Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viime minuutin asiakkaat

Illan viimeinen työntekijä
12.05.2019 |

Te, jotka tulette kauppoihin, uimahalliin, ravintoloihin yms aina viime minuutilla. Teettekö sen ihan tahallanne? Tarkoitan, että onko teidän tarve käyttää valtaanne, kun tiedätte, että poloinen asiakaspalvelija ei voi repiä teitä kappaleiksi, vaikka kuinka mieli tekisi.

Esimerkki: marketti sulkeutuu joka päivä klo 20. Aasiakas saapuu tarkasti klo 19.45 tekemään iiisot ostoksensa. Hän kiertelee kauppaa ihan rauhassa kuulutuksesta huolimatta. Kauppias kyllästyy tähän ja päättää myöhentää aukioloaikaa klo 21 saakka. Tämä sama aasiakas saapuu tästä lähin klo 20.45.

Esimerkki: Uimahalli menee eri viikonpäivinä eri aikaan kiinni. Vuodesta toiseen sama aasiakas saapuu aina tunti ennen sulkemista ja löydetään henkilökunnan toimesta suihkuttelemasta pesuhuoneesta 10min ennenkuin poloisen työntekijän olisi oltava ulkona rakennuksesta, mikäli ei halua tämän aasiakkaan kanssa viettää 15min laatuaikaa palkatta.

Kertokaa nyt ihan rehellisesti te "illan viimeiset", että miksi sinne liikkeeseen on tultava liian myöhään? Ymmärrän kyllä kertaluontoiset jutut ja nämä usein pyytelevätkin anteeksi, kun meni yliajalle, mutta miksi ihmeessä vuodesta toiseen sama aasiakas haluaa nimenomaan palvelunsa 5min sulkemisajan jälkeen? Tän täytyy olla joko vajaa-älyisyyttä, ihmiskontaktin kaipuuta tai vallankäyttöä... Mikä on teidän syynne moiseen?

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tasan, että ärsyttää tuollainen! Jos itse olen JOSKUS ollut viime minuuteilla kaupassa, niin puolijuosten teen ostokset (isommat ostokset aina hyvissä ajoin, esim. Jos unohtunut joku aterian ruoka-aine) ja korkeintaan 2min sulkemisen jälkeen olen kassalla (käynyt 1-2x) mutta aina muuten paria minuuttia ennen jo kassalla. Aina myös pahoittelen myöhäistä saapumista, koska tiedän, että lähikaupassa aletaan iltasiivoukseen jo 15 min ennen sulkemisaikaa, enkä haluaisi olla vaivaksi.

Noi sinun esimerkkisi kertovat mielestäni patologisesta käytöksestä ja vallankäytöstä.

N26

Vierailija
62/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muinoin töissä hotellin keittiössä, jossa palkanmaksu loppui klo 22:00 kun keittiö meni kiinni. Monta kertaa kävikin niin, että tilaus tulee 21:59 ja asiakas on palveltava loppuun asti ja jos ruokailijoita riitti keittiön sai kiinni vasta lähempänä yhtä yöllä - tee siinä sitten kolme tuntia töitä palkatta monena iltana viikossa...

Itse olisin lähtenyt kotiin tai ottanut omani suoraan kassasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin muinoin töissä hotellin keittiössä, jossa palkanmaksu loppui klo 22:00 kun keittiö meni kiinni. Monta kertaa kävikin niin, että tilaus tulee 21:59 ja asiakas on palveltava loppuun asti ja jos ruokailijoita riitti keittiön sai kiinni vasta lähempänä yhtä yöllä - tee siinä sitten kolme tuntia töitä palkatta monena iltana viikossa...

Toihan on ihan sun omaa typeryyttä että teet ilmaiseksi töitä

Tämä. Kyllähän fiksut työntekijät ilmoittavat, että keittiö menee kiinni esim. puoli tuntia ennen ravintolan sulkemista. 

Vierailija
64/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut asiakaspalvelussa töissä enkä IKINÄ tee sitä että menen viime minuuteilla esim kauppaan!

Mäkin entinen R-kioksin myyjä ja en kehtaa mennä kauppaan enää puoltatuntia ennen sulkemista. :D

Tuntu, että just ne 20:59:58 oven raosta tunkevat idiootit oli niitä pahimpia asiakkaita, jotka ei osannut päättää mitä ostavat...kiertelivät ja kaartelivat, lopuksi eivät joko ostaneet mitään tai kortti ei toiminu tai sitte alettiin latomaan tiskiin 5snt kolikoita...

Niitä kyllä murhasin mielessäni joka kerta ja aamuvuoroon tuleva joutu sitte alottamaan aamun kioskilla joka oli kaatopaikka. Sitte asiakkaat valitti jos ei ollu siistiä. Ei sitä ehtiny ikinä siivoomaan jos ei saanu suljettua ajallaan, vaikka sulkemisen jälkeen oli reilusti aikaa siivota ja tilittää ymym, jos siis sai suljettua klo 21:00, lopuksi aloin tekemään niin, että en päästänyt vikalla minuutilla tulevia kauppaan vaan suljin ovet heti kun kiska oli tyhjä. Vaikka joku ei siitä tykännytkään niin sanoin että valittaa vaikka kauppiaalle, mulla on muuta menoa.

Vierailija
65/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla että monia ahdistaa kauppaan tms. meno, ja siksi siirtävät lähtöä mahdollisimman myöhäiseksi?

T. Ahdistushäiriöstä kärsivä

Vierailija
66/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti oletan kaupan palvelevan koko aukioloaikansa ajan tasapuolisesti kaikkia asiakkaita. Valitettavasti olen todennut että viimeisen vartin ajan supermarketissa henkilökunnalla näyttää olevan ihan muut prioriteetit kuin palvella asiakkaita, jotka heidänkin palkkansa maksavat. Palvelutiskit suljetaan etuajassa, tuotteita kuten bulkkimaustekurkut kärrätään varastoon ja kaikenlaisilla rullakoilla tukitaan käytäviä ja leikkuupuimurin kokoisilla pesukoneilla ajellaan hyllyväleissä. Vit@ttaa moinen asenne ja asiakkaiden halveksunta sekä kaltoinkohtelu. Palveluammatissa pitäisi käsittää että asiakkaan etu ja kokemus on kaikista tärkeintä. Viimeiselle minuutille asti.

Kuinka paljon olet valmis maksamaan lisää tuosta kokemuksesta?

Häh? Jos kauppa on itse ilmoittanut olevansa auki klo 21.00 saakka, miksi 20.58 tulevan asiakkaan pitäisi maksaa jotain ekstraa?

Kyllä yrittäjä on se joka on oma tahdostaan ruvennut yrittäjäksi ja yrittämisen riski on hänellä. Jos pipo on kireällä, hän voi tietenkin valita että kauppa menee kiinni klo 20.45.

Kauppa on auki klo 21:00. Mikäli  tulet 20:58 kauppaan, osaat varmaan aikuisena laskea, että sinulla on tasan 2 min aikaa olla siinä kassalla ja kaupasta ulos. Mikä siinä on sitten vaikeaa? Ihmiset luulee, että jos änkeää kauppaan minuutti ennen sulkemista niin voi surutta olla siellä puolituntia pyörimässä. Itse ainaki sanoin asiakkaille klo 21:00, että kauppa on nyt sulkeutunut ja nyt on viimeinen hetki maksaa,  muut "katselijat ja kiertelijät" ulos. Toinen työntekijä oli ovella seisomassa, ettei kukaan tullut enää kauppaan ja ohjasi loput pööpöilijät ulos kaupasta samalla kun otin vastaan maksavat asiakkaat kassalla. 

Vierailija
67/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos liikeyritys ilmoittaa että kauppa on auki kello 21 saakka, sitten kauppaan saa tulla niin kauan kuin ovet ovat auki.

Jokainen yrittäjä joutuu varautumaan siihen että asiakkaalla menee aikaa hieman yli. Jos yrittäjä ei maksa ylitöistä työntekijöilleen, sitten virhe on hänen. Työntekijän tulee neuvotella asiasta esimiehensä kanssa.

Asiakkaan vika tämä ei ole. Toki fiksu asiakas huomioi ajan ja hoitaa ostoksensa mahdollisimman nopeasti.

Itse pidän Suomen tilannetta todella moukkamaisena, siis että kaikki asiakkaat eivät ole vielä ulkona ja joskus näkee että kassat jo laskevat rahoja ja tiskejäkin suljetaan. Viimeksi mainittu on huonoa asiakaspalvelua, ensiksi mainittu on turvallisuusriski yrittäjälle.

Suomessa yrittäjäyys on usein vielä lapsenkengissä. Muualla maailmassa yrittäjät yleensä ymmärtävät mistä heidän voittonsa tulevat ja palvelevat asiakasta loppuun asti. Se että kassatyöntekijät naiivisti syyttävät asiakkaita kuvaa sekin sitä, ettei kassa ymmärrä sitä että asiakas on oikeastaan hänen työnantajansa.

Mun sukulainen on yrittäjä ja raivoaa myös jos joku tulee minuuttia ennen sulkemisaikaa sisään. Hän kohtelee ko. asiakkaita todella tylysti sen sijaan että saisi mahdollisesti myytyä vielä jotain. Ilmankos hänen yrityksellään ei mene hyvin, josta hän valittaa jatkuvasti. Mutta tämmöistä jäykkää ajattelua Suomessa on paljon.

Suomessa harvoin kassatyöntekijä on se yrittäjä. Kuinka monen yrittäjän kanssa olet joutunut vääntämään ylityörahoista? Kokeile joskus The Yrittäjäkauppiaan kanssa ja kerro miten kävi? Kassatyöntekijät odottavat hyviä vinkkejäsi 😊

Saksassa eräässä kauppaketjussa kassakoneetkin sulkeutuvat tasan sulkeutumisajassa ja jonottajat ohjataan ulos. Ei huuda kukaan holhousta, huonoa palvelua tai yrittäjää apuun vaan poistuvat. Se siitä hienosta näin maailmalla-teoriasta.

Suomessa on laki ja työaikalain mukaan jos työaika loppuu, sen jälkeen ei tarvitse tehdä töitä. Niin se vaan on. Työpaikan voi valita, jos meno ei miellytä tai ei uskalla vaatia oikeuksiaan.  Itsehän olet sen työsopimuksen allekirjoittanut.

Se, että yhdessä kauppaketjussa Saksassa tehdään tietyllä tavalla ei lainkaan muuta sitä, että miljoonat muut yritykset sekä Saksassa että muualla toimivat eri tavalla. Lapsellista edes väittää tuollaista.

Vierailija
68/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakuutusyhtiössä töissä, eikä haittaa ollenkaan asiakkaat jotka tulevat 16.55. Asiaan menee usein vartti, mutta siinä kertyy saldovapaata ja vartin jälkeen ylityökorvausta.

Olen tosin itsekin viimetipan ihminen, joten ehkä sietokyky on parempi.

Sä et voi tosissas kommentoida tähän ketjuun noin? Nyt onkin kyse aivan eri työstä ja tessin mukaisista työajoista. Kyllä täällä palstalla on monia muitakin liukuvan työajan puitteissa työskenteleviä ihmisiä (joista btw kaikki eivät edes saa ylityökorvausta, vaan kertynyt saldo on käytettävä sitten kun pystyy, olet onnekas siinäkin mielessä että saat kaiken päälle rahallista korvaustakin). Kyllä kuule maailmasta löytyy monia työntekijöitä, jotka ovat joutuneet yli kahdeksi tunniksi ylitöihin tai päivystävät tai joutuvat työmatkalle lyhyellä varoitusajalla jne. Mutta nyt olikin kyse palvelu- ja kaupanalan hommista, joissa tehdään pääsääntöisesti tuntipalkkaisena ja minuutintarkkoja työvuoroja noudattaen. Monet kauppiaat ovat ahneita ja pitävät viimeiseen asti huolen siitä, että ylimääräisiä henkilöstökuluja ei synny. Tämä tarkoittaa siis aukioloaikojen ja työvuorojen päättymisen suhteen sitä, että todellakin on olemassa esim. kaupankassoja, joiden työvuoro (=palkanmaksu) päättyy jo 5-10min sulkemisajan jälkeen. Eli paikkojen siistimiseen, ovien lukitsemiseen ja kassojen laskemiseen jää hyvin vähän aikaa. Jos mattimyöhäisen asiakkaan takia työntekijä joutuu jäämään edes muutaman minuutin ylimääräistä töihin, se on työntekijältä pois. Kauppiasta ei kiinnosta eikä kauppias tee mitään isompia muutoksia vain muutamien minuuttien takia, harva kaupankassa uskaltaa edes asiasta purnata työpaikan menettämisen pelossa. Ja kaiken lisäksi työntekijä voi pahimassa tapauksessa esim. missata kokonaisen bussivuoron tai kimppakyydin ja päästä kotiin tunnin myöhässä. Kaikki eivät asu pk-seudulla, jossa julkiset kulkee 5min välein eikä kaupankassan palkoilla ole aina varaa omaan autoon. Kiva siinä työntekijän venata yksin pimeässä ja kylmässä työpaikan ulkopuolella (koska työpaikalle ei voi työntekijäkään jäädä lorvimaan, automaattihälytykset päällä jne) yli puoli tuntia seuraavaa kulkuneuvoa, ajatellen samalla katkerana kuinka olisi ehtinyt ajoissa ilman viimeistä torveloa asiakasta. Siinä ei paljoa lohduta mitättömät ylityökorvaukset.

Ja puhun ihan kokemuksella, sillä olen ollut kaikenlaisissa työpaikoissa tehden hyvin erilaisia työaikamuotoja. Ja kaikista v-mäisin työaika on ollut tuo kaupankassan iltavuoro sulkemisajalla, pienessä marketissa keskellä korpea.

Vierailija
69/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On työntekijän asia ilmoittaa työnantajalle jos tekee töitä 3h palkatta työajan jälkeen. Se ei ole asiakkaan vika, jos kerran on ilmoitettu että keittiö ottaa tilauksia klo 22 saakka. Miten ehditte palvella asiakasta joka tilasi 21:50? Mikrotatteko vaan valmisateriat vai miten tuo työaika on laskettu?

Vierailija
70/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut asiakaspalvelussa töissä enkä IKINÄ tee sitä että menen viime minuuteilla esim kauppaan!

Mäkin entinen R-kioksin myyjä ja en kehtaa mennä kauppaan enää puoltatuntia ennen sulkemista. :D

Tuntu, että just ne 20:59:58 oven raosta tunkevat idiootit oli niitä pahimpia asiakkaita, jotka ei osannut päättää mitä ostavat...kiertelivät ja kaartelivat, lopuksi eivät joko ostaneet mitään tai kortti ei toiminu tai sitte alettiin latomaan tiskiin 5snt kolikoita...

Niitä kyllä murhasin mielessäni joka kerta ja aamuvuoroon tuleva joutu sitte alottamaan aamun kioskilla joka oli kaatopaikka. Sitte asiakkaat valitti jos ei ollu siistiä. Ei sitä ehtiny ikinä siivoomaan jos ei saanu suljettua ajallaan, vaikka sulkemisen jälkeen oli reilusti aikaa siivota ja tilittää ymym, jos siis sai suljettua klo 21:00, lopuksi aloin tekemään niin, että en päästänyt vikalla minuutilla tulevia kauppaan vaan suljin ovet heti kun kiska oli tyhjä. Vaikka joku ei siitä tykännytkään niin sanoin että valittaa vaikka kauppiaalle, mulla on muuta menoa.

Tässähän sinä rikoit lakia. Jos liikeyritys ilmoittaa olevansa auki klo 21 sakka, ei liikettä voi sulkea ennen sitä kuin force majeure -tapauksessa.

Vierailija
71/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti oletan kaupan palvelevan koko aukioloaikansa ajan tasapuolisesti kaikkia asiakkaita. Valitettavasti olen todennut että viimeisen vartin ajan supermarketissa henkilökunnalla näyttää olevan ihan muut prioriteetit kuin palvella asiakkaita, jotka heidänkin palkkansa maksavat. Palvelutiskit suljetaan etuajassa, tuotteita kuten bulkkimaustekurkut kärrätään varastoon ja kaikenlaisilla rullakoilla tukitaan käytäviä ja leikkuupuimurin kokoisilla pesukoneilla ajellaan hyllyväleissä. Vit@ttaa moinen asenne ja asiakkaiden halveksunta sekä kaltoinkohtelu. Palveluammatissa pitäisi käsittää että asiakkaan etu ja kokemus on kaikista tärkeintä. Viimeiselle minuutille asti.

Häh? Jos kauppa on itse ilmoittanut olevansa auki klo 21.00 saakka, miksi 20.58 tulevan asiakkaan pitäisi maksaa jotain ekstraa?

Kyllä yrittäjä on se joka on oma tahdostaan ruvennut yrittäjäksi ja yrittämisen riski on hänellä. Jos pipo on kireällä, hän voi tietenkin valita että kauppa menee kiinni klo 20.45.

Kauppa on auki klo 21:00. Mikäli  tulet 20:58 kauppaan, osaat varmaan aikuisena laskea, että sinulla on tasan 2 min aikaa olla siinä kassalla ja kaupasta ulos. Mikä siinä on sitten vaikeaa? Ihmiset luulee, että jos änkeää kauppaan minuutti ennen sulkemista niin voi surutta olla siellä puolituntia pyörimässä. Itse ainaki sanoin asiakkaille klo 21:00, että kauppa on nyt sulkeutunut ja nyt on viimeinen hetki maksaa,  muut "katselijat ja kiertelijät" ulos. Toinen työntekijä oli ovella seisomassa, ettei kukaan tullut enää kauppaan ja ohjasi loput pööpöilijät ulos kaupasta samalla kun otin vastaan maksavat asiakkaat kassalla. 

Aika nopeasti sulta lähtee työpaikka alta, kun asiakaspalvelu on tuota tasoa. Tapasi puhua asiakkaista, jotka sentään maksavat palkkasi, kuvastaa että olet aivan väärällä alalla.

Vierailija
72/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla että monia ahdistaa kauppaan tms. meno, ja siksi siirtävät lähtöä mahdollisimman myöhäiseksi?

T. Ahdistushäiriöstä kärsivä

Mua ainakin ahdistaisi enemmän mennä viimetipassa kauppaan, jossa joutuisin kohtaamaan ärtyneen kassahenkilön ja päättämään nopeasti mitä tuotteita ostan. Luulisi, että keskellä päivää tai iltapäivän ruuhkapiikissä olisi helpoin mennä ahdistushäiriöisenä kauppaan, kun silloin voi sulautua väkijoukkoon, harva jaksaa silloin kiinnittää huomiota muihin. Eikä ahdistushäiriö tai mikään muukaan sairaus ole perustelu toisten ihmisten työajan tuhlaamiseen ja yrityksen aukioloaikojen siirtämiseen. Sinun täytyy hakea apua häiriöösi, tehtävä terapeuttisi ohjeistuksella siedätysharjoituksia, syötävä lääkkeesi ja mukauduttava yhteiskuntaan. Ei yhteiskunta voi mukautua jokaisen yksilön erinäisiin ongelmiin. Usko pois, ahdistuneisuushäiriösi ei herätä yhtään enempää sympatioita kassahenkilön puolelta.

Vierailija
73/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla aloilla tehdään ilmaista ylityötä työajan jälkeen. Ei pelkästään kaupan myyjänä. Esim. IT-alalla, monissa palveluammateissa, asiakaspalvelussa yms. On työntekijän asia valittaa työnantajalleen asiasta, ei missään nimessä asiakkaalle. Ei kukaan työnantaja/yritys halua että kiusaatte asiakkaita. Maksavat sitten sovitusti lisää sulle jos uskovat tarinaasi yliajalla olevista asiakkaista tai etsivät työntekijän joka ei valita.

Vierailija
74/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vakuutusyhtiössä töissä, eikä haittaa ollenkaan asiakkaat jotka tulevat 16.55. Asiaan menee usein vartti, mutta siinä kertyy saldovapaata ja vartin jälkeen ylityökorvausta.

Olen tosin itsekin viimetipan ihminen, joten ehkä sietokyky on parempi.

Sä et voi tosissas kommentoida tähän ketjuun noin? Nyt onkin kyse aivan eri työstä ja tessin mukaisista työajoista. Kyllä täällä palstalla on monia muitakin liukuvan työajan puitteissa työskenteleviä ihmisiä (joista btw kaikki eivät edes saa ylityökorvausta, vaan kertynyt saldo on käytettävä sitten kun pystyy, olet onnekas siinäkin mielessä että saat kaiken päälle rahallista korvaustakin). Kyllä kuule maailmasta löytyy monia työntekijöitä, jotka ovat joutuneet yli kahdeksi tunniksi ylitöihin tai päivystävät tai joutuvat työmatkalle lyhyellä varoitusajalla jne. Mutta nyt olikin kyse palvelu- ja kaupanalan hommista, joissa tehdään pääsääntöisesti tuntipalkkaisena ja minuutintarkkoja työvuoroja noudattaen. Monet kauppiaat ovat ahneita ja pitävät viimeiseen asti huolen siitä, että ylimääräisiä henkilöstökuluja ei synny. Tämä tarkoittaa siis aukioloaikojen ja työvuorojen päättymisen suhteen sitä, että todellakin on olemassa esim. kaupankassoja, joiden työvuoro (=palkanmaksu) päättyy jo 5-10min sulkemisajan jälkeen. Eli paikkojen siistimiseen, ovien lukitsemiseen ja kassojen laskemiseen jää hyvin vähän aikaa. Jos mattimyöhäisen asiakkaan takia työntekijä joutuu jäämään edes muutaman minuutin ylimääräistä töihin, se on työntekijältä pois. Kauppiasta ei kiinnosta eikä kauppias tee mitään isompia muutoksia vain muutamien minuuttien takia, harva kaupankassa uskaltaa edes asiasta purnata työpaikan menettämisen pelossa. Ja kaiken lisäksi työntekijä voi pahimassa tapauksessa esim. missata kokonaisen bussivuoron tai kimppakyydin ja päästä kotiin tunnin myöhässä. Kaikki eivät asu pk-seudulla, jossa julkiset kulkee 5min välein eikä kaupankassan palkoilla ole aina varaa omaan autoon. Kiva siinä työntekijän venata yksin pimeässä ja kylmässä työpaikan ulkopuolella (koska työpaikalle ei voi työntekijäkään jäädä lorvimaan, automaattihälytykset päällä jne) yli puoli tuntia seuraavaa kulkuneuvoa, ajatellen samalla katkerana kuinka olisi ehtinyt ajoissa ilman viimeistä torveloa asiakasta. Siinä ei paljoa lohduta mitättömät ylityökorvaukset.

Ja puhun ihan kokemuksella, sillä olen ollut kaikenlaisissa työpaikoissa tehden hyvin erilaisia työaikamuotoja. Ja kaikista v-mäisin työaika on ollut tuo kaupankassan iltavuoro sulkemisajalla, pienessä marketissa keskellä korpea.

Niin syy ei ole asiakkaassa vaan työnantajassa. Miksi ette kuulu liittoon ja neuvottele parempia työsopimuksia?

Vierailija
75/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun tänne tulee näitä "minä sinun palkkasi maksan, niin polvistu vaan edessäni" retardeja. Luuletteko, että sitä noin 18-25 vuotiasta opiskelijaa kiinnostaa teidän paapominen, joka joutuu esimerkiksi opiskelun ohessa tekemään kaupan kassaa järkyttvän surkeilla työehdoilla ja ei ole koskaan edes nähnyt hänen palkkansa maksajaa esimerkiksi jos työskentelee isossa ketjussa.. Eikä varmana kiinnosta se tuletteko uudestaan kauppaan hyvän aspa-kokemuksen vuoksi. Tottakai oman kahvilan pitäjänä tiedostan kuka palkkani maksaa ja haluankin palvella asiakkaitani, sillä nautin työstäni ja olen sen itse valinnut. Oma asiakaspalveluni myös näkyy kahvilan tuloksissa. Nykyään harvoin missään ison ketjun kaupan kassalla saat hyvästä asiakaspalvelusta lisää palkkaa tai kannustetta.  

Vierailija
76/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla valittamaan, että kai sitä nyt saa tulla yhden pikkuostoksen ostamaan 10 min ennen sulkemisaikaa (itselle käynyt niin pariin otteeseen viime aikoina), kun tosissaan minun takia ei ovien sulkeminen myöhästy.

Mutta tässä olikin kyse toistuvasta ja aika törkeästäkin käytöksestä. Kyllä menis hermo, onneks en ole asiakaspalvelija. Tosin terveydenhuoltoalallakin noita on, jotka tulevat sovitulle vastaanotolle puoli tuntia myöhässä..

Vierailija
77/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat jotain valtaa se pienikin valta-kiksejä tai ovat notkuvia tofulaiskureita. Aina samat naamat viimeisenä 😂 ja ihan samat vaikka sulkemisajat vaihtuvat. Onko teillä kello soimassa varttia ennen sulkeutumisaikoja vai miten osaatte edes lähteä aina samaan myöhäiseen aikaan? Nyt kun on 24h avoinna olevia kauppoja niin pyörivät sielläkin pitkin yötä; kopat tyhjänä maleksitaan pitkin käytäviä, luetaan ilmaisiksi lehtiä ja painellaan pullokoneen nappia. Kyllä tätä "elämää" kannattaa yhteiskunnan tukea 😄

Ehkä nämä asiakkaat ovat vuorotyöläisiä ja joko menossa töihin tai vasta päässeet töistä.

Vierailija
78/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän sinä rikoit lakia. Jos liikeyritys ilmoittaa olevansa auki klo 21 sakka, ei liikettä voi sulkea ennen sitä kuin force majeure -tapauksessa.

Ja sehän minua kiinnosti kuin kilo p*skaa.. 

Vierailija
79/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka? Kysymyshän kuuluu, paljonko hyvitystä minun pitäisi saada huonontuneesta palvelutasosta. Vanhenevat tuotteet saa iltaisin alennuksella. Myös alennetusta palvelusta tulisi saada alennus viime aukioloajan minuuteilla.

Vierailija
80/142 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun tänne tulee näitä "minä sinun palkkasi maksan, niin polvistu vaan edessäni" retardeja. Luuletteko, että sitä noin 18-25 vuotiasta opiskelijaa kiinnostaa teidän paapominen, joka joutuu esimerkiksi opiskelun ohessa tekemään kaupan kassaa järkyttvän surkeilla työehdoilla ja ei ole koskaan edes nähnyt hänen palkkansa maksajaa esimerkiksi jos työskentelee isossa ketjussa.. Eikä varmana kiinnosta se tuletteko uudestaan kauppaan hyvän aspa-kokemuksen vuoksi. Tottakai oman kahvilan pitäjänä tiedostan kuka palkkani maksaa ja haluankin palvella asiakkaitani, sillä nautin työstäni ja olen sen itse valinnut. Oma asiakaspalveluni myös näkyy kahvilan tuloksissa. Nykyään harvoin missään ison ketjun kaupan kassalla saat hyvästä asiakaspalvelusta lisää palkkaa tai kannustetta.  

Höpsistälullaa. Ei kukaan ole vaatinut mitään paapomista tai polvistumista, mistä edes keksit tuommoisia?

On vain puhuttu siitä että asiakkaalla on oikeus tulla kauppaan siihen asti kun ovet ovat auki. Jos asiointi kestää muutaman minuutin yli sulkemisajan, se on normaalia ja kauppiaan otettava se huomioon. Viivytyshän usein vielä johtuu siitä että kassalla on jonoa, koska loppuun on jätetty vain yksi kassatyöntekijä, eli sekin on kaupan oman toiminnan syytä. Tämä siis yleinen tilanne marketeissa.

Toki asiakkaan tulee toimia ripeästi, kuten on huomautettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä