ja vänkää, eikä kuuntele ollenkaan ja parhaimmillaan vinkuu esimiestä paikalle kertomaan täsmälleen samat asiat.
Olen kuitenkin selkeä ja asiat saisi hoidettua ihan parissa minuutissa, jos asiakas vain rauhoittuisi ja kuuntelisi.

Vierailija
134/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, jos joku tulee viime minuuteilla ja menee vaikka viisi minuuttia yli. Itse en kyllä koskaan haahuile kaupassa sulkemisajan jälkeen. Sen sijaan ihmettelen niitä, jotka sulkemisajan jälkeen yrittää vielä sisälle kun huomaa, että siellä on työntekijöitä. Parhaimmillaan vartti sulkemisen jälkeen joku on yrittänyt pitää oven kahvasta kiinni ja tunkea sisään, kun olen päästämässä viimeistä asiakasta ulos.

Vierailija
135/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei siellä lue, että viime minuuteilla ei saa tulla? Tai ovet mene lukkoon vaikka varttia/tuntia aiemmin. Jotkut asiakkaat on kusipäitä.

Jos teidän työaika loppuu samaan aikaan, kun kauppa sulkeutuu, teillä on huono esimies.

Ihan tavallista, että kauppa menee kiinni 21:00, työaika loppuu 21:15.

Kaupassa on iltavuorossa yksi työntekijä, joka hoitaa kassan, asiamiespostin, hyllyttäjän, siivoojan ja vartijan työt.

20:50 tulee asiakkaita sekä kauppaan, että postiin, sitten änkeää vielä humalainen kaljan ostaja.

Kauppa pitää sulkea ja kassa laskea...

Vierailija
136/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias haluaa tienata rahaa eikä harrastaa kansanvalistusta. Tietenkin maksava asiakas palvellaan loppuun asti.

Tottakai kauppias haluaa. Työntekijä haluaa palkan ylitöistä, mutta ei saa, koska kauppias haluaa ilmaista työvoimaa.

Vierailija
137/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias haluaa palvella, voisko palvelu kuitenkin tapahtua aukioloaikojen puitteissa? No ei koska kauppias tahtoo olla työntekijän aikavaras.

Vierailija
138/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiakkaan vika, että työntekijän vuoro loppuu minuutilleen kun kauppa sulkee. Itkut työnantajalle eikä asiakkaalle.

Vierailija
139/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mahdollisimman myöhään kaupassa yksin omaan koronan vuoksi, jotta siellä olisi vähemmin muita asiakkaita ilman maskia. En kuitenkaan ole ihan viime minuuttiin saakka, vaan jotain 10 vaille olen ovesta ulos.
Jos menee tiukalle, niin juoksen välit rivakasti ja otan vain maidon ja salaatin. Ehkä yhden kerran olen lähtenyt ulos viittä minuuttia vaille.

Silloin kun kauppa oli yön yli auki, kävin yöllä 3-4 välillä, ihan yöpuvun päälle takki ja menoksi.

Vierailija
140/142 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuuttia vaille pääsee sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi