Onko meitä huijattu? Siivouslasku 170€, kaksi siivoojaa kävi, olivat pari tuntia.
Tuntuu kalliilta. Tilasin siivouksen paikalliselta yritykseltä, en ketjuyritykseltä. Sovittiin lattioiden imurointi, nihkeäpyyhintä ja lattialistojen pyyhintä sekä pölyjen pyyhintä ja vessan pesu. Laskusta näkyy, että 2 henkilöä ollut klo 10-12 ja käyttäneet omia välineitä ja pesuaineita. Olin ajatellut, että pyytäisin samantyyppisen siivouksen 3 tai 4 viikon välein, mutta minusta tuo lasku on aika kova. Siis 170€. Tuossa ei ole mitään extraa, kuten ikkunanpesua tai saunan pesua, vaan ihan tavallinen siivous. Paljonko yleensä teillä maksanut, jotka käytätte siivouspalveluita?
Kommentit (112)
Keskustelusta kay hyvin ilmi, etta Suomen verokiila on naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevältä tuo hinta kuulostaa. Materiaalit/työvälineet ja henkilöiden palkat maksaa. 170€ kahdesta tunnista ja kahdesta siivoojasta ei kuulosta paljolta. Tietysti halvimmalla pääsee kun itse siivoaa
Kuinka monelta kuluu samaan hommaan eli lattioiden ja vessan pesuun sekä pölyjen pyyhintään peräti neljä tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran huomaan, miten tietämätöntä porukkaa on olemassa!!
Nyt saavat siivoojat kyytiä, yleensä kampaajia pidetään ahneina, eli luullaan, että yrittäjän tuntipalkka livahtaa suoraan yrittäjän kukkaroon.
Kampaajat kyllä tekevät niin paljon pimeää duunia. En ole kohdannut yhtään rehellistä kampaajaa. Osa vielä kehuu miten kusettavat verottajaa minimi yrittäjäeläkemaksuilla. Katsokaaoas kampaamojen kassakoneita. Miksi ne on piilotettu ja et välttämättä näe mikä summa kassaan lyödään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevältä tuo hinta kuulostaa. Materiaalit/työvälineet ja henkilöiden palkat maksaa. 170€ kahdesta tunnista ja kahdesta siivoojasta ei kuulosta paljolta. Tietysti halvimmalla pääsee kun itse siivoaa
Kuinka monelta kuluu samaan hommaan eli lattioiden ja vessan pesuun sekä pölyjen pyyhintään peräti neljä tuntia?
Minulta kyllä kuluisi, mutta en enää pysty siihen, joten meillä käy siivooja. Hän selviytyy siitä kolmessa tunnissa, kun juoksujalkaa tekee ja paita hiessä. 120 neliötä normaalia kerrostalohuoneistoa, ei eläimiä eikä pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtähän on tosiaan tehty yhteensä 4 tuntia, mutta viekö ap:n pyytämät siivouskohteet todella niin paljon aikaa?
Eikö yksi siivooja olisi selviytynyt työstä siinä kahdessa tunnissa?
Miten perusteellista siivousta sinä ehdit 2h?
Jokainen varmaan on joskus itse siivonnut ja siivoojan ajan voi suhteuttaa siihen, vaikka hän olisi tehokkaampi. Jo pelkkä imurointi vie aikaa.
Ajatellen, että keskitytte kunnolla siivoukseen ettekä jää palstailemaan ja kahvittelemaan välillä, niin oikeastiko teiltä kuluu neljä tuntia lattioiden ja vessan pesuun ja pölyjen pyyhintään?
Kertoo kaiken miten kallista yrittäminen on Suomessa kaikkien kommunistien laittamisen maksujen vuoksi. Siivoojat saivat hädintuskin 10€ käteen tunnilta.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kaiken miten kallista yrittäminen on Suomessa kaikkien kommunistien laittamisen maksujen vuoksi. Siivoojat saivat hädintuskin 10€ käteen tunnilta.
Jep
170€ lasku
Siivojille kateen 40€ yrittajalle 15€ loput 115€ meni valtiolle
itse olet joutunut tienaamaan noin 200€ ja firma jossa olet ollut toissa on joutunut maksuttamaan 500€ maksaakseen sulle sen palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran huomaan, miten tietämätöntä porukkaa on olemassa!!
Nyt saavat siivoojat kyytiä, yleensä kampaajia pidetään ahneina, eli luullaan, että yrittäjän tuntipalkka livahtaa suoraan yrittäjän kukkaroon.
Kampaajat kyllä tekevät niin paljon pimeää duunia. En ole kohdannut yhtään rehellistä kampaajaa. Osa vielä kehuu miten kusettavat verottajaa minimi yrittäjäeläkemaksuilla. Katsokaaoas kampaamojen kassakoneita. Miksi ne on piilotettu ja et välttämättä näe mikä summa kassaan lyödään
Miksi maksaisit suurempaa kuin minimi elakemaksua.
Tuo on todella huonosijoitus.
Jos laitat rahat itse sivuun ja sijoitat vahallakaan jarjella on odotettu tuotto huomattavasti korkeampi
Meillä Tampereella käy kahden viikon välein siivooja. 100 neliötä, yhdellä siivoojalla kestää lähes 2h tai kahdella lähes 1 h. Pölyt/pinnat otetaan, imuroidaan, lattiat pyyhitään nihkeällä ja kahdrn vessan pesut. Kuukaudessa lasku n. 160 euroa. Eli sisältää n. 3.5h siivousta.
Normihinta mun mielestä, jos ap luona on siivottu 2tuntiax2hlö, eli yhteensä 4h.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Tampereella käy kahden viikon välein siivooja. 100 neliötä, yhdellä siivoojalla kestää lähes 2h tai kahdella lähes 1 h. Pölyt/pinnat otetaan, imuroidaan, lattiat pyyhitään nihkeällä ja kahdrn vessan pesut. Kuukaudessa lasku n. 160 euroa. Eli sisältää n. 3.5h siivousta.
Normihinta mun mielestä, jos ap luona on siivottu 2tuntiax2hlö, eli yhteensä 4h.
Ap ei mainitse neliöitä, mutta muuten sama homma kuin teillä, paitsi että vain yksi vessa ja hommaan mennyt tuplasti enemmän aikaa eli ap on maksanut tuplamaksun verrattuna teidän kustannuksiinne.
Kuukaudessa ap siis maksaisi 340 euroa kun te maksatte 160 euroa joka teillä kaiken lisäksi sisältää kaksi kertaa enemmän vessan pesuja.
Olisitko hintaan tyytyväinen, jos siivoojat laskuttaisivat siitä 2 tunnin työstä 4 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku tosissaan että työt maksetaan työntekijän palkkakuluilla?
Ei varmaan luule. Mutta onhan tuo korkeahko hinta, jos 4 tunnin työ maksoi 170. Tuntitaksaksi tulee 42,50. Meidän paikkakunnalla mainostetaan useammassa firmassa 35 euroa /tunti. Saman siivouksen saisi täällä siis 140 eurolla.
Huimat 30€ kalliimpi, Menikö elämän säästöt hukkaan?
Miten perusteellista siivousta sinä ehdit 2h?
Jokainen varmaan on joskus itse siivonnut ja siivoojan ajan voi suhteuttaa siihen, vaikka hän olisi tehokkaampi. Jo pelkkä imurointi vie aikaa.