Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko meitä huijattu? Siivouslasku 170€, kaksi siivoojaa kävi, olivat pari tuntia.

Vierailija
12.05.2019 |

Tuntuu kalliilta. Tilasin siivouksen paikalliselta yritykseltä, en ketjuyritykseltä. Sovittiin lattioiden imurointi, nihkeäpyyhintä ja lattialistojen pyyhintä sekä pölyjen pyyhintä ja vessan pesu. Laskusta näkyy, että 2 henkilöä ollut klo 10-12 ja käyttäneet omia välineitä ja pesuaineita. Olin ajatellut, että pyytäisin samantyyppisen siivouksen 3 tai 4 viikon välein, mutta minusta tuo lasku on aika kova. Siis 170€. Tuossa ei ole mitään extraa, kuten ikkunanpesua tai saunan pesua, vaan ihan tavallinen siivous. Paljonko yleensä teillä maksanut, jotka käytätte siivouspalveluita?

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali hinta. Jos on sun mielestä kallista käyttää ammattilaisia , älä tilaa niitä.

Vierailija
42/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tosiaan siitä minkä kokoinen asunto on, miten likainen ja pitikö tavaroita siirrellä jne . Jos mun kolmiota ehdotettaisiin siivoavan 2 henkeä 2 h kappalehintaan 40 e/h, niin olisi saanut jäädä väliin. Noihin mainitsemiisi menee meillä huolellisena työnä noin 45 min yhdeltä.

Joo ei kuule mene 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama hinta minun muuttosiivouksessani. Kaksio kyseessä. Oma vika toisaalta, kun en tajunnut, että onkin kaksi siivoojaa tulossa. En ole ennen tilannut siivousta, seuraavalla kerralla kysyn tarkemmin. Jääkaappi ja hella siivottu ja muutenkin minusta työhön voi olla tyytyväinen. Jos olisikin ollut enemmän aikaa niin olisin saanut tutun tietenkin halvemmalla. Itse sen verran invalidi, etten enää muuton jälkeen olisi pystynyt tekemäänkään mitään. Eihän tuo summa ole kauhea muuten, mutta kun on pieni eläke, niin siihen suhteutettuna oli liikaa.  Saahan siitä sitten sen kotitalousvähennyksen tietenkin.

Muuttosiivous on pääosin perussiivous ta, joten tuntihinta on korkeampi kuin ylläpitosiivoukselle.

Muuttosiivous on yleensä karmea urakka, jota asiakas ei kuitenkaan sellaiseksi miellä, sillä "eihän täällä ole enää huonekalujakaan". Jep, ei ole, mutta keittiönkaapeista löytyy yleensä aina jotain yllätyksiä ja vuosia vanhoja ties mitä siirappivalumia, hellan takaata ja kyljistä löytyy muutaman vuoden ruokalistat, uunista samoin, eteisen kaapeissa on vuosien pas*aläjät, kylppärissä on pesukoneen takana vuosien pesuainejäämät, pöntön reunat umpipas*assa jne.

Muuttosiivoukseen menee hyvinkin tripla-aika ylläpitosiivoukseen verrattuna.

Siivosin kylllä itse hellan takusen jo etukäteen ja vessanpönttö ei minun huushollissani ole koskaan umpip**kassa. Eteisen pieni vaatekomero/huone ei kuulunut hommaan, koska tyhjensimme sen jälkikäteen ja pyyhimme hyllyt ja lattian.

Vierailija
44/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tosiaan siitä minkä kokoinen asunto on, miten likainen ja pitikö tavaroita siirrellä jne . Jos mun kolmiota ehdotettaisiin siivoavan 2 henkeä 2 h kappalehintaan 40 e/h, niin olisi saanut jäädä väliin. Noihin mainitsemiisi menee meillä huolellisena työnä noin 45 min yhdeltä.

Joo ei kuule mene 😂

Samaa nauran! Jotkut asiakkaat ovat juuri tuollaisia, eli haluavat siivouksen, mutta samaan hengenvetoon kertovat kuinka nopeasti itse siivoavat paikan. No siivotkoon sitten ihan minun puolestani itse.

Ensinnäkään kaksi tuntia on minimiaika, että ko. kämppään kannattaa edes mennä ja toiseksi hyvin harvoin kämppä on oikeasti huolellisesti siivottu asiakkaan toimesta. Päinvastoin itsekin yllätyn joka ikinen kerta mitä miinoja erilaisista paikoista löytyykään, esimerkiksi vessoista, kylppäreistä ja keittiöistä. Päällisin puolin ne näyttävät ihan siisteiltä, mutta lähempää katsottuna ei. Onneksi on olemassa ammattitaito, hyvät aineet ja välineet sekä sisua.

Vierailija
45/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama hinta minun muuttosiivouksessani. Kaksio kyseessä. Oma vika toisaalta, kun en tajunnut, että onkin kaksi siivoojaa tulossa. En ole ennen tilannut siivousta, seuraavalla kerralla kysyn tarkemmin. Jääkaappi ja hella siivottu ja muutenkin minusta työhön voi olla tyytyväinen. Jos olisikin ollut enemmän aikaa niin olisin saanut tutun tietenkin halvemmalla. Itse sen verran invalidi, etten enää muuton jälkeen olisi pystynyt tekemäänkään mitään. Eihän tuo summa ole kauhea muuten, mutta kun on pieni eläke, niin siihen suhteutettuna oli liikaa.  Saahan siitä sitten sen kotitalousvähennyksen tietenkin.

Muuttosiivous on pääosin perussiivous ta, joten tuntihinta on korkeampi kuin ylläpitosiivoukselle.

Muuttosiivous on yleensä karmea urakka, jota asiakas ei kuitenkaan sellaiseksi miellä, sillä "eihän täällä ole enää huonekalujakaan". Jep, ei ole, mutta keittiönkaapeista löytyy yleensä aina jotain yllätyksiä ja vuosia vanhoja ties mitä siirappivalumia, hellan takaata ja kyljistä löytyy muutaman vuoden ruokalistat, uunista samoin, eteisen kaapeissa on vuosien pas*aläjät, kylppärissä on pesukoneen takana vuosien pesuainejäämät, pöntön reunat umpipas*assa jne.

Muuttosiivoukseen menee hyvinkin tripla-aika ylläpitosiivoukseen verrattuna.

Siivosin kylllä itse hellan takusen jo etukäteen ja vessanpönttö ei minun huushollissani ole koskaan umpip**kassa. Eteisen pieni vaatekomero/huone ei kuulunut hommaan, koska tyhjensimme sen jälkikäteen ja pyyhimme hyllyt ja lattian.

Olet harvinainen asiakas siis ja se on oikeasti hieno juttu! Itse Inhoan muuttosiivouksia yli kaiken. Siivoan mielummin vaikka kymmenen saunaa kuin teen yhden muuttosiivouksen.

Vierailija
46/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin siivoasin innokkaammin ja useammin jos mies maksaisi työstä 40e tunnilta.

Ei maksa.

Maksaisitko verot ja muut pakolliset maksut myös?

Sosiaalikulukerroin on noin 1,7.

Tämä tarkoittaa siis sitä että jos työntekijän tuntipalkka on 10 euroa niin työntekijän kaikki kulut työnantajalle ovat suunnilleen 17 euroa tunti. Tällöin 40€ tuntiveloituksella jää yritykselle 23 euroa voittoa.

Eli sun miestä on voittoa kaikki mitä jää paikkakulujen jälkeen?? Voi apua, ja vihervassuri hallitus tulossa 🤣

Huomaa että voitto lasketaan ennen veroja.

Vierailija
47/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa näkyy ettei kaikk palkansaajat ymmärrä yrityksen taloutta pätkääkään.

Kuvitellaan jos yrittäjä veloittaa 1000€, että se nyt sai tonnin käteen ja ollaan kateellisia kuinka helppoa on yrittäjän elämä.

Kaveri on kunnon vasuri ja ay aktiivi, kun jäädessä työttömäksi alkoi pohtia yrityksen perustamista, niin veikkaan ettei olisi oikeasti ymmärtänyt mihin on ryhtynyt.

Sai sitten oman alan töitä eikä päätynyt yrittäjäksi.

Vierailija
48/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivosin ilmaiseksi äidilleni nuorempana ja anopilla myös. Meillä joku lapsista tai lastenlapsista nyt siivoaa. Poika pesee ikkunat.  Minä maksan heidän isompia juttuja.  Autot ovat yhteiskäytössä tarpeen mukaa ja rahakin liikkuu ilman korvamerkintää. Välillä matkaillaan yhdessä.  Koko suku on tottunut arvostamaan turvaverkostoja.

Vierailija
49/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin siivoasin innokkaammin ja useammin jos mies maksaisi työstä 40e tunnilta.

Ei maksa.

Tämä tarkoittaa siis sitä että jos työntekijän tuntipalkka on 10 euroa niin työntekijän kaikki kulut työnantajalle ovat suunnilleen 17 euroa tunti. Tällöin 40€ tuntiveloituksella jää yritykselle 23 euroa voittoa.

no ei todellakaan ole voittoa kaikki loput, tuosta 23:sta

maksetaan esim. firman tilavuokra, työvälineet, hallinnollisen henkilökunnan kulut ja palkat, markkinointikulut, kirjanpitäjän yms laskut jne.

Vai mistä ajattelit että nuo asiat rahoitetaan yrityksessa?

Niin, ja alviton hinta ( Eli myyjän saama liikevaihto, alv on vain läpikulkuerä jonka yritys kerää kuluttajalta ja tilittää valtiolle) on vain 34,25e.

Ja kukaanhan ei oikeasti siivoa 10e tuntipalkalla.

Meillä noi siivojatytöt mitä firma toimitti oli aina jotain virolaisii ja venäläisii. Tietäen mitä palkat ovat noissa maissa olisin yllättynyt jos saavat edes 10e.

Vierailija
50/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivoojat kahden viikon välein, meillä on silloin tosi likaista (eläimiä ja lapsia) ja talossa 150 + neliötä. Kuukauden siivouslasku on jotain 230-250. Melkeen puolet saa takaisin kotitalousvähennyksenä joten mielellään maksan reilu satasen kuussa siitä että kämppä on keskimäärin suht ok ja joskus siisti.

Vierailija
51/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko mahdollisesti oikeutettu alvittomaan siivoukseen jos invalidi olet?

Jos taloudessa on siivoukseen kykenevä ihminen, niin ei ole. Tai minä en ainakaan alvitonta sopparia tekisi sellaiselle. Ja maksaa se siivous silloinkin.

Juu en kuulu sellaiseen ryhmään käsittääkseni, että saisin alvittoman siivouksen. Selkä vaan sellasessa kunnossa, ettei olisi siivous onnistunut muuton ja pakkaamisen jälkeen enää. Enkä pidä tuota hintaa tekijälle korkeana, mutta totta on sekin, ettei minun tuloillani toiste tilata siivousta. Nyt tosin on helpompaakin tässä uudessa asunnossa.

Vierailija
52/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siivosin ilmaiseksi äidilleni nuorempana ja anopilla myös. Meillä joku lapsista tai lastenlapsista nyt siivoaa. Poika pesee ikkunat.  Minä maksan heidän isompia juttuja.  Autot ovat yhteiskäytössä tarpeen mukaa ja rahakin liikkuu ilman korvamerkintää. Välillä matkaillaan yhdessä.  Koko suku on tottunut arvostamaan turvaverkostoja.

Hieno juttu, mutta ei millään tapaa liity tähän ketjuun.

Vierailija
53/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 jaettuna neljällä työtunnilla on 42,50 euroa. Luultavasti tuntitaksa on vähän alempi ja osa hinnasta on km-kuluja. 

Vierailija
54/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa.

maksetaan esim. firman tilavuokra, työvälineet, hallinnollisen henkilökunnan kulut ja palkat, markkinointikulut, kirjanpitäjän yms laskut jne.

Niin, ja alviton hinta ( Eli myyjän saama liikevaihto, alv on vain läpikulkuerä jonka yritys kerää kuluttajalta ja tilittää valtiolle) on vain 34,25e.

Meillä noi siivojatytöt mitä firma toimitti oli aina jotain virolaisii ja venäläisii. Tietäen mitä palkat ovat noissa maissa olisin yllättynyt jos saavat edes 10e.

Jos siivoojan palkka on 10€/h päälle tulee

palkan sivukulut 50-60% eläkevak.maksu, sote, lomarahat jne

Lisäksi matkakulut, tapaturmavakuutus + toimistokulut, puhelin, kirjanpito, työvälineet jne.

Ja päälle lätkäistään arvonlisävero 24%

jolloin asiakkaalta perittävä summa on vähintään 40€/h ja jos alle, käytetään pimeää työvoimaa ja kierretään veroja.

Vierailija
55/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa.

Mitä väliä lähtömaan palkkatasolla ? Nyt ollaan Suomessa ja täällä on TES. Jos tiedät, että joku firma maksaa alle sen, ole yhteydessä viranomaisiin. Muutoin jätä arvailut.

Vierailija
56/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa näkyy ettei kaikk palkansaajat ymmärrä yrityksen taloutta pätkääkään.

Kuvitellaan jos yrittäjä veloittaa 1000€, että se nyt sai tonnin käteen ja ollaan kateellisia kuinka helppoa on yrittäjän elämä.

Sitä se on, kun työnantaja hoitaa sivukulut, hankkii välineet ja maksaa vakuutukset & vuokrat. 

Vierailija
57/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa.

Eli sun miestä on voittoa kaikki mitä jää paikkakulujen jälkeen?? Voi apua, ja vihervassuri hallitus tulossa 🤣

Huomaa että voitto lasketaan ennen veroja.

Eli sun mielestä ainoat kulut on palkkakulut ja verot??

Vierailija
58/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 60 neliön kämpän muuttosiivous oli noin 260€, siihen kuului 2 siivoojaa ja 3 tuntia omilla välineillä. Meillä tosin oli keittiön ja kylppärin ”tehosiivous” samassa. Itse pidin hintaa ihan järkevänä, olisin ollut valmis maksamaan enemmänkin koska mitään en inhoa niin paljon kuin muuttosiivousta.

Vierailija
59/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti on huijattu. Työväelle olisi hyvin riittänyt kahden tunnin työstä 10 € kullekkin ja sitten ehkä jotain vanhoja vaatteita.

Vierailija
60/112 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

170€

24% alv

137€

Jos maksat 15€ palkka on palkkakulut 82€

silloin firmalle jais 55€ kuluihin ja voittoon

eli noin 25€ voittoa keikasta....

Jos sen maksaa osinkona omistajalle, ensin lahtee 20% yhteisoveroa ja sitten 18€ olikos se nyt noin 15% tassa tapauksessa osinkoveroa.

Yrittaja sai siis 15€ jollei ollut toinen siivojiista

Yksi syista miksi olen UKssa yrittjana. Omaan taskuun olis jaanyt tuolla hinnalla 70€. Tosin en voisi taalla myyda siivousta tuolla hinnalla. Ei asiakkaita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi